Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(28)
Czasopisma
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(90)
tylko na miejscu
(19)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(92)
Czytelnia
(19)
Autor
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(30)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(11)
Frąckowiak Tadeusz (1946-2011)
(7)
Baron-Polańczyk Eunika
(4)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(4)
Klementowska Aneta
(4)
Turnau Stefan (1931- )
(4)
Twardowski Andrzej (1956- )
(4)
Pilarczyk Franciszek
(3)
Biernacka-Licznar Katarzyna
(2)
Buck Andrzej (1953- )
(2)
Halamska Maria
(2)
Kotlarek Dawid (1978- )
(2)
Pietrulewicz Bogusław
(2)
Simonjetz Monika
(2)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(2)
Bajer Magdalena (1934- )
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Baudouin de Courtenay Jan Niecisław (1845-1929)
(1)
Brzóska Robert
(1)
Budrowska Wiesława
(1)
Chamera-Nowak Agnieszka (1968- )
(1)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(1)
Gawlina Bernard (1936-2000)
(1)
Gnitecka Anna
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Od geometrii Euklidesa do geometrii Wszechświata
(1)
Gordon Mieczysław (1906- )
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gąsior Edward (1942- )
(1)
Gęborska Marlena
(1)
Hoffmann Radosław
(1)
Hryniewicka Katarzyna
(1)
Hutnikiewicz Artur (1916-2005)
(1)
Jamróz-Stolarska Elżbieta
(1)
Janiak Małgorzata (bibliotekoznawca)
(1)
Jaskowska Bożena
(1)
Jędrzejowska Anna (1896-1986)
(1)
Jędrzejowska Helena
(1)
Kalembka Sławomir (1936-2009)
(1)
Kallas Marian (1938-2020)
(1)
Kamińska Joanna
(1)
Kliś Maria (1946- )
(1)
Konior Adam (1955- )
(1)
Konopczyński Władysław (1880-1952)
(1)
Korbut Gabriel (1862-1936)
(1)
Kosakowski Czesław (1940-2021)
(1)
Kowalczuk Jolanta
(1)
Kucała Marian (1927-2014)
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Leszczyński Grzegorz (1956- )
(1)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(1)
Majkowska-Sztange Antonina
(1)
Marek Franciszek Antoni (1930- )
(1)
Małłek Janusz (1937- )
(1)
Michalska Sylwia (socjolog)
(1)
Mik Anna
(1)
Motylińska Paulina
(1)
Niewieczerzał Marta (1993- )
(1)
Palka Stanisław (1941- )
(1)
Paprocka Natalia
(1)
Pasterniak Wojciech (1935- ). Od małego "ja" do świadomości jedynej
(1)
Paul Magdalena
(1)
Pelczarowa Maria
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Rankin Carolynn
(1)
Roszkowski Marcin (1978- )
(1)
Rutkiewicz-Hanczewska Małgorzata
(1)
Rąbkowska Ewelina
(1)
Siatkowski Janusz (1929- )
(1)
Smolar Eugeniusz (1945- )
(1)
Sosińska-Kalata Barbara
(1)
Staniów Bogumiła
(1)
Stanny Monika
(1)
Szafrański Leszek (1973- )
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej (1934- ). Pedagogika holistyczna
(1)
Topolińska Zuzanna (1931- )
(1)
Tyloch Witold (1927-1990)
(1)
Walas Jan (1903-1991)
(1)
Wałkówski Andrzej (1959- )
(1)
Wiorogórska Zuzanna
(1)
Zandecki Aleksander (1938-2023)
(1)
Zawałkiewicz Aldona
(1)
Śpiewak Ruta
(1)
Żołędowska-Król Beata
(1)
Żynda Marcin
(1)
Żytkowicz Helena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(6)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(14)
Bibliotekarze
(2)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Pedagogika
(27)
Kształcenie
(9)
Nauczanie
(9)
Literatura
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Metodologia
(5)
Bibliotekarstwo
(4)
Matematyka
(4)
Nauka
(3)
Użytkownicy bibliotek
(3)
Wychowanie
(3)
Biblioteki
(2)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Dzieci
(2)
Edytorstwo
(2)
Globalistyka
(2)
Język polski
(2)
Kosmologia
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauki przyrodnicze
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Religia
(2)
Struktura społeczna
(2)
Trzecie miejsce (socjologia)
(2)
Usługi biblioteczne
(2)
Wsie
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Zarządzanie
(2)
Zbiory biblioteczne
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Baudouin de Courtenay, Jan Niecisław (1845-1929)
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Biblioteka Gdańska PAN
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki cyfrowe
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Centralny Urząd Wydawnictw, Przemysłu Graficznego i Księgarstwa
(1)
Cenzura
(1)
Charakter
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czasownik polski
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Decyzje
(1)
Dezinformacja
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieciństwo
(1)
Edukacja interaktywna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etymologia
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Fizyka
(1)
Geometria
(1)
Globalizacja
(1)
Hodonimy
(1)
IFLA
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Informatyzacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język słoweński
(1)
Językoznawstwo
(1)
Karski, Jan (1914-2000)
(1)
Książki
(1)
Księgarstwo
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura masowa
(1)
Kurierzy państwa podziemnego
(1)
Literatura włoska
(1)
Marketing
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metafizyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nadprodukcja informacji
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Naukoznawstwo
(1)
Normalizacja
(1)
Organizacja
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(13)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
1701-1800
(3)
1501-1600
(2)
1601-
(2)
1601-1700
(2)
1701-
(2)
1801-1900
(2)
1989-
(2)
1201-1300
(1)
1501-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Województwo lubuskie (1999- )
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Księstwo Warszawskie
(1)
Prusy Książęce
(1)
Szwecja
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(21)
Opracowanie
(17)
Podręcznik
(13)
Materiały konferencyjne
(11)
Monografia
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Katalog zbiorów
(1)
Literatura polska
(1)
Literatury orientalne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Stare druki
(1)
Wytyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(16)
Literaturoznawstwo
(11)
Historia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Nauka i badania
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-22-4
Bibliografia na stronach 217-222.
Streszczenie: Książka poświęcona teorii globalistyki i refleksji nad różnymi dziedzinami życia z punktu widzenia globalistyki. W części dot. globalistyki wobec nadziei i zagrożeń współczesnego świata są rozdziały poświęcone globalistyce wobec nadziei i zagrożeń współczesnej edukacji (reflekcja nad edukacją z punktu widzenia globalistyki i globalne problemy edukacji w cyklu życia) i globalistyce wobec przemian oświatowych - reform na świecie i w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297930, 281826 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Rozwoju Edukacji : biuletyn Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Oddział w Poznaniu ; nr 20/21)
Streszczenie: Kolejny numer Problemów Rozwoju Edukacji poświęcony konstruowaniu progamów autorskich stymulujących i wspierających rozwój (pokłosie seminarium o tej tematyce, które odbyło się w listopadzie 2001 r.). Przedstawiono, krótki rys metodologiczny tworzenia programów edukacji zintegrowanej oraz wskazania praktyczne do pracy z uczniem na podstawie powyższych programów, skonstruowanych przez czynnych nauczycieli. Wiele przykładów zintegrowanych zadań szkolnych na poziomie szkoły podstawowej i liceum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288748 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-18-6
Bibliogr. s. 307-309.
Streszczenie: Etapy rozwoju pedagogiki, poszukiwanie programu kształcenia w okresie reform oświatowych, pojęcia aktywności twórczej i odtwórczej i ich znaczenie w konstruowaniu programu kształcenia. Dotychczas stosowane koncepcje programów kształcenia, założenia programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój, model edukacyjny będący u podstaw projektowania programów kształcenia, teoria zintegrowanych zadań szkolnych, zintegrowane zadania szkolne na tle synchronizacji funkcji fal mózgowych lewej i prawej półkuli, etapy konstruowania programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój, przykłady rozwiązań metodycznych - projekt programu zajęć z różnych przedmiotów z dziećmi sześcioletnimi i w młodszym wieku szkolnym, procedura ewaluacji programu kształcenia, ewaluacja ilościowa i jakościowa - przykłady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 281827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-61-5
Streszczenie: Praca mająca na celu przygotowanie studenta pedagogiki do pracy samokształceniowej i badawczej. Każda jednostka ćwiczeniowa zawiera: cele ćwiczenia i wykaz literatury w bloku wprowadzającym, blok informacyjny, pytania i problemy, zadania dla studenta, blok korektywny-problemowy. W poszczególnych jednostkach ćwiczeniowych rozpatrzono: pojęcie metodologii pedagogiki i metodologii badań pedagogicznych, typy badań pedagogicznych, ewolucję koncepcji badań wg 3 typów badań pedagogicznych, analizę literatury związanej z przedmiotem badań, analizę struktury procesu badawczego pod różnymi kątami, analizę porównawczą metod badań wg 3 typów badań pedagogicznych, przetwarzanie wyników badań w 3 skalach i z wykorzystaniem programów komputerowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 290965, 290964, 290963, 290962 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 GNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292593, 292592 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-76-3 ; 978-83-86273-76-8
Bibliogr. s. 107-112.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Omówienie reform oświatowych w aspekcie paradygmatów i strategii ich realizacji w Polsce i na świecie. Przedstawienie nadziei, złudzeń i dylematów reform oświatowych. Zarysowanie trzech wizji społeczeństwa i szkoły (nowoczesna, ponowoczesna i neonowoczesna). Scharakteryzowanie efektywności reform oświatowych w okresie współczesnej zmiany formacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294751 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-57-7
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Streszczenie: Część materiałów z V Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego we Wrocławiu dot. dwóch nurtów: pedagogiki jako formacji intelektualnej otwartej na nowe dyskursy humanistyczne i pedagogiki jako formacji intelektualnej refleksji o edukacji. M.in.: A. Nowak-Łojewska "Edukacja zintegrowana w okresie ponowoczesnej moderny", D. Kornas-Biela "Edukacja prenatalna we współczesnym dyskursie humanistycznym", E. Perzycka "Młodzież na rozdrożu świata rzeczywistego i wirtualnego"; M. Kabat "Edukacja nauczycielska w pedagogice jako formacji intelektualnej współczesnej cywilizacji", L. Kopciewicz "Rodzaj i edukacja - feministyczne interpretacje fenomenu >>zadomowienia<< i >>obcości<< nauczycieli i uczniów w przestrzeni szkolnej liceum ogólnokształcącego", H. Krauze-Sikorska "Personalistyczne ujęcie struktury wychowania w pedagogice twórczości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290541, 290540, 289657, 289656, 289655 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Pokłosie obrad XIV sekcji III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego. 30 dyskursów podzielono na 3 grupy tematyczne. Wśród sposobów rozwijania wiedzy o wychowaniu przedstawiono m.in.: pedagogikę z perspektywy teonomicznej, personalistycznej, fenomenologicznej, feministycznej. Wśród poszukiwań optymalnej struktury wiedzy o wychowaniu omówiono m.in.: koncepcję pedagogiki twórczości, pedagogiczne aspekty New Age, pedagogikę dialogu edukacyjnego, koncepcję psychosyntezy w edukacji. W zakresie pedagogiki zorientowanej praktycznie poruszono m.in. problemy: aktywności twórczej nauczyciela z punktu widzenia koncepcji "refleksyjnego praktyka" D. Sch~:ona, treści przekazywanych przez miesięczniki dla rodziców "Twoje Dziecko" i "Mamo, to ja", wyobrażeń studentów dot. wychowania, związku wiedzy o opiece z wiedzą o wychowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 167-170.
Streszczenie angielskie. Spis treści także angielski.
Streszczenie: W publikacji omówiono przemiany w zakresie informatyki, cywilizacji informacyjnej i edukacji informacyjnej. Wskazano na konieczność korelowania przemian w tych trzech obszarach. Przedstawiono założenia informatyki bitowej, kubitowej oraz koncepcję informatyki subkubitowej i kierunki jej przyszłego rozwoju. Nakreślono fale przemian cywilizacyjnych oraz przemian cywilizacji informacyjnej, a co za tym idzie stosownych przemian w zakresie edukacji informacyjnej, a także perspektywy i kierunki jej przyszłego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290543, 290542 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 289658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyrodnicze podstawy edukacji / Janusz Gnitecki. - Wyd. 2 popr., uzup. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Oddział, 2007. - 201, [2] s. : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 83-86273-60-7 ; 978-83-86273-60-7
Bibliogr. s. 199-[202].
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292029, 292009 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-202.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przedstawiono: istotę nauk przyrodniczych i przyrodnicze źródła inspiracji dla kształtowania podstaw edukacji; neurofizjologiczne podstawy edukacji, możliwości i ograniczenia edukacji wynikające z uruchamiania przeciwstawnych funkcji ludzkiego mózgu; konsekwencje różych koncepcji życia dla celów edukacji. Omówiono inspiracje badawcze i poznawcze wynikające dla podstaw edukacji z osiągnięć poszczególnych nauk przyrodniczych: różnych dyscyplin nauk biologicznych, szczegółowych osiągnięć nauk fizycznych, z prawa oscylacji ambiwalencji, z zasady zrównoważonego i trwałego ekorozwoju, z przemian informatyki, z przemian współczesnego języka nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303275, 290973, 290972, 290971, 290970 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 GNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-55-0 ; 978-83-86273-55-3
Bibliogr. s. 211-213.
Streszczenie: Omówiono: pedagogikę jako naukę (eksplikacja pojęcia, stuktura pedagogiki jako nauki, miejsce w systemie nauk, pedagogika ogólna jako metateoria i teoria krytyczna), przedmiot badań pedagogicznych (eksplikacja pojęcia; ujęcia przedmiotu badań pedagogicznych; pojęcia przedmiotu badań, pola badawczego i kategorii badawczej; modele poznawania zjawisk edukacyjnych; sposoby ujmowania przedmiotu badań pedagogicznych), zagadnienia metodologiczne pedagogiki (eksplikacja pojęcia, źródła przemian metodologii badań, konsekwencje dla tworzenia teorii pedagogicznej wynikające z przemian współczesnej metodologii badań pedagogicznych), język pedagogiki (pojęcie i typologia języka pedagogiki, poszczególne typy obrazowania językowego), zagadnienia teorii pedagogicznej (eksplikacja pojęcia, ujęcia teorii pedagogicznej, przykłady tworzenia teorii pedagogicznej przykłady weryfikacji twierdzeń teorii pedagogicznej w polu badawczym pedagogiki).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303276, 290957, 290956, 290955, 290954 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 GNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-04-6
Bibliografia na stronach 253-256.
Streszczenie angielskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 GNI (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-256.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Założenia przedstawionej tu koncepcji koncentrują się wokół rozwoju umysłowego powyżej górnych możliwości ucznia. Realizacja ich wiąże się z opracowaniem programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój wzwyż. Przedstawione tu supernauczanie, to nauczanie oparte na zintegrowanych zadaniach szkolnych realizowanych w warunkach synchronizacji funkcji fal mózgowych, relaksacji, wizualizacji, afirmacji oraz tworzenia skorelowanych struktur poznawczych. W pracy ukazano model edukacyjny uwzględniający wymienione czynniki procesu dydaktycznego, sposób projektowania dla niego programów nauczania oraz wyniki badań własnych, analizujące możliwości odejścia od nauczania tradycyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279456 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.3 GNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-74-7
Nazwa aut. wstępu pod tekstem. Materiały z IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie.
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Pokłosie sekcji I, obradującej w ramach IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie. Prezentowene referaty pogrupowano wg zagadnień: pedagogika otwarta na nowe dyskursy humanistyczne, epistemologiczne wyzwania współczesnej pedagogiki oraz pedagogika wobec ambiwalencji. Próba odpowiedzi na pytania kierowane pod adresem teorii pedagogicznej w obliczu zmian w humanistyce i otaczającym świecie: jakie przemiany zachodzą we współczesnej humanistyce? Jakie wynikają z nich konsekwencje dla teorii pedagogicznej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287236 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-59-3 ; 978-83-86273-59-1
Bibliogr. s. 292-298.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Obecne wydanie pracy poszerzone o omówienie kontrowersji występujących w polityce oświatowej w krajach o autorytarnej i demokratycznej władzy państwowej oraz powiązań między modelami poznawczymi (obiektywistyczny, konstruktywistyczny, neoobiektywistyczny) a wizją społeczeństwa i szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303274, 292595, 292594, 292028, 292027, 292005, 292004 (7 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 GNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-59-3 ; 978-83-86273-59-1
Bibliogr. s. 292-299.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-59-3
Bibliogr. s. 319-327.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W opracowaniu autor przedstawił: przedmiot i zadania pedagogiki ogólnej, tradycje jej rozwoju w kulturze europejskiej, podstawy filozoficzne i naukowe, wpływ na nią innych dziedzin nauki, pojęcie paidei, strukturę pedagogiki w Polsce i na świecie (USA, Niemcy, Francja, Włochy), strukturę procesu badawczego i pojęć pedagogicznych, przemiany metodologii i teorii pedagogicznej, wartości i cele edukacji oraz edukację w perspektywie horyzontalnej i wertykalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290539, 290522, 290521 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-40-2
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Przegląd metod wg: istoty, sensu i znaczenia zjawisk pedagogicznych, funkcji badań pedagogicznych, źródła informacji, metod opartych na pomiarze pedagogicznym, sposóbu usytuowania i analizowania zjawisk w przestrzeni edukacyjnej, celu badań w pedagogice empirycznej. Opisane metody: indukcji, dedukcji, idealizacji, intuicji, dialektyki, fenomenologiczna, hermeneutyczna, dialogu, konstruktywna, oscylacji ambiwalencji, eksplikacji, typologiczna, indwidulanych przypadków, monografia pedagogiczna, eksperyment pedagogiczny, sondaż diagnostyczny, obserwacja, rozmowa, wywiad i ankieta, biograficzna, introspekcji, metody socjometryczne; analizy dokumentów, sugestopedii, hipnopedii, public relations, projekcyjna, skali ocen; panelu, historyczna, ekologiczna, statystyczna, krytycznej refleksji, badań w działaniu. Procedury konwencjonalnego przetwarzania wyników badań oraz przetwarzania z zastosowaniem programów komputerowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 GNI (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej