Form of Work
Artykuły
(12)
Publikacje naukowe
(9)
Książki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(4)
only on-site
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(3)
Author
Domańska Łucja
(2)
Mroziak Jerzy (1941- )
(2)
Pennock Keith (1939- )
(2)
Żulewska-Wrzosek Justyna
(2)
Falkiewicz Piotr
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kądzielawa Danuta (1944- )
(1)
Ledzińska Maria
(1)
O'Sullivan Suzanne
(1)
Piotrowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Pluta Agnieszka (psycholog)
(1)
Rymarczyk Krystyna
(1)
Rączaszek-Leonardi Joanna
(1)
Siwek Stanisław
(1)
Sobańska Marta (neuropsycholog)
(1)
Sobczak Pamela
(1)
Wojciechowska Justyna (logopeda)
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zawadzka Ewa (psycholog)
(1)
Łojek Emilia
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(12)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(13)
Audience Group
Rodzice
(2)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Demographic Group
Literatura angielska
(1)
Subject
Chorzy z uszkodzeniem mózgu
(15)
Neuropsychologia
(7)
Neurorehabilitacja
(5)
Dziecko autystyczne
(3)
Mózg
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Uczucia
(3)
Afazja
(2)
Asymetria mózgu
(2)
Autyzm
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko chore na padaczkę
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z uszkodzeniem mózgu
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Funkcje poznawcze
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Zaburzenia pamięci
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Czytanie globalne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Epileptycy
(1)
Fluencja werbalna
(1)
Funkcje wykonawcze
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Medycyna psychosomatyczna
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody badawcze
(1)
Nauczanie indywidualne
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurony lustrzane
(1)
Neuroobrazowanie
(1)
O'Sullivan, Suzanne
(1)
Padaczka
(1)
Pamięć robocza (psychologia)
(1)
Programy komputerowe
(1)
Prozodia
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychozy
(1)
Rozumienie
(1)
Spostrzeganie
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Test fluencji słownej
(1)
Uczenie się
(1)
Uszkodzenie mózgu
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zdolności matematyczne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Downa
(1)
Subject: time
2001-
(9)
1901-2000
(5)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
Subject: place
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(12)
Artykuł problemowy
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(14)
Psychologia
(13)
Językoznawstwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
17 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
Tom pierwszy ogłoszony pod hasłem: Włodarski Ziemowit : Psychologia uczenia się.
Bibliografia na stronach 331-380. Indeks.
Streszczenie: W omawianym tomie czynniki sytuacyjne uszeregowano ze względu na czas występowania dzieląc je na takie, które działają w trakcie uczenia się, poprzedzają je lub po nim następują. Po krótce omówiono zaburzenia uczenia się z uwzględnieniem podłoża anatomiczno-fizjologicznego. Ponadto, zamieszczono tu informacje o ogólnych koncepcjach psychologicznych, o związanych z nimi nurtach badań i o teoretycznych wyjaśnieniach mechanizmów uczenia się.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277809/2, 272396/2 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 272398/2 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Książka adresowana do rodziców dzieci z uszkodzeniem mózgu. Autor uważa, że rodzice stosując odpowiednie techniki usprawniające, mogą stworzyć tym dzieciom prawdziwą szansę w życiu. Teoretyczną podstawą usprawniania jest stymulacja czuciowo-ruchowa wybranych narządów zmysłów czucia skórnego i śluzówkowego oraz czucia głębokiego. Ważnym czynnikiem, decydującym o powodzeniu jest rozpoczęcie uaktywniania dzieci w jak najmłodszym wieku. Autor opisał techniki stymulujące mózg, a w zasadzie drogi bodźców motorycznych i zmysłowych. Zapoznał także, z możliwościami poprawiania fizycznego otoczenia mózgu oraz z alternatywnymi do dotychczasowych sposobami ratowania dziecka w napadach padaczkowych i śpiączce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 267509 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 320790 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia na stronach 89-93.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Poglądy o przyczynach autyzmu i opis zjawiska w różnych jego odmianach oraz specyfiki trudności w percepcji świata przez dziecko autystyczne. W sposób zwięzły i usystematyzowany ukazano podobieństwa i różnice w objawach innych zespołów zaburzeń, które wyglądają jak autystyczne oraz zwrócono uwagę na trudności diagnozowania. Publikacja przydatna w pracy terapeutycznej; zawiera również propozycje i opis metod terapii dzieci z cechami autystycznymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 278103 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-120 278104 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Książka adresowana do rodziców dzieci z uszkodzeniem mózgu. Autor uważa, że rodzice stosując odpowiednie techniki usprawniające, mogą stworzyć tym dzieciom prawdziwą szansę w życiu. Teoretyczną podstawą usprawniania jest stymulacja czuciowo-ruchowa wybranych narządów zmysłów czucia skórnego i śluzówkowego oraz czucia głębokiego. Ważnym czynnikiem, decydującym o powodzeniu jest rozpoczęcie uaktywniania dzieci w jak najmłodszym wieku. Autor opisał techniki stymulujące mózg, a w zasadzie drogi bodźców motorycznych i zmysłowych. Zapoznał także z możliwościami poprawiania fizycznego otoczenia mózgu oraz z alternatywnymi, do dotychczasowych, sposobami ratowania dziecka w napadach padaczkowych i śpiączce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-69 269610 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again