Forma i typ
Książki
(95)
Publikacje fachowe
(24)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(89)
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(92)
Czytelnia
(13)
Autor
Piszczek Maria
(9)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(8)
Bogucka Jadwiga
(5)
Ryś Maria (1955- )
(5)
Skoczek Grażyna
(5)
Kowalczyk Grażyna
(4)
Opolska Teresa
(4)
Partyka Mirosława
(4)
Sokołowska Maria
(4)
Frydrychowicz Anna
(3)
Góralczyk Ewa
(3)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(3)
Milewska Ewa
(3)
Szymańska Joanna (psycholog)
(3)
Święcicka Małgorzata
(3)
Charbicka Magdalena
(2)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(2)
Kamińska-Buśko Bożenna
(2)
Kielin Jacek (1965- ). Żywioły i pory roku
(2)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Kozłowska Ewa
(2)
Krawczyk Felicyta. Kolorowe tygodnie w szkole życia
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kwiatkowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Leśniewska Katarzyna
(2)
Pielok Cecylia
(2)
Sawicka Katarzyna
(2)
Surzykiewicz Janusz (1958- )
(2)
Tatarowicz Jan
(2)
Waszkiewicz Elżbieta
(2)
Witkowski Daniel
(2)
Zwierzyńska Elżbieta
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Baran Joanna (psycholog)
(1)
Bartosiewicz Witold
(1)
Batko Ewa
(1)
Boenisch Beata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Buksik Dariusz (1963- )
(1)
Dworznikowska Marzena
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fairbairn Gavin (1950- )
(1)
Fairbairn Susan (1947- )
(1)
Grządkowska Anna. Umiejętności społeczne dzieci
(1)
Górska Aleksandra
(1)
Göthlin Marianne (1961- )
(1)
Głodowska Katarzyna
(1)
Ignjatović-Savić Nada (1947- )
(1)
Jóźwiak Sergiusz
(1)
Kazimierczak Maria
(1)
Klukowska Anna
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kosmalowa Joanna
(1)
Kozłowska Anna (psycholog)
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna. Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich
(1)
Kulus Marek Krzysztof
(1)
Kuncewicz Dariusz
(1)
Laskowski Andrzej
(1)
Lausch Katarzyna
(1)
Lausch Krzysztof Maria (1954-2014)
(1)
Leśniak Franciszek L. (1922-2002)
(1)
Machoś-Nikodem Marzena
(1)
Masierak-Baran Aleksandra
(1)
Michalak Renata. Konteksty gotowości szkolnej
(1)
Misiorna Elżbieta
(1)
Mol Justine (1949- )
(1)
Muszyńska Irena (1932- )
(1)
Orkisz Maria
(1)
Oszwa Urszula. Rozwój i ocena umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich
(1)
Pietrzak-Kurzac Magdalena
(1)
Piszczek Maria. Nasze emocje często nas... zaskakują
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Puchała Ewa
(1)
Radomski Dariusz
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rusiak Patrycja
(1)
Różycka Radzisława. Art-terapia
(1)
Rönnström Niclas (1964- )
(1)
Sakowska Joanna
(1)
Salamon Jadwiga
(1)
Sekuła Bogdan
(1)
Sobolewska Maria
(1)
Sodolska-Urbańska Janina
(1)
Sołtysińska Grażyna
(1)
Szczepkowska-Szczęśniak Katarzyna
(1)
Szumanówna Wanda (1890-1994)
(1)
Szymanowska Aleksandra
(1)
Talar Maria
(1)
Tokarczyk Ewa
(1)
Wasiak Maria
(1)
Widstrand Towe (1940- )
(1)
Wielińska Danuta
(1)
Witak-Światłowicz Lidia
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(45)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(28)
1989-2000
(27)
2001-
(18)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(99)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(21)
Rodzice
(9)
Pedagodzy specjalni
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Psycholodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Terapeuci
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Arteterapeuci
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Katecheci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawnicy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Psychologia dziecka
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Edukacja prozdrowotna
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Uczniowie
(6)
Dzieci
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Agresywność
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko chore
(4)
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Psychoterapia
(4)
Rozwój osobowości
(4)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Trudności wychowawcze
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Młodzież
(3)
Młodzież niedostosowana społecznie
(3)
Niedostosowani społecznie
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Profilaktyka szkolna
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Rodzina
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wspomaganie rozwoju
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Adopcja
(2)
Arteterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dotyk
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jernberg, Ann M. (1928-1993)
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka pisania
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niemowlę
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pisanie
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Poradnictwo rodzinne
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Psychologia małżeństwa
(2)
Psychologia rodziny
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjoterapia
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zabawą
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zabawa
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
AIDS
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Asertywność
(1)
Astmatycy
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko chore na cukrzycę
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko głuche
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
RFN
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Praca zbiorowa
(15)
Opracowanie
(10)
Materiały konferencyjne
(8)
Wydawnictwa popularne
(8)
Czasopisma pedagogiczne
(3)
Podręcznik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Broszura
(2)
Informator
(2)
Program nauczania
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Edukacja i pedagogika
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Religia i duchowość
(1)
99 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie. Intencją autorki jest hasło: rewalidować to znaczy przywracać siłę; rodzicom - żeby mogli żądać realizacji podstawowych praw dla swoich dzieci i rodzin; niepełnosprawnym intelektualnie - żeby, dzięki zintegrowanemu, sensownemu wspomaganiu rozwoju, mogli coraz lepiej rozumieć otaczający świat, być rozumianymi przez otoczenie, codziennie doświadczać satysfakcji i poczucia własnej wartości; pedagogom, terapeutom, logopedom, pracownikom socjalnym - żeby nie musieli robić, czegoś innego, niż to, co myślą i czują. W treści m.in. Wprowadzić do społeczeństwa; Człowiek jako całość; Poznajmy nowego, prawdziwego człowieka; Jak można rozumieć i uczyć człowieka zanim nauczy się mówić; Schemat nabywania umiejętności; Dlaczego dzieci są niegrzeczne?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 45-47.
Wyjaśniono pojęcia związane z dogoterapią, omówiono założenia i poszczególne rodzaje ćwiczeń z dziećmi (w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkonym) z różnymi rodzajami zaburzeń w porozumiewaniu się, ćwiczeń, podczas których wykorzystywano obecnośc psa. Pies ułatwia: nawiązanie kontaktu dotykowego dziecka z terapeutą, poznawanie przez dziecko budowy ciała, uczenie się znaków komunikacji wspomaganej i alternatywnej, usprawnianie narządów artykulacyjnych, uczenie się czytania. Punktem wyjścia dla proponowanych ćwiczeń był program A. Popławskiej "Pies - przyjaciel i terapeuta".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86954-77-9
Bibliografia na stronach 153-158.
Streszczenie: Książka adresowana do psychologów, pedagogów i prawników zajmujących się adopcją w praktyce. Część teoretyczna zawiera informacje dot. historii adopcji i procedur adopcyjnych obowiązujących w różnych okresach historycznych. Część empiryczna przedstawia rezultaty badań kandydatów na rodziców adopcyjnych charakteryzujące ich pod względem typowych cech osobowości, ujawnianych preferencji i obaw wobec przyszłego dziecka, motywów adopcji oraz funkcjonowania ich związku małżeńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286926, 286925 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Szkolnej Żyrafy)
ISBN: 978-83-60475-14-0
Bibliogr. s. 72.
Streszczenie: Poradnik promuje metodę komunikacji "Porozumienie bez Przemocy" (PBP). Wzbogaca umiejętności komunikacyjne nauczycieli, rodziców, wychowawców oraz uczniów. Autorka odpowiada na takie pytanie, jak w codziennych sytuacjach dorośli mogą wspierać rozwój dzieci, budować w nich wiarę i przekonanie, że otaczający ich świat, ludzie, których spotkają na swojej drodze nie są zagrożeniem, ale wsparciem i pozwalają bezpiecznie stawiać kolejny krok w dorosłość. Wyjaśnia, co jest złe w nagradzaniu i karaniu oraz zamieszcza listę alternatywnych kar i nagród. Podkreśla jak ważne jest poświęcenie uwagi potrzebom dziecka. Opisuje najważniejsze dla prawidłowego rozwoju potrzeby dzieci (bezpieczeństwo, autonomia, autentyczność, uznanie, szacunek, empatia, równość, uwaga pełna miłości, zabawa i nauka oraz humor i przyjemność). Na końcu każdego rozdziału umieszcza ćwiczenia pomocne w utrwalaniu omawianych zagadnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299581 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 184-192.
Streszczenie: Książka skierowana jest do nauczycieli oraz wszystkich osób zainteresowanych zjawiskiem agresji w szkole. Wyjaśnia przyczyny agresji, zawiera zestawienia statystyczne, prezentuje dynamikę i zmiany w nasileniu i rodzaju agresji w latach 1997-2003. Pracę kończy rozdział na temat tworzenia skutecznych programów zapobiegania przemocy i przestępczości młodych ludzi (programy integracyjne, wielomodelowe, programy prewencji sytuacyjnej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290692, 290691 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 160-[169].
Streszczenie: Autorka omawia diagnozę osięgniętego przez dziecko poziomu rozwoju poznawczego, sposoby porozumiewania się, rozwój emocjonalny, przejawy samoświadomości, stres, lęk, agresję i samoagresję. Zwraca uwagę na pracę z ciałem i oddechem, na programy aktywności M.Ch.Knillów i wykorzystanie muzyki w terapii osób głębiej upośledzonych oraz edukację dzieci z tymi problemami i wczesne wspomaganie ich rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292605, 292604 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 119-123.
Streszczenie: W pracy omówiono normy rozwojowe, które można wykorzystać podczas badania i obserwacji dzieci do 12 miesiąca życia, a także osób głęboko upośledzonych umysłowo funkcjonujących na poziomie noworodka lub niemowlęcia. W części drugiej przedstawiono podstawowe zasady stymulacji rozwoju uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym oraz efekty zajęć rewalidacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292602 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 9 292603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Omówiono: konstruowanie programu edukacji uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym, obowiązki nauczyciela szkoły specjalnej, planowanie pracy w szkole życia, umiejętności nauczyciela niezbędne na początkowym etapie edukacji w szkole specjalnej, metody sprzyjające rozwojowi społecznemu dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym, wychowanie religijne uczniów głębiej upośledzonych umysłowo, wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących (wskazówki do nauczania), założenia terapii ruchem dzieci upośledzonych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283915, 283914 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W publikacji przedstawiono wizerunek osób głębiej upośledzonych umysłowo. Ukazano wspieranie rozwoju zachowań autonomicznych uczniów głębiej upośledzonych umysłowo. Omówiono m.in.: rozwój autonomii uczniów niepełnosprawnych ruchowo z upośledzeniem umysłowym, dorastanie dzieci głębiej upośledzonych umysłowo, wychowanie seksualne dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz warsztaty ekspresji plastycznej i terapię kuchenną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286894, 286893 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W suplemencie artykuły: M. Piszczek, R. Różyckiej, J. Kielina i F. Krawczyk.
Bibliografia przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: Zbiór porad dla nauczycieli i wychowawców na temat relacji nauczyciel - uczeń, problemów wychowawczych, tworzenia szkoły bez rywalizacji, empatii wspierającej uczniów z problemami z zachowaniem i nauką oraz procedur postępowania w sytuacjach zagrożenia dziecka przestępczością. Praca zawiera omówienie programów wspierających nauczycieli w umiejętnościach psychospołecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298031, 296977 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 60-61.
Streszczenie: Typologia rodzin w ujęciu systemowym wg Dawida Fielda (rodzina chaotyczna, rodzina władzy, rodzina prawidłowa, rodzina nadopiekuńcza, rodzina uwikłana), style wychowania w rodzinie (autokratyczny, demokratyczny, liberalny) oraz wprowadzenie do badań strukury środowiska rodzinnego stanowią zawartość części teoretycznej tej książki. Natomiast przedmiotem części badawczej jest struktura oraz style wychowania w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.36 RYŚ (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zarówno dla nauczyciela jak i ucznia, w sposób przystępny, poparty sentencjami i cytatami znanych twórców (artystów, literatów, filozofów), omawia wartości egzystencjalne, religijne i moralne w odniesieniu do konkretnych zachowań w szkolnych i rodzinnych środowiskach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281949 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 281950 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Tematyka zeszytu związana jest z klimatem społecznym szkoły (wpływ klimatu na społeczną skuteczność szkoły, wsparcie społeczne w procesie budowania klimatu społecznego szkoły, metodologia badań nad klimatem, prezentacja metod i narzędzi). Druga część zeszytu prezentuje metody, programy, projekty autorskie i scenariusze zajęć realizowane w szkołach i placówkach promujących zdrowie. Działania te w znacznej mierze przyczyniają się do poprawy klimatu w klasie/szkole (metoda "Storyline" w procesie kształcenia, międzynarodowy program "Golden Five" wspomagający osiągnięcia szkolne i rozwój osobowy uczniów). Zawiera również informacje o jubileuszu 15-lecia Sieci Szkół Promujących Zdrowie w Polsce (historia, dorobek, znaczenie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293429, 293428 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Z. 6 / red. merytoryczna Maria Sokołowska, Grażyna Skoczek, Katarzyna Leśniewska. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2003. - 82, [1] s. : ilustracje ; 24 cm + Narzędzia do diagnozowania i ewaluacji w edukacji zdrowotnej (materiały dla nauczycieli) : wkładka tematyczna : 24 s. ; 24 cm.
Streszczenie: Prezentowany zeszyt zawiera materiały teoretyczne połączone ze scenariuszami zajęć oraz wskazówki dla nauczycieli dot. sposobów podnoszenia jakości realizowanej ścieżki. Podpowiada, jak dobrze przygotować diagnozę i jak ją przeprowadzić w szkole lub klasie. Przedstawia narzędzia do diagnozowania i ewaluacji w edukacji zdrowotnej oraz standardy oceny jakośći realizacji ścieżki. Proponuje przykłady scenariuszy zajęć do pracy z uczniami oraz sposoby łączenia treści ścieżki prozdrowotnej z treściami innych ścieżek. Omawia osiągnięcia i praktyczne rozwiązania szkół promujących zdrowie w zakresie tworzenia w szkole warunków do aktywnego włączania młodzieży w realizację edukacji zdrowotnej oraz w zakresie współpracy z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287227 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Z. 7 / red. merytoryczna Maria Sokołowska, Grażyna Skoczek. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2003. - 100 s. : ilustracje ; 24 cm + Kształtowanie umiejętności życiowych w praktyce szkolnej (materiały dla nauczycieli) : wkładka tematyczna : 39, [1] s. ; 24 cm.
Streszczenie: Prezentowany zeszyt w całości poświęcony jest zagadnieniom związanym z profilaktyką. Zawiera przykłady dobrych rozwiązań wypracowane przez szkoły promujące zdrowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286971, 286970 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Z. 8 / red. merytoryczna Maria Sokołowska, Grażyna Skoczek. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2004. - 86 s. : ilustracje ; 24 cm + Poradnik dla samorządów uczniowskich szkół podstawowych i gimnazjalnych (materiały dla uczniów) : wkładka tematyczna : 18 s. ; 24 cm.
Streszczenie: W zeszycie zaprezentowano opinie pracowników nadzoru pedagogicznego na temat realizacji edukacji zdrowotnej w szkołach. Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: czy i jak oceniać realizację ścieżki, poddano dyskusji standardy i wskaźniki edukacji zdrowotnej. Przybliżono metody jakościowe przydatne w badaniach ewaluacyjnych. Przedstawiono wyniki badań ankietowanych nauczycieli na temat obciążeń w pracy (autorki zaproponowały konkretne działania mające zaradzić negatywnym, zdiagnozowanym zjawiskom). Zawarto scenariusze zajęć dla przedszkoli i szkoły podstawowej, dołączono także wkładkę tematyczną, zawierającą materiały przeznaczne dla samorządów uczniowskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289984 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Z. 9 / red. merytoryczna Maria Sokołowska, Grażyna Skoczek. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2005. - 79 s. : ilustracje ; 24 cm + Autorski program z zakresu promocji zdrowia psychicznego dla uczniów klas 1 " To właśnie Ja" : (materiały dla nauczycieli) : wkładka tematyczna : 56 s. ; 24 cm.
Streszczenie: Zamieszczono m.in.: narzędzia ewaluacji edukacji zdrowotnej w szkole, informacje o realizacji edukacji prozdrowotnej w różnych szkołach, program "Jak być rodzicem dziecka niepełnosprawnego" przeznaczony dla rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie realizowany w ramach projektu "Wspierać i być wspieranym", informacje o programie "Porozumienie w szkole" realizowanym przez CMPPP opartym na metodzie "porozumienia bez przemocy" Marshalla B. Rosenberga, informacje o programie "Przyjaciele Zippiego" - programie promocji zdrowia psychicznego i umiejętności psychospołecznych dla małych dzieci, informacje o programie "Zosia Samosia idzie w świat" adresowanym do nauczycieli przedszkoli i klas I-III. Jako załącznik program promocji zdrowia psychospołecznego dla uczniów klas I "To właśnie Ja".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 683-736.
Streszczenie: Rozważania dot. krajowych i zagranicznych badań nad agresją i przemocą w szkole. Przedstawienie definicyjnych problemów agresji i przemocy. Charakterystyka uwarunkowań indywidualnych oraz udziału czynników ryzyka i ochraniających (rodziny, grup rówieśniczych, mediów) wpływających na zachowania agresywne. Analiza agresji i przemocy z perspektywy sprawcy i ofiary, z perspektywy nauczycieli. Metodologia badań nad agresją i przemocą dzieci i młodzieży oraz próba ich oceny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 293055 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 SUR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: Przedstawiono: dorobek Ośrodka Terapeutycznego dla Dzieci przy Wydziale Psychologii Uniw. Warszawskiego, opis sytuacji rodzinnej dziecka nie mówiącego jako przykład zaburzeń życia rodzinnego, trzy typy sytuacji psychologicznej w pracy psychoterapeuty z matką i jej małym dzieckiem z poważnymi zaburzeniami w rozwoju, wnioski dot. diagnozy i terapii dzieci nieuważnych, przesłanki do psychologicznej pracy klinicznej z dziećmi otyłymi i ich rodzicami, podsumowanie aspektów relacji między matką a dzieckiem często chorującym istotnych w pomocy psychologicznej, zjawisko przeciwprzeniesienia w terapii psychoanalitycznej dzieci i młodzieży - analiza przypadków w kontekście znaczenia rodziców w terapii, przebieg dyskusji o roli psychologa w służbie zdrowia i w szkolnictwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283913, 283912 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej