Forma i typ
Artykuły
(2)
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Jurewicz Monika (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
Temat
Czytanie
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Rodzina
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [204]-212.
Streszczenie: Rozważania nad współczesną rodziną i jej wpływem na rozwój umiejętności czytania ze zrozumieniem przez uczniów. W książce omówiono czynniki wpływające na osiągnięcia szkolne uczniów (uwarunkowania ekonomiczne, kulturowe, społeczne). Przedstawiono poglądy na istotę czytania ze zrozumieniem oraz wyniki dotychczasowych badań nad problemem, a także podano ich metodologiczne założenia. Sformułowano problemy, hipotezy badawcze, zmienne (płeć, wiek, pochodzenie społeczne, miejsce zamieszkania) i ich wskaźniki. Scharakteryzowano badane środowisko (szkoła, rodzina) z podziałem na wieś, małe i wielkie miasto. Zaprezentowano wyniki badań związków pomiędzy czynnikami zewnętrznymi rozpatrywanymi w aspekcie społeczno-kulturowym i ekonomicznym, a poziomem alfabetyzacji uczniowi ze względu na pochodzenie, środowisko, płeć, wykształcenie rodziców, status społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299853, 299852 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej