Forma i typ
Książki
(89)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(81)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(82)
Czytelnia
(10)
Autor
Brzeziński Włodzimierz (1929-2004)
(6)
Koźmian Danuta (1936- )
(4)
Bielawiec Aleksander
(3)
Eider Jerzy
(3)
Węglińska Maria (1936- )
(3)
Brodziński Tadeusz (edukacja zawodowa)
(2)
Król Joanna (1971- )
(2)
Książek-Szczepanikowa Aniela (1937- )
(2)
Magiera Elżbieta
(2)
Perkowska Halina (1943-2018)
(2)
Rzepa Teresa (1952- )
(2)
Skurzyński Kazimierz
(2)
Sołoducha Irena
(2)
Suszek Kazimierz
(2)
Turek-Kwiatkowska Lucyna (1925-2017)
(2)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(2)
Wlazło Marcin
(2)
Wyżnikiewicz-Kopp Zdzisława
(2)
Zimny Tomasz M
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Baran Bazyli (1944- )
(1)
Baumgart Marek (1942-1997)
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białoskórska Mirosława
(1)
Brzozowski Tadeusz (1951- )
(1)
Bukalski Sławomir (1965- )
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Ciciak Anna
(1)
Cieniawa Stanisław (1923- )
(1)
Cieślak Robert (1965- )
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria (1947- )
(1)
Drohomirecka Alicja
(1)
Dyk Wiesław (1952- )
(1)
Dąbrowska Danuta (1952-2018)
(1)
Faryś Janusz (1939- )
(1)
Frankowska-Kozak Bożena
(1)
Fudali Stanisław (1929- )
(1)
Gorzko Marek
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Homa Edward (1932-2000)
(1)
Homowa Władysława (1932- )
(1)
Janaszek Krystyna
(1)
Janiszewski Ludwik (1927-1998)
(1)
Jarowiecki Jerzy (1930- )
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jędruch Edward
(1)
Kaczyńska Leokadia (1944- )
(1)
Kotarska Katarzyna
(1)
Krasodomska Irena
(1)
Kromolicka Barbara (1960- )
(1)
Kubiak-Krzywicka Wiesława
(1)
Kucharska Eugenia (1935-2003)
(1)
Kupiec Hubert
(1)
Kędzia-Klebeko Beata
(1)
Kładna Aleksandra (1956- )
(1)
Kładny Józef (1953- )
(1)
Lalak Mirosław (1955-1999)
(1)
Mazur Eugeniusz (1947- )
(1)
Mejbaum Wacław (1933-2002)
(1)
Nikołajew Jan
(1)
Orzelska Julita
(1)
Radecki Edward
(1)
Sawicka Grażyna
(1)
Serdyński Andrzej (1964- )
(1)
Sielicka Edyta
(1)
Sikora Ireneusz (1952- )
(1)
Sikorska Joanna (1948- )
(1)
Sosnowski Adam
(1)
Sygit Marian (1948- )
(1)
Szałek Benon Zbigniew (1948- )
(1)
Szczodrowski Marian (1940- )
(1)
Tierling-Śledź Ewa
(1)
Towlson Renata
(1)
Urbański Piotr (1968- )
(1)
Walak Bogumiła
(1)
Wolska Anna
(1)
Wróblewski Jerzy (1942- )
(1)
Świrko-Pilipczuk Janina
(1)
Żółkowska Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(39)
1980 - 1989
(24)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(15)
1989-2000
(11)
2001-
(7)
1945-1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(89)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(13)
Temat
Literatura polska
(7)
Pedagogika
(7)
Język polski
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Kultura fizyczna
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko niedostosowane społecznie
(3)
Matematyka
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Nauczanie
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Poezja
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja techniczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Etyka
(2)
Filozofia kultury
(2)
Gimnastyka sportowa
(2)
Humanizm (postawa)
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Literatura
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Literatura rosyjska
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjologia
(2)
Sport
(2)
Teoria literatury
(2)
Wpływ i recepcja
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Analiza systemowa
(1)
Biografistyka
(1)
Cele kształcenia
(1)
Cierpienie
(1)
Dialektyka
(1)
Dobro
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Ekologia
(1)
Filologia polska
(1)
Filozofia
(1)
Fizjologia sportu
(1)
Foerster, Friedrich Wilhelm (1869-1966)
(1)
Geometria
(1)
Goffman, Erving (1922-1982)
(1)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(1)
Hesse, Hermann (1877-1962)
(1)
Historia psychologii
(1)
Historiografia niemiecka
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Informatyka
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Instytucja totalna
(1)
Intersubiektywność
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Koźmian, Danuta (1936- )
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Kulmowa, Joanna (1928-2018)
(1)
Kwiaty
(1)
Laboratoria
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marynarze
(1)
Maszyny
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nastolatki
(1)
Temat: czas
1901-2000
(19)
1801-1900
(8)
1989-2000
(6)
2001-
(5)
1945-1989
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1918-1939
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(3)
Pomorze Zachodnie
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(2)
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Opole Lubelskie (woj. lubelskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Opracowanie
(10)
Praca zbiorowa
(9)
Materiały konferencyjne
(8)
Raport z badań
(3)
Encyklopedia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Listy polskie
(1)
Proza niemiecka
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Kultura fizyczna i sport
(10)
Literaturoznawstwo
(9)
Psychologia
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Historia
(5)
Matematyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
89 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 395)
Na s. tyt. także t. 469 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr. przy cz. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Podsumowanie stanu wiedzy (z przewagą wyników badań polskich badaczy) nt.: zmiany społecznej; młodzieży, jej kultury symbolicznej i integracji w środowisku zamieszkania; dynamiki zbiorowości społecznych, w tym odrodzenia lokalności w Europie końca XX w., funkcjonowania układów lokalnych, form aktywności lokalnej i lokalności w Polsce współczesnej; funkcjonowania społeczeństwa w okresie transformacji, w tym omówiono podstawowe cechy społeczności Pomorza Zachodniego (jako przykład zmian systemowych), oraz przemiany świadomości polskiego społeczeństwa w gospodarce rynkowej, kierunki przemian we współczesnej Europie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 SOS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; nr 374)
ISBN: 83-7241-144-1
Temat: Zabójcy
Na s. tyt. także t. 448 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr. s. 367-391.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W pracy przedstawiono: zagadnienia teoretyczne prognozowania zachowań przestępczych, integracyjne teorie kryminologiczne, czynniki kryminogenne zabójstw (społeczne, biopsychologiczne, sytuacyjne), wyniki badań własnych. Badani to mężczyźni w wieku 17-62 lat zabójcy, przestępcy agresywni - niezabójcy, przestępcy nieagresywni. Analiza pozwoliła na wyodrębnienie czynników, które w istotny sposób różnicowały badane grupy sprawców i pozwalają przewidzieć rodzaj popełnianego przestępstwa, spośród trzech analizowanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285689 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Niektóre metody rozwijania matematycznej aktywności uczniów / Kazimierz Skurzyński ; Uniwersytet Szczeciński. - Wydanie II uzupepłnione. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe US, 2001. - 214 stron, [1] karta tablic złożonych : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 83-7241-188-3
Streszczenie: W obecnym wydaniu część drugą zawierającą propozycje nauczania pojęć matematycznych uzupełniono dwoma rozdziałami, z których jeden poświęcony jest składaniu i odwracaniu funkcji afinicznej, a drugi - schematowi Bernoulliego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:51 SKU (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Poprzednie wydanie pt.: Technika i metodyka nauczania wybranych ćwiczeń z zakresu gimnastyki sportowej.
Bibliografia na stronie [179].
Streszczenie: Nauczycieli szkoły podstawowej, gimnazjalnej i ponadginazjalnej zainteresują tu: rozdziały poświęcone ochronie biernej i czynnej w gimnastyce sportowej, z ćwiczeń zwinnościowo-akrobatycznych - przewroty, stania na rękach i na głowie, przerzuty, wychwyty, rozdziały podające zasób ćwiczeń na różnych przyrządach. Zgodnie z tytułem do poszczególnych ćwiczeń podano technikę wykonania i metodykę nauczania rozumianą tu jako opis ćwiczeń pomocniczych. Ćwiczenia zilustowano rysunkami ukazującymi przebieg ćwiczenia (kinogramy). Opisy pozostałych ćwiczeń przeznaczone są dla sportowców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285699 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
(Materiały, Konferencje / Uniwersytet Szczeciński ; nr 61)
Streszczenie: Publikacja jest pokłosiem konferencji na temat: "Dydaktyka literatury i języka polskiego w minionym pięćdziesięcioleciu" (25-28. IX. 2000 r.). Zawiera artykuły dotyczące nauczania języka polskiego w tym teorii kształcenia literackiego współcześnie oraz z perspektywy półwiecza z uwzględnieniem dorobku badaczy (K. Wóycickiego, W. Szyszkowskiego, Z. Klemensiewicza, S. Jodłowskiego, J. Polakowskiego, M. Łojka) oraz zakładów metodyki ośrodków akademickich (Częstochowa, Gdańsk, Kraków). Omawia wybrane pozycje książkowe z zakresu analizy stylu wypowiedzi J. Korczaka, analizy poezji i prozy dla dzieci i młodzieży, roli hermeneutyki w edukacji polonistycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 357)
ISBN: 83-7241-102-6
Na s. tyt. także t. 431 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr. s. 226-230.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Motywacje szkolne dzieci w młodszym wieku / Maria Węglińska. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe US, 1999. - 148, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 313)
Na s. tyt. także t. 387 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr. s. 135-139.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Podsumowanie stanu wiedzy nt. motywów i motywacji szkolnych. Założenia i wyniki badań przeprowadzonych w l. 1994-95 w Szczecinie i w czterech małych miastach wśród dzieci uczęszczających do klas II-IV szkół podstawowych. Diagnoza postaw dzieci - emocjonalny stosunek dzieci do nauki i motywacje szkolne oraz powody, dla których dzieci lubią nauczyciela wychowawcę. Analiza wpływu płci, wieku, typu środowiska i osiągnięć szkolnych dzieci na motywacje szkolne (motywy uczenia się, motywy wykonywania pracy domowej, motywy uczęszczania do szkoły, motywy czytania książek, czasopism i komiksów) i sympatię do nauczyciela wychowawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281394, 281393 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
(Materiały, Konferencje / Uniwersytet Szczeciński ; nr 45)
(Multimedia w Dydaktyce Techniki)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst. częśc. ang., ros. słowac. Streszcz. ang., pol.
Streszczenie: W zbiorze materiałów konferencyjnych omówiono: wpływ technologii informatycznej na szkolny i uczelniany proces kształcenia oraz na wyobraźnię techniczną; materiał do realizowania na zajęciach z informatyki do tematów o lokalnych sieciach komputerowych i o tworzeniu prezentacji multimedialnych; rolę nauczycieli we wprowadzaniu technologii informatycznych do szkół i problematykę wdrażania projektu (od 1995 r.) "Internet do szkół" (IdS); wykorzystanie komputerów w kształceniu zawodowym. Zamieszczono informacje o programie Linux i jego zastosowaniu w edukacji informatycznej studentów. Zaprezentowano wykorzystanie WWW jako środowiska nauczania na odległość i kryteria oceny jakości programów komputerowych. Przedstawiono multimedialne zastosowania w dydaktyce ochrony środowiska, w kształceniu społecznych inspektorów pracy, w doskonaleniu komunikacji niewerbalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281400, 281399 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
W poszukiwaniu tożsamości / pod red. Teresy Rzepy. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe US, 1999. - 169 s. : ilustracje ; 24 cm.
(Materiały, Konferencje / Uniwersytet Szczeciński ; nr 44)
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Wybrane referaty z konferencji, która odbyła się w grudniu 1998 r. w Szczecinie. Są to gł. materiały z psychologii rozwojowej. Dot. m.in.: generowania informacji o sobie w kategoriach cech i celów przez studentów; problemu Ja, ego i tożsamości w koncepcji E.H. Eriksona; poczucia tożsamości młodzieży; znaczenia buntu młodzieńczego w kształtowaniu się tożsamości osobistej i społ.; kształtowania się religijności w okresie adolescencji; modyfikacji obrazu siebie u dzieci 9-10-letnich; wpływu destrukcyjnych sekt na młodzież; poczucia tożsamości homoseksualistów; porównania warunków socjalizacji zabójców młodocianych i dorosłych; sprawców zabójstw działających w małej grupie; problemów żydowskiej tożsamości na podst. doświadczeń grup wsparcia w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281402, 281401 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 337)
Na stronie tytułowej także t. 411 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliografia na stronach 146-150.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Pojęcie, klasyfikacja i źródła motywów, motywy szkolnego uczenia się i cechy procesów motywacyjnych, czynniki kształtujące motywy, zaburzenia motywacji uczenia się. W części empirycznej określono przedmiot, cele i metodę badawczą (w tym zmienne i ich wskaźniki) dotyczące emocjonalnego stosunku dzieci do szkoły i motywacji do niej w opinii matek tych dzieci. Przedstawiono wyniki badań dotyczących: emocjonalnego stosunku dzieci do szkoły i motywacji szkolnych dzieci w opinii matek oraz czynników (wykształcenia, środowiska, pochodzenia), różnicujących wiedzę matek w tym zakresie .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281404, 281403 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 299)
Na stronie tytułowej także t. 373 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nru 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliografia na stronach 139-144.
Streszczenie w języku niemieckim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285911 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 300)
Na stronie tytułowej także t. 374, oznaczający nr kolejny serii "Rozprawy i Studia", do nru 74 wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia na stronach 113-120.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285912 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 334)
Na s. tyt. także t. 408 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie. Na okł. podtyt.: dydaktyka.
Bibliogr. 201-209.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przygotowanie nauczycieli edukacji ogólnotechnicznej do nauczania w szkolnictwie ogólnym i w szkołach o różnym poziomie z zakresu kształcenia przedzawodowego. Prezentowane badania dotyczą zajęć laboratoryjnych z maszynoznawstwa realizowanego na kierunku wychowanie techniczne. Wskazują możliwości wielostronnego kształcenia i kształtowania umiejętności technicznych (wykorzystujących także środki medialne). Podano propozycję układu blokowego struktury instrukcji wraz z badaniami jej skuteczności dydaktycznej. Omówiono sytuację edukacji ogólnotechnicznej w Polsce i znaczenie samokształcenia w procesie studiowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281397 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 289)
Bibliografia na stronach 119-126.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Metodologia i wyniki badań własnych przeprowadzonych w 23 szkołach Opola - badano dzieci w wieku 8-15 lat żyjące w rodzinach rekonstruowanych i dzieci z rodzin naturalnych (jako grupę kontrolną). Badano dziecięcą percepcję postaw rodzicielskich i poziom przystosowania szkolnego dzieci oraz sprawdzano korelację pomiędzy wskaźnikami postaw rodzicielskich a wskaźnikami przystosowania szkolnego dzieci. W części teoretycznej podsumowanie różnych opracowań naukowych nt. percepcji interpersonalnej w rodzinie, postaw rodzicielskich i wpływu rodziny na przystosowanie szkolne dziecka, a także rezultaty wcześniejszych badań rodzin zrekonstruowanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281919 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 298)
Na stronie tytułowej także t. 372, oznaczający nr kolejny serii "Rozprawy i Studia", do nru 74 wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia na stronach 139-153.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285910 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 278)
Na s. tyt. także t. 352 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr. s. 203-222.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Rodowód psychologii uprawianej w Szkole Lwowsko-Warszawskiej od XIX w.; okresy rozwoju psychologii w Szkole; przedmiot psychologii w ujęciu Kazimierza Twardowskiego, Władysława Witwickiego; stosunek K. Twardowskiego i Wł. Witwickiego do psychoanalizy (w tym ich portrety psychologiczne); specyfika psychologicznej Szkoły Lwowskiej w zakresie metodologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276954, 276953 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
ISBN: 83-87341-10-X
Streszczenie: W cz. I omówiono techniki rozwijania aktywności matematycznej uczniów, m.in. : modyfikowanie zadań, twierdzeń i pojęć; rozwiązywanie zadań różnymi sposobami; konstruowanie pojęć matematycznych; łączenie operacji danej z odwrotną; wykorzystywanie analogii; uzmiennianie stałej. Cz. II to propozycje do pracy z uczniami od klasy pierwszej do licealnej włącznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276059, 276058 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 240)
Na s. tyt. także t. 314 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr. s. 157-167.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Jak kształtowała się i jakimi czynnikami była determinowana chrześcijańska myśl wychowawcza F.W. Foestera oraz z jakim spotykała się odbiorem w Polsce w pierwszej połowie XIX wieku? - wokół tych pytań koncentruje się tematyka niniejszaej książki. Autor, w oparciu o badania przeprowadzone w latach 1992-95 ukazał kontrowersyjne poglądy tego etyka chrześcijańskiego na wychowanie moralne i obywatelsko-państwowe. Analizę recepcji jego myśli pedagogicznej w Polsce przeprowadził wyróżniając okres zaborów, międzywojnia i okupację hitlerowską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253985 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 213)
ISBN: 83-86745-42-8
Na s. tyt. także t. 287 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nru 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Indeks. Zsfassung.
Streszczenie: W książce przedstawiono problem kształtowania uczniowskich postaw twórczych zdolnych przeciwstawić się uzależnieniom od mass mediów. Postawę współtworzenia ukazano jako środek zapobiegający panowaniu telewizji nad człowiekiem. Autorka omawiając proces dydaktyczny na lekcjach literatury i podając przykładowe modele takich lekcji ukazuje potrzebę ugruntowania priorytetu literatury w kulturze współczesnej poprzez twórcze i aktywne odniesienie uczniów do tekstu werbalnego i "spożytkowanie" ich audiowizualnych przyzwyczajeń do umiejętności "czytania obrazu" oraz rozumienia "mowy filmu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253979, 253978 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 180)
Na s. tyt. także t. 254 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nru 74 wydawanej przez WSP w Szczecinia.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Książka jest skróconą wersją dysertacji doktorskiej, powstałej jako wynik długoletnich doświadczeń pedagogicznych i przemyśleń inspirowanych pracą badawczą. Problem edukacji teatralnej autorka rozpatruje na tle tendencji we współczesnym literaturoznawstwie i teatrologii. Do dydaktycznych propozycji daje merytoryczne podstawy dot.: uwarunkowań rodzajowych tekstu dramatu i sposobu jego funkcjonowania, mechanizmu teatralnego spostrzegania odbiorcy oraz interpretacji przedstawienia scenicznego. Rozważania te kończą: zarys programu edukacji teatralnej i uwagi do jego realizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273272 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej