Forma i typ
Książki
(52)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(47)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(47)
Czytelnia
(8)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(5)
Bonstingl John Jay
(3)
Garstka Tomasz
(3)
Kalinowska Maria (szkolnictwo)
(3)
Pomianowska Małgorzata
(3)
Sielatycki Mirosław (1957- )
(3)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(3)
Brząkalik Krystyna
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Dzierzgowski Sergiusz
(2)
Fazlagić Amir Jan
(2)
Goźlińska Elżbieta
(2)
Sobiepan Tomasz
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Bednarowicz Teresa
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Chłodnicki Marcin
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dymek Wiesława
(1)
Dziedzic Anna (pedagog)
(1)
Ellis Melanie
(1)
Elsner Danuta
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Fish Della
(1)
Grondas Marek
(1)
Grzelak Agnieszka (1967- )
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gurycka Antonina (1920-2009)
(1)
Jasiński Mikołaj
(1)
Jones Jane
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
King Vivian
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koletyńska Katarzyna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Korolko Mirosław (1935-2006)
(1)
Kowalski Michał W
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Lipman Matthew (1923-2010)
(1)
Malinowski Mariusz (1960- )
(1)
Marszałek Jacek
(1)
Mizerek Henryk (1953- )
(1)
Nowicki Dariusz (1961- )
(1)
Oscanyan Frederick S
(1)
Pacewicz Alicja
(1)
Pyszczek Grzegorz
(1)
Rudduck Jean. Czy należy przygotowywać uczniów do innowacji?
(1)
Rutkowska-Paszta Małgorzata
(1)
Rylke Hanna (1947-2017)
(1)
Schollaert Rudi
(1)
Schulz Roman (1941- )
(1)
Sharp Ann Margaret (1942-2010)
(1)
Sitko Halina
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Van de Moortel Peter
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Wroczyńska Ewa
(1)
Zeller Paweł
(1)
Żmijski Janusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(30)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Szkoły średnie
(3)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 0.
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
Szkolnictwo
(10)
Nauczyciele
(8)
Nauczanie
(7)
Metody nauczania
(6)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Awans zawodowy
(4)
Innowacje pedagogiczne
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie oświatą
(3)
Mowa
(2)
Pedagogika
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Słuchanie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Argyris, Chris (1923- )
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Fizyka
(1)
Język angielski
(1)
Język rosyjski
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kontrola
(1)
Matura
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nauki społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opiekunowie praktyk i staży
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Przedszkola
(1)
Przyroda
(1)
Retoryka
(1)
Rodzice
(1)
Samokształcenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Schön, Donald A.
(1)
Socjologia
(1)
Staż zawodowy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Sztuka
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Scenariusz zajęć
(3)
Podręcznik
(2)
Program nauczania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
53 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279481 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(EO [Edukacja Obywatelska])
Streszczenie: Opracowano w ramach programu Edukacja obywatelska w społeczeństwie demokratycznym.
Streszczenie: Poradnik przygotowany przez nauczycieli w ramach polsko-amerykańskiego programu ,,Edukacja obywatelska w społeczeństwie demokratycznym''. Celem autorów jest uruchomienie myślenia obywatelskiego i postaw niezbędnych młodym ludziom, wchodzącym w życie społeczności lokalnej, gminy, regionu, państwa. Praca zawiera projekty ponad 80 lekcji (jednostek tematycznych), materiały pomocnicze dla uczniów oraz nauczycieli, a także wskazówki, gdzie szukać innych źródeł informacji. Lekcje adresowano do uczniów kl.VII i VIII szk.podst., lecz wiele z nich może być wykorzystanych w szk.średnich. Scenariusze dot. wybranych, ciekawszych problemów programu wych.obywatelskiego i uporządkowano je w bloki tematyczne: Samorząd lokalny, Podst.zasady demokracji, Prawa człowieka, Instytucje państwa demokratycznego, Aktywność obywatelska i opinia publiczna, Gospodarka wolnorynkowa, Wyzwania dla Polski i świata. Zastosowano niekonwencjonalne metody, wymagające zaangażowania uczniów: socjodramę, ,,burzę mózgów'', dyskusje i debaty, wywiady, zadania realizowane poza szkołą, i in.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279223 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87958-00-X
Bibliogr. s. 117-118.
Streszczenie: Praca składa się z dwóch części: pierwsza dotyczy teorii dramy, druga - zawiera scenariusze. Każdy scenariusz składa się z następujących części: informacja wstępna o tym, jak doszło do powstania konkretnej dramy; cele ogólnorozwojowe, wychowawcze i dydaktyczne, techniki dramowe, opis przebiegu dramy, uwagi o realizacji oraz sugestie na temat kontynuacji i dalszej pracy z młodzieżą. W części teoretycznej zwrócono uwagę na dramę jako metodę wychowania, jako przedmiot szkolny i jako formę artystyczną. Z technik dramowych autorka szczegółowo opisuje "teatr forum", nie znany do tej pory w szkole polskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.3 DZI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 154-156.
Streszczenie: Praca adresowana do osób zainteresowanych mierzeniem jakości pracy liceum - wizytatorów, inspektorów, dyrektorów. Wymieniono czynniki wpływające na jakość pracy szkoły i wskazano źródła gromadzenia informacji, zaproponowano kryteria oceny jakości pracy l.o., przedstawiono narzędzia pomiaru (arkusze i ankiety), omówiono etapy procedury mierzenia jakości i zastosowanie wyniku procedury mierzenia jakości, czyli raportu, do stworzenia planu rozwoju szkoły. Książce towarzyszy dyskietka z programem do przetwarzania danych i przygotowania raportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279947, 279236 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okł.
Raport opisuje: Liceum Ogólnokształcące nr C im. Alberta Einsteina w Zurychowie.
Streszczenie: Przykładowy raport opracowany zgodnie z założeniami i przy pomocy narzędzi podanych w poradniku. Zamieszczono też skrót raportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279946, 279237 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85910-99-9
Bibliogr. s. [121].
Poradnik dla dyrektorów szkół, nauczycieli i rodziców.
Streszczenie: Zawiera: przepisy prawa dotyczące działalności rodziców w polskim systemie oświaty; przykłady współpracy rodziców ze szkołami w Holandii, Anglii, Danii i USA; wzory rozwiązań prowadzących do bliskiej współpracy szkoły z rodzicami - dotyczące sposobu urządzenia szkoły, zebrań, szkoleń, wspólnych działań. Omówiono cele i sposoby szkoleń rady pedagogicznej i rady szkoły. W zakończeniu: Kodeks szkoły przyjaznej rodzicom oraz Aneks dotyczący zalecanego sprzętu komputerowego i instalacji plików zamieszczonych na dyskietce, dołączonej do poradnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279244, 278034 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87958-05-0
Streszczenie: Wzorzec sporządzania raportu - część ogólna (podsumowująca całość) i część szczegółowa (zawierająca podsumowanie odpowiedzi na poszczególne pytania zadane w ankietach wszystkim respondentom i zawierająca wyniki analizy ankiet tj.: podsumowanie wyników ankiety skierowanej do uczniów w procentach i w formie wykresów, podsumowanie wyników ankiety skierowanej do rodziców w procentach i w formie wykresów, podsumowanie wyników ankiety skierowanej do rodziców i nauczycieli w procentach i w formie wykresów, podsumowanie wyników ankiet skierowany do nauczycieli w procentach i w formie wykresów) oraz skrót raportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282401 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284832 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85910-17-4
Streszczenie: Appendix pol.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:81 ELL (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozwój Zawodowy Nauczyciela)
Bibliogr. s. 208.
Streszczenie: Przewodnik dla nauczyciela stażysty. Zawiera propozycje tematów do rozważań i zadania dot. pierwszych 82 dni pracy. Ukazuje jak zapoznać się z sytstemem pracy, dokumentacją, pracownikami, uczniami (jak ich aktywizować i wspierać), jak planować czas pracy. Przedstawia metody planowania rozwoju osobistego i zawodowego, czym jest doskonalenie zawodowe, z czego składają się kompetencje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281883, 281882, 281881 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozwój Zawodowy Nauczyciela)
Bibliografia na stronach 175-177.
Streszczenie: Charakterystyka relacji opiekun-podopieczny. Podanie zakresu psychologicznych umiejętności opiekuna niezbędnych, by współpraca ze stażystą nie sprowadzała się do sztywnego nadzoru i stawiania wymagań, lecz była działaniem wspierającym i rozwijającym młodego człowieka. Poradnik zawiera praktyczne wskazówki i ćwiczenia, których zastosowanie pozwoli współpracującym dobrze komunikować się, budować atmosferę zaufania i dzięki temu efektywnie rozwiązywać pojawiające się problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287296, 287286 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87958-70-0
Streszczenie: Omówiono: egzamin maturalny z poszczególnych przedmiotów, różnice w odniesieniu do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uprawnienia do zwolnień z egzaminu, świadectwa, powinności i prawa maturzysty, zakres wiadomości egzaminatorów, źródła informacji o egzaminach maturalnych. Zamieszczono też: odpowiedzi na 101 pytań dot. matury, przeznaczony dla wychowawcy klasy scenariusze spotkania z rodzicami i lekcji wychowawczej, propozycję przygotowania (metodą projektów) "meetingu" szkolnego na rok przed maturą, słownik nowych pojęć związanych z maturą, test o egzaminie maturalnym, rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z 7. 09. 2004 r. Informacje o egzaminie maturalnym przedstawiono wg stanu prawnego na dzień 15. 02. 2005 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288874 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85910-62-X
Pakiet edukacyjny dla nadzoru pedagogicznego, dyrektorów szkół i nauczycieli.
Streszczenie: Publikacja prezentuje aktualny na 1997 r. stan wprowadzania reformy programowej w szkolnictwie zawodowym. Zawiera materiały dotyczące wymagań technicznych dla 28 zawodów, w których rozpoczyna się kształcenie od 1993 r. Omawia zasady wdrażania programów kształcenia zawodowego, kształtowania umiejętności kluczowych, proces diagnostyczno-oceniający, zadania i funkcje nauczycieli oraz ich doskonalenie się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 278036 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przykłady warsztatów twórczych, w których zastosowano formę zabawy. Tematykę proponowanych zajęć zgrupowano w rozdziałach: "Słowa i obrazy", "Gra i zabawa", "Jestem i nie jestem", "Dom to...", "Życie". Autor adresuje publikację do prowadzących treningi wrażliwości, rozwoju osobowości lub kreatywności - nauczycieli, instruktorów, aby pomagała w pracy twórczej w szkole, klasie, w zajęciach pozaszkolnych, w domach kultury, szpitalach, itp. W prezentowanych warsztatach porusza problemy edukacji artystycznej, estetycznej, wychowania przez sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; no 02)
ISBN: 83-85910-73-5
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Bibliogr. s. 22, 46.
Streszczenie: W pierwszym opracowaniu ukazano znaczenie retoryki we współczesnej Polsce i jej historię w szkolnictwie. Autor stara się przekonać nauczycieli, głównie polonistów do reflekcji nad możliwością nauczania retoryki. Prezentuje podział teorii retoryki na działy i daje wskazówki dot. sposobu włączenia retoryki do nauczania w szkole średniej. W drugiej pracy omawia rodzaje perswazji, rodzaje argumentów, zasady kompozycji mowy, dostosowanie języka do intencji nadawcy, tematu i adresata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Opis procedur i analiza badań socjologicznych, które zostały przeprowadzone na zlecenie MEN, przez CODN i kuratoria oświaty przy wsparciu merytorycznym Helsinskiej Fundacji Praw Człowieka oraz Instytutu Socjologii Uniwessytetu Warszawskiego. Zakres badań obejmował upowszechnianie, przestrzeganie i egzekwowanie wybranych praw dziecka-praw ucznia: prawa do informacji, prawa do prywatności, prawa do wyrażania opinii oraz prawa do ochrony przed poniżającym traktowaniem i karaniem. Adresatami badań byli uczniowie, nauczyciele oraz rodzice ze wszystkich typów szkół z całej Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292372, 292371 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej