Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(41)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(41)
Czytelnia
(10)
Autor
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Sobczyk Wiktoria (1957- )
(2)
Wrona-Polańska Helena
(2)
Zioło Irmina
(2)
Baran Zbigniew
(1)
Barańska-Dębiec Krystyna
(1)
Borowiec Antoni
(1)
Budrewicz Zofia (1951- )
(1)
Chrobaczyński Jacek (1948- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czajkowski Wojciech (psycholog)
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dróżdż Andrzej (1954- )
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Guzik Barbara (1939- )
(1)
Górecka-Mostowicz Barbara
(1)
Głowacka Elżbieta (psychologia)
(1)
Jazowska-Gumulska Maria (1947- )
(1)
Jordan Maria
(1)
Kliś Maria (1946- )
(1)
Kozaczewski Jakub
(1)
Koziara Stanisław (1956- )
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Kruczkowska Zofia
(1)
Kulczycki Jerzy (1937-2006)
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Majerek Bożena
(1)
Maurer Alicja
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Nowak Zbigniew (pedagog)
(1)
Nowarski Czesław (1945- )
(1)
Ożdżyński Jan (1941-2019)
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pitucha Melania
(1)
Płaczynta Michał
(1)
Rakowska Alicja (1934- )
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rutkowska Grażyna
(1)
Samek Teresa
(1)
Skowronek Bogusław
(1)
Smółka Lucyna
(1)
Stępniewska-Gębik Hanna
(1)
Surowaniec Józef (1932- )
(1)
Szarota Zofia (1961- )
(1)
Szmyd Jan (1932- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Urbanek Jolanta
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Śniatkowski Sławomir
(1)
Żmijewska Ewa
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(42)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Temat
Edukacja ekologiczna
(4)
Literatura polska
(4)
Nauczyciele
(4)
Dziecko głuche
(3)
Język dziecka
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pedagogika
(3)
Postawy
(3)
Pragmatyka lingwistyczna
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oświata
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Filozofia
(1)
Folklor
(1)
Geografia
(1)
Gerontologia
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Kampania wrześniowa (1939)
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Krytyka artystyczna polska
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lacan, Jacques (1901-1981)
(1)
Lektura szkolna
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Logopedia
(1)
Menedżerowie
(1)
Milczenie
(1)
Mitologia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poezja
(1)
Przekłady polskie
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Starzenie się
(1)
Statystyka matematyczna
(1)
Stres
(1)
Stres zawodowy
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Technika
(1)
Telekomunikacja
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terminologia
(1)
Tolerancja
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
(1)
Utopia
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(10)
1989-2000
(5)
1801-1900
(3)
1901-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1918-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
42 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 269)
Bibliogr. s. 333-353.
Streszczenie: Obszerna praca analityczno-porównawcza z zakresu działalności edukacyjnej uczelni akademickich, w kórych funkcjonowały studia historyczne, w tym pięciu uniwersytetów dwudziestolecia międzywojennego, dziewięciu uniwersytetów powojennych i dwunastu wyższych szkół pedagogicznych. Autor przedstawia swoje badania nad uwarunkowaniami i mechanizmami kształcenia historyka - nauczyciela (z wyłączeniem historyka-badacza i archiwisty).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280160 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 289)
ISBN: 83-7271-029-5
Bibliografia na stronach 283-304.
Streszczenie: Rozważania o terminlogii logopedycznej, propozycje jej porządkowania i klasyfikacji. Służą do tego m.in. charakterystyka leksykologiczna polskiej terminologii logopedycznej, omówienie powiązań między pojęciami logopedycznymi, propozycja tezaurusa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283053 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 TEO (czytelnia) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 311)
Bibliogr. s. 187-193.
Streszczenie: Celem pracy jest próba przedstawienia prawidłowości kształtowania postaw proekologicznych uczniów w młodszym wieku szkolnym przez dobrane metody nauczania i wychowania. Przedmiotem badań własnych autorki było kształtowanie trzech elementów składających sie na postawę proekologiczną - komponentu intelektualnego, emocjonalno-motywacyjnego oraz behawioralnego. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy omawia założenia teoretyczne, w drugim przedstawiono koncepcje badań empirycznych. Rozdział trzeci zawiera analizę i interpretację rezultatów badań. Książka kierowana zwłaszcza do studentów, którzy przygotowują się do zawodu nauczycielskiego oraz do nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283221 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 KSZ (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87513-25-3
Bibliografia na stronach 584-597.
Streszczenie: W podręczniku zawarto informacje umożliwiające przyszłemu nauczycielowi stworzenie naukowych podstaw procesu edukacji i rozumienie zachowań uczniów w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Przedstawiono: źródła i kierunki rozwoju myśli psychologicznej; zagadnienia rozwoju człowieka; psychologii ogólnej i społecznej; procesy percepcyjne; istotę i rodzaje pamięci oraz uczenia się; zagadnienia dotyczace myślenia, mowy, psychologicznych podstaw nauki języków obcych. Omówiono: procesy emocjonalne i motywacyjne; koncepcje osobowości człowieka; problematykę inteligencji, temperamentu, stylu poznawczego i stylu działania. Scharakteryzowano psychologiczne problemy uczniów o nietypowym przebiegu rozwoju (wybitnie zdolnych, opóźnionych, niepełnosprawnych). Opisano niektóre metody poznawania uczniów oraz role nauczyciela w sytuacjach życia szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281140, 281139, 281138 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 294)
Bibliogr. s. 180-[185].
Streszczenie: Książka ukazuje związek między aktywnością dzieci niesłyszących a ich rozwojem językowym. Szczególną uwagę zwrócono na porozumiewanie się dziecka niesłyszącego w przedszkolu, rodzinie i szkole w aspekcie jego aktywności oraz środowiska, w którym żyje i którego wpływom podlega. Praca zalecana studentom pedagogiki specjalnej oraz nauczycielom zajmującym się zagadnieniami związku między uszkodzeniem słuchu a opanowaniem systemu języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283279, 283278 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 274)
Bibliogr. 207-216.
Streszczenie: Książka zawiera najważniejsze cechy definicyjne i uwarunkowania komunikacji językowej, wyjaśnia istotę pragmatyki językowej wraz z teorią aktów mowy. Praca przedstawia umiejętności nauczycieli w zakresie porozumiewania się i współdziałania z uczniami na lekcji. Autor omawia przyczyny niepowodzeń w porozumiewaniu się nauczyciela z uczniami, wskazuje nie tylko na determinanty pragmatyczne tych niepowodzeń, ale także na inne uwarunkowania oraz ilustruje je materiałem badawczym z nagrań lekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279879, 279878 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kompetencja komunikacyjna dzieci sześcio-siedmioletnich / Lucyna Smółka. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe AP, 2004. - 143, [1] s., [3] k. tabl. kolor. : ilustracje ; 21 cm.
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 395)
Bibliogr. 131-141.
Streszczenie: Zawiera vademecum wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat mowy dziecka - jej składników, funkcji, uwarunkowań i rozwoju. Autorka dała zwięzły przegląd genezy i istoty pojęcia, omówiła jego koncepcje, a także pragmatykę językową. Zaprezentowła także wyniki badań i sformułowała wnioski dotyczące psychospołecznych aspektów rozwoju kompetencji komunikacyjnej dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288952, 288951 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja ekologiczna i prozdrowotna / Wiktoria Sobczyk. - Wyd. 1, dodr. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe AP, 2001. - 170, [4] s. : ilustracje ; 21 cm.
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 293)
ISBN: 83-7271-042-2
Bibliogr. s. 158-169.
Streszczenie: Treść i cele kształcenia ekologicznego, cechy świadomości ekologicznej, ekofilozofii i etyki ekologicznej. Podstawy metodyczne i środki dydaktyczne edukacji prozdrowotnej. Etapy i formy (od przedszkola do kształcenia podyplomowego oraz pozaszkolnego) edukacji ekologicznej. Ekoszkoły i "Zielone szkoły". Działalność proekologiczna organizacji i mediów. Rola edukacji w propagowaniu zdrowego żywienia i założenia oraz realizacja edukacji prozdrowotnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283315 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:613 SOB (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 357)
Bibliogr. s. 199-[209].
Streszcz. ang.
Streszczenie: Celem niniejszej pracy jest analiza teoretyczna i eksperymentalna modelu edukacji ekologicznej w warunkach polskiego szkolnictwa podstawowego, ponadpodstawowego, średniego i wyższego, a także ocena skuteczności procesu ekologicznego kształcenia z wykorzystaniem metod statystyki opisowej i matematycznej. W monografii przedstawiono istotę edukacji ekologicznej oraz czynniki kształtujące świadomość ekologiczną młodzieży z uwzględnieniem stosowanych obecnie w edukacji ekologicznej metod, form i środków dydaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 387)
Bibliogr. s. 157-[161].
Streszczenie: Dyskurs psychoanalityczny w pedagogice. Przedstawienie sposobów reagowania na psychoanalizę przez czołowych przedstawicieli pedagogiki, jak: Hessen, Mysłakowski, Suchodolski, Pfister, Green, Mialaret, Massa. Omówienie głównych nurtów krytyki psychoanalizy. Ukazanie elementów szkoły psychoanalitycznej J.Lacana (koncepcja pragnienia, Innego, sytuacja edypalna, mechanizmy obronne, formacje nieświadomego). Pokazanie, w jaki sposób psychoanalizę można transponować do humanistyki poprzez filozofię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 396)
Bibliogr. s. 97-104.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288855 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 288615 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 337)
Spis publ. aut.
Streszczenie: W zbiorze referatów z zakresu teorii edukacyjnych, wizerunku nauczyciela i edukacji filozoficznej opracowano zagadnienia dotyczące: postmodernistycznej myśli pedagogicznej; teorii zabawy (wg J. Huizingi i F. Znanieckiego) i jej znaczenia dla rozwoju osobowego dziecka; miejsca kultury filozoficznej w kształtowaniu integracji europejskiej; kształcenia, zawodu i osobowości nauczycieli; teorii pedagogicznych J. Legowicza, Z. Mysłakowskiego, B. Suchodolskiego, S. Hessena, S. Szumana, J. Pietera; roli szkolnej edukacji filozoficznej w nauczaniu, wychowaniu i w integracji europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285473 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 390)
Bibliogr. s. 200-203.
Streszczenie: Praca składa się z dwóch części. W pierwszej umieszczono rozprawy dotyczące edukacyjnych konsekwencji globalizacji oraz innych wyzwań teraźniejszości i przyszłości, analizy przeobrażeń dokonujących się w rodzinie, konsekwencje zmian dla młodzieży, zmienionej sytuacji szkoły i nauczyciela w okresie przemian społecznych. Druga część przedstawia refleksje i komentarze związane z rozwojem oświaty zawarte w felietonach publikowanych w "Nowej Szkole" w latach 2000-2004.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288101, 288100 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 323)
Bibliogr. s. 105-114.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Pojęcie milczenia i sześciu jego kategorii. Charakterystyka językoznawcza i komunikacyjna zjawiska milczenia i pauzy oraz analiza badawcza ich przydatności w nauczaniu języka polskiego i kultury żywego słowa. Prezentacja wypowiedzi uczniów na temat znaczenia milczenia i przemilczenia. Omówienie roli pauzy w języku mówionym i przykłady jej stosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285449 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 349)
Bibliogr. s. 111-[116], akty prawne.
Streszczenie: W pracy określono pojęcie kultury i przedstawiono jej pedagogiczne koncepcje oraz dotychczasowe badania nad aktywnością kulturalną studentów. Omówiono teoretyczne założenia i przebieg badań własnych w zakresie udziału młodzieży akademickiej (kierunków pedagogicznych, filologicznych i matematyczno-geograficznych) w różnych formach kultury. Określono też formy, motywy i uwarunkowania tego uczestnictwa. Zaprezentowano opinie i oczekiwania studentów na temat organizowania życia kulturalnego w uczelniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 449)
ISBN: 83-7271-397-9
Bibliogr. s. 391-400.
Streszczenie: Autorka przedstawia historyczno-epistemologiczne podstawy pedagogiki przedszkolnej (koncepcje człowieka, koncepcje dzieciństwa, genezę pedagogiki przedszkolnej, kompetencje historyczno-epistemologiczne nauczyciela), metodologiczne problemy pedagogiki przedszkolnej, teorie człowieka jako podstawa pedagogiki i edukacji w dzieciństwie, cele w edukacji dzieci, zabawę jako problem pedagogiczny, zadaniowe strategie w edukacji oraz edukację na wsi i rys sytuacji mieszkańców wsi po transformacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295114, 292545, 292544 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 WAL (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 364)
Bibliogr. s. 240-[256].
Streszczenie: Prezentacja dorobku nauki dot. zdrowia, powiązań stresu i zdrowia, zdrowia jako procesu twórczego radzenia sobie ze stresem. Prezentacja badań własnych prowadzonych z punktu widzenia salutogenetycznego, a więc poszukiwania psychologicznych mechanizmów i czynników warunkujących zdrowie, w zastosowaniu do nauczycieli. Badania przeprowadzono w l. 1997 i 1997 wśród nauczycielek wychowania przedszkolnego, wczesnoszkolnego, wychowawczyń świetlicy (sporadycznie internatu i domu dziecka), a grupę porównawczą stanowiły dyrektorki domów pomocy społecznej i sekretarki. Badania dot. zakresów: zdrowie a radzenie sobie, radzenie sobie a zasoby, uwarunkowania zdrowia badanych, modele zdrowia badanych. Podsumowujące wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 332)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: Omówiono: odmiany nauczania całościowego (zachodnie: metodę projektów W.H. Kilpatricka, metodę nauczania łącznego K. Linkego, metodę ośrodków pracy O. Decroly'ego, ruch C. Freineta, i polskie edukacji wczesnoszkolnej z przykładowymi realizacjami różnych tematów), biopsychospołeczną koncepcję niepełnosprawności i jej znaczenie dla edukacji dziecka, formy pomocy uczniom niepełnosprawnym w szkole oraz przedstawiono ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej Dennisonów dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kl. I-III. Zaprezentowano koncepcję programu nauczania niesłyszących w pierwszym etapie edukacji, zagadnienie opanowania przez uczniów kl. I-III szkoły specjalnej pojęcia liczby, informacje o ocenie opisowej w klasach początkowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284732 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.04 KSZ (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 346)
Bibliogr. s. 121-[126].
Streszczenie: Zdefiniowanie istoty środowiska jako przedmiotu edukacji. Określenie zakresu treściowego i struktury dydaktycznej przedmiotu edukacja środowiskowa oraz celów i zadań dydaktyczno-wychowawczych. Przedstawienie podstawowych wymogów metodyczno-wychowawczych edukacji środowiskowej na poziomie klas początkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286531, 286530 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-[212].
Streszczenie: Książka dla studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz dla nauczycieli klas początkowych. Zawiera omówienia zagadnień metodycznych edukacji środowiskowej uczniów klas początkowych. Szeroko prezentuje wiedzę geograficzną wraz z komentarzem dydaktyczno-wychowawczym. Posiada słownik terminów przedmiotowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281142, 281141, 280957 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 ZIO (CZYTELNIA) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej