Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(51)
Czytelnia
(6)
Autor
Ostrowska Krystyna (1940- )
(7)
Piszczek Maria
(4)
Ryś Maria (1955- )
(4)
Bogucka Jadwiga
(3)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(3)
Partyka Mirosława
(3)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(2)
Milewska Ewa
(2)
Opolska Teresa
(2)
Pielok Cecylia
(2)
Sawicka Katarzyna
(2)
Szymańska Joanna (psycholog)
(2)
Tatarowicz Jan
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Baran Joanna (psycholog)
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fairbairn Gavin (1950- )
(1)
Fairbairn Susan (1947- )
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Kamińska-Buśko Bożenna
(1)
Kielin Jacek (1965- ). Żywioły i pory roku
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kosmalowa Joanna
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Krawczyk Felicyta. Kolorowe tygodnie w szkole życia
(1)
Laskowski Andrzej
(1)
Leśniak Franciszek L. (1922-2002)
(1)
Orkisz Maria
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Radomski Dariusz
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Sakowska Joanna
(1)
Sekuła Bogdan
(1)
Sobolewska Maria
(1)
Sodolska-Urbańska Janina
(1)
Sołtysińska Grażyna
(1)
Szumanówna Wanda (1890-1994)
(1)
Szymanowska Aleksandra
(1)
Talar Maria
(1)
Tokarczyk Ewa
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Zwierzyńska Elżbieta
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(45)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(26)
1989-2000
(25)
1945-1989
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Rodzice
(5)
Dyrektorzy szkół
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Arteterapeuci
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rozwój osobowości
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Młodzież niedostosowana społecznie
(3)
Niedostosowani społecznie
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Czytanie
(2)
Dotyk
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka pisania
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pisanie
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Poradnictwo rodzinne
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia małżeństwa
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Socjoterapia
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
AIDS
(1)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Arteterapia
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Etyka katolicka
(1)
Etyka seksualna
(1)
Fonogesty
(1)
Gesty
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jernberg, Ann M. (1928-1993)
(1)
Język migany
(1)
Język polski
(1)
Katolicyzm
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Makaton
(1)
Małżeństwo
(1)
Mowa
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Niedowidzenie
(1)
Origami
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo małżeńskie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
RFN
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(11)
Materiały konferencyjne
(7)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Broszura
(2)
Informator
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Religia i duchowość
(1)
54 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
ISBN: 83-86954-33-7
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Pojęcie, modele, struktura diagnozy psychologicznej oraz czynniki wpływające na jej trafność. Diagnostyka pedagogiczna: dydaktyczno-wychowawcza, opiekuńcza i w wychowaniu resocjalizującym. Pojęcie testu psychologicznego, cechy testów psychometrycznych i projekcyjnych. Praca zawiera omówienia testów w zakresie ich opisu, zastosowania, rzetelnosci, trafności, normy, możliwości zaopatrzenia się w tekst.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279061 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9.072 TES (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
ISBN: 83-86954-32-9
Bibliogr. s. 238 i przy rozdz.
Streszczenie: Podsumowanie dorobku naukowego autorki z lat 1972-1997, toteż na pracę składają się oddzielne artykuły, z których część ma charakter teoretyczny, a część - badawczy. Z psychologicznego punktu widzenia omówiono w nich m.in.: poczucie odpowiedzialności, sprawiedliwość, granice tolerancji, zachowania przestępcze, przebaczenie, pomiar światopoglądu, funkcjonowanie osobowości w sytuacji zagrożenia, strategię działania atakującą i rezygnacyjną, pornografię i jej związek z przemocą, znaczenie religii profilaktyce przemocy młodzieżowej i przestępczości nieletnich, zdrowie psychiczne młodzieży, kierunki strategii profilaktyki uzależnień, teorię dezintegracji pozytywnej, diagnozowanie środowiska rodzinnego, kwestionarisz "Moje życie religijne".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290690, 290689, 290688 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
U dołu okł.: Żyj zdrowo.
Bibliogr. s. 112-113.
Streszczenie: Publikacja przedstawia założenia Programu "Promocja zdrowia fizycznego, psychicznego i społecznego w systemie edukacji i poprzez system edukacji", realizowanego w latach 1994-1998 przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN. Celem tego programu było urzeczywistnianie wartości zdrowia, miłości, przyjaźni, szczęścia osobistego i rodziny, wzajemnej życzliwości, zrozumienia i odpowiedzialności. Praca zawiera merytoryczne podstawy przyjętego Programu, jego założenia i zasady realizacji. Autorka przedstawia diagnozę stanu zdrowia młodzieży w Polsce, odpowiada na pytanie czym jest zdrowie i dojrzała osobowość. Podaje propozycje działań nakierowanych na promocję zdrowia do 2005 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279064, 279063 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 61-[62].
Streszczenie: Program dla rodziców dzieci upośledzonych i dla wszystkich, którzy mają małe dzieci. Może być także stosowany w stosunku do młodzieży i dorosłych z trudnościami w komunikacji. Książka adresowana jest do opiekunów-terapeutów. Ukazano znaczenie reguralnego dotyku dla rozwoju kontaktu i komunikacji. Przedstawiono znaczenie kontaktu fizycznego dla prawidłowego rozwoju i sytuację dziecka z zaburzeniami komunikacji. Zaprezentowano sposób określania potrzeb (na przykładzie konkretnych osób), rolę rodziców i personelu, założenia organizacyjne, strukturę sesji kontaktu, przebieg poszczególnych sesji (z wykorzystaniem przypadków poszczególnych osób), wskazówki do sporządzania notatek. Opis uzupełniają fotografie z przykładami ćwiczeń. (Ukazała się też kaseta ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278531 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(One Są Wśród Nas)
Bibliografia na stronie 18.
Streszczenie: Omówiono krótko: wczesne objawy i postacie mózgowego porażenia dziecięcego (mpd), metody rehabilitacji, specyfikę rozwoju dzieci z mpd, niektóre problemy rodziców, modele edukacji dzieci z mpd w Polsce (zamieszczono przykładowe wypowiedzi: dzieci z mpd, nauczycielki i kolegów nt. doświadczeń w szkole integracyjnej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274768, 274767 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(One są Wśród Nas)
Bibliografia na stronie 3 okładki.
Streszczenie: Książka omawia objawy oraz przyczyny trudności w nauce czytania i pisania dzieci w szkole. Wskazuje kierunki i sposoby rozwiązywania tych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286924, 286923 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(One Są Wśród Nas)
Bibliogr. s. 3 okł.
Streszczenie: Omówiono trudności na jakie napotykają dzieci niesłyszące i niedosłyszące w kontaktach ze słyszącymi rówieśnikami i nauczycielami (informacjom towarzyszą przytoczone krótkie wypowiedzi uczniów z uszkodzonym słuchem), przyczyny i typy uszkodzenia słuchu, stosowane aparaty słuchowe. Podano wskazówki dot. sposobu rozmowy z uczniem z wadą słuchu, prowadzenia lekcji, sprawdzania wiadomości, unikania trudności, które mogą pojawić się, gdy dziecko z wadą słuchu uczy się razem ze słyszącymi rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275001, 275000 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliografia na stronach 193-202.
Streszczenie: W pracy wyjaśniono pojęcie, neurofizjologię i rozwój w ontogenezie integracji percepcyjno-motorycznej. Autorka potwierdziła własnymi badaniami istnienie zależności między sprawnością czytania i pisania a integracją percepcyjno-motoryczną. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu ukazała w aspekcie neuropsychologicznym, a w prezentacji badań empirycznych podała również metody diagnozowania i terapii. W aneksie : arkusze badań i profile wyników Diagnozy Integracji Percepcyjno-Motorycznej (IP-M).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 315146, 253934 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 612.8 BOG (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
ISBN: 83-86954-23-X
Streszczenie: Książka adresowana do młodych ludzi, szczególnie do tych, którzy pragną w najbliższym czasie zawrzeć związek małżeński. Autorka wychodząc z założenia, że przygotowanie do niego daje nie tylko zdobyta wiedza, ale praca nad sobą, przedstawiła zestaw ćwiczeń umożliwiających poznanie siebie i kształtowanie własnej osobowości. Widzi ona małżeństwo jako związek oparty na miłości do drugiego człowieka; na dialogu między równorzędnymi partnerami, których cechuje odpowiedzialność oraz wzajemna gotowość do poświęceń i ofiary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275597, 275596 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zbiór 8 art., w których omówiono różne sposoby porozumiewania się z osobami niemówiącymi: gestykulację w porozumiewaniu się z dzieckiem upośledzonym umysłowo, mowę migową w porozumiewaniu się osób z uszkodzonym słuchem, komunikację symboliczną Blissa, "Słownik Mekaton" dla upośledzonych umysłowo, uczenie dzieci głębiej upośledzonych umysłowo i autystycznych z wykorzystywaniem piktogramów, fonogesty, wykorzystanie różnych metod komunikacji alternatywnej w edukacji dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 274763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliografia na stronach 56-60.
Streszczenie: Publikacja przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów i reedukatorów, ma pomagać w rozpoznawaniu przyczyn opóźnień funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci z deficytami rozwojowymi. Opóźnienia te hamując prawidłowy przebieg procesów czytania i pisania stają się w konsekwencji przyczyną zaburzeń emocjonalnych i trudności wychowawczych. Oprócz charakterystyki zaburzeń autorka przedstawia wybrane techniki reedukacyjne i proponuje pięć metod pracy z dziećmi wymagającymi indywidualnego traktowania: Metodę Dobrego Startu; Ruchu Rozwijającego W.Sherborne; leczniczo-pedagogiczną J.Magnuskiej; tzw."18 struktur wyrazowych" oraz koncepcję procesu reedukacji B.Zakrzewskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274698, 274693 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Streszczenie: Programy przeznaczone do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnymi upośledzeniami fizycznymi i intelektualnymi. Podstawowym założeniem jest stwierdzenie, że rozwój człowieka uzależniony jest od jego wiedzy o sobie, w tym od świadomości własnego ciała. Przedstawiono 4 programy aktywności ruchowej oraz program wprowadzający i program specjalny dla dzieci bardzo niesprwnych fizycznie, psychotycznych lub autystycznych. Każdy program składa się z aktywności, do których podano cel i sposób wykonania. Omówieniom ćwiczeń towarzyszą fotografie. Zaproponowano też sposób notowania postępów dzieci. Integralną część programów stanowi muzyka, ponieważ specjalny akompaniament ma być sygnałem każdego ruchu dziecka (ukazały się 3 kasety ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278529 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Na 4 stronie okładki błędny ISBN.
Bibliografia na stronach 50, 73, 80.
W pierwszej pracy przedstawiono rozważania nt. co może zdarzyć się podczas zabawy, zachowania opiekunów podczas wspólnych zabaw z dziećmi, rozwoju zabawy, i omówiono zaproponowaną przez A.M. Jernberg terapię zabawą przeznaczoną dla dzieci z różnymi zaburzeniami: problemami emocjonalnymi, zaburzeniami zachowania, trudnościami w przystosowania społ., zaburzeniami somatycznymi, problemami funkcjonowania w szkole, dzieci autystycznych, schizofrenicznych, nerwicowych (fazy terapii, przebieg sesji, cechy terapeuty). W drugiej pracy przedstawiono propozycje zajęć terapeutycznych, których celem jest wyrażanie emocji przez sztukę (różne dziedziny), przeznaczonych dla dzieci niezależnie od wieku, sprawności intelektualnej (także upośledzonych umysłowo) i nasilenia zaburzeń emocjonalnych. W suplemencie zamieszczono 2 art., w których ukazano pomysły do pracy z dziećmi głębiej upośledzonymi umysłowo - 1. autorstwa F. Krawczyk, 2. - J. Kielina.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274891 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 274892 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
ISBN: 83-86954-10-8
Streszczenie: Zbiór zabaw "paluszkowych" i ruchowych dla dzieci od 1 r. życia, znanych w różnych odmianach w całej Polsce wraz z wierszykami i nutami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: B. Kamińska-Buśko "Profilaktyka uzależnień w systemie oświaty", J. Szymańska "Diagnoza i wczesna pomoc dla dzieci i młodzieży zagrożonej uzależnieniem w warunkach poradni oświatowej", Z.B. Gaś "Profilaktyka w szkole", A. Pohorecka "Funkcjonowanie rodziny a zagrożenie uzależnieniem". W aneksie adresy poradni psychologiczno-pedagogicznych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii, omówienia programów profilaktyki uzależnień dla szkół.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliogr. s. [66].
Streszczenie: Szczególnie dla rodziców, a także dla nauczycieli i psychologów informacje pomocne w lepszym rozumieniu i poznaniu niedoli małego pacjenta. Scharakteryzowano sytuację dziecka przewlekle chorego i jej psychologiczne następstwa. Podano rady: jak rekonstruować i odbudowywać życie rodzinne po przyjęciu wiadomości o ciężkiej chorobie dziecka oraz jak wyzwolić się z kręgu rozpaczy i bezsilności aby podjąć walkę ze skutkami choroby i chorowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274084, 274083 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Praca przedstawia dane dotyczące przejawów demoralizacji i przestępczości dzieci i młodzieży, ich rozmiarów i dynamiki, a także postępowania w sprawach nieletnich oraz opieki w resorcie edukacji nad dzieckiem społecznie nieprzystosowanym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283910 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
(One Są Wśród Nas)
Bibliogr. s. [15].
Streszczenie: Praca ma pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom zrozumieć specyficzne problemy funkcjonowania dzieci z wadą wzroku. Pierwsza część książki napisana została przez autorkę w formie listu uczennicy V klasy poświęconego zagadnieniom występującym w życiu dzieci niewidomych (np. zainteresowania, sposób czytania i pisania). Następnie autorka krótko przedstawiła ograniczenia i możliwości dzieci niewidomych i słabowidzących, specyficzne problemy czytania i pisania uzupełnione podstawowymi radami dot. sposobu postępowania nauczyciela, jeśli w klasie są uczniowie z problemami wzrokowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275152, 275151 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
(One Są Wśród Nas)
Bibliografia na stronie 15.
Streszczenie: Broszura z serii "One są wśród nas" przybliża nauczycielom i rodzicom problemy funkcjonowania szkolnego dzieci lękliwych, nadaktywnych, biernych, z zaburzeniami uwagi i o nadmiernym napięciu mięśniowym. Omówiono przyczyny zaburzeń emocjonalnych i sposoby radzenia sobie z nimi przez wychowawców, pedagogów i psychologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274058, 274057 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliogr. s. 52.
Streszczenie: Referaty podzielono na 3 części. Materiały w cz. I dot. własnych doświadczeń autorów z pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo dotkniętymi często także innymi upośledzeniami. Cz. II poświęcona jest metodom komunikacji alternatywnej - piktogramom, "Słownikowi Makaton", metodom stosowanym w Szkole Podstawowej Specjalnej Nr 150 przy Dziennym Ośrodku Adaptacyjno- -Rehabilitacyjnym dla Dzieci Niepełnosprawnych na przykładzie Tomka. W cz. III podano informacje o 2 szkoleniach dla osób pracujących z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu głębokim oraz informacje o norweskich programach pracy z dziećmi niepełnosprawnymi autorstwa Marianny i Christophera Knillów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274886, 274885 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej