Form of Work
Ksi膮偶ki
(79)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(59)
only on-site
(39)
unavailable
(1)
Branch
Wypo偶yczalnia
(60)
Czytelnia
(39)
Author
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(29)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(14)
Fr膮ckowiak Tadeusz (1946-2011)
(7)
Pac艂awski Jan (1935- )
(5)
Dykcik W艂adys艂aw (1942-2013)
(4)
Twardowski Andrzej (1956- )
(4)
Pilarczyk Franciszek
(3)
Szewczuk W艂odzimierz (1913-2002)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Benyskiewicz Joachim (1936-2011)
(1)
Bielak Franciszek (1892-1973)
(1)
Brzezi艅ski Jerzy (1934- )
(1)
Brzychczy Karol (1903-1982)
(1)
Buchwald-Pelcowa Paulina (1934-2021)
(1)
Cha艂asi艅ski J贸zef (1904-1979)
(1)
Freylich贸wna J
(1)
Gnitecka Anna
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Od geometrii Euklidesa do geometrii Wszech艣wiata
(1)
Gruszczyk-Kolczy艅ska Edyta (1940- )
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
G膮sior Edward (1942- )
(1)
Herbart Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Hoffmann Bogdan
(1)
Komensk媒 Jan Amos (1592-1670)
(1)
Konior Adam (1955- )
(1)
Kosakowski Czes艂aw (1940- )
(1)
Kuczy艅ska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Lachowicz Franciszek Jan
(1)
Michna Andrzej (1894-1960). Rodzina wiejska jako 艣rodowisko wychowawcze
(1)
Miller Romana
(1)
Mys艂akowski Zygmunt (1890-1971)
(1)
Ozereckij Nikolaj Ivanovi膷 (1893-1955)
(1)
Palka Stanis艂aw (1941- )
(1)
Pasterniak Wojciech (1935- ). Od ma艂ego "ja" do 艣wiadomo艣ci jedynej
(1)
Pestalozzi Johann Heinrich (1746-1827)
(1)
Pestalozzi Johann Heinrich (1746-1827). Metoda
(1)
Pestalozzi Johann Heinrich (1746-1827). O pobycie w Stanz
(1)
P艂atek Jan. Wie艣 jako 艣rodowisko wychowawcze
(1)
Rogowska Anna
(1)
Siwo艅 Teofil (1902-1983). Rodzina wiejska i ma艂omiasteczkowa jako 艣rodowisko wychowawcze
(1)
Sokulski D
(1)
Szafra艅ski Eugeniusz
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej (1934- ). Pedagogika holistyczna
(1)
Zandecki Aleksander (1938- )
(1)
艁azarski Mieczys艂aw
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(4)
1950 - 1959
(2)
1930 - 1939
(11)
1920 - 1929
(2)
Time Period of Creation
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
Country
Poland
(77)
Ukraine
(1)
No place, unknown, or undetermined
(1)
Language
Polish
(2)
Audience Group
Szko艂y wy偶sze
(12)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Szko艂y 艣rednie
(1)
Subject
Pedagogika
(27)
Nauczanie
(13)
Literatura
(10)
Wychowanie
(6)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮
(5)
Literatura polska
(5)
Kszta艂cenie
(4)
Metodologia
(3)
Metody nauczania
(3)
Rozw贸j psychofizyczny dziecka
(3)
Globalistyka
(2)
Kosmologia
(2)
Nauki przyrodnicze
(2)
O艣wiata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisarze polscy
(2)
Religia
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Badania ilo艣ciowe
(1)
Badania jako艣ciowe
(1)
Badania por贸wnawcze
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Czytanie
(1)
Decyzje
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci艅stwo
(1)
Dziecko g艂uche
(1)
Dziecko niedos艂ysz膮ce
(1)
Edukacja interaktywna
(1)
Etyka spo艂eczna
(1)
Filozofia chrze艣cija艅ska
(1)
Fizyka
(1)
Geometria
(1)
Globalizacja
(1)
G艂usi
(1)
Informatyka
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Integracja spo艂eczna
(1)
Kochanowski, Jan
(1)
Komensk媒, Jan Amos
(1)
Kszta艂cenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Metafizyka
(1)
Metody aktywizuj膮ce (pedagogika)
(1)
Metody badawcze
(1)
My艣lenie
(1)
Nar贸d
(1)
Nauczanie doros艂ych
(1)
Nauczanie na odleg艂o艣膰
(1)
Nauka
(1)
Niedos艂ysz膮cy
(1)
Niewidomi
(1)
Organizacje m艂odzie偶owe
(1)
Pasterniak, Wojciech
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Percepcja dotykowa
(1)
Pisanie
(1)
Praca socjalna
(1)
Program interaktywny
(1)
Program nauczania
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Psychologia
(1)
Roboty r臋czne
(1)
Rodzina wiejska
(1)
Rozw贸j poznawczy
(1)
Rozw贸j psychofizyczny m艂odzie偶y
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowychowanie
(1)
Sens 偶ycia
(1)
Socjalizacja
(1)
So艣nicki, Kazimierz
(1)
Sprawno艣膰 motoryczna
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szlachta
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Teoria poznania
(1)
Teoria sztuki
(1)
Teoria wzgl臋dno艣ci
(1)
Tw贸rczo艣膰
(1)
Uczenie si臋
(1)
Uczniowie
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie spo艂eczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyobra偶enia
(1)
Zastosowania komputer贸w w edukacji
(1)
Zastosowania multimedi贸w w edukacji
(1)
Zmys艂y
(1)
艢wiadomo艣膰
(1)
Subject: time
1901-2000
(9)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
2001-
(2)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Kielce (woj. 艣wi臋tokrzyskie ; okolice)
(4)
Grodno (Bia艂oru艣, obw. grodzie艅ski)
(1)
Polska
(1)
Polska P贸艂nocna
(1)
Polska Zachodnia
(1)
Sandomierz (woj. 艣wi臋tokrzyskie ; okolice)
(1)
Genre/Form
Podr臋cznik
(13)
Praca zbiorowa
(7)
Materia艂y konferencyjne
(6)
Opracowanie
(6)
Biografia
(3)
Poradnik
(2)
Ksi臋ga pami膮tkowa
(1)
Program nauczania
(1)
Synteza
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(18)
Literaturoznawstwo
(14)
Psychologia
(4)
Socjologia i spo艂ecze艅stwo
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
79 results Filter
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 309505 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 295644 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-b-456 286507 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 497-504.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W ksi膮偶ce przedstawiono przedmiot i zadania dydaktyki epistemologicznej, jej tradycje rozwoju w kulturze europejskiej, filozoficzne i naukowe podstawy oraz kierunki ewolucji. Analizie poddano cele i warto艣ci edukacyjne, tre艣ci kszta艂cenia, metody, formy i 艣rodki kszta艂cenia oraz zasady nauczania i edukacyjnego wsparcia. Rozpatrzono problemy: edukacji zintegrowanej i zintegrowanego zadania szkolnego, teorii umys艂u i teorii edukacji, rozwoju osobowo艣ci w okresie nowoczesno艣ci i ponowoczesno艣ci, procesu kszta艂cenia, kontroli i oceny efekt贸w kszta艂cenia, konstruowania program贸w kszta艂cenia oraz kompetencji dydaktycznych nauczyciela niezb臋dnych w stymulowaniu i wspieraniu rozwoju uczni贸w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286593 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-a-67 286594 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia na stronach 267-281.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Autorka zwraca uwag臋 na proces globalizacji edukacji prowadz膮cy do kszta艂cenia permanentnego, kulturalnego i medialnego. Omawia edukacj臋 ustawiczn膮, kulturaln膮, medialn膮 i interaktywn膮. Zestawia kszta艂cenie tradycyjne, korespondencyjne, sieciowe i mieszane. Przedstawia projekty do nauki: j臋zyka angielskiego i nauczania integralnego w szkole podstawowej w kl.II, j臋zyka angielskiego w gimnazjum w kl.I-III, j臋zyka w艂oskiego w gimnazjum w kl.III, j臋zyka niemieckiego w liceum og贸lnokszta艂c膮cym w kl.I i j臋zyka polskiego w liceum og贸lnokszta艂c膮cym w kl.I. Por贸wnuje edukacj臋 interaktywn膮 w Danii, Wlk.Brytanii, Norwegii, Finlandii, USA, Holandii, Szwajcarii, Kanadzie, Australii, Niemczech, Francji, Nowej Zelandii, Hiszpanii, W艂och, RPA, Rosji i Polsce. Praca zawiera program Magdaleny Parker.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290960, 290959 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-d-150 290961 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 324-330.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Tradycja rozwoju filozofii nauki i edukacji w okresie staro偶ytnym, przednowoczesnym, nowoczesnym i ponowoczesnym w kulturze europejskiej jest jednym z temat贸w pracy. Autor przedstawi艂 tak偶e dociekania dotycz膮ce j臋zyka filozofii nauki i edukacji w okresie ortodoksji, heterodoksji i heterogeniczno艣ci w nauce. Om贸wi艂 przemiany metodologii bada艅 pedagogicznych w kulturze europejskiej i kierunki tych przemian, struktury procesu badawczego oraz gatunki tworzonej wiedzy o edukacji w kulturze europejskiej w okresie nowoczesno艣ci i ponowoczesno艣ci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-257 288363 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Globalistyka / Janusz Gnitecki. - Wydanie 2. - Pozna艅 : Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Oddzia艂, 2001. - 254, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 83-86273-24-0
Bibliografia na stronach 250-254.
Streszczenie w j臋zyku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-b-399 282201 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86273-22-4
Bibliografia na stronach 217-222.
Streszczenie: Ksi膮偶ka po艣wi臋cona teorii globalistyki i refleksji nad r贸偶nymi dziedzinami 偶ycia z punktu widzenia globalistyki. W cz臋艣ci dot. globalistyki wobec nadziei i zagro偶e艅 wsp贸艂czesnego 艣wiata s膮 rozdzia艂y po艣wi臋cone globalistyce wobec nadziei i zagro偶e艅 wsp贸艂czesnej edukacji (reflekcja nad edukacj膮 z punktu widzenia globalistyki i globalne problemy edukacji w cyklu 偶ycia) i globalistyce wobec przemian o艣wiatowych - reform na 艣wiecie i w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 297930, 281826 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Problemy Rozwoju Edukacji : biuletyn Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Oddzia艂 w Poznaniu ; nr 20/21)
Streszczenie: Kolejny numer Problem贸w Rozwoju Edukacji po艣wi臋cony konstruowaniu progam贸w autorskich stymuluj膮cych i wspieraj膮cych rozw贸j (pok艂osie seminarium o tej tematyce, kt贸re odby艂o si臋 w listopadzie 2001 r.). Przedstawiono, kr贸tki rys metodologiczny tworzenia program贸w edukacji zintegrowanej oraz wskazania praktyczne do pracy z uczniem na podstawie powy偶szych program贸w, skonstruowanych przez czynnych nauczycieli. Wiele przyk艂ad贸w zintegrowanych zada艅 szkolnych na poziomie szko艂y podstawowej i liceum.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-b-224 PNS 288748 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86273-18-6
Bibliogr. s. 307-309.
Streszczenie: Etapy rozwoju pedagogiki, poszukiwanie programu kszta艂cenia w okresie reform o艣wiatowych, poj臋cia aktywno艣ci tw贸rczej i odtw贸rczej i ich znaczenie w konstruowaniu programu kszta艂cenia. Dotychczas stosowane koncepcje program贸w kszta艂cenia, za艂o偶enia program贸w kszta艂cenia stymuluj膮cych i wspieraj膮cych rozw贸j, model edukacyjny b臋d膮cy u podstaw projektowania program贸w kszta艂cenia, teoria zintegrowanych zada艅 szkolnych, zintegrowane zadania szkolne na tle synchronizacji funkcji fal m贸zgowych lewej i prawej p贸艂kuli, etapy konstruowania program贸w kszta艂cenia stymuluj膮cych i wspieraj膮cych rozw贸j, przyk艂ady rozwi膮za艅 metodycznych - projekt programu zaj臋膰 z r贸偶nych przedmiot贸w z dzie膰mi sze艣cioletnimi i w m艂odszym wieku szkolnym, procedura ewaluacji programu kszta艂cenia, ewaluacja ilo艣ciowa i jako艣ciowa - przyk艂ady.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-274 281827 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86273-61-5
Streszczenie: Praca maj膮ca na celu przygotowanie studenta pedagogiki do pracy samokszta艂ceniowej i badawczej. Ka偶da jednostka 膰wiczeniowa zawiera: cele 膰wiczenia i wykaz literatury w bloku wprowadzaj膮cym, blok informacyjny, pytania i problemy, zadania dla studenta, blok korektywny-problemowy. W poszczeg贸lnych jednostkach 膰wiczeniowych rozpatrzono: poj臋cie metodologii pedagogiki i metodologii bada艅 pedagogicznych, typy bada艅 pedagogicznych, ewolucj臋 koncepcji bada艅 wg 3 typ贸w bada艅 pedagogicznych, analiz臋 literatury zwi膮zanej z przedmiotem bada艅, analiz臋 struktury procesu badawczego pod r贸偶nymi k膮tami, analiz臋 por贸wnawcz膮 metod bada艅 wg 3 typ贸w bada艅 pedagogicznych, przetwarzanie wynik贸w bada艅 w 3 skalach i z wykorzystaniem program贸w komputerowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290962 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-293 290966 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292593, 292592 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86273-76-3 ; 978-83-86273-76-8
Bibliogr. s. 107-112.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Om贸wienie reform o艣wiatowych w aspekcie paradygmat贸w i strategii ich realizacji w Polsce i na 艣wiecie. Przedstawienie nadziei, z艂udze艅 i dylemat贸w reform o艣wiatowych. Zarysowanie trzech wizji spo艂ecze艅stwa i szko艂y (nowoczesna, ponowoczesna i neonowoczesna). Scharakteryzowanie efektywno艣ci reform o艣wiatowych w okresie wsp贸艂czesnej zmiany formacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-337 294751 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86273-57-7
Bibliogr. przy niekt贸rych pracach.
Streszczenie: Cz臋艣膰 materia艂贸w z V Og贸lnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego we Wroc艂awiu dot. dw贸ch nurt贸w: pedagogiki jako formacji intelektualnej otwartej na nowe dyskursy humanistyczne i pedagogiki jako formacji intelektualnej refleksji o edukacji. M.in.: A. Nowak-艁ojewska "Edukacja zintegrowana w okresie ponowoczesnej moderny", D. Kornas-Biela "Edukacja prenatalna we wsp贸艂czesnym dyskursie humanistycznym", E. Perzycka "M艂odzie偶 na rozdro偶u 艣wiata rzeczywistego i wirtualnego"; M. Kabat "Edukacja nauczycielska w pedagogice jako formacji intelektualnej wsp贸艂czesnej cywilizacji", L. Kopciewicz "Rodzaj i edukacja - feministyczne interpretacje fenomenu >>zadomowienia<< i >>obco艣ci<< nauczycieli i uczni贸w w przestrzeni szkolnej liceum og贸lnokszta艂c膮cego", H. Krauze-Sikorska "Personalistyczne uj臋cie struktury wychowania w pedagogice tw贸rczo艣ci".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290541, 290540, 289656, 289655 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-278 PNS 289657 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Pok艂osie obrad XIV sekcji III Og贸lnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego. 30 dyskurs贸w podzielono na 3 grupy tematyczne. W艣r贸d sposob贸w rozwijania wiedzy o wychowaniu przedstawiono m.in.: pedagogik臋 z perspektywy teonomicznej, personalistycznej, fenomenologicznej, feministycznej. W艣r贸d poszukiwa艅 optymalnej struktury wiedzy o wychowaniu om贸wiono m.in.: koncepcj臋 pedagogiki tw贸rczo艣ci, pedagogiczne aspekty New Age, pedagogik臋 dialogu edukacyjnego, koncepcj臋 psychosyntezy w edukacji. W zakresie pedagogiki zorientowanej praktycznie poruszono m.in. problemy: aktywno艣ci tw贸rczej nauczyciela z punktu widzenia koncepcji "refleksyjnego praktyka" D. Sch~:ona, tre艣ci przekazywanych przez miesi臋czniki dla rodzic贸w "Twoje Dziecko" i "Mamo, to ja", wyobra偶e艅 student贸w dot. wychowania, zwi膮zku wiedzy o opiece z wiedz膮 o wychowaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-203 280140 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia na stronach 167-170.
Streszczenie angielskie. Spis tre艣ci tak偶e angielski.
Streszczenie: W publikacji om贸wiono przemiany w zakresie informatyki, cywilizacji informacyjnej i edukacji informacyjnej. Wskazano na konieczno艣膰 korelowania przemian w tych trzech obszarach. Przedstawiono za艂o偶enia informatyki bitowej, kubitowej oraz koncepcj臋 informatyki subkubitowej i kierunki jej przysz艂ego rozwoju. Nakre艣lono fale przemian cywilizacyjnych oraz przemian cywilizacji informacyjnej, a co za tym idzie stosownych przemian w zakresie edukacji informacyjnej, a tak偶e perspektywy i kierunki jej przysz艂ego rozwoju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290543, 290542 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. XX-A-35 PNS 289658 (1 egz.)
Book
In basket
Przyrodnicze podstawy edukacji / Janusz Gnitecki. - Wyd. 2 popr., uzup. - Pozna艅 : Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Oddzia艂, 2007. - 201, [2] s. : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 83-86273-60-7 ; 978-83-86273-60-7
Bibliogr. s. 199-[202].
Streszcz. ang.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292029 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 199-202.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przedstawiono: istot臋 nauk przyrodniczych i przyrodnicze 藕r贸d艂a inspiracji dla kszta艂towania podstaw edukacji; neurofizjologiczne podstawy edukacji, mo偶liwo艣ci i ograniczenia edukacji wynikaj膮ce z uruchamiania przeciwstawnych funkcji ludzkiego m贸zgu; konsekwencje r贸偶ych koncepcji 偶ycia dla cel贸w edukacji. Om贸wiono inspiracje badawcze i poznawcze wynikaj膮ce dla podstaw edukacji z osi膮gni臋膰 poszczeg贸lnych nauk przyrodniczych: r贸偶nych dyscyplin nauk biologicznych, szczeg贸艂owych osi膮gni臋膰 nauk fizycznych, z prawa oscylacji ambiwalencji, z zasady zr贸wnowa偶onego i trwa艂ego ekorozwoju, z przemian informatyki, z przemian wsp贸艂czesnego j臋zyka nauki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 303275, 290973, 290972, 290971 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-292 290974 PNS (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86273-55-0 ; 978-83-86273-55-3
Bibliogr. s. 211-213.
Streszczenie: Om贸wiono: pedagogik臋 jako nauk臋 (eksplikacja poj臋cia, stuktura pedagogiki jako nauki, miejsce w systemie nauk, pedagogika og贸lna jako metateoria i teoria krytyczna), przedmiot bada艅 pedagogicznych (eksplikacja poj臋cia; uj臋cia przedmiotu bada艅 pedagogicznych; poj臋cia przedmiotu bada艅, pola badawczego i kategorii badawczej; modele poznawania zjawisk edukacyjnych; sposoby ujmowania przedmiotu bada艅 pedagogicznych), zagadnienia metodologiczne pedagogiki (eksplikacja poj臋cia, 藕r贸d艂a przemian metodologii bada艅, konsekwencje dla tworzenia teorii pedagogicznej wynikaj膮ce z przemian wsp贸艂czesnej metodologii bada艅 pedagogicznych), j臋zyk pedagogiki (poj臋cie i typologia j臋zyka pedagogiki, poszczeg贸lne typy obrazowania j臋zykowego), zagadnienia teorii pedagogicznej (eksplikacja poj臋cia, uj臋cia teorii pedagogicznej, przyk艂ady tworzenia teorii pedagogicznej przyk艂ady weryfikacji twierdze艅 teorii pedagogicznej w polu badawczym pedagogiki).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 303276, 290957, 290956, 290955, 290954 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-290 290958 PNS (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86273-04-6
Bibliografia na stronach 253-256.
Streszczenie angielskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 319130, 280138 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 253-256.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Za艂o偶enia przedstawionej tu koncepcji koncentruj膮 si臋 wok贸艂 rozwoju umys艂owego powy偶ej g贸rnych mo偶liwo艣ci ucznia. Realizacja ich wi膮偶e si臋 z opracowaniem program贸w kszta艂cenia stymuluj膮cych i wspieraj膮cych rozw贸j wzwy偶. Przedstawione tu supernauczanie, to nauczanie oparte na zintegrowanych zadaniach szkolnych realizowanych w warunkach synchronizacji funkcji fal m贸zgowych, relaksacji, wizualizacji, afirmacji oraz tworzenia skorelowanych struktur poznawczych. W pracy ukazano model edukacyjny uwzgl臋dniaj膮cy wymienione czynniki procesu dydaktycznego, spos贸b projektowania dla niego program贸w nauczania oraz wyniki bada艅 w艂asnych, analizuj膮ce mo偶liwo艣ci odej艣cia od nauczania tradycyjnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279456 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-b-173 PNS 274918 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again