Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(5)
Autor
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(18)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Temat
Pedagogika
(7)
Uczniowie
(4)
Metody nauczania
(3)
Społeczne Liceum Ogólnokształcące (Toruń)
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Teoria nauczania
(3)
Pedagogika porównawcza
(2)
Szkolnictwo
(2)
Teoria
(2)
Uczenie się
(2)
Wykształcenie
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Filozofia
(1)
Historia
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie
(1)
Sośnicki, Kazimierz (1883-1976)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Synteza
(2)
Opracowanie
(1)
Programy nauczania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Zarządzanie i marketing
(2)
Historia
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 21-37.
Streszczenie: Program nauczania dydaktyki w uczelniach wyższych, będący wspólnym dziełem pracowników Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Dydaktyki UMK w Toruniu, od roku 1982 do 1991 realizowany w Instytucie Pedagogiki i Psychologii UMK. Obejmuje: Wprowadzenie w strukturę dydaktyki; Uwagi o realizacji programu (wykłady, ćwiczenia, hospitacje). Ponadto: obszerna informacja bibliograficzna dot. dydaktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271273, 271272 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263499, 263498 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 97-101.
Streszczenie: Analiza trzech systemów wychowania szkolnego: dogmatycznego, liberalistycznego i dynamicznego, w których uwzględniono elementy humanizmu i podmiotowości. Przykład Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu realizującego postulaty twórczej i społecznie zaangażowanej szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 284549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 267522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Teoretyczne założenia dydaktyki ogólnej i systemów dydaktycznych. Charakterystyka myślenia: konkretnego, abstrakcyjnego, teoretycznego, praktycznego, dyskursywnego, intuicyjnego, statycznego, dynamicznego, systematycznego, skojarzeniowego, i ich wpływ na wybór metod nauczania. Omówienie syntezy systemów dydaktycznych - psychologicznego i epistemologicznego w odniesieniu do praktyki dydaktycznej. Funkcje i dziedziny ewaluacji procesu nauczania. Podstawy realizacji procesu kształcenia i wychowania. Osobowość i umiejętności zawodowe nauczyciela oraz organizacja procesu kształcenia i tworzenia grup dydaktyczno-wychowawczych w szkole. Pojęcie i układy kształcenia blokowego. Cechy kształcenia przedmiotowego. Zasady tworzenia programów nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283705, 283704 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metody nauczania / Stanisław Nalaskowski. - Wyd. 2. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 1998. - 164 s. : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 83-7174-074-3
Bibliogr. s. 148-162.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281766 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metody nauczania / Stanisław Nalaskowski. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, copyright 1997. - 164 strony : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 83-7174-074-3
Bibliografia na stronach 148-162.
Streszczenie: Praca składa się z dwóch części. W pierwszej pt. "Metody nauczania na tle głównych systemów dydaktycznych" zdefiniowano określenie metody nauczania, omówiono epistemologiczne i psychologiczne systemy dydaktyczne (z podziałem na: myślenie konkretne i abstrakcyjne, myślenie teoretyczne i praktyczne, myślenie dyskursywne i intuicyjne, myślenie statyczne i dynamiczne, myślenie systematyczne i skojarzeniowe), cechy wspólne systemów epistemol. i psychol., główne właściwości syntezy systemów epistemol. i psychol., systemy epistemol. i psychol. a metody nauczania, syntezę systemów epistemol. i psychol. a metody nauczania. W cz. 2. pt. "Przegląd głównych grup metod nauczania" zaproponowano układ metod nauczania, omówiono wg niego zasadnicze treści poszczególnych metod: metod wprowadzania i opracowywania nowej wiedzy, metod utrwalania wiadomości i formowania umiejętności i sprawności oraz pomocniczych metod nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274955 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.3 NAL (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 122-125.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146690 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85263-68-3
Bibliografia na stronach 115-117.
Streszczenie: Praca składa się z dwóch części. W pierwszej pt. Ideał wychowania przedstawiono potrzebę określenia ideału wychowania oraz cele wychowania w Polsce i na świecie w XX w. W cz. drugiej pt. Cele kształcenia zanalizowano pojęcie "wykształcenia", zaprezentowano koncepcje wykształcenia ogólnego jako celu nauczania. W zakończeniu tej cz. porównanie polskich i obcych programów nauczania jako wskazówka dla reformy treści i sposobu nauczania w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266954 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 266612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7174-325-4
Bibliografia na stronach 119-120.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 NAL (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7308-087-2
Bibliogr.s. 179-[184].
Streszczenie: Pojęcia, cele i style kierowania. Postawy dyrektora, stosunki interpersonalne w szkole. Szkoła jako środowisko wychowawcze i układ cybernetyczny. Charakterystyka planowania pedagogicznego i modeli warunków planowej działalności szkoły. Omówienie relacji komunikowania i informowania oraz struktury i treści informacji merytorycznej w planie. Problematyka wychowania uwzględniającego podstawy prawne funkcjonowania szkoły i wykaz aktów prawnych. W zakończeniu - zarys rozwoju teorii zarządzania w krajach zachodnich, sposoby szkolenia kierowników i kierunki dalszego rozwoju nauki o zarządzaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283687 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 NAL (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7174-317-3
Bibliogr. s. 63-75.
Streszczenie: Zaprezentowano podstawowe zagadnienia związane z zasadami nauczania i omówiono wymagania odnoszące się do nauczania wynikające z każdej z 6 zasad nauczania: poglądowości, uczenia się ze zrozumieniem, systematycznego nauczania i uczenia się, stopniowania trudności i dostępności, trwałości wiedzy, stosowania i sprawdzania. Zamieszczono pytania i tematy do opracowania adresowane do czytelników (nauczycieli i studentów pedagogiki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281770, 279753, 279708 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273440, 273439 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 273441 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 236527, 236526 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty i Teksty Pomocnicze / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 199670, 199669, 199668 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty i Teksty Pomocnicze / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
ISBN: 83-231-0059-4
Bibliogr. s. 42-44, 97-101.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 237893, 237891, 237890 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247433 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 203942 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej