Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(51)
Czytelnia
(6)
Autor
Ostrowska Krystyna (1940- )
(7)
Piszczek Maria
(4)
Ryś Maria (1955- )
(4)
Bogucka Jadwiga
(3)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(3)
Partyka Mirosława
(3)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(2)
Milewska Ewa
(2)
Opolska Teresa
(2)
Pielok Cecylia
(2)
Sawicka Katarzyna
(2)
Szymańska Joanna (psycholog)
(2)
Tatarowicz Jan
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Baran Joanna (psycholog)
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fairbairn Gavin (1950- )
(1)
Fairbairn Susan (1947- )
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Kamińska-Buśko Bożenna
(1)
Kielin Jacek (1965- ). Żywioły i pory roku
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kosmalowa Joanna
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Krawczyk Felicyta. Kolorowe tygodnie w szkole życia
(1)
Laskowski Andrzej
(1)
Leśniak Franciszek L. (1922-2002)
(1)
Orkisz Maria
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Radomski Dariusz
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Sakowska Joanna
(1)
Sekuła Bogdan
(1)
Sobolewska Maria
(1)
Sodolska-Urbańska Janina
(1)
Sołtysińska Grażyna
(1)
Szumanówna Wanda (1890-1994)
(1)
Szymanowska Aleksandra
(1)
Talar Maria
(1)
Tokarczyk Ewa
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Zwierzyńska Elżbieta
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(45)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(26)
1989-2000
(25)
1945-1989
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Rodzice
(5)
Dyrektorzy szkół
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Arteterapeuci
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rozwój osobowości
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Młodzież niedostosowana społecznie
(3)
Niedostosowani społecznie
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Czytanie
(2)
Dotyk
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka pisania
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pisanie
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Poradnictwo rodzinne
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia małżeństwa
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Socjoterapia
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
AIDS
(1)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Arteterapia
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Etyka katolicka
(1)
Etyka seksualna
(1)
Fonogesty
(1)
Gesty
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jernberg, Ann M. (1928-1993)
(1)
Język migany
(1)
Język polski
(1)
Katolicyzm
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Makaton
(1)
Małżeństwo
(1)
Mowa
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Niedowidzenie
(1)
Origami
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo małżeńskie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
RFN
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(11)
Materiały konferencyjne
(7)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Broszura
(2)
Informator
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Religia i duchowość
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
ISBN: 83-86954-73-6
Bibliografia na stronach 85-88.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291421 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
(One są Wśród Nas)
ISBN: 83-86954-54-X
Bibliogr. s. 16.
Streszczenie: Krótko przedstawiono: symptomy zdolności u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, reakcje rodziców wobec przejawów zdolności dzieci, wady tradycyjnych metod nauczania dzieci zdolnych w szkole i nauczania zindywidualizowanego, cechy dzieci zdolnych - rodzaje nadpobudliwości, rady dla rodziców i nauczycieli dzieci zdolnych, możliwości kształcenia uczniów zdolnych w polskim systemie oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281681, 281680, 281679 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Wykorzystując przykłady pracy z konkretnymi dziećmi z głębokim upośledzeniem umysłowym przedstawiono m.in.: diagnozę umiejętności dziecka oraz sposób przygotowania i realizacji indywidualnego programu terapeutycznego, sposób strukturyzowania środowiska dziecka, wskazówki do stymulacji sensorycznej, do zajęć ruchowych, do prawidłowego karmienia, do wyrabiania poczucia tożsamości, do porozumiewania się z dzieckiem. Zamieszczono też propozycję terapii zachowań nietypowych, propozycję sposobu uczenia dziecka z głębokim upośledzeniem umysłowym nowych umiejętności i propozycję strategii ich generalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281659, 281658 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Tłumaczenie pracy zbiorowej ukazującej problemy związane z integracją dzieci w Wielkiej Brytanii. Rozważono problem integracji w świetle przepisów prawnych i sytuacji ekonomicznej, w kontekście równości społecznej oraz równości szans, z punktu widzenia psychologii, polityki (władzy), jakości życia. Całość rozważań zakorzeniona jest w etyce. Poszczególne kwestie zilustrowano studiami przypadków, zamieszczono też wypowiedź osoby niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281652, 281651 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: 4 wykłady: Z. Pietrasiński "Czy dzieci można uczyć mądrości?" W. Limont "Wybrane aspekty zdolności", W. Dobrołowicz "O treningu myślenia intuicyjnego", J. Kujawiński "Rozwój poprzez twórczość", omówienie różnych aspektów opieki nad dzieckiem zdolnym (m.in. wywiad z rodzicami jako element diagnozy, gimnazjum akademickie) i pięciu programów wspomagających rozwój uczniów zdolnych (w tym przykłady 2 scenariuszy zajęć z dziećmi zdolnymi w wieku 6-9 lat i 10-15 lat, propozycje zestawów ćwiczeń na zajęcia wspomagające rozwój dzieci zdolnych, grupy ćwiczeń stosowane w ramach treningu twórczości), omówienie testów zdolności twórczych, opis instytucji działających na rzecz dzieci zdolnych w Polsce, przykłady ćwiczeń stosowanych podczas warsztatów (treningu myślenia twórczego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281657, 281656, 281655 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
ISBN: 83-86954-59-0
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Propozycje realizacji procesu i celu wychowawczego, przydatne nauczycielom oraz wychowawcom. Autorka prezentuje: modele ustosunkowań wobec wartości i zagadnienie wartości w szkole; sposoby przeciwdziałania patologii społecznej; tabele zachowań agresywno-przemocowych i działań ograniczających agresję; wychowanie w szkole w świetle "Podstawy programowej"; przygotowanie do życia w rodzinie i wychowanie seksualne. Omawia: funkcje rodziny jako pierwszego środowiska wychowawczego i rolę kobiety jako pierwszej wychowawczyni; psychologiczne aspekty ojcostwa; zagadnienie empatii; zasad integralnego wychowania uwzględniającego płciowość i metody jego diagnozowania; problemy zdrowotne (związane z narkomanią, aktywnością seksualną) i edukacji prozdrowotnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281664, 281663, 281662 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
ISBN: 83-86954-51-5
Bibliografia na stronach 85-88.
Streszczenie: Zachowania ryzykowne młodzieży: motywy, czynniki ryzyka i chroniące, uwarunkowania rodzinne. Trzy poziomy profilaktyki zachowań ryzykownych i stosowane w nich strategie (informacyjne, edukacyjne, alternatyw, interwencyjne, zmniejszania szkód). Modele programów profilaktycznych i ich skuteczność. Wychowawcze programy profilaktyczne dla klas 0-III. Przykłady zachowań asertywnych i trenowanie tych umiejętności z młodzieżą. Profilaktyka zagrożeń w sferze seksualnej. W Aneksie - przegląd programów profilaktycznych z adresami instytucji pomagających w ich realizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281650, 281649 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: W artykułach przedstawiono problematykę rodzin dysfunkcyjnych - niepełnych, rozwodzących się, zrekonstruowanych, z problemem alkoholowym i z przemocą. Omówiono też specyficzne zagadnienia rodzin zastępczych i adopcyjnych. Zwrócono uwagę na sytuację psychiczną dziecka w takich rodzinach. Wskazano metody postępowania diagnostycznego w zaburzeniach zachowania u dzieci oraz zaprezentowano studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281661, 281660 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Przedstawiono m.in.: integrację szkolną uczniów niepełnosprawnych i pełnosprawnych w Hamburgu, filary edukacji sformułowane przez UNESCO, podsumowanie integracji dzieci w placówkach integracyjnych w Polsce w l. 1988-1999, studium przypadku - sytuacja upośledzonego umysłowo Wojtka w szkole masowej i kształcenie dzieci niepełnosprawnych w innych krajach, doświadczenia matki dziecka niepełnosprawnego i osoby niepełnosprawnej w zakresie integracji, uwarunkowania edukacji integracyjnej (edukacji włączającej), stosunek Kościoła katolickiego do osób z niepełnosprawnością intelektualną, współpracę rodziców ze szkołą (wg nauczycieli), rolę samorządów w działaniach na rzecz niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281654, 281653 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Materiały z konferencji naukowo-szkoleniowej, która odbyła się 28 października 1998 r. w Warszawie.
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie: W zbiorze materiałów konferencyjnych zawarto: prawne, psychologiczne i społeczne problemy adopcji; kwalifikację i przygotowanie rodziców do przysposobienia dziecka; problemy rodzin adopcyjnych. W zakresie tej problematyki przedstawiono referaty oparte na doświadczeniach i badaniach naukowych. Omówiono m.in. zagadnienia: orzecznictwa sądowego i prawnych aspektów adopcji; motywacji do podjęcia adopcji; bezdzietności; procesu adopcyjnego w Holandii, USA, Australii; psychologicznego przygotowania kandydatów na rodziców adopcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281671 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
Rok wydania: 1999
(One są Wśród Nas)
ISBN: 83-86954-43-4
Bibliografia na stronie 15.
Streszczenie: Krótko i przystępnie przedstawiono zespół Downa z punktu widzenia medycznego, stosunek różnych osób do dzieci z zespołem Downa, wskazówki dla rodziców, nauczycieli w przedszkolu i w szkole integracyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281674, 281672 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
ISBN: 83-86954-49-3
Bibliogr. s. 105-[130].
Streszczenie: Przegląd literatury z zakresu psychologii małżeństwa. Charakterystyka okresu narzeczeństwa i przedmałżeńskiego: poznawanie partnerów, postawy, różnice psychiczne między kobietą i mężczyzną, przygotowanie do małżeństwa w domu rodzinnym, cechy osobowości dojrzałej do związku, cechy doboru partnera życiowego (charakterologiczne, seksualne, społeczne, rodzinne). Niedojrzałe motywacje zawarcia małżeństwa. Czynniki konstytuujące małżeństwo: więzi, współporozumienia, miłości, zaangażowania. Warunki udanego związku: wzajemna komunikacja i zaspokajanie potrzeb, współżycie seksualne, realizowanie wartości. Konflikty w małżeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281676, 281675 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Publikacja stanowiąca podsumowanie dorobku polskiego poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego przed 1 I 1999 r. Poszczególne artykuły ukazują m.in.: rozwój poradnictwa w II Rzeczypospolitej, pracę poradni w r. szkolnym 1997/98, pomoc poradni skierowaną do rodzin, pomoc poradni (wspomaganie rozwoju) dla dzieci z różnymi trudnościami i rodzajami niepełnosprawności oraz dzieci wybitnie zdolnych, przemiany polskich przepisów prawnych dot. dzieci i dorosłych osób niepełnosprawnych, problemy diagnozy w poradnictwie, poradnictwo zawodowe, rolę pedagoga szkolnego, zagadnienia profilaktyki zagrożeń młodzieży (nieprzystosowanie społ., uzależnienia, HIV/AIDS), a także możliwości wykorzystania origami w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290687, 290686, 281678, 281677 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
ISBN: 83-86954-36-1
Bibliogr. s. 127-128.
Streszczenie: Propozycja cyklu 10 spotkań z rodzicami. Podczas warsztatów rodzice mają nabyć praktyczne umiejętności budowania prawidłowych relacji z dziećmi. Grupę 12-15 rodziców prowadzą 2 osoby. Zamieszczono wskazówki organizacyjne i dokładny przebieg spotkań z komentarzem dla prowadzących. Zajęcia poświęcone są m.in.: uczuciom, zachęcaniu dziecka do współpracy, karom, rozwiązywaniu problemów i konfliktów, zachęcaniu do samodzielności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281668, 281667 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 010118 Pd (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
ISBN: 83-86954-37-X
Bibliogr. s. 142-148.
Streszczenie: Terminologia i modele zdolności, diagnozowanie możliwości twórczych i charakterystyka uczniów zdolnych, prawne zobowiązania państwa wobec uczniów zdolnych, omówienie 7 programów wspomagających rozwój uczniów zdolnych (np. "Porządek i przygoda"), propozycje ćwiczeń do wykorzystania w pracy grupowej z dziećmi zdolnymi i 2 scenariusze zajęć z dziećmi zdolnymi (w wieku 6-9 lat i 10-15 lat), krótki opis instytucji działających na rzecz dzieci zdolnych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281666, 281665 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Materiały z polsko-niemieckiej konferencji naukowej, Warszawa 28-29 października 1997.
Bibliografia niemiecka na stronach 37-38, 110, polska na stronach 133, 146-147.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: 8 referatów. Dwa referaty niemieckich pedagogów dot. przemocy w szkołach niemieckich w świetle badań psychologicznych i pedagogicznych podstaw oddziaływań profilaktyczno-pedagogicznych. Polskie referaty dot.: strategii działania MEN wobec agresji i przemocy w szkołach i placówkach oświatowych, przemocy w szkołach w relacjach uczniów o sobie i innych, agresji i przemocy w szkołach oraz placówkach opiekuńczo-wychowczych i resocjalizacyjnych w świetle badań (dane z 24 kuratoriów z 1997 r.) i działań interwencyjnych podejmowanych przez szkoły, efektywności programu "Promocja zdrowia..." w zapobieganiu agresji, teoretycznych podstaw Skali Zaburzeń Socjalizacji (ankieta stosowana w województwie poznańskim).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277324, 277323 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliografia na stronach 51-[52].
Streszczenie: Broszurka omawia podstawowe przyczyny powstawania zaburzeń zdrowia psychicznego u dzieci. Charakteryzuje nadpobudliwość psychoruchową i jej związek z zaburzeniami psychicznymi. Przedstawia: cele i założenia programu dla dzieci z nadpobudliwością w wieku 7-10 lat oraz wskazówki metodyczne do prowadzenia zajęć wraz z przykładami dziesięciu scenariuszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliografia na stronach 323-328.
Streszczenie: Socjoterapia rozumiana jest tu jako bezpośrednia forma pomocy między psychoterapią a treningiem interpersonalnym w formie spotkań grupowych o celach terapeutycznych, edukacyjnych i rozwojowych. Przedstawiono proces i metodę socjoterapii oraz programy socjoterapeutyczne i sposób ich realizacji - dla dzieci w młodszym wieku szk. z trudnościami adaptacji i nieśmiałych, dla klasy szk., dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, dla młodzieży szkół średnich, dla nieletnich nadużywających alkoholu, dla dzieci w placówce opieki całodobowej, dla młodzieży z zakładu poprawczego, dla młodych pacjentów szpitala psychiatrycznego, młodocianych więźniów, osób współuzależnionych. Są to zmodyfikowane wersje prac dyplomowych słuchaczy Podyplomowego Studium Socjoterapii Instytutu Profilaktyki Społ. i Resocjalizacji UW i PTP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 SOC (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej