Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(2)
Autor
Bagrowicz Jerzy (1938- )
(13)
Adamski Franciszek (1930- )
(6)
Wojdyło Witold (1947- )
(3)
Biernat Tomasz (1962- )
(1)
Gieseke Wiltrud (1947- )
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Kaleta Andrzej (1952- )
(1)
Komendziński Tomasz (1952- )
(1)
Kwiatkowska-Wójcikiewicz Violetta
(1)
Pyrzyk Ireneusz (1960- )
(1)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(1)
Stolarczyk Hanna
(1)
Strzelecki Michał (1963- )
(1)
Sudziński Ryszard (1945- )
(1)
Szahaj Andrzej (1958- )
(1)
Wajda Kazimierz (1930-2020)
(1)
Wesołowska Eugenia Anna (1929-2016)
(1)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Temat
Wychowanie katolickie
(19)
Wychowanie religijne
(19)
Pedagogika katolicka
(3)
Młodzież
(2)
Wychowanie polityczne
(2)
Brameld, Theodore Burghard Hurt (1904-1987)
(1)
Chałasiński, Józef (1904-1979)
(1)
Filozofia
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie
(1)
Nauki społeczne
(1)
Organizacje młodzieżowe
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Postawy
(1)
Pragmatyzm
(1)
Robotnicy
(1)
Ruchy społeczne
(1)
Samorealizacja
(1)
Staszewski, Jacek (1933-2013)
(1)
Stereotyp
(1)
Terroryzm
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Wsie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zdolności
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(8)
1989-2000
(3)
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Religia i duchowość
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Edukacji Dorosłych ; t. 24)
Bibliogr. przy pracach.
Tekst równol. pol., niem., tł. z pol., niem.
Streszczenie: Prezentując (metodą wywiadów narracyjnych) biografie polskich i niemieckich kobiet w zakresie ich doświadczeń edukacyjnych określono wyniki badań dotyczące sposobów oraz motywów kształcenia, dokształcania, samokształcenia i rekwalifikacji kobiet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285513 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 105-110.
Streszczenie: W cz. teoretycznej K. Rubacha omówił koncepcje samorealizacji na gruncie filozofii i psychologii - szczegółowo koncepcję A.H. Maslowa, w której twórczość jest traktowana jako dążenie jednostki do samorealizacji. W cz. metodologicznej i empirycznej J. Górniewicz przedstawił założenia badań, wyniki i wnioski uzyskane na podstawie badań przeprowadzonych w 1990 i 1992 r. wśród celowo dobranych uczniów (o ponadprzeciętnych wynikach w testach twórczości) szkół średnich różnych typów z 4 miast: Wąbrzeźna, Golubia-Dobrzynia, Grudziądza i Torunia. Badania dot. psychospołecznych korelatów samorealizacji, stopnia samowiedzy i barier samorealizacji badanych. Stwierdzono, że młodzież uzdolniona twórczo nie może, w warunkach transformacji ustrojowej, w pełni realizować swoich potencjalnych możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276670, 276669 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281423 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285530 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
ISBN: 83-231-2034-X
Bibliogr. s. 225-236.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W pracy autor omawia genezę i etapy rozwoju pedagogiki opiekuńczej w Polsce, a także różnorodne koncepcje (klasyczne, alternatywne). Przedstawia uwarunkowania pedagogiczne, historyczne i społeczne na przełomie XIX i XX wieku oraz okresu międzywojennego. Prezentuje poglądy i działalność opiekuńczo-wychowawczą B.Markiewicza, C.Babickiego, J.Korczaka i H. Radlińskiej. W ostatniej części pracy zajmuje się teoretycznymi podstawami pedagogiki opiekuńczej (pojęciem, przedmiotem, funkcją, zadaniami i metodami badawczymi).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292169 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.018 PYR (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289173 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268689 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mater. z konferencji naukowej, Toruń, 11 grudnia 1998 r.
Bibliogr. s. 137-138.
Streszczenie: Rola wychowania jako elementu polityki przedstawiona w artykułach obejmujących swym zakresem chronologicznym lata 1900-1989. Omówione zagadnienia w odniesieniu do mitów i stereotypów w polskiej myśli społecznej XX wieku dotyczą: polskości i patriotyzmu, demokracji, granic i ruchu narodowego przed I wojną światową, piłsudczykowskiego wizerunku społeczeństwa, poglądów ludowców na edukację (w okresie II Rzeczypospolitej) i Polskiej Macierzy Szkolnej na wychowanie (do 1939), stereotypów w myśli społecznej o. J. Woronieckiego, wolności nauki w Szkole Lwowsko-Warszawskiej oraz mitów PRL w świadomości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281422, 281421 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Celem przedstawionej publikacji jest ukazanie komplementarnych relacji między wychowaniem państwowym i narodowym a polityką w różnych systemach i nurtach politycznych w przeszłości i teraźniejszości, począwszy od staryżytności (Cesarstwo Rzymskie), poprzez Rzeczpospolitą szlachecką aż do dnia dzisiejszego. Książka omawia m.in. wychowanie obywatelskie w poglądach szlacheckich XVI i XVII w.; kształtowanie postaw narodu litewskiego wobec Polaków na przełomie XIX i XX w.; wychowanie jako forma działania politycznego w myśli społeczno-politycznej obozu narodowego w latach 1926-1939; proces syntezy koncepcji wychowania państwowego i narodowego w dwudziestoleciu międzywojennym; wątki narodowe i państwowe w katolickiej koncepcji wychowania społecznego w okresie Drugiej Rzeczypospolitej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277698, 277697 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 347-348.
Streszczenie: Artykuły w cz. I dot. przeszłości od XVI w. do okresu stalinowskiego - większość dot. Polski, np.: realizacja ideologii wychowawczej sanacji w szkole; katolickie organizacje młodzieżowe II RP; rola nauki i państwa w wychowaniu w ujęciu Szkoły Lwowsko-Warszawskiej; wychowanie polityczne w Wojsku Polskim; poglądy Wandy Bobkowskiej; wizja człowieka na łamach "Tygodnika Powszechnego" w l. 1945-48. W cz. II m.in.: funkcja szkoły i oświaty w sytuacji chaosu politycznego; ustrojowe przesłanki procesów selekcyjnych w szkolnictwie polskim; edukacja obywatelska we Francji; odradzanie się szkoły narodowej na Ukrainie; krytyka lekcji o bitwie grunwaldzkiej w książce K. Kruszewskiego "45 minut : prawie [...]" Warszawa, 1995; edukacja historyczna w szkole podstawowej w Polsce w l. 1990-96; komputery i wychowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276138, 276137 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 367-373.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Autorka omawia teorię i praktykę rekonstrukcjonizmu społecznego oraz proponuje rekonstrukcjonistyczne programy nauczania. Dokonuje analizy podstawowych zjawisk, które z tego punktu widzenia, muszą być uwzględniane przez edukację. Przedstawia analizy Bramelda dotyczące porządku, procesu i celów kultury, których poznanie jest niezbędne, aby edukacja mogła realizować zadania wynikające z tej koncepcji. Następnie próbuje odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób edukacja może przekroczyć naturalną funkcję narzędzia transmisji kulturowej i stać się narzędziem transformacji kulturowej, dokonuje krytycznej oceny rekonstrukcjonizmu i wskazuje możliwości zastosowania tej koncepcji w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 289637 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej