Forma i typ
Książki
(110)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(96)
tylko na miejscu
(26)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(97)
Czytelnia
(26)
Autor
Adamek Irena
(7)
Uryga Zenon (1934- )
(5)
Kosętka Halina (1946-2013)
(4)
Kowal Stanisław
(4)
Kuźma Józef (1935- )
(4)
Morbitzer Janusz (1957-2022)
(4)
Muchacka Bożena (1953- )
(4)
Rudkowska Grażyna
(4)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Wrona Leszek
(4)
Baluch Alicja (1944- )
(3)
Budrewicz Zofia (1951- )
(3)
Józefiak Sylwester (1949- )
(3)
Kwiecińska Roma
(3)
Ledzińska Maria
(3)
Mikrut Adam (1957- )
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Rakowska Alicja (1934- )
(3)
Sienko Maria
(3)
Zioło Zbigniew (1935- )
(3)
Baran Jolanta
(2)
Chymuk Maria
(2)
Gałązka Ewa
(2)
Gąsiorek Krystyna (1946- )
(2)
Jedliński Ryszard
(2)
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Mastalerz Elżbieta
(2)
Mikołajczyk Magdalena
(2)
Pietrzyk Bożena (1955- )
(2)
Ryk Andrzej
(2)
Zielecki Alojzy (1933- )
(2)
Śnieżyński Marian (1939- )
(2)
Barańska-Dębiec Krystyna
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Borda Michał (1976- )
(1)
Borek Piotr (1970- )
(1)
Borowiec Antoni
(1)
Boruta Mirosław
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Brańka Zofia
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czajkowski Wojciech (psycholog)
(1)
Czubała Barbara
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Essen Andrzej (1947- )
(1)
Gajda Kazimierz (1952- )
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Gis Anita
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Głowacka Elżbieta (psychologia)
(1)
Jaeschke Andrzej (1953- )
(1)
Jasionowicz Stanisław
(1)
Jędrychowska Maria (1942- )
(1)
Kastory Andrzej (1939- )
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Kliś Maria (1946- )
(1)
Komendera Antoni
(1)
Konopka Maria (1945- )
(1)
Kozaczyński Waldemar
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Kulczycki Jerzy (1937-2006)
(1)
Kunicka Małgorzata
(1)
Kwiasowski Zbigniew Tadeusz (1949- )
(1)
Kędzierska Barbara
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Majerek Bożena
(1)
Marzec Bożena
(1)
Matejek Józefa
(1)
Maurer Alicja
(1)
Mazurkiewicz Roman (1954- )
(1)
Minchberg Małgorzata
(1)
Noga Henryk (pedagog)
(1)
Nowacka Ludmiła (1960- )
(1)
Nowicka-Kozioł Maria (1943- )
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Ostasz Maria
(1)
Pamuła-Behrens Małgorzata
(1)
Panek Anna
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Petry-Węcławowicz Małgorzata
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pindel Edyta
(1)
Piskorz Sławomir (1934- )
(1)
Pitucha Melania
(1)
Płaczynta Michał
(1)
Radzik Anna (1961- )
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Rutkowska Grażyna
(1)
Sajdera Jolanta
(1)
Samek Teresa
(1)
Siwek Helena (1940- )
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skowronek Bogusław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(104)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(110)
Czechy
(1)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele
(8)
Rodzice
(3)
Studenci
(3)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Nauczyciele
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Pedagogika
(10)
Język polski
(9)
Nauczanie zintegrowane
(8)
Nauczanie
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Oświata
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wychowanie
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Język rosyjski
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Literatura polska
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Uczniowie
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Geografia
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Literatura
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Metody nauczania
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością ruchową
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zastosowania komputerów w edukacji
(3)
Agresywność
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Historia
(2)
Informatyka
(2)
Jakość życia
(2)
Język dziecka
(2)
Kształcenie
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poznanie
(2)
Praktyki studenckie
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Publicystyka
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Technika
(2)
Tematy i motywy
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
(2)
Zastosowania internetu w edukacji
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adopcja
(1)
Amatorski ruch artystyczny
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Barthes, Roland (1915-1980)
(1)
Białek, Józef Zbigniew (1930- )
(1)
Bibliologia
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czytanie
(1)
Demokracja
(1)
Deontologia (etyka)
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Durand, Gilbert (1921-2012)
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edytorstwo
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Film
(1)
Filologia polska
(1)
Filozofia
(1)
Gimnazja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Temat: czas
1901-2000
(18)
2001-
(8)
1989-2000
(7)
1989-
(6)
1801-1900
(4)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Tarnów (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(26)
Materiały konferencyjne
(18)
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(9)
Księga pamiątkowa
(8)
Monografia
(7)
Poradnik
(5)
Antologia
(2)
Biografia
(1)
Literatura polska
(1)
Poezja polska
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Literaturoznawstwo
(11)
Psychologia
(7)
Językoznawstwo
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
110 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2019
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 PER (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 507)
Bibliografia na stronach 143-153, wykaz aktów prawnych na stronach 154-155.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297031 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 MAT (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im.Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 482)
ISBN: 978-83-7271-451-0
Streszcz. ang., ros.
Streszczenie: Celem opracowania jest prześledzenie chronologii rozwoju metod nauczania języka rosyjskiego w Polsce w latach 1950-2000. Charakteryzując metody zwrócono uwagę na ich genezę, podstawy teoretyczne, a także na praktyczne zastosowanie w procesie nauczania i uczenia się. Ukazano poglądy twórców metod, ich zwolenników i przeciwników oraz rys historyczny nauki języka rosyjskiego w szkole polskiej począwszy od roku 1944. Omówiono następujące metody: kombinowaną W.Gałeckiego; aktywną w ujęciu P.Nomańczuka, Z.Harczuka, O.Spirydowicza, L. Grochowskiego; sytuacyjną M.Dziekońskiego; reproduktywno-kreatywną J.Henzela. Ostatni rozdział poświęcono koncepcji podejścia komunikacyjno-czynnościowego W.Woźniewicza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:81 ZAJ (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 503)
ISBN: 978-83-7271-486-2
Bibliogr. s. 122-136.
Streszczenie: Autorka przedstawia znaczenie niewerbalnych zachowań komunikacyjnych nauczyciela i uczniów dla podniesienia skuteczności porozumiewania się na lekcjach. Opisuje strukturę procesu komunikowania się werbalnego i niewerbalnego, czynniki zakłócające wzajemną komunikację. Podkreśla wagę umiejętności uczestników komunikacji. Precyzuje zależność jaka istnieje między wybranymi elementami pozasłownymi a skutecznością kooperacji nauczyciela i ucznia. Praca ilustrowana jest materiałem empirycznym z badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295711 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Rok wydania: 2008
Media w służbie polonisty / Anna Ślósarz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2008. - 283, [1] s. : ilustracje ; 21 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
(Nowoczesna Szkoła ; 18)
Bibliogr. s. 275-282.
Streszczenie: Przedstawiono: wiadomości dot. wpływu zmian sposobów komunikowania się ludzi na młode pokolenie i na dydaktykę, przegląd polonistycznych zastosowań mediów elektronicznych i cyfrowych (podręczniki multimedialne, programy prezentujące materiał nauczania, programy wspierajace opracowanie materiału nauczania), nauczanie na odległość, ekrany dydaktyczne wraz z cyklem autorskich ekranów "Tekst w dobie mass mediów", przykładowe ekrany uczniowskie (prezentacje maturalne), wnioski metodyczne. Załączona płyta CD zawiera ekrany dydaktyczne gotowe do wykorzystania na lekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:811.162.1 ŚLÓ (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 494)
Bibliogr. s. 237-[293]. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 502)
Bibliografia na stronach 179-190.
Streszczenie: Publikacja koncentruje się na badaniu niedostosowania społecznego uczniów gimnazjum oraz faz i rodzajów niepowodzeń szkolnych. Wagę problemu podkreśla fakt powołania w 2002 roku Zespołu do Spraw Opracownia Programu Zapobiegania Niedostosowaniu Społecznemu i Przestępczości wśród Dzieci i Młodzieży. W poszczególnych rozdziałach opisano typy i objawy niepowodzeń szkolnych. Przedstawiono badania własne oraz wnikliwą ich analizę. Zakresem tematycznym w badaniach objęto m.in. przyczyny niepowodzeń szkolnych oraz rodzaje niedostosowania społecznego uczniów gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295756, 295755, 295713, 295712 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 485)
ISBN: 978-83-7271-462-6
Streszczenie: Ujęcie analityczno-krytyczne literackich form artystycznych oparte na połączeniu różnych dyscyplin naukowych-teorii literatury, psychologii, pedagogiki. Szczególnie bliska autorce jest krytyka archetypowo-mitograficzna z wyeksponowanym wątkiem mitu, archetypu i przemieszczenia. Szkice zawarte w publikacji reprezentują zróżnicowane gatunki wypowiedzi od artykułu naukowego począwszy poprzez esej, wykład, recenzje nowości książkowych do osobistego wspomnienia, a nawet kołysanki, rymowanki. Wsród poruszanych kwestii merytorycznych znalazły się w kolejnych rozdz.: formy proste w poezji i baśni, obrazy które przyciągają, synkretyzm w literaturze (magia, marzenia, ilustracja), świat mitotwórczy (pan Kleks, syndrom Piotrusia Pana, myszka i Myszka świat emocji literackich (Bromba, Pinokio), gry, opowieści i fantazmaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296966, 295714 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 491)
Bibliogr. s. 317-329. Indeks.
Streszczenie: W rozdziale I "Literacki aspekt paidii" autorka przedstawiła: paidię jako zjawisko kultury dziecięcej, komunikację niewerbalną i fabularyzowanie gestu w zabawie, dzięciece twory zabawowe, kulturową rolę zabawy, typy paidii w strukturze wiersza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 504)
Bibliogr. s. 103-106.
Streszczenie: Próba wieloaspektowej fenomenologiczno-hermeneutycznej analizy idei dramatu. Przedstawienie początków myślenia dramatycznego wyrosłego z idei starożytnego teatru greckiego oraz koncepcji nowożytnych opartych na pracach Goffmana, Habermasa, Giddensa, J.Tischnera. Omówienie dwóch nurtów filozoficznych jako inspiracji dla pedagogiki dramatu: fenomenologii i hermeneutyki. Scharakteryzowanie podstawowych idei pedagogiki dramatu (otwarcie wobec siebie - pedagogika introspektywna, otwarcie na scenę - drugi człowiek, otwarcie przepływający czas), przedmiotu pedagogiki dramatu, jej warsztatu metodologicznego, metod wychowania oraz teleologii wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295715 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
ISBN: 978-83-7271-507-4
Bibliografia na stronach 183-189. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.161.1 SZC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 496)
Bibliogr. s. [267]-[275].
Spis treści również ang.
Streszczenie: Wydanie drugie zostało wzbogacone o kilkanaście nowych prac, np. o problematykę społeczeństwa wychowującego, rozważania o pokoleniu młodych (pokolenie JP2 czy mp3), "przepis na dobrą szkołę", "dyplom dla świętego spokoju".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295036 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Nowoczesna Szkoła ; 17)
Bibliografia na stronach 181-184.
Streszczenie: Publikacja omawia oddziaływanie wychowawcze gier komputerowych (treści gier, negatywne i pozytywne oddziaływanie, uzależnienie od komputera) i Internetu (źródło informacji, możliwości komunikacyjne, zasoby edukacyjne, pozytywne i antywychowawcze oddziaływanie). W części empirycznej przedstawia badania, w jaki sposób oddziaływanie gier komputerowych może być modyfikowane przez czynniki takie, jak płeć, wiek, cechy osobowości, sytuacje rodzinne i czas oraz w jaki sposób Internet wpływa na wychowanie (Internet w opinii użytkowników, w opinii uczniów, w opinii rodziców).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 NOG (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
ISBN: 978-83-7271-425-1
Streszczenie: W książce opisano współpracę nauk pedagogicznych z filozofią, etyką oraz rozwój aksjologii wychowania. Poruszono zagadnienia subiektywności i obiektywności prawdy, podmiotowego ujęcia człowieka w kontekście wartości i filozofii Maxa Schelera oraz rolę aksjologii w "elektronicznej cywilizacji". Rozpatrzono edukację jako wartość w warunkach zmian społecznych, zagadnienie pojmowania sensów i motywów działania oraz znaczenie stosunków interpersonalnych jako najwyższej wartości. Zaanalizowano relacje nauczyciel - uczeń z zastosowaniem elementów filozofii L'evinasa, związek pojęcia godności i zgodności w kontekście wartości. Zwrócono uwagę na wieloznaczność pojęcia wartość, współczesne postawy wobec śmierci, kary cielesne w wychowaniu, wpływ telewizji na system wartości gimnazjalistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292830, 292829 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 474)
Bibliogr. s. 352-376.
Streszczenie: Monografia uzasadnia tezę, że dydaktycznie właściwe wykorzystanie komputera i internetu w procesie edukacyjnym wymaga zrównoważenia strony technicznej i kulturowej kształcenia informatycznego. Porusza problematykę społeczeństwa informacyjnego jako środowiska funkcjonowania współczesnej edukacji, zjawiska technopolu (technologia w życiu człowieka, edukacja w stechnopolizowanym świecie), pedagogicznych konsekwencji tworzenia się społeczeństwa informacyjnego (konsekwencje: społeczne, naukowo-dydaktyczne, wychowawcze) oraz humanizacji współczesnej edukacji wspieranej komputerowo (edukacja informatyczna i medialna, autorytet nauczyciela, prawo mediów McLuhana). Praca omawia pedagogiczne aspekty multimediów (m.in. uzależnienie od Internetu, gry komputerowe) oraz Internet a wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 293158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 475)
ISBN: 978-83-7271-437-4
Bibliogr. s. 253-[260].
Streszczenie: Badania na temat konceptualizacji filmu i jego oglądania w języku młodzieży klas I-III szkół średnich gminy Kraków. Autor zwraca uwagę na ucznia liceum jako widza filmowego. Przedstawia propozycję działań edukacyjnych zmierzających do wypracowania nowych zasad edukacji medialnej. Omawia problem przypadkowości w realizacji ścieżki edukacji medialnej i czytelniczej oraz przedmiotu wiedza o kulturze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293445 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Streszczenie: Pokłosie V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. "Kształcenie nauczycieli przysposobienia obronnego w polskich uczelniach - stan obecny i perspektywy", która odbyła się w dniach 17-18 listopada 2005 r. w Krakowie.
Streszczenie: Pokłosie V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej odbytej w Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie w dniach 17-18 listopada 2005 roku. Konferencja została zorganizowana w ramach badań statutowych nt. "Optymalizacja systemu kształcenia nauczycieli na kierunku studiów pedagogika ze specjalnością wychowanie obronne i fizyczne". Referaty dotyczyły m.in.: uwarunkowań cywilizacyjnych i kulturowych edukacji obronnej, kultury politycznej i potrzeby wychowania obywatelskiego w Polsce, jakości kształcenia i kompetencji nauczycieli przysposobienia obronnego w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, metod aktywizujących i ich praktycznego wykorzystania w nauczaniu metodyki przysposobienia obronnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 477)
ISBN: 978-83-7271-439-8
Bibliografia na stronach 101-105.
Streszczenie: W pracy zainspirowanej ideą nauczania wychowującego w zreformowanej szkole (zgodnie z Podstawą programową kształcenia ogólnego w 1999 r.) zawarto analizę literatury o nauczaniu wychowującym. Podano wyniki badań dotyczących ustalenia zakresu i sposobu realizacji przez nauczycieli szkół gimnazjalnych nauczania wychowującego w procesie dydaktycznym. Za metodę badań przyjęto sondaż diagnostyczny (techniki: statystyczną, analizę dokumentów, ankietę, obserwację lekcji). Badania przeprowadzono w 10 wybranych krakowskich gimnazjach (145 nauczycieli oraz 503 uczniów klas drugich) w latach 2000-2003. Dokonano obserwacji 93 godzin lekcyjnych (głownie języka polskiego, matematyki, historii, biologii). Zawarto wnioski z badań oraz teoretyczny model nauczania wychowującego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293185, 293184 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Streszczenie: Artykuły z zakresu: kontekstów kształtowania się i rozwoju tożsamości współczesnego nauczyciela, dylematów relacji podmiotowości - przedmiotowości tożsamości współczesnego nauczyciela, nauczyciela wobec siebie samego i pełnionej przez siebie roli, nauczyciela wobec świata zewnętrznego i jego przemian, pedagogiki akademickiej w przygotowaniu nauczycieli. Np.: K. Węc "Neoliberalizm a moralny niepokój edukacji (gry prawdy u Foucaulta i Lacana)", A. Jurgiel "Obywatelskie nastawienie nauczyciela a problem jego tożsamości (rozważania wokół współczesnych projektów obywatelskości)", R. Miszczuk "Problemy zawodowe nauczycieli na podstawie ich wypowiedzi autobiograficznych", E. Filipiak "Socjokulturowa koncepcja Lwa S. Wygotskiego i jej aplikacje dla edukacji nauczycieli".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Bibliografia na stronach 111-[112].
Streszczenie: Podstawowa wiedza na temat planowania, projektowania i konstruowania programów oraz organizacji materiału kształcenia, oceny i ewaluacji. Praca zawiera program zintegrowany dla sześciolatków, programy tematyczne dla przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej (chcę żyć zdrowo, żyjmy zdrowo w pięknym środowisku, zapobieganie zachowaniom agresywnym, edukacja regionalna-region południowo-wschodni Polski, jak zostać przedsiębiorcą, jesteśmy w zjednoczonej Europie) oraz projektowanie programu wychowawczego i kwestionariusz oceny programu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302394 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.2 ADA (CZYTELNIA) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej