Forma i typ
Książki
(52)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(47)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(47)
Czytelnia
(8)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(5)
Bonstingl John Jay
(3)
Garstka Tomasz
(3)
Kalinowska Maria (szkolnictwo)
(3)
Pomianowska Małgorzata
(3)
Sielatycki Mirosław (1957- )
(3)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(3)
Brząkalik Krystyna
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Dzierzgowski Sergiusz
(2)
Fazlagić Amir Jan
(2)
Goźlińska Elżbieta
(2)
Sobiepan Tomasz
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Bednarowicz Teresa
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Chłodnicki Marcin
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dymek Wiesława
(1)
Dziedzic Anna (pedagog)
(1)
Ellis Melanie
(1)
Elsner Danuta
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Fish Della
(1)
Grondas Marek
(1)
Grzelak Agnieszka (1967- )
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gurycka Antonina (1920-2009)
(1)
Jasiński Mikołaj
(1)
Jones Jane
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
King Vivian
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koletyńska Katarzyna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Korolko Mirosław (1935-2006)
(1)
Kowalski Michał W
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Lipman Matthew (1923-2010)
(1)
Malinowski Mariusz (1960- )
(1)
Marszałek Jacek
(1)
Mizerek Henryk (1953- )
(1)
Nowicki Dariusz (1961- )
(1)
Oscanyan Frederick S
(1)
Pacewicz Alicja
(1)
Pyszczek Grzegorz
(1)
Rudduck Jean. Czy należy przygotowywać uczniów do innowacji?
(1)
Rutkowska-Paszta Małgorzata
(1)
Rylke Hanna (1947-2017)
(1)
Schollaert Rudi
(1)
Schulz Roman (1941- )
(1)
Sharp Ann Margaret (1942-2010)
(1)
Sitko Halina
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Van de Moortel Peter
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Wroczyńska Ewa
(1)
Zeller Paweł
(1)
Żmijski Janusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(30)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Szkoły średnie
(3)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 0.
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
Szkolnictwo
(10)
Nauczyciele
(8)
Nauczanie
(7)
Metody nauczania
(6)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Awans zawodowy
(4)
Innowacje pedagogiczne
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie oświatą
(3)
Mowa
(2)
Pedagogika
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Słuchanie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Argyris, Chris (1923- )
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Fizyka
(1)
Język angielski
(1)
Język rosyjski
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kontrola
(1)
Matura
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nauki społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opiekunowie praktyk i staży
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Przedszkola
(1)
Przyroda
(1)
Retoryka
(1)
Rodzice
(1)
Samokształcenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Schön, Donald A.
(1)
Socjologia
(1)
Staż zawodowy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Sztuka
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Scenariusz zajęć
(3)
Podręcznik
(2)
Program nauczania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
53 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
ISBN: 83-87958-04-2
Na okł. podtyt.: język polski, historia, matematyka, edukacja wczesnoszkolna, nauki przyrodnicze, informatyka, umiejętności kluczowe w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
(Rozwój Zawodowy Nauczyciela)
Bibliogr. s. 208.
Streszczenie: Przewodnik dla nauczyciela stażysty. Zawiera propozycje tematów do rozważań i zadania dot. pierwszych 82 dni pracy. Ukazuje jak zapoznać się z sytstemem pracy, dokumentacją, pracownikami, uczniami (jak ich aktywizować i wspierać), jak planować czas pracy. Przedstawia metody planowania rozwoju osobistego i zawodowego, czym jest doskonalenie zawodowe, z czego składają się kompetencje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281883, 281882, 281881 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279223 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
ISBN: 83-87958-00-X
Bibliogr. s. 117-118.
Streszczenie: Praca składa się z dwóch części: pierwsza dotyczy teorii dramy, druga - zawiera scenariusze. Każdy scenariusz składa się z następujących części: informacja wstępna o tym, jak doszło do powstania konkretnej dramy; cele ogólnorozwojowe, wychowawcze i dydaktyczne, techniki dramowe, opis przebiegu dramy, uwagi o realizacji oraz sugestie na temat kontynuacji i dalszej pracy z młodzieżą. W części teoretycznej zwrócono uwagę na dramę jako metodę wychowania, jako przedmiot szkolny i jako formę artystyczną. Z technik dramowych autorka szczegółowo opisuje "teatr forum", nie znany do tej pory w szkole polskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.3 DZI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Na okł. podtyt.: język polski, historia, matematyka, edukacja wczesnoszkolna, nauki przyrodnicze, informatyka, umiejętności kluczowe w szkole.
Streszczenie: Program "Kreator" jest przedsięwzięciem realizowanym na zlecenie MEN od 1995 r. Głównym zadaniem programu jest opracowanie i upowszechnianie sposobów włączania pięciu umiejętności kluczowych do nauczania przedmiotów ogólnokształcących (planowanie, organizowanie i ocenianie własnego uczenia się; skuteczne porozumiewanie się w różnych sytuacjach; efektywne współdziałanie w zespole; rozwiązywanie problemów w twórczy sposób; operowanie informacjami i efektywne posługiwanie się technologią informacyjną). Książka zawiera materiały metodyczne dla nauczycieli różnych przedmiotów. Przedstawia konspekty lekcji z j. polskiego, historii, matematyki, nauk przyrodniczych, informatyki i z edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279423, 279422 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliogr. s. 154-156.
Streszczenie: Praca adresowana do osób zainteresowanych mierzeniem jakości pracy liceum - wizytatorów, inspektorów, dyrektorów. Wymieniono czynniki wpływające na jakość pracy szkoły i wskazano źródła gromadzenia informacji, zaproponowano kryteria oceny jakości pracy l.o., przedstawiono narzędzia pomiaru (arkusze i ankiety), omówiono etapy procedury mierzenia jakości i zastosowanie wyniku procedury mierzenia jakości, czyli raportu, do stworzenia planu rozwoju szkoły. Książce towarzyszy dyskietka z programem do przetwarzania danych i przygotowania raportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279947, 279236 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Opis wg okł.
Raport opisuje: Liceum Ogólnokształcące nr C im. Alberta Einsteina w Zurychowie.
Streszczenie: Przykładowy raport opracowany zgodnie z założeniami i przy pomocy narzędzi podanych w poradniku. Zamieszczono też skrót raportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279946, 279237 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
ISBN: 83-85910-99-9
Bibliogr. s. [121].
Poradnik dla dyrektorów szkół, nauczycieli i rodziców.
Streszczenie: Zawiera: przepisy prawa dotyczące działalności rodziców w polskim systemie oświaty; przykłady współpracy rodziców ze szkołami w Holandii, Anglii, Danii i USA; wzory rozwiązań prowadzących do bliskiej współpracy szkoły z rodzicami - dotyczące sposobu urządzenia szkoły, zebrań, szkoleń, wspólnych działań. Omówiono cele i sposoby szkoleń rady pedagogicznej i rady szkoły. W zakończeniu: Kodeks szkoły przyjaznej rodzicom oraz Aneks dotyczący zalecanego sprzętu komputerowego i instalacji plików zamieszczonych na dyskietce, dołączonej do poradnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279244, 278034 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279481 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278037 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Streszczenie: Przykłady warsztatów twórczych, w których zastosowano formę zabawy. Tematykę proponowanych zajęć zgrupowano w rozdziałach: "Słowa i obrazy", "Gra i zabawa", "Jestem i nie jestem", "Dom to...", "Życie". Autor adresuje publikację do prowadzących treningi wrażliwości, rozwoju osobowości lub kreatywności - nauczycieli, instruktorów, aby pomagała w pracy twórczej w szkole, klasie, w zajęciach pozaszkolnych, w domach kultury, szpitalach, itp. W prezentowanych warsztatach porusza problemy edukacji artystycznej, estetycznej, wychowania przez sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
ISBN: 83-85910-63-8
Streszczenie: Poradnik autoterapeutyczny do pracy nad sobą oparty na zasadach psychosyntezy, zapoczątkowanej przez włoskiego psychiatrę R. Assagioliego. Wykorzystuje on strukturę teatralnej reżyserii i gry jako sposoby poruszenia wyobraźni i wrażliwości dla rozwoju osobowego. Zaprezentowane ćwiczenia mają poprzez tę swoistą metaforę wpłynąć na zgromadzenie, przepływ i przekształcenie energii zawartej w danej osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276174 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; nr 2 z. 2)
ISBN: 83-85910-73-5
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Bibliogr. s. 28.
Streszczenie: W pierwszej pracy autor omawia założenia teorii procesów innowacyjnych, wymiary zjawiska oporu wobec zmiany, także w odniesieniu do Polski, podaje sposoby walki z innowacjami. W drugiej pracy autorka opisuje własne doświadczenia ukazujące znaczenia zmian dla uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
ISBN: 83-85910-70-0
Temat: Wychowanie
Bibliogr. s.155-156.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299197, 275205 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 009696 Pd (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; no 02)
ISBN: 83-85910-73-5
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Streszczenie: W pierwszej pracy zamieszczono rozważania nt. proinnowacyjności w oświacie i nauczaniu, informacje nt. działalności "Otwartego Klubu Innowatorów" (OKI). Omówiono etapy innowacyjności oświatowej w polityce samorządowej w ramach Programu "Promotor" oraz narzędzia myślowe - sposoby rozwiązywania problemów. W drugiej pracy: informacje nt. działania, zalet i wad Systemu "MIŚ".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276017 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Opis wg okł. Preprint nr 8. Brak s. 1 i 2.
Streszczenie: Psychosynteza jest kierunkiem w psychologii, którego twórcą był włoski psychiatra i psychoterapeuta Roberto Assagioli (1888-1974). Psychosynteza widzi osobowość jednostki jako wiele połączonych ze sobą części, które mogą być rozdzielone, zrozumiane i połączone, stwarzając nowe znaczenie i kierunek. Autorka krótko omawia: czym jest psychosynteza, cele programów edukacyjnych opartych na założeniach psychosyntezy (książki im poświęcone mają się wkrótce ukazać), metody pracy stosowane w tych programach: wizualizację, techniki regenerujące, techniki swobodnego rysowania, techniki zajęć plastycznych - przygotowanie masek własnego "ja", swobodny taniec, kontemplację i relaksację, tworzenie obrazów symbolicznych, ciszę - receptywną kontemplację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274606 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; no 02)
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Streszczenie: Zeszyt zawiera dwa opracowania dot. koncepcji refleksyjnego praktyka Donalda Schona (z Massachusets Institute of Technology) i jego doświadczeń wraz z Chrisem Argyrisem (również z MIT) z prowadzenia seminariów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276019 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
ISBN: 83-85910-62-X
Pakiet edukacyjny dla nadzoru pedagogicznego, dyrektorów szkół i nauczycieli.
Streszczenie: Publikacja prezentuje aktualny na 1997 r. stan wprowadzania reformy programowej w szkolnictwie zawodowym. Zawiera materiały dotyczące wymagań technicznych dla 28 zawodów, w których rozpoczyna się kształcenie od 1993 r. Omawia zasady wdrażania programów kształcenia zawodowego, kształtowania umiejętności kluczowych, proces diagnostyczno-oceniający, zadania i funkcje nauczycieli oraz ich doskonalenie się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 278036 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; no 02)
ISBN: 83-85910-73-5
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Bibliogr. s. 22, 46.
Streszczenie: W pierwszym opracowaniu ukazano znaczenie retoryki we współczesnej Polsce i jej historię w szkolnictwie. Autor stara się przekonać nauczycieli, głównie polonistów do reflekcji nad możliwością nauczania retoryki. Prezentuje podział teorii retoryki na działy i daje wskazówki dot. sposobu włączenia retoryki do nauczania w szkole średniej. W drugiej pracy omawia rodzaje perswazji, rodzaje argumentów, zasady kompozycji mowy, dostosowanie języka do intencji nadawcy, tematu i adresata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276020 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej