Forma i typ
Książki
(52)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(47)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(47)
Czytelnia
(8)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(5)
Bonstingl John Jay
(3)
Garstka Tomasz
(3)
Kalinowska Maria (szkolnictwo)
(3)
Pomianowska Małgorzata
(3)
Sielatycki Mirosław (1957- )
(3)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(3)
Brząkalik Krystyna
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Dzierzgowski Sergiusz
(2)
Fazlagić Amir Jan
(2)
Goźlińska Elżbieta
(2)
Sobiepan Tomasz
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Bednarowicz Teresa
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Chłodnicki Marcin
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dymek Wiesława
(1)
Dziedzic Anna (pedagog)
(1)
Ellis Melanie
(1)
Elsner Danuta
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Fish Della
(1)
Grondas Marek
(1)
Grzelak Agnieszka (1967- )
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gurycka Antonina (1920-2009)
(1)
Jasiński Mikołaj
(1)
Jones Jane
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
King Vivian
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koletyńska Katarzyna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Korolko Mirosław (1935-2006)
(1)
Kowalski Michał W
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Lipman Matthew (1923-2010)
(1)
Malinowski Mariusz (1960- )
(1)
Marszałek Jacek
(1)
Mizerek Henryk (1953- )
(1)
Nowicki Dariusz (1961- )
(1)
Oscanyan Frederick S
(1)
Pacewicz Alicja
(1)
Pyszczek Grzegorz
(1)
Rudduck Jean. Czy należy przygotowywać uczniów do innowacji?
(1)
Rutkowska-Paszta Małgorzata
(1)
Rylke Hanna (1947-2017)
(1)
Schollaert Rudi
(1)
Schulz Roman (1941- )
(1)
Sharp Ann Margaret (1942-2010)
(1)
Sitko Halina
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Van de Moortel Peter
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Wroczyńska Ewa
(1)
Zeller Paweł
(1)
Żmijski Janusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(30)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Szkoły średnie
(3)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 0.
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
Szkolnictwo
(10)
Nauczyciele
(8)
Nauczanie
(7)
Metody nauczania
(6)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Awans zawodowy
(4)
Innowacje pedagogiczne
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie oświatą
(3)
Mowa
(2)
Pedagogika
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Słuchanie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Argyris, Chris (1923- )
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Fizyka
(1)
Język angielski
(1)
Język rosyjski
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kontrola
(1)
Matura
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nauki społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opiekunowie praktyk i staży
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Przedszkola
(1)
Przyroda
(1)
Retoryka
(1)
Rodzice
(1)
Samokształcenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Schön, Donald A.
(1)
Socjologia
(1)
Staż zawodowy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Sztuka
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Scenariusz zajęć
(3)
Podręcznik
(2)
Program nauczania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
53 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; no 02)
ISBN: 83-85910-73-5
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Bibliogr. s. 22, 46.
Streszczenie: W pierwszym opracowaniu ukazano znaczenie retoryki we współczesnej Polsce i jej historię w szkolnictwie. Autor stara się przekonać nauczycieli, głównie polonistów do reflekcji nad możliwością nauczania retoryki. Prezentuje podział teorii retoryki na działy i daje wskazówki dot. sposobu włączenia retoryki do nauczania w szkole średniej. W drugiej pracy omawia rodzaje perswazji, rodzaje argumentów, zasady kompozycji mowy, dostosowanie języka do intencji nadawcy, tematu i adresata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Opis procedur i analiza badań socjologicznych, które zostały przeprowadzone na zlecenie MEN, przez CODN i kuratoria oświaty przy wsparciu merytorycznym Helsinskiej Fundacji Praw Człowieka oraz Instytutu Socjologii Uniwessytetu Warszawskiego. Zakres badań obejmował upowszechnianie, przestrzeganie i egzekwowanie wybranych praw dziecka-praw ucznia: prawa do informacji, prawa do prywatności, prawa do wyrażania opinii oraz prawa do ochrony przed poniżającym traktowaniem i karaniem. Adresatami badań byli uczniowie, nauczyciele oraz rodzice ze wszystkich typów szkół z całej Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292372, 292371 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; no 02)
ISBN: 83-85910-73-5
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Streszczenie: W pierwszej pracy zamieszczono rozważania nt. proinnowacyjności w oświacie i nauczaniu, informacje nt. działalności "Otwartego Klubu Innowatorów" (OKI). Omówiono etapy innowacyjności oświatowej w polityce samorządowej w ramach Programu "Promotor" oraz narzędzia myślowe - sposoby rozwiązywania problemów. W drugiej pracy: informacje nt. działania, zalet i wad Systemu "MIŚ".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276017 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozwój Zawodowy Nauczyciela)
ISBN: 83-87958-17-4
U dołu s. tyt. i okł.: Aktualizacja 2002.
Bibliogr. s. 197-198.
Streszczenie: Kolejne, poprawione i uzupełnione, wydanie poradnika, w którym zawarte informacje oparto na zaktualizowanych dokumentach prawa oświatowego. W książce omówiono procedurę awansu z uwzględnieniem kolejnych stopni awansu oraz obowiązki dyrektora i jego ścieżkę awansu. Zamieszczono propozycję materiałów pomocniczych, które mogą pomóc w przygotowaniu się do pisania planu rozwoju zawodowego i dokumentowaniu jego realizacji (np. graficzne ilustracje systemu awansu zawodowego nauczycieli oraz procedur z nim związanych, tabele, wykresy, harmonogramy, listy kontrolne). Przedstawiono regulacje prawne dot. okresu przejściowego, w którym nauczyciele mają czas na uzupełnienie kwalifikacji oraz mogą skorzystać z preferencyjnych zasad uzyskiwania stopni awansu zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozwój Zawodowy Nauczyciela)
ISBN: 83-87958-17-4
Bibliogr. s. 179.
Streszczenie: W oparciu o dokumenty prawa oświatowego przedstawiono procedurę awansu zawodowego nauczyciela: stażysty, kontraktowego i mianowanego. Omówiono obowiązki dyrektora. Poradnik zawiera również dokumenty prawne, a w rozdziale o materiałach pomocniczych: wykresy, tabele, schematy do poszczególnych zagadnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283057, 282403 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozwój Zawodowy Nauczyciela)
ISBN: 978-83-60814-31-4
Bibliogr. s. 133-134.
Streszczenie: Poradnik zawiera wskazówki dla opiekuna stażu nauczyciela stażysty i nauczyciela kontraktowego. Przedstawia zagadnienia takie, jak: kompetencje opiekuna stażu, nawiązanie współpracy z podopiecznym, zapoznanie ze środowiskiem szkolnym, pomoc w planowaniu stażu (propozycje form zapisu planu), pomoc w realizacji stażu, ocena dorobku nauczyciela i podsumowanie współpracy z opiekunem, autoewaluacja pracy opiekuna, rozwój zawodowy opiekuna oraz omawia awans zawodowy nauczyciela-stan prawny na grudzień 2008 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295928 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Obywatelska. Historia)
ISBN: 83-85910-43-3
Streszczenie: Każdy scenariusz zawiera: temat lekcji, komentarz do celów lekcji, cele lekcji, uwagi dot. realizacji lekcji, wykaz środków dydakt., wykaz występujących pojęć, przebieg lekcji, wykaz uzupełniającej lektury dla naucz. Po scenariuszu zamieszczono teksty potrzebne do wykonania zadań dydakt. Scenariusze podzielono na 4 grupy: "Człowiek i społeczeństwo" (np. "Jak wzmocnić poczucie własnej wartości?", "Być asertywnym - być w zgodzie z samym sobą", "Tolerancja - otwartość na różne poglądy i wartości"), "Państwo demokratyczne", "Gospodarka" (np. "Jak ulokować oszczędności?", "Prawa osoby bezrobotnej", "Jak powstaje budżet państwa"), "Chrońmy nasz świat" (np. "Człowiek producentem śmieci?"). We wstępie omówiono 8 najczęściej występujących w scenariuszach metod aktywizujących ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275286, 275285 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; no 02)
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Streszczenie: Zeszyt zawiera dwa opracowania dot. koncepcji refleksyjnego praktyka Donalda Schona (z Massachusets Institute of Technology) i jego doświadczeń wraz z Chrisem Argyrisem (również z MIT) z prowadzenia seminariów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276019 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; nr 2 z. 2)
ISBN: 83-85910-73-5
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Bibliogr. s. 28.
Streszczenie: W pierwszej pracy autor omawia założenia teorii procesów innowacyjnych, wymiary zjawiska oporu wobec zmiany, także w odniesieniu do Polski, podaje sposoby walki z innowacjami. W drugiej pracy autorka opisuje własne doświadczenia ukazujące znaczenia zmian dla uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276018 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87958-62-X
Bibliogr. s. 83.
Streszczenie: Praktyczne wskazówki oraz przykłady tworzenia materiałów, niezbędnych do profesjonalnego pełnienia roli szkoleniowca. Przedstawienie zagadnień dotyczących roli materiałów szkoleniowych w procesie kształcenia, zasad ich tworzenia i pracy z nimi, wykorzystania multimediów, a także prawa wydawniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287516, 287515 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: język polski, historia, matematyka, edukacja wczesnoszkolna, nauki przyrodnicze, informatyka, umiejętności kluczowe w szkole.
Streszczenie: Program "Kreator" jest przedsięwzięciem realizowanym na zlecenie MEN od 1995 r. Głównym zadaniem programu jest opracowanie i upowszechnianie sposobów włączania pięciu umiejętności kluczowych do nauczania przedmiotów ogólnokształcących (planowanie, organizowanie i ocenianie własnego uczenia się; skuteczne porozumiewanie się w różnych sytuacjach; efektywne współdziałanie w zespole; rozwiązywanie problemów w twórczy sposób; operowanie informacjami i efektywne posługiwanie się technologią informacyjną). Książka zawiera materiały metodyczne dla nauczycieli różnych przedmiotów. Przedstawia konspekty lekcji z j. polskiego, historii, matematyki, nauk przyrodniczych, informatyki i z edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279423, 279422 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87958-04-2
Na okł. podtyt.: język polski, historia, matematyka, edukacja wczesnoszkolna, nauki przyrodnicze, informatyka, umiejętności kluczowe w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282402 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284834 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253327, 253326 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Karty częściowo zadr. dwustronnie.
Bibliogr. s. [X].
Streszczenie: Ćwiczenia opisane w tej książce zmierzają do wspólnego, podstawowego celu - rozszerzenia repertuaru zachowań, jakimi dysponują uczniowie oraz zwiększenia ich skuteczności w porozumiewaniu się. Podzielono je na zajęcia z mówienia, słuchania i podstaw porozumiewania się. Do każdego zespołu umiejętności: podstaw komunikacji, oceny wypowiedzi, mówienia, zachowań społecznych, przeznaczono po trzy ćwiczenia dla umiejętności szczegółowych. Odnoszą się one do celów - sfer życia: zawodowego, publicznego i codziennego. Przy każdym ćwiczeniu podano wskazówki organizacyjne. Niektóre ćwiczenia zawierają przykłady formularzy służących do ich oceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253437 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opis wg okł. Preprint nr 8. Brak s. 1 i 2.
Streszczenie: Psychosynteza jest kierunkiem w psychologii, którego twórcą był włoski psychiatra i psychoterapeuta Roberto Assagioli (1888-1974). Psychosynteza widzi osobowość jednostki jako wiele połączonych ze sobą części, które mogą być rozdzielone, zrozumiane i połączone, stwarzając nowe znaczenie i kierunek. Autorka krótko omawia: czym jest psychosynteza, cele programów edukacyjnych opartych na założeniach psychosyntezy (książki im poświęcone mają się wkrótce ukazać), metody pracy stosowane w tych programach: wizualizację, techniki regenerujące, techniki swobodnego rysowania, techniki zajęć plastycznych - przygotowanie masek własnego "ja", swobodny taniec, kontemplację i relaksację, tworzenie obrazów symbolicznych, ciszę - receptywną kontemplację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274606 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczanie Przedmiotów Ścisłych i Technicznych ; 45)
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Tom z serii ustanowionej w ramach UNESCO, mającej na celu propagowanie międzynarodowej wymiany idei informacji i współpracy. Zapoznaje z systemami egzaminacyjnymi z fizyki na poziomie wstępu na wyższe uczelnie, przybliżając doświadczenia wybranych krajów (w tym Polski). Każdy z rozdziałów poświęcony jednemu z krajów zawiera: ogólną charakterystykę systemu, prezentuje wyniki i ich wykorzystanie, stosowane metody egzaminacyjne oraz powiązania ze szkołami, nauczycielami i uczniami. Ponadto, do każdego rozdziału dołączono przykładowe zadania. Książka adresowana do nauczycieli fizyki, egzaminatorów w starszych klasach szkoły średniej i na pierwszych latach studiów uniwersyteckich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253574, 253573 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-164, 167-169.
Streszczenie: Książka międzynarodowego konsultanta do spraw edukacji, specjalizującego się w zastosowaniu teorii i praktyki TQM do doskonalenia pracy szkół. Najogólniej założenia tego nurtu prakseologii brzmią: skierowanie wysiłków na ciągłe samodoskonalenie się i doskonalenie ludzi z którymi się mieszka, pracuje i uczy; planowe wbudowanie jakości w proces produkcyjny; analiza błędów przed wdrożeniem; uznanie "klientów" nie tylko jako odbiorców, ale jako osoby wpływające na proces produkcji. Autor objaśnia Czternaście Punktów, które są założeniem ruchu Jakości Totalnej i odnosi je do sfery edukacji. Proponuje szkołom skierowanie wysiłków na rzecz rozwinięcia takich procesów, które wspierają doskonalenie się wszystkich osób zaangażowanych w pracę szkoły: uczniów, nauczycieli, dyrekcji i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272785 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 009696 Pd (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Zarządzanie Szkołą)
Bibliogr. s. 138-142.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przedstawiono: istotę i przebieg zmiany (w odniesieniu do szkoły), specyfikę kierowania zmianą w szkole, zastosowanie komputera w kierowaniu zmianą w szkole. Na płycie CD - "Kompas" - wspomagający zmianę program komputerowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289921, 289920, 289919 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej