Forma i typ
Książki
(17)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Autor
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Jarymowicz Maria (1942- )
(2)
Białas Monika
(1)
Bobryk Jerzy (1949-2016)
(1)
Dolińska-Zygmunt Grażyna (1952- )
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dymkowski Maciej (1947- )
(1)
Gurycka Antonina (1920-2009)
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kwiatkowska Anna (psycholog)
(1)
Lis-Turlejska Maja (1940- )
(1)
Malewska-Peyre Hanna (1927- )
(1)
Marszał-Wiśniewska Magdalena
(1)
Matczak Anna
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Ohme Rafał Krzysztof
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Szmajke Andrzej (1953-2016)
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Weigl Barbara
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Samopoznanie
(4)
Zachowanie
(4)
Psychologia społeczna
(3)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Metody badawcze
(2)
Osobowość
(2)
Postawy
(2)
Świadomość
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Autoprezentacja
(1)
Dyskurs (filozofia)
(1)
Eksperymenty
(1)
Gurycka, Antonina (1920-2009)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kara (psychologia)
(1)
Klasyfikacja
(1)
Metody nauczania
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja
(1)
Mózg
(1)
Nagroda (psychologia)
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pesymizm
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Spostrzeganie społeczne
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Studenci
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Temperament
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Tomaszewski, Tadeusz (1910-2000)
(1)
Trauma
(1)
Uczucia
(1)
Umysł
(1)
Wartość
(1)
Wola
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Łukaszewski, Wiesław (1940- )
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Lwów (Ukraina)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie: Zbiór artykułów z zakresu poznawczej psychologii osobowości, powstałych z okazji jubileuszu pracy prof. W. Łukaszewskiego i w relacji do jego naukowych koncepcji. Wśród prezentowanych tekstów znajdujemy omówienia następujących zagadnień: cele kształcenia psychologicznego; pojęcie i funkcjonowanie własnego Ja; teoretyczne założenia psychologii godności; stosunki międzyludzkie na przykładach interakcji w zakresie intencji, kontroli i zaufania; psychologiczna interpretacja zachowań roszczeniowych; zasady terapii kognitywnej (KT); rola afektu w kształtowaniu świadomych sądów o rzeczywistości; przedmiot i zadania psychologii historycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85459-16-2
Bibliogr. s. 197-217.
Streszczenie: Książka dotyczy diagnozy możliwości intelektualnych. W cz. 1 określono przedmiot diagnozy - pomiar inteligencji ogólnej, pomiar zdolności werbalnych, liczbowych, abstrakcyjno-logicznych, wzrokowo-przestrzennych, społecznych i twórczych. W cz. 2 autor zajmuje się kolejno trzema sposobami podejścia do diagnozy: statystycznym, modelowym i ipsatywnym (diagnoza profilowa). Na wybranych przykładach ukazano jak przyjęty układ odniesienia wpływa na kryteria stosowane przy wyborze zadań diagnostycznych i sposoby analizowania odpowiedzi badanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269408, 269407 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284118 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85459-07-3
Bibliogr. s. 167-183.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266037 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85459-46-4
Bibliogr. s. 240-250.
Streszczenie: Teoretyczna i poparta badaniami prezentacja zagadnień: formy aktywności dzieci warunkujące proces interakcji wychowawczej; znaczenie rodziny i jej etosu dla rozwoju dziecka; zachowania matki i dziecka jako obraz interakcji w strefie najbliższego rozwoju; realizacja oczekiwań w zakresie samodzielności i trudności wychowawczych a wzory integracji z dzieckiem "grzecznym" i "trudnym"; socjokulturowo-historyczny model procesu wychowawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284122, 284121 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266035, 266034 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284124 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85459-57-X
Bibliogr. przy pracach.
Tekst część. tł. z ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284126, 284125 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. 211-227.
Streszczenie: W pracy ukazano podmiot - człowieka jako istotę społeczną w ujęciu psychologii poznania społecznego i w ujęciu motywacyjnym oraz przedstawiono zachodzące między nimi relacje w wyjaśnianiu zachowań społecznych. Autorka przedstawia modele procesu spostrzegania społecznego, a podmiot jako osobę o określonych potrzebach poznawczych i przetwarzającą informacje społeczne oraz wyrażającą swoje funkcjonowanie poprzez emocje. Prezentuje teorie: tożsamości społecznej (SIT) H. Tajfela, kategoryzacji Ja (SCT) J. Turnera, optymalnej dystynktywności (CODT) M. Brewer oraz tożsamości osobistej i społecznej M. Jarymowicz. Opisuje badania własne o zależności zachodzącej między aktywizacją tożsamości społecznej, poznawczym wyodrębnieniem schematów Ja-My-Ludzie a tendencją do powierzchownej kategoryzacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279717, 279716 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85459-32-4
Bibliografia na stronach 241-252.
Streszczenie: Badania własne i ich wyniki poprzedzono omówieniem ogólnych zagadnień stresu traumatycznego. W pracy przedstawiono historię poglądów na psychologiczne jego konsekwencje. Zaprezentowano badania empiryczne dotyczące konsekwencji traumatycznego stresu w odniesieniu do ofiar Holocaustu i obozów koncentracyjnych. Przedstawiono koncepcje R.J. Liftona i M.J. Horowitza dotyczące konsekwencji urazowych przeżyć oraz poglądy na temat traumy i stanu potraumatycznego, także w aspekcie psychoanalizy. Omówiono modele teoretyczne przezwyciężania skutków skrajnie urazowych przeżyć jak również założenia dotyczące sposobów prowadzenia terapii zaburzeń pourazowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277569, 277568 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85459-39-1
Bibliogr. s. 246-253.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Monografia z zakresu problematyki kontroli wolicjonalnej. Przedstawiono poglądy teoretyczne dot. siły woli ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji J. Kuhla (będącej podstawą badań przeprowadzonych przez autorkę), rozważania nt. związku temperamentu z siłą woli oraz problem dopasowania i niedopasowania właściwości wolicjonalnych do możliwości temperamentalnych osoby. Omówiono metody i wyniki badań głównych oraz wyniki badań dodatkowych. Badania główne przeprowadzono wśród pracowników banków w Warszawie i w Łodzi. Badania dot. związku reaktywności (możliwości temperamentalnych) z siłą woli oraz wpływu reaktywności i właściwości wolicjonalnych człowieka na jego funkcjonowanie w codziennych sytuacjach życiowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279719, 279718 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-151. Streszcz.
Streszczenie: Książka przedstawia jedną z metod badania i analizy danych empirycznych - metodę ewaluacji (proces oceniania podporządkowany celom: zwiększenia kontroli, podtrzymania tego co korzystne, a wyeliminowania tego co niekorzystne). Przedmiotem badań jest ocenianie szkolne, na przykładzie wypracowań: strategie oceniania, konstrukcja technik badawczych, analiza wyników eksperymentu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269410, 269409 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-[156].
Streszczenie: Omówienie behawioralnego punktu widzenia na problem dokonywania wyboru przez ludzi i zwierzęta, ze szczególnym uwzględnieniem wyborów między nagrodami i karami, pojawiającymi się z różnym odroczeniem. Interpretacja podstawowego behawioralnego prawa opisującego dokonywanie wyboru tzw. prawa dopasowania. Analiza wpływu odroczenia na wartości wzmocnień, z punktu widzenia ekonomii behawioralnej. Prezentacja badań autora nad rolą modelu dyskontowania w opisie zmian wartości odraczanych nagród i kar oraz nad czynnikami szybkości przebiegu dyskontowania. Badanie związków między tempem, w jakim odroczone nagrody i kary tracą na wartości a wewnętrzną charakterystyką jednostek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276490, 276489 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 250-261.
Streszczenie: Przedmiotem pracy jest problem autoprezentacyjnej skuteczności samoutrudniania, bez rozstrzygania motywu podejmowania działań samoutrudnieniowych. Aut. omawia dotychczasowy stan badań dot. samoutrudniania (jako strategii obrony i podwyższania poczucia własnej wartości) i autoprezentacji. Wyjaśnia, że samoutrudnianie pojawia się w sytuacjach wywołujących niepewność dot. poczucia własnej wartości, że jednostka dokonująca autoprezentacji zachowuje się tak, aby ukształtować w umyśle partnera interakcji pożądany obraz własnej osoby, i określa kiedy samoutrudnianie może być skuteczną techniką autoprezentacji. Następnie przedstawiono metody i wyniki badań własnych, w których analizowano efektywność samoutrudniania przyjmując dwupoziomową koncepcję zachowań autoprezentacyjnych: kierowanie impresją i kierowanie zachowaniem audytorium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274632, 274631 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274633 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284130, 284129 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-129.
Streszczenie: Praca oparta na wypowiedziach studentów I roku psychologii społecznej, nawiązująca jednak do problemów rozwoju wewnętrznego młodzieży akademickiej, niezależnych od typu uczelni. Przekazują one: opinię o wykładowcach, informacje na temat rozwoju osobistego w trakcie I roku, motywów wyboru i dróg dojścia do studiów psychologicznych oraz czynników kształtujących osobowość podczas studiów, w tym udział nauczyciela akademickiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276494 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej