Forma i typ
Książki
(73)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(69)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(70)
Czytelnia
(11)
Autor
Zwolińska Ewa A
(4)
Budrewicz Irena
(3)
Gerlach Ryszard
(3)
Parzęcki Ryszard (1935- )
(3)
Deptuła Maria (pedagog)
(2)
Jakubiak Krzysztof
(2)
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Ossowski Roman (1942- )
(2)
Podoska-Filipowicz Elżbieta
(2)
Sławińska Eugenia
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Wiśniewska Lidia (1954- )
(2)
Bartkiewicz Kazimierz (1930- )
(1)
Bierkowski Tadeusz
(1)
Brzuchowska Zofia (1944- )
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błoch Krystyna
(1)
Chmiel Piotr (1941- )
(1)
Gasiulowa Anna (1950- )
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta (1960- )
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Grabińska Joanna (1949- )
(1)
Grzeszczuk Stanisław (1934-1999)
(1)
Janiszewska-Mincer Barbara (1930- )
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Januszewska-Warych Maria
(1)
Kajdasz-Aouil Maria
(1)
Konuhov Nikolaj P
(1)
Kropińska Irena
(1)
Lanartowska Krystyna
(1)
Laskowska Halina
(1)
Leppert Roman
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona (1938- )
(1)
Lisowski Zbigniew (1931- )
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Marzec-Holka Krystyna (1946-2023)
(1)
Mrozek Zdzisław (1932-2014)
(1)
Nowak Franciszek (1941- )
(1)
Nowakowski Józef (1926- )
(1)
Ostasz Gustaw (1940- )
(1)
Pająk Kazimierz (1953- )
(1)
Paliński Antoni (1939- )
(1)
Piechowiak Irena
(1)
Preuss-Kuchta Lucyna
(1)
Półćwiartek Józef (1935- )
(1)
Pękala Bolesław
(1)
Rogalska Urszula
(1)
Rulka Janusz (1936-2016)
(1)
Smolińska Halina
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(1)
Strachanowska Iwona
(1)
Szafrański Eugeniusz
(1)
Szczepańska Mariola
(1)
Szymczak-Hoff Jadwiga
(1)
Szynaka Edmund
(1)
Tchorzewski Andrzej Michał (1943-2024)
(1)
Trempała Edmund (1927-2011)
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Winiarz Adam (1955- )
(1)
Wiśniewski Henryk
(1)
Zamorska Zofia
(1)
Zielecki Alojzy (1933- )
(1)
Zwierzchowski Piotr (1972- )
(1)
Łabuć-Kryska Irena
(1)
Łach Stanisław (1938- )
(1)
Łojek Mieczysław (1930-2015)
(1)
Łotys Zbigniew
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(49)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(7)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(15)
1989-2000
(12)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Literatura polska
(7)
Młodzież
(6)
Nauczyciele
(6)
Dzieci
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Socjalizacja
(4)
Muzyka
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Empatia
(2)
Etyka
(2)
Gordon, Edwin (1927-2015)
(2)
Język rosyjski
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Powieść
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia muzyki
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Administracja wojskowa
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autyzm
(1)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Boguszewska, Helena (1886-1978)
(1)
Cassirer, Ernst (1874-1945)
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chrzanowski, Ignacy (1866-1940)
(1)
Definicja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Edukacja techniczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filologia polska
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Harcerze
(1)
Historia
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Informacja
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język dziecka
(1)
Język niemiecki
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Kościelski, Józef (1845-1911)
(1)
Kryminologia
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Laicyzacja
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Matematyka
(1)
Maćkowski, Jan Karol (1865-1915)
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Mitologia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niemcy (naród)
(1)
Niewidomi
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Obyczaje
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Organizacje młodzieżowe
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oszustwo
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pisarze polscy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(22)
1801-1900
(9)
1989-2000
(6)
1601-1700
(3)
1945-1989
(3)
1501-1600
(2)
1701-1800
(2)
1901-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Polska (część północna)
(1)
Polska (część zachodnia)
(1)
Pomorze
(1)
Pomorze Gdańskie
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo bydgoskie (1950-1998)
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Materiały konferencyjne
(15)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(6)
Raport z badań
(3)
Biografia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura kobieca
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Słownik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(10)
Literaturoznawstwo
(8)
Psychologia
(7)
Historia
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
73 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Streszczenie: Teoretyczne założenia i metodyczne rozwiązania uczenia się i nauczania muzyki wg E. Gordona i jego ucznia R. Grunowa. Metodologia badań naukowych w dziedzinie wychowania muzycznego. Opis przebiegu zajęć z umuzykalniania niemowląt i małych dzieci. Typy i stadia audiacji wstępnej. Zapis ruchu wg R. Labana i E. Dalcroze'a.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283299 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:7 POD (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
ISBN: 83-7096-344-7
Indeks.
Streszczenie: Praca zawiera 17 rozpraw i artykułów o charakterze syntetyzującym i analitycznym dot. wychowania dziecka w rodzinie polskiej na przestrzeni prawie półtora stulecia (1795-1939). Spośród tych prac pięć poświęconych jest różnym aspektom wychowania w rodzinie doby niewoli narodowej, dziewięć kwestiom wychowania rodzinnego przełomu XIX/XX w. i okresu II Rzeczypospolitej. Trzy prace dot.: roli rodziny w tajnym nauczaniu okresu okupacji niemieckiej, konfliktów w rodzinach społeczeństw o wysokim stopniu rozwoju, metahistorycznej perspektywie w badaniach nad myślą pedagogiczną poświęconą dziejom wychowania w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283312 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.018 WYC (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281036 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliogr. s. 164-188.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W części teoretycznej przedstawino: dziecko w wieku wczesnoszkolnym jako uczestnika edukacji teatralnej, kompetencję społeczną, komunikację werbalną i niewerbalną oraz empatię jako element kompetencji społ. W części empirycznej: założenia oraz analiza ilościowa i jakościowa wyników badań własnych, wnioski z badań. Wykorzystano metodę eksperymentu pedagogicznego - był nim cykl edukacyjny "Teatr na miarę dziecka" oraz metody oceniania kompetencji społecznych dziecka (za pomocą skonstruowanych autorsko narzędzi). Badania przeprowadzono w Słupsku w l. 1992-98. Stwierdzono, że edukacja teatralna dziecka w wieku wczesnoszkolnym sprzyja kształtowaniu się jego kompetencji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281074 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:7 SZC (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283295 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliogr. s. 149-153.
Streszcz. fr.
Streszczenie: Praca zawiera opis metodologicznych podstaw badań własnych dotyczących społeczno-wychowawczego aspektu muzyki młodzieżowej. Książka przedstawia następujące zagadnienia z tego zakresu: rys historyczny ; miejsce w kulturze muzycznej społeczeństwa; charakterystykę zespołów; terminologię ; stan uczestnictwa młodej generacji w kulturze muzycznej; czynniki determinujące właściwy poziom i efektywność wychowawczą (rola szkoły, środków masowego przekazu, środowiska rodzinnego, rówieśniczego i zawodowego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279902 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
ISBN: 83-7096-321-8
Bibliografia na stronach 515-524. Indeks.
Podręcznik akademicki.
Streszczenie: W części pierwszej omówiono podstawy teoretyczne audiacji i teorii uczenia się muzyki, solfeż tonalny i rytmiczny. W części drugiej przedstawiono, w jaki sposób nabywa się umiejętności audiowania oraz jak stosuje się teorię uczenia się muzyki w sekwencyjnym procesie nauczania muzyki w klasie i w zespołach muzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:7 GOR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliogr. s. 345-375.
Streszczenie: Praca oparta na założeniu aktywności osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacji i przyjaznego nastawienia specjalistów i rodziny. Zastosowano psychologiczne koncepcje funkcjonowania człowieka do opisu sytuacji osób niepełnosprawnych; omówiono założenia współczesnej rehabilitacji i jej 3 rodzaje - medyczną, psychologiczną (najszerzej), społeczną; scharakteryzowano proces integracji społ. niepełnosprawnych; przedstawiono koncepcję diagnozy niepełnosprawności; wskazano kierunki zmian otoczenia społ. w celu wyrównywania szans osób niepełnosprawnych. Każdy rozdział zawiera: wskazanie celów wykładu, podsumowanie, propozycje publikacji poszerzających informacje z danego zakresu, ćwiczenia umożliwiające zastosowanie praktyczne przedstawionej teorii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279198 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 279199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 277438 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
ISBN: 83-87006-42-4
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Określenie zakresu możliwości kształcenia na zasadzie równości szans edukacji dzieci. Wyznaczniki teorii równości szans i otwartości na ucznia. Pojęcie, przyczyny występowania i zakres konfliktu poznawczego w sześciu obszarach procesu kształcenia, stanowiących warianty szkolnego selekcjonowania. Realizacja wartości humanizmu i podmiotowości w praktyce edukacyjnej. Przedmiotowość w traktowaniu ucznia w szkole. Potrzeba działań indywidualizacyjnych w procesie nauczania i związanego z tym kształcenia poznawczych zdolności uczniów. Ujawnianie się kryzysu poznawczego oraz sposoby jego niwelowania i przeciwdziałania w procesie dydaktycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279318, 279317 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliografia na stronach 138-148.
Streszczenie: W opracowaniu podjęto próbę ukazania istoty języka werbalnego i reakcji pozawerbalnych w życiu dziecka z autyzmem oraz roli czynników środowiskowych w kształtowaniu się komunikacji. W części opisującej przebieg badań przedstawiony został materiał dotyczący jego mowy. Omówiono wpływ środowiska rodzinnego, oddziaływania terapeutyczne na indywidualny rozwój dziecka. Książka zawiera podstawowe informacje na temat charakterystycznych cech oraz przyczyn autyzmu, problemy komunikatywności dzieci z autyzmem, wybrane metody i techniki badań autyzmu ze szczególnym uwzględnieniem mowy i języka dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277617, 277616 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
(Studia i Materiały WSP w Olsztynie ; nr 136)
Bibliogr. s. 175-185.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279925, 279327 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliogr. s. 118-[122].
Streszczenie: Książka omawia: sposoby korzystania z literatury, wykładów i innych zajęć realizowanych w wyższej uczelni; warunki i czynniki wpływające motywująco na proces uczenia się; zasady pisania referatów; etapy pracy z książką; sposoby racjonalnego uczenia się; podstawowe zasady korzystania z informacji naukowej (katalogi i sposoby wyszukiwania literatury, bibliografie, sporządzanie opisów bibliograficznych); zasady opracowania konspektów pracy dyplomowej i magisterskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Materiały konferencji naukowej, Funka k. Bydgoszczy 22-24.09.1997 r.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. tł. ze słowac. Streszcz. ang.
Streszczenie: Materiały dotyczą kształcenia nauczycieli wobec zmian społecznych, doskonalenia nauczycieli, relacji z badań i praktyki w kształceniu i doskonaleniu pracy nauczycielskiej. W przedstawionych artykułach omówiono zagadnienia m.in.: kwalifikacji i kompetencji zawodowych; diagnostyki pedagogicznej; oceniania pracy nauczyciela; innowacyjności i twórczości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279913, 279912 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 87-92.
Streszcz. fr.
Streszczenie: Autor dokonuje rozróżnienia między myśleniem i poznawaniem przedstawiając pedagogikę jako myślenie o wychowaniu. W tak pojmowanej pedagogice znajduje miejsce na myślenie mityczne, np. w stosowaniu rytuałów pedagogicznych czy w pedagogice hitlerowskiej. Powołując się na Cassirera, dla którego mity stanowiły część filozofii form symboliczych określa cechy myślenia mitycznego i dla odróżnienia - cechy myślenia współczesnego inaczej zwanego dyskursywnym i naukowym. Omawia funkcjonowanie słów magicznych oddziałujących niegdyś na świat przyrody a współcześnie na życie społeczne i odnajduje ich używanie w polskiej pedagogice socjalistycznej. Stwierdza, że zadaniem pedagogiki zajmującej się wychowaniem jest próba rozpoznawania różnych przejawów myślenia mitycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276398 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 276399 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 237-243.
Streszcz. fr., ang., niem.
Streszczenie: Książka stanowi wynik wieloletnich badań i analiz poświęconych nauczycielowi pozaszkolnej oświaty zawodowej. Ukazano jego rolę zawodową, specyfikę pracy, sylwetkę osobową, aktualny przebieg pozyskiwania, kształcenia i doskonalenia. Przedstawiono ponadto podstawowe wyznaczniki projektowania jego kształcenia i doskonalenia także założenia organizacyjno-programowe tych procesów dla potrzeb integrującej się Europy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275111, 275110 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 273-281. Indeksy.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Autorka przedstawia poglądy dotyczące myślenia i etapów jego rozwoju, wśród których wymienia respektowanie i nauczanie jako płaszczyzny umieszczone w czwartym etapie - rzeczywistości. Określa pojęcie, rodzaje i charakter wyobraźni oraz uznaje sztukę jako ważne narzędzie jej kształtowania. Charakteryzuje aktywność twórczą dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; szczegółowo omawia zagadnienia psychologii muzyki, muzycznych wyobrażeń słuchowych, poczucia rytmu, podstawowych zdolności muzycznych. Prezentuje teoretyczne założenia nauczania i uczenia się muzyki wg E. E. Gordona. Podaje cele, przebieg i wyniki badań własnych nad hipotezą zakładającą stymulowanie rozwoju wyobraźni muzycznej dzieci w wieku od 7 do 9 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 278050 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 135-139.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Podobieństwa i różnice między utworem poetyckim a muzycznym, poznawanie wierszy i piosenek w szkole, psychologiczna teoria pamięci i uczenia się. Charakterystyka, wyniki i wnioski z badań własnych. Aby określić prawdopodobny wpływ muzyki na zapamiętywanie, przeprowadzono 9 eksperymentów pedagogicznych. Badaniami przeprowadzonymi w r.szk. 1991/92 objęto dzieci 6-letnie uczęszczające do przedszkoli i uczniów klas trzecich szkół podstawowych. Przedmiotem zapamiętywania w eksperymentach były wiersze dla dzieci Wandy Chotomskiej i Jana Brzechwy oraz piosenki z tekstami tych samych utworów do muzyki Mirosławy Gawryłkiewicz. Stwierdzono pozytywny wpływ muzyki na zapmiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276342, 276341 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Mater. I Ogólnopolskiej Konferencji Polskiego Towarzystwa Edwina E. Gordona, Bydgoszcz, 29-30 kwietnia 1997 r.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. tł. z ang.
Streszczenie: Materiały z konferencji koncentrującej się wokół koncepcji polskiej edukacji muzycznej, opartej o teorię nauczania muzyki Edwina E. Gordona. Znalazły się tu treści wystąpień dot. : istoty teorii E. E. Gordona, preferującej wpływ środowiska dziecka i znaczenie pierwszych pięciu lat życia dla wychowania muzycznego; umuzykalnienia dzieci 3-4-letnich w przedszkolu a także w szkole muzycznej; metod w nauczaniu wczesnoszkolnym; realizacji szczegółowych zagadnień programowych. Uwzględniono również artykuły ujmujące doświadczenia pedagogiki gordonowskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 275-279.
Streszczenie: Efekt badań w kl. I-III w Szkole Podstawowej nr 63 w Bydgoszczy. Badania dot. skutków wprowadzenia oceny opisowej zamiast ocen cząstkowych (w l.1992 i 1994) i skutków zajęć profilaktyczno-wychow. inspirowanych programem "Spójrz inaczej" (w l.1994-96). Przedstawiono interakcje dziecka (od pierwszych miesięcy jego życia) z dorosłymi i z dziećmi oraz ich znaczenie dla rozwoju dziecka a także szanse rozwoju kompetencji społ. i poczucia kompetencji w szk. podstawowej. Następnie omówiono własny projekt oceny znaczenia zmian i wyniki badań: popularności dzieci, stosunku emocjonalnego do klasy; zdolności do uświadamiania sobie konsekwencji czynu; spostrzegania własnej sytuacji w grupie, relacji z nauczycielem i nauczyciela; opinii dzieci i rodziców nt. zajęć wychow.-profilaktycznych; stosowanych ocen opisowych i ich znaczenia dla poziomu lęku i samooceny zdolności umysłowych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275793 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 275794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej