Form of Work
Książki
(78)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(62)
only on-site
(27)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(63)
Czytelnia
(27)
Author
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(29)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(14)
Frąckowiak Tadeusz (1946-2011)
(7)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(4)
Pacławski Jan (1935- )
(4)
Twardowski Andrzej (1956- )
(4)
Pilarczyk Franciszek
(3)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Benyskiewicz Joachim (1936-2011)
(1)
Bielak Franciszek (1892-1973)
(1)
Brzeziński Jerzy (1934- )
(1)
Brzychczy Karol (1903-1982)
(1)
Buchwald-Pelcowa Paulina (1934-2021)
(1)
Chałasiński Józef (1904-1979)
(1)
Freylichówna J
(1)
Gnitecka Anna
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Od geometrii Euklidesa do geometrii Wszechświata
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
Gąsior Edward (1942- )
(1)
Herbart Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Hoffmann Bogdan
(1)
Komenský Jan Amos (1592-1670)
(1)
Konior Adam (1955- )
(1)
Kosakowski Czesław (1940-2021)
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Lachowicz Franciszek Jan
(1)
Michna Andrzej (1894-1960). Rodzina wiejska jako środowisko wychowawcze
(1)
Miller Romana
(1)
Mysłakowski Zygmunt (1890-1971)
(1)
Ozereckij Nikolaj Ivanovič (1893-1955)
(1)
Palka Stanisław (1941- )
(1)
Pasterniak Wojciech (1935- ). Od małego "ja" do świadomości jedynej
(1)
Pestalozzi Johann Heinrich (1746-1827)
(1)
Pestalozzi Johann Heinrich (1746-1827). Metoda
(1)
Pestalozzi Johann Heinrich (1746-1827). O pobycie w Stanz
(1)
Płatek Jan. Wieś jako środowisko wychowawcze
(1)
Rogowska Anna
(1)
Siwoń Teofil (1902-1983). Rodzina wiejska i małomiasteczkowa jako środowisko wychowawcze
(1)
Sokulski D
(1)
Szafrański Eugeniusz
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej (1934- ). Pedagogika holistyczna
(1)
Zandecki Aleksander (1938- )
(1)
Łazarski Mieczysław
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(4)
1950 - 1959
(2)
1930 - 1939
(11)
1920 - 1929
(2)
Time Period of Creation
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
Country
Poland
(76)
Ukraine
(1)
No place, unknown, or undetermined
(1)
Language
Polish
(2)
Audience Group
Szkoły wyższe
(12)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Pedagogika
(27)
Nauczanie
(13)
Literatura
(10)
Wychowanie
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Kształcenie
(4)
Literatura polska
(4)
Metodologia
(3)
Metody nauczania
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Globalistyka
(2)
Kosmologia
(2)
Nauki przyrodnicze
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisarze polscy
(2)
Religia
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Czytanie
(1)
Decyzje
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Edukacja interaktywna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Fizyka
(1)
Geometria
(1)
Globalizacja
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Informatyka
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kochanowski, Jan
(1)
Komenský, Jan Amos
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Metafizyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody badawcze
(1)
Myślenie
(1)
Naród
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauka
(1)
Niedosłuch
(1)
Niedosłyszący
(1)
Niewidomi
(1)
Organizacje młodzieżowe
(1)
Pasterniak, Wojciech
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Percepcja dotykowa
(1)
Pisanie
(1)
Praca socjalna
(1)
Program interaktywny
(1)
Program nauczania
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Psychologia
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzina wiejska
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowychowanie
(1)
Sens życia
(1)
Socjalizacja
(1)
Sośnicki, Kazimierz
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szlachta
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Teoria poznania
(1)
Teoria sztuki
(1)
Teoria względności
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyobrażenia
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zmysły
(1)
Świadomość
(1)
Subject: time
1901-2000
(8)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
2001-
(2)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(3)
Grodno (Białoruś, obw. grodzieński)
(1)
Polska
(1)
Polska Północna
(1)
Polska Zachodnia
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(13)
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(6)
Opracowanie
(6)
Biografia
(3)
Poradnik
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Program nauczania
(1)
Synteza
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(18)
Literaturoznawstwo
(14)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
78 results Filter
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2000
ISBN: 83-86273-22-4
Bibliografia na stronach 217-222.
Streszczenie: Książka poświęcona teorii globalistyki i refleksji nad różnymi dziedzinami życia z punktu widzenia globalistyki. W części dot. globalistyki wobec nadziei i zagrożeń współczesnego świata są rozdziały poświęcone globalistyce wobec nadziei i zagrożeń współczesnej edukacji (reflekcja nad edukacją z punktu widzenia globalistyki i globalne problemy edukacji w cyklu życia) i globalistyce wobec przemian oświatowych - reform na świecie i w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 297930, 281826 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2000
ISBN: 83-86273-18-6
Bibliogr. s. 307-309.
Streszczenie: Etapy rozwoju pedagogiki, poszukiwanie programu kształcenia w okresie reform oświatowych, pojęcia aktywności twórczej i odtwórczej i ich znaczenie w konstruowaniu programu kształcenia. Dotychczas stosowane koncepcje programów kształcenia, założenia programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój, model edukacyjny będący u podstaw projektowania programów kształcenia, teoria zintegrowanych zadań szkolnych, zintegrowane zadania szkolne na tle synchronizacji funkcji fal mózgowych lewej i prawej półkuli, etapy konstruowania programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój, przykłady rozwiązań metodycznych - projekt programu zajęć z różnych przedmiotów z dziećmi sześcioletnimi i w młodszym wieku szkolnym, procedura ewaluacji programu kształcenia, ewaluacja ilościowa i jakościowa - przykłady.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-274 281827 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2000
Bibliogr. s. 134-135.
Streszczenie: Pojęcie decyzji i sytuacji decyzyjnej. Problematyka metodologii: decyzji, decyzji menedżerskich w oświacie i w kierowaniu zmianą edukacyjną w szkole w okresie transformacji ustrojowej (oraz ich klasyfikacje). Analiza pojęcia zmiany edukacyjnej w szkole, strategie kierowania zmianą edukacyjną, czynniki warunkujące skuteczność wprowadzania zmian edukacyjnych oraz procedury podejmowania decyzji menedżerskich w kierowaniu zmianą edukacyjną. Interpretacja zmiany edukacyjnej w okresie reform oświatowych i czynniki warunkujące podejmowanie decyzji menedżerskich w tym czasie. Omówienie procesów organizacji pracy pedagogicznej w szkole i jej ewaluacji oraz menedżerskich decyzji ewaluacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-b-144 280139 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1999
Bibliogr. s. 112-119.
Streszczenie: Autor rozważa zagadnienia: integracji, przestrzeni symbolicznej, ambiwalencji. Omawia: prawa Boże (w rozumieniu katolickim) jako fundament edukacji, zasady edukacji teonomicznej, rodzaje poznania, założenia i odniesienia pedagogiki teonomicznej, encyklikę Jana Pawła II "Fides et ratio".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279275, 279274 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1999
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Pokłosie obrad XIV sekcji III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego. 30 dyskursów podzielono na 3 grupy tematyczne. Wśród sposobów rozwijania wiedzy o wychowaniu przedstawiono m.in.: pedagogikę z perspektywy teonomicznej, personalistycznej, fenomenologicznej, feministycznej. Wśród poszukiwań optymalnej struktury wiedzy o wychowaniu omówiono m.in.: koncepcję pedagogiki twórczości, pedagogiczne aspekty New Age, pedagogikę dialogu edukacyjnego, koncepcję psychosyntezy w edukacji. W zakresie pedagogiki zorientowanej praktycznie poruszono m.in. problemy: aktywności twórczej nauczyciela z punktu widzenia koncepcji "refleksyjnego praktyka" D. Sch~:ona, treści przekazywanych przez miesięczniki dla rodziców "Twoje Dziecko" i "Mamo, to ja", wyobrażeń studentów dot. wychowania, związku wiedzy o opiece z wiedzą o wychowaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280140 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 1998
ISBN: 83-86273-04-6
Bibliografia na stronach 253-256.
Streszczenie angielskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 319130, 280138 (2 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 1997
Bibliogr. s. 253-256.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Założenia przedstawionej tu koncepcji koncentrują się wokół rozwoju umysłowego powyżej górnych możliwości ucznia. Realizacja ich wiąże się z opracowaniem programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój wzwyż. Przedstawione tu supernauczanie, to nauczanie oparte na zintegrowanych zadaniach szkolnych realizowanych w warunkach synchronizacji funkcji fal mózgowych, relaksacji, wizualizacji, afirmacji oraz tworzenia skorelowanych struktur poznawczych. W pracy ukazano model edukacyjny uwzględniający wymienione czynniki procesu dydaktycznego, sposób projektowania dla niego programów nauczania oraz wyniki badań własnych, analizujące możliwości odejścia od nauczania tradycyjnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279456 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-b-173 PNS 274918 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 1997
Bibliogr. s. 31-32, 131-132.
Streszczenie: Na tom składają się 3 prace: A. Szyszko-Bohusza "Pedagogika holistyczna" (w której autor omawia założenia tej pedag.), J. Gniteckiego "Od geometrii Euklidesa do geometrii Wszechświata" i W. Pasterniaka "Od małego ,,ja'' do świadomości jedynej". Autorzy dwóch ostatnich art. wychodzą z założenia, że bez Boga nie ma poznania. Gnitecki analizuje aksjomaty geometrii Euklidesa, przechodzi do geometrii nieeuklidesowych, ukazuje degradację świadomości geometrycznej, a następnie przedstawia aksjomaty geometrii Wszechświata wynikające z Uniwersalnych Praw Kosmosu. Pasterniak ukazuje inspirowany poglądami Kena Wilbera sposób dojścia do Uniwersalnego Stanu Świadomości i jego konsekwencje dla edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 297933, 274604 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1996
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Pedagogika teonomiczna zajmuje się tymi samymi problemami, co wszystkie dotychczasowe pedagogiki: celami, treściami i metodami wychowania. Czyni to jednak inaczej, nie tylko w kontekście interdyscyplinarnym (wychow. jest wg niej poszukiwaniem i odnajdywaniem wartości, ustawicznym dążeniem do doskonałości w konkretnej sytuacji społeczno-kulturowej), lecz także w odniesieniu do relacji człowiek - Bóg i Bóg - człowiek. Zakłada, że porządek wiary nie kłóci się z porządkiem rozumu, lecz wzajemnie uzupełnia się i wzbogaca. Książka zawiera 5 rozdz., w których omówiono przedmiot badań pedag. teonomicznej, związki teorii względności A. Einsteina z Uniwersalnymi Prawami Kosmosu i konsekwencje tych Praw dla współczesnej nauki, twórczość jako proces doskonalenia człowieka, wartości i symbole w edukacji i demokracji, wizję świata wg pedag. teonomicznej i świeckiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 282036, 274603 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1995
ISBN: 83-86273-05-4
Bibliogr. s. 372-[376].
Streszczenie: Geneza i przedmiot pedagogiki oraz jej miejsce w systemie współczesnych nauk; struktura pedagogiki w Polsce i na świecie; antynomie, kontrasty i dwuznaczności współczesnej pedagogiki; struktura pojęć pedagogicznych; związek wychowania z celami i wartościami; projektowanie celów kształcenia; edukacja w perspektywie wertykalnej i horyzontalnej. Podstawą oprac. były wykłady prowadzone przez aut. w Instytucie Pedagogiki UAM, a następnie na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu w l. 1986-1993 dla studentów I roku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274926, 271412 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1994
Bibliogr. s. 169-171.
Streszcz. ang.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274602 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 204143/3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 261405 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1989
(Skrypty / Oddział Poznański Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego "Problemy Rozwoju Edukacji" ; nr 6)
Bibliogr. s. 305-314.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-127 263081 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1989
(Skrypty ; nr 5)
ISBN: 83-85693-21-1
Bibliogr. s. 165-167.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 263082 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 232206 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 204143/2 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 219111, 219110 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 181061 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 244240 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again