Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(15)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Czytelnia
(15)
Autor
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(29)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(4)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(3)
Twardowski Andrzej (1956- )
(3)
Frąckowiak Tadeusz (1946-2011)
(2)
Gnitecka Anna
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Od geometrii Euklidesa do geometrii Wszechświata
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gąsior Edward (1942- )
(1)
Konior Adam (1955- )
(1)
Kosakowski Czesław (1940-2021)
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Palka Stanisław (1941- )
(1)
Pasterniak Wojciech (1935- ). Od małego "ja" do świadomości jedynej
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej (1934- ). Pedagogika holistyczna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(13)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Pedagogika
(24)
Metodologia
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Kształcenie
(4)
Wychowanie
(3)
Globalistyka
(2)
Kosmologia
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauki przyrodnicze
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Decyzje
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Edukacja interaktywna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Fizyka
(1)
Geometria
(1)
Globalizacja
(1)
Informatyka
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metafizyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauka
(1)
Pasterniak, Wojciech (1935- )
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Praca socjalna
(1)
Program interaktywny
(1)
Program nauczania
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Religia
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowychowanie
(1)
Sens życia
(1)
Socjalizacja
(1)
Sztuka
(1)
Teoria poznania
(1)
Teoria sztuki
(1)
Teoria względności
(1)
Uczenie się
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Materiały konferencyjne
(6)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Filozofia i etyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Nauka i badania
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-55-0 ; 978-83-86273-55-3
Bibliogr. s. 211-213.
Streszczenie: Omówiono: pedagogikę jako naukę (eksplikacja pojęcia, stuktura pedagogiki jako nauki, miejsce w systemie nauk, pedagogika ogólna jako metateoria i teoria krytyczna), przedmiot badań pedagogicznych (eksplikacja pojęcia; ujęcia przedmiotu badań pedagogicznych; pojęcia przedmiotu badań, pola badawczego i kategorii badawczej; modele poznawania zjawisk edukacyjnych; sposoby ujmowania przedmiotu badań pedagogicznych), zagadnienia metodologiczne pedagogiki (eksplikacja pojęcia, źródła przemian metodologii badań, konsekwencje dla tworzenia teorii pedagogicznej wynikające z przemian współczesnej metodologii badań pedagogicznych), język pedagogiki (pojęcie i typologia języka pedagogiki, poszczególne typy obrazowania językowego), zagadnienia teorii pedagogicznej (eksplikacja pojęcia, ujęcia teorii pedagogicznej, przykłady tworzenia teorii pedagogicznej przykłady weryfikacji twierdzeń teorii pedagogicznej w polu badawczym pedagogiki).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303276, 290957, 290956, 290955, 290954 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 GNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-04-6
Bibliografia na stronach 253-256.
Streszczenie angielskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 GNI (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-256.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Założenia przedstawionej tu koncepcji koncentrują się wokół rozwoju umysłowego powyżej górnych możliwości ucznia. Realizacja ich wiąże się z opracowaniem programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój wzwyż. Przedstawione tu supernauczanie, to nauczanie oparte na zintegrowanych zadaniach szkolnych realizowanych w warunkach synchronizacji funkcji fal mózgowych, relaksacji, wizualizacji, afirmacji oraz tworzenia skorelowanych struktur poznawczych. W pracy ukazano model edukacyjny uwzględniający wymienione czynniki procesu dydaktycznego, sposób projektowania dla niego programów nauczania oraz wyniki badań własnych, analizujące możliwości odejścia od nauczania tradycyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279456 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.3 GNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-74-7
Nazwa aut. wstępu pod tekstem. Materiały z IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie.
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Pokłosie sekcji I, obradującej w ramach IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie. Prezentowene referaty pogrupowano wg zagadnień: pedagogika otwarta na nowe dyskursy humanistyczne, epistemologiczne wyzwania współczesnej pedagogiki oraz pedagogika wobec ambiwalencji. Próba odpowiedzi na pytania kierowane pod adresem teorii pedagogicznej w obliczu zmian w humanistyce i otaczającym świecie: jakie przemiany zachodzą we współczesnej humanistyce? Jakie wynikają z nich konsekwencje dla teorii pedagogicznej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287236 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-59-3 ; 978-83-86273-59-1
Bibliogr. s. 292-298.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Obecne wydanie pracy poszerzone o omówienie kontrowersji występujących w polityce oświatowej w krajach o autorytarnej i demokratycznej władzy państwowej oraz powiązań między modelami poznawczymi (obiektywistyczny, konstruktywistyczny, neoobiektywistyczny) a wizją społeczeństwa i szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303274, 292595, 292594, 292028, 292027, 292005, 292004 (7 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 GNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-59-3 ; 978-83-86273-59-1
Bibliogr. s. 292-299.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-59-3
Bibliogr. s. 319-327.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W opracowaniu autor przedstawił: przedmiot i zadania pedagogiki ogólnej, tradycje jej rozwoju w kulturze europejskiej, podstawy filozoficzne i naukowe, wpływ na nią innych dziedzin nauki, pojęcie paidei, strukturę pedagogiki w Polsce i na świecie (USA, Niemcy, Francja, Włochy), strukturę procesu badawczego i pojęć pedagogicznych, przemiany metodologii i teorii pedagogicznej, wartości i cele edukacji oraz edukację w perspektywie horyzontalnej i wertykalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290539, 290522, 290521 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-40-2
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Przegląd metod wg: istoty, sensu i znaczenia zjawisk pedagogicznych, funkcji badań pedagogicznych, źródła informacji, metod opartych na pomiarze pedagogicznym, sposóbu usytuowania i analizowania zjawisk w przestrzeni edukacyjnej, celu badań w pedagogice empirycznej. Opisane metody: indukcji, dedukcji, idealizacji, intuicji, dialektyki, fenomenologiczna, hermeneutyczna, dialogu, konstruktywna, oscylacji ambiwalencji, eksplikacji, typologiczna, indwidulanych przypadków, monografia pedagogiczna, eksperyment pedagogiczny, sondaż diagnostyczny, obserwacja, rozmowa, wywiad i ankieta, biograficzna, introspekcji, metody socjometryczne; analizy dokumentów, sugestopedii, hipnopedii, public relations, projekcyjna, skali ocen; panelu, historyczna, ekologiczna, statystyczna, krytycznej refleksji, badań w działaniu. Procedury konwencjonalnego przetwarzania wyników badań oraz przetwarzania z zastosowaniem programów komputerowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 GNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty / Oddział Poznański Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego "Problemy Rozwoju Edukacji" ; nr 6)
Bibliogr. s. 305-314.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 GNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 134-135.
Streszczenie: Pojęcie decyzji i sytuacji decyzyjnej. Problematyka metodologii: decyzji, decyzji menedżerskich w oświacie i w kierowaniu zmianą edukacyjną w szkole w okresie transformacji ustrojowej (oraz ich klasyfikacje). Analiza pojęcia zmiany edukacyjnej w szkole, strategie kierowania zmianą edukacyjną, czynniki warunkujące skuteczność wprowadzania zmian edukacyjnych oraz procedury podejmowania decyzji menedżerskich w kierowaniu zmianą edukacyjną. Interpretacja zmiany edukacyjnej w okresie reform oświatowych i czynniki warunkujące podejmowanie decyzji menedżerskich w tym czasie. Omówienie procesów organizacji pracy pedagogicznej w szkole i jej ewaluacji oraz menedżerskich decyzji ewaluacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 280139 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86273-05-4
Bibliogr. s. 372-[376].
Streszczenie: Geneza i przedmiot pedagogiki oraz jej miejsce w systemie współczesnych nauk; struktura pedagogiki w Polsce i na świecie; antynomie, kontrasty i dwuznaczności współczesnej pedagogiki; struktura pojęć pedagogicznych; związek wychowania z celami i wartościami; projektowanie celów kształcenia; edukacja w perspektywie wertykalnej i horyzontalnej. Podstawą oprac. były wykłady prowadzone przez aut. w Instytucie Pedagogiki UAM, a następnie na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu w l. 1986-1993 dla studentów I roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274926, 271412 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-86273-71-3
Bibliogr. s. 172-173.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Treść pracy jest powiązana z programem przedmiotu statystyki realizowanym na różnych kierunkach studiów pedagogicznych. Książka zawiera omówienie podstawowych pojęć statystycznych, metod badań, wskaźników opisu statystycznego i wnioskowania, procentu wariacji wyjaśnionej, przetwarzania wyników badań w poszczególnych typach skal pomiarowych. Publikacja przedstawia wykorzystanie programów komputerowych do przetwarzania wyników badań. Na zakończenie każdego rozdziału autor podaje zestaw pytań i poleceń do danego zagadnienia. W celu sprawdzenia opanowania materiału na końcu pracy znajdują się odpowiedzi na zadane pytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292026, 292025, 292024, 292023, 292011, 292010 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3 GNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 31-32, 131-132.
Streszczenie: Na tom składają się 3 prace: A. Szyszko-Bohusza "Pedagogika holistyczna" (w której autor omawia założenia tej pedag.), J. Gniteckiego "Od geometrii Euklidesa do geometrii Wszechświata" i W. Pasterniaka "Od małego ,,ja'' do świadomości jedynej". Autorzy dwóch ostatnich art. wychodzą z założenia, że bez Boga nie ma poznania. Gnitecki analizuje aksjomaty geometrii Euklidesa, przechodzi do geometrii nieeuklidesowych, ukazuje degradację świadomości geometrycznej, a następnie przedstawia aksjomaty geometrii Wszechświata wynikające z Uniwersalnych Praw Kosmosu. Pasterniak ukazuje inspirowany poglądami Kena Wilbera sposób dojścia do Uniwersalnego Stanu Świadomości i jego konsekwencje dla edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297933, 274604 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Autor w swoich rozważaniach odwołuje się do założeń i zasad ludzkiej egzystencji A. Einsteina. Omawia zasady i funkcje samopoznania, samozrozumienia i ładu w edukacji uniwersyteckiej i świadomości młodzieży. Wyjaśnia założenia "metateoretyczne" pedagogiki teonomicznej i teonomicznej dydaktyki literatury. Opisuje zagadnienie uwalniania się od "ja" i "moje" w kontekście poznawania siebie i edukacji przez zrozumienie. Charakteryzuje pojęcia przymusu i wolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295645, 286494 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 77-84.
Streszczenie: Rozważania dotyczące współczesnej edukacji w kontekście harmonii rozwoju fizycznego, psychicznego oraz duchowego człowieka. Autor wskazuje na potrzebę opierania współczesnych teorii edukacyjnych na przeszłości i kulturze pozaeuropejskiej. Omawia przestrzenie edukacyjne, opisuje kompetencje i antykompetencje edukacyjne nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286485, 286484 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nota o aut. s. 265-266.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W publikacji scharakteryzowano rzadkie choroby genetyczne (zespół Tourette'a, zespół Landau-Kleffnera, zespół Turnera, zespół Marshalla, MECP2 duplication syndrome). Autorzy przedstawiają zagadnienia dotyczące m.in. wiedzy nauczycieli na temat rzadkich chorób genetycznych, metody nauki matematyki (dodawanie, odejmowanie), rozwoju Ja u dzieci niepełnosprawnych, roli Warsztatów Terapii Zajęciowej, logorytmiki w terapii dziecka z wadą słuchu, roli zajęć muzycznych we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, godności osoby niepełnosprawnej we wspólnotach L'Arche oraz wspólnotach różnych wyznań. Książka zawiera praktyczne rady dla rodziców dziecka niepełnosprawnego dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach i szkołach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.26/.36 WSP (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono różne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rolę psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artykułach omówiono metody pracy z dziećmi: metodę Weroniki Sherborne, metodę stymulacji sensomotorycznej, system kształcenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kształcące sprawność manualną oraz metodę "plany aktywności dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczyńska zaprezentowała autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do świadomego zapamiętywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepełnosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowań oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburzeń rozwoju dziecka dla wyboru właściwej terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Prezentowane referaty (z konferencji naukowych zorganizowanych w Wągrowcu w latach 2003-2004 przez Wydział Studiów Edukacyjnych i Uniwersytet w Lüneburgu) podzielono wg tematów: społeczne i kulturowe konteksty dzieciństwa i socjalizacji (dziecko w rodzinie, ojcostwo, babcia i dziadek w życiu dziecka, pedagogika radości życia); środowisko życia dziecka w aspekcie globalizacji i lokalności, oferty edukacyjne, opieka w wychowaniu (europejski ideał wychowania, szkoła katolicka, szanse edukacyjne wychowanków domów dziecka, pedagogika Montessori, dziecko niepełnosprawne); resocjalizacja i społeczna inicjatywa jako tworzenie korekty osobowości społecznej (obraz młodzieży, pracownik socjalny, zjawiska patologiczne); humanitaryzm i praca socjalna (rodziny ryzyka, problemy młodzieży, kobiety pozbawione wolności).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290001, 37.015:316 DZI (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311559 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej