Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(15)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Czytelnia
(15)
Autor
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(29)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(4)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(3)
Twardowski Andrzej (1956- )
(3)
Frąckowiak Tadeusz (1946-2011)
(2)
Gnitecka Anna
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Od geometrii Euklidesa do geometrii Wszechświata
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gąsior Edward (1942- )
(1)
Konior Adam (1955- )
(1)
Kosakowski Czesław (1940-2021)
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Palka Stanisław (1941- )
(1)
Pasterniak Wojciech (1935- ). Od małego "ja" do świadomości jedynej
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej (1934- ). Pedagogika holistyczna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(13)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Pedagogika
(24)
Metodologia
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Kształcenie
(4)
Wychowanie
(3)
Globalistyka
(2)
Kosmologia
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauki przyrodnicze
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Decyzje
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Edukacja interaktywna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Fizyka
(1)
Geometria
(1)
Globalizacja
(1)
Informatyka
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metafizyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauka
(1)
Pasterniak, Wojciech (1935- )
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Praca socjalna
(1)
Program interaktywny
(1)
Program nauczania
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Religia
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowychowanie
(1)
Sens życia
(1)
Socjalizacja
(1)
Sztuka
(1)
Teoria poznania
(1)
Teoria sztuki
(1)
Teoria względności
(1)
Uczenie się
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Materiały konferencyjne
(6)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Filozofia i etyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Nauka i badania
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Rok wydania: 2004
Materiały z konferencji nauk., która odbyła się w Poznaniu w dn. 1-3 maja 2004 r.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. tł. z ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 309505 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2004
ISBN: 83-86273-40-2
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Przegląd metod wg: istoty, sensu i znaczenia zjawisk pedagogicznych, funkcji badań pedagogicznych, źródła informacji, metod opartych na pomiarze pedagogicznym, sposóbu usytuowania i analizowania zjawisk w przestrzeni edukacyjnej, celu badań w pedagogice empirycznej. Opisane metody: indukcji, dedukcji, idealizacji, intuicji, dialektyki, fenomenologiczna, hermeneutyczna, dialogu, konstruktywna, oscylacji ambiwalencji, eksplikacji, typologiczna, indwidulanych przypadków, monografia pedagogiczna, eksperyment pedagogiczny, sondaż diagnostyczny, obserwacja, rozmowa, wywiad i ankieta, biograficzna, introspekcji, metody socjometryczne; analizy dokumentów, sugestopedii, hipnopedii, public relations, projekcyjna, skali ocen; panelu, historyczna, ekologiczna, statystyczna, krytycznej refleksji, badań w działaniu. Procedury konwencjonalnego przetwarzania wyników badań oraz przetwarzania z zastosowaniem programów komputerowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 GNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2003
ISBN: 83-86273-41-0
Bibliografia na stronach 497-504.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: W książce przedstawiono przedmiot i zadania dydaktyki epistemologicznej, jej tradycje rozwoju w kulturze europejskiej, filozoficzne i naukowe podstawy oraz kierunki ewolucji. Analizie poddano cele i wartości edukacyjne, treści kształcenia, metody, formy i środki kształcenia oraz zasady nauczania i edukacyjnego wsparcia. Rozpatrzono problemy: edukacji zintegrowanej i zintegrowanego zadania szkolnego, teorii umysłu i teorii edukacji, rozwoju osobowości w okresie nowoczesności i ponowoczesności, procesu kształcenia, kontroli i oceny efektów kształcenia, konstruowania programów kształcenia oraz kompetencji dydaktycznych nauczyciela niezbędnych w stymulowaniu i wspieraniu rozwoju uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 GNI (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 GNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2003
Streszczenie: Autor w swoich rozważaniach odwołuje się do założeń i zasad ludzkiej egzystencji A. Einsteina. Omawia zasady i funkcje samopoznania, samozrozumienia i ładu w edukacji uniwersyteckiej i świadomości młodzieży. Wyjaśnia założenia "metateoretyczne" pedagogiki teonomicznej i teonomicznej dydaktyki literatury. Opisuje zagadnienie uwalniania się od "ja" i "moje" w kontekście poznawania siebie i edukacji przez zrozumienie. Charakteryzuje pojęcia przymusu i wolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295645, 286494 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295644, 286507 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
Bibliogr. s. 324-330.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Tradycja rozwoju filozofii nauki i edukacji w okresie starożytnym, przednowoczesnym, nowoczesnym i ponowoczesnym w kulturze europejskiej jest jednym z tematów pracy. Autor przedstawił także dociekania dotyczące języka filozofii nauki i edukacji w okresie ortodoksji, heterodoksji i heterogeniczności w nauce. Omówił przemiany metodologii badań pedagogicznych w kulturze europejskiej i kierunki tych przemian, struktury procesu badawczego oraz gatunki tworzonej wiedzy o edukacji w kulturze europejskiej w okresie nowoczesności i ponowoczesności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 GNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
(Problemy Rozwoju Edukacji : biuletyn Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Oddział w Poznaniu ; nr 20/21)
Streszczenie: Kolejny numer Problemów Rozwoju Edukacji poświęcony konstruowaniu progamów autorskich stymulujących i wspierających rozwój (pokłosie seminarium o tej tematyce, które odbyło się w listopadzie 2001 r.). Przedstawiono, krótki rys metodologiczny tworzenia programów edukacji zintegrowanej oraz wskazania praktyczne do pracy z uczniem na podstawie powyższych programów, skonstruowanych przez czynnych nauczycieli. Wiele przykładów zintegrowanych zadań szkolnych na poziomie szkoły podstawowej i liceum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288748 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
Na okł. tyt. : Pedagogika specjalna szansą na realizację potrzeb osób niepełnosprawnych.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Prace z zakresu: teoretycznych aspektów zaspokajania potrzeb i stwarzania szans dla osób z odchyleniami od normy, zagadnień ogólnych, problematyki osób niepełnosprawnych intelektualnie, osób z zaburzeniami sensorycznymi, chronicznie chorych i z dysfunkcją narządu ruchu, z autyzmem, rozwiązań w zakresie resocjalizacji osób niedostosowanych. Artykuły mają zróżnicowany charakter - od opracowań o charakterze syntez do wycinkowych. Poruszono np. zagadnienia: integracji społecznej (i szkolnej) osób niepełno-sprawnych, metody fonogestów, wczesnego wspomagania przez placówki edukacyjne dla niesłyszących wczesnej diagnozy zespołu Ushera, muzykoterapii dzieci niewidomych, potrzeb rehabilitacyjnych dzieci z zaburzeniami złożonymi i potrzeb ich rodziców, percepcji czynników wspierających i utrudniających hospitalizację dziecka z chorobą nowotworową, kształcenia dzieci przewlekle chorych, percepcji pracy przez osoby niepełnosprawne ruchowo, techniki posługiwania się symbolami PCS jako alternatywnej metody porozumiewania się dziecka autystycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289652, 289651, 289650 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2002
ISBN: 83-86273-74-7
Nazwa aut. wstępu pod tekstem. Materiały z IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie.
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Pokłosie sekcji I, obradującej w ramach IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie. Prezentowene referaty pogrupowano wg zagadnień: pedagogika otwarta na nowe dyskursy humanistyczne, epistemologiczne wyzwania współczesnej pedagogiki oraz pedagogika wobec ambiwalencji. Próba odpowiedzi na pytania kierowane pod adresem teorii pedagogicznej w obliczu zmian w humanistyce i otaczającym świecie: jakie przemiany zachodzą we współczesnej humanistyce? Jakie wynikają z nich konsekwencje dla teorii pedagogicznej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287236 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311559 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Globalistyka / Janusz Gnitecki. - Wydanie 2. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Oddział, 2001. - 254, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 83-86273-24-0
Bibliografia na stronach 250-254.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 282201 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Bibliogr. s. 77-84.
Streszczenie: Rozważania dotyczące współczesnej edukacji w kontekście harmonii rozwoju fizycznego, psychicznego oraz duchowego człowieka. Autor wskazuje na potrzebę opierania współczesnych teorii edukacyjnych na przeszłości i kulturze pozaeuropejskiej. Omawia przestrzenie edukacyjne, opisuje kompetencje i antykompetencje edukacyjne nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286485, 286484 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
ISBN: 83-86273-22-4
Bibliografia na stronach 217-222.
Streszczenie: Książka poświęcona teorii globalistyki i refleksji nad różnymi dziedzinami życia z punktu widzenia globalistyki. W części dot. globalistyki wobec nadziei i zagrożeń współczesnego świata są rozdziały poświęcone globalistyce wobec nadziei i zagrożeń współczesnej edukacji (reflekcja nad edukacją z punktu widzenia globalistyki i globalne problemy edukacji w cyklu życia) i globalistyce wobec przemian oświatowych - reform na świecie i w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297930, 281826 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
ISBN: 83-86273-18-6
Bibliogr. s. 307-309.
Streszczenie: Etapy rozwoju pedagogiki, poszukiwanie programu kształcenia w okresie reform oświatowych, pojęcia aktywności twórczej i odtwórczej i ich znaczenie w konstruowaniu programu kształcenia. Dotychczas stosowane koncepcje programów kształcenia, założenia programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój, model edukacyjny będący u podstaw projektowania programów kształcenia, teoria zintegrowanych zadań szkolnych, zintegrowane zadania szkolne na tle synchronizacji funkcji fal mózgowych lewej i prawej półkuli, etapy konstruowania programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój, przykłady rozwiązań metodycznych - projekt programu zajęć z różnych przedmiotów z dziećmi sześcioletnimi i w młodszym wieku szkolnym, procedura ewaluacji programu kształcenia, ewaluacja ilościowa i jakościowa - przykłady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 281827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. s. 134-135.
Streszczenie: Pojęcie decyzji i sytuacji decyzyjnej. Problematyka metodologii: decyzji, decyzji menedżerskich w oświacie i w kierowaniu zmianą edukacyjną w szkole w okresie transformacji ustrojowej (oraz ich klasyfikacje). Analiza pojęcia zmiany edukacyjnej w szkole, strategie kierowania zmianą edukacyjną, czynniki warunkujące skuteczność wprowadzania zmian edukacyjnych oraz procedury podejmowania decyzji menedżerskich w kierowaniu zmianą edukacyjną. Interpretacja zmiany edukacyjnej w okresie reform oświatowych i czynniki warunkujące podejmowanie decyzji menedżerskich w tym czasie. Omówienie procesów organizacji pracy pedagogicznej w szkole i jej ewaluacji oraz menedżerskich decyzji ewaluacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 280139 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Pokłosie obrad XIV sekcji III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego. 30 dyskursów podzielono na 3 grupy tematyczne. Wśród sposobów rozwijania wiedzy o wychowaniu przedstawiono m.in.: pedagogikę z perspektywy teonomicznej, personalistycznej, fenomenologicznej, feministycznej. Wśród poszukiwań optymalnej struktury wiedzy o wychowaniu omówiono m.in.: koncepcję pedagogiki twórczości, pedagogiczne aspekty New Age, pedagogikę dialogu edukacyjnego, koncepcję psychosyntezy w edukacji. W zakresie pedagogiki zorientowanej praktycznie poruszono m.in. problemy: aktywności twórczej nauczyciela z punktu widzenia koncepcji "refleksyjnego praktyka" D. Sch~:ona, treści przekazywanych przez miesięczniki dla rodziców "Twoje Dziecko" i "Mamo, to ja", wyobrażeń studentów dot. wychowania, związku wiedzy o opiece z wiedzą o wychowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
ISBN: 83-86273-04-6
Bibliografia na stronach 253-256.
Streszczenie angielskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 GNI (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 253-256.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Założenia przedstawionej tu koncepcji koncentrują się wokół rozwoju umysłowego powyżej górnych możliwości ucznia. Realizacja ich wiąże się z opracowaniem programów kształcenia stymulujących i wspierających rozwój wzwyż. Przedstawione tu supernauczanie, to nauczanie oparte na zintegrowanych zadaniach szkolnych realizowanych w warunkach synchronizacji funkcji fal mózgowych, relaksacji, wizualizacji, afirmacji oraz tworzenia skorelowanych struktur poznawczych. W pracy ukazano model edukacyjny uwzględniający wymienione czynniki procesu dydaktycznego, sposób projektowania dla niego programów nauczania oraz wyniki badań własnych, analizujące możliwości odejścia od nauczania tradycyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279456 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.3 GNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 31-32, 131-132.
Streszczenie: Na tom składają się 3 prace: A. Szyszko-Bohusza "Pedagogika holistyczna" (w której autor omawia założenia tej pedag.), J. Gniteckiego "Od geometrii Euklidesa do geometrii Wszechświata" i W. Pasterniaka "Od małego ,,ja'' do świadomości jedynej". Autorzy dwóch ostatnich art. wychodzą z założenia, że bez Boga nie ma poznania. Gnitecki analizuje aksjomaty geometrii Euklidesa, przechodzi do geometrii nieeuklidesowych, ukazuje degradację świadomości geometrycznej, a następnie przedstawia aksjomaty geometrii Wszechświata wynikające z Uniwersalnych Praw Kosmosu. Pasterniak ukazuje inspirowany poglądami Kena Wilbera sposób dojścia do Uniwersalnego Stanu Świadomości i jego konsekwencje dla edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297933, 274604 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Pedagogika teonomiczna zajmuje się tymi samymi problemami, co wszystkie dotychczasowe pedagogiki: celami, treściami i metodami wychowania. Czyni to jednak inaczej, nie tylko w kontekście interdyscyplinarnym (wychow. jest wg niej poszukiwaniem i odnajdywaniem wartości, ustawicznym dążeniem do doskonałości w konkretnej sytuacji społeczno-kulturowej), lecz także w odniesieniu do relacji człowiek - Bóg i Bóg - człowiek. Zakłada, że porządek wiary nie kłóci się z porządkiem rozumu, lecz wzajemnie uzupełnia się i wzbogaca. Książka zawiera 5 rozdz., w których omówiono przedmiot badań pedag. teonomicznej, związki teorii względności A. Einsteina z Uniwersalnymi Prawami Kosmosu i konsekwencje tych Praw dla współczesnej nauki, twórczość jako proces doskonalenia człowieka, wartości i symbole w edukacji i demokracji, wizję świata wg pedag. teonomicznej i świeckiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282036, 274603 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej