Form of Work
Książki
(22)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(16)
only on-site
(12)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(12)
Author
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Bałachowicz Józefa
(1)
Borowiec Helena (1952- )
(1)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Cybulska Halina
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Doman Glenn
(1)
Doman Janet
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Gillette Arthur (1938- )
(1)
Hawrot Anna
(1)
Kotysz-Marczak Stanisława
(1)
Majer-Gemińska Barbara
(1)
Minge Krzysztof
(1)
Minge Natalia
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pacławska Kazimiera
(1)
Paliński Antoni (1939- )
(1)
Pisarek Jolanta
(1)
Sochacka Krystyna
(1)
Solan Harold A
(1)
Sroga Zofia
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Warsicka Aurelia
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wieszczeczyńska Ewa
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Zbróg Zuzanna
(1)
Zelech Władysław
(1)
Żółtowski Dariusz (1997- )
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(5)
Time Period of Creation
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(29)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Subject
Czytanie
(24)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Pisanie
(8)
Nauczanie początkowe
(5)
Język dziecka
(4)
Nauczanie
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Uczenie się
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Język
(2)
Metody nauczania
(2)
Mowa
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Afazja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Błędy wychowawcze
(1)
Czytanie na głos
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Falski, Marian
(1)
Filologia polska
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Informacja wizualna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Język niemiecki
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Lektura szkolna
(1)
Literatura
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metera, Helena
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież
(1)
Narracja
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka liczenia
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Praca umysłowa
(1)
Przyłubska, Ewa
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Spostrzeganie
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Słuchanie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdolności
(1)
Zmysły
(1)
Świadomość językowa
(1)
Subject: work
Elementarz
(1)
Litery
(1)
Nauczę się czytać
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Elementarze polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
zzz
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(11)
Językoznawstwo
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
30 results Filter
Authority data
Czytanie - nauczanie - psychologia (hasło przedmiotowe)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 133-143.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Analiza wyników badań 756. uczniów lekko upośledzonych umysłowo klas III, VI i VIII z 62. placówek w Polsce. Badania przeprowadzono na początku i końcu r. szk. 1987/88. Trzy główne problemy badawcze to: określenie poziomu i struktury umiejętności czytania (sposób rekodowania, czyli przekładania kodu pisanego na mówiony), natężenie zmian umiejętności czytania pod wpływem procesu kształcenia (czytanie ze zrozumieniem) i wskazanie roli wybranych czynników psychologicznych i społeczno-pedagogicznych w kształtowaniu umiejętności czytania. Na pocz. część teoretyczna poświęcona czytaniu jako formie komunikacji językowej oraz etapom i uwarunkowaniom rozwoju umiejętności czytania jednostki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 270602 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-110 PNS 270603 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 247034, 247033, 247032 (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 312529 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Les jeunes et l'alphabétisation / par Arthur Gillette. Illustr. d'Alice Haemmerli - Paris : New York : Unesco, 1973. - 84 s. : ilustracje ; 21 cm.
(L'Unesco et son programme)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 118069 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia - Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 37)
Bibliogr. s. 141-146.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 150567, 150565, 150564 (3 egz.)
Book
In basket
U dołu s. tyt.: Instytut Rozwoju Małego Dziecka, Cudowne Dziecko.
Bibliogr., netogr. s. 211-223.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 314169 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-165 313618 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 319-333.
Streszczenie: W pracy przedstawiono badania pozwalające na ujawnienie rzeczywistej językowej natury czynności czytania. Czytanie zostało ujęte jako złożona czynność psycholingwistyczna, obejmująca zarówno dekodowanie, jak i rozumienie tekstu. Ocenie poddano takie wskaźniki jak: dokładność i tempo czytania, rodzaj popełnionych błędów, strategie czytania słów i tekstu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 278509 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Rozwój umiejętności czytania / Krystyna Sochacka. - Białystok : "Trans Humana", 2004. - 235 s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 222-231.
Streszczenie: Książka ta jest przeznaczona dla praktyków - nauczycieli czytania, pedagogów i psychologów zajmujących się diagnostyką specjalistyczną oraz osób odpowiedzialnych za formułowanie programów i wytycznych dotyczących metodyki nauczania. Pozycja ta przedstawia poglądy na proces uczenia się czytania i związane z nim zagadnienia. Porządkuje wiedzę już istniejącą, która dotyczy spraw związanych z trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz ukazuje nowe aspekty badań w tej dziedzinie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288531, 287495 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-130 PNS 287496 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 68)
Bibliogr. s. 160-166.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 245231 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-S-XLII-68 245232 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 149-159.
Streszczenie: Zagadnienia terminologiczne dotyczące świadomości językowej. Przegląd badań nad rozwojem świadomości językowej fonologicznej i morfologiczno-składniowej. Rozważania nad związkiem świadomości pisma z dojrzałością do czytania i pisania. Przegląd literatury światowej nt. świadomość pisma. Omówienie metody diagnozy świadomości językowej oraz możliwości jej stymulowania u dzieci w okresie średniego dzieciństwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 288542 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 288543 (1 egz.)
Book
In basket
(Dissertationes Inaugurales Selectae ; vol. 41)
Bibliogr. s. 328-[342].
Streszczenie: Program nauki czytania w języku obcym (niemieckim) dla polskich uczniów kl. 1 szk. podst. powstał na bazie danych empirycznych pozyskanych w jednej ze szkół podstawowych Wrocławia. W książce przedstawiono zagadnienia uczenia się jęz. ojczystego L1 i jęz. drugiego (obcego) L2. Zgromadzono argumenty uzasadniające rozpoczynanie nauki jęz. obcego w kl. 1 szk. podst. oraz sformułowano zasady nauczania opracowane na podstawie charakterystyki rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dzieci. Dokonano analizy programów nauczania jęz. obcego dla kl. 1-3 szk. podst. Scharakteryzowano proces nauki czytania w języku ojczystym oraz podano wyniki badań w zakresie procesu czytania w jęz. obcym. Zawarto próbę opracowania programu nauki czytania w jęz. niem.-jako obcym, dokonano analizy elementarzy niemieckich i polskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-144 293541 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 255378, 255377 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 255751, 255749 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 223907, 223906 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-e-247 303266 PNS (1 egz.)
Article
In basket
Utwory prozaiczne w metodzie dynamicznych obrazów / Dorota Dziamska. W: Wychowanie w Przedszkolu : czasopismo dla nauczycieli. 2020, nr 3, s. 32-36. - 2020.
Artykuł z czasopisma "Wychowanie w przedszkolu".
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 142-146.
Streszczenie: Praca jest diagnozą skuteczności kształcenia literackiego w klasach początkowych. Zestawia ona wnioski z badań empirycznych i wysuwa uogólnienia. Udawadnia tezę, że wynik kształcenia - jakim jest odpowiedni poziom (umiejętność) rozumienia tekstu - zależy w szczególności od modelu pracy nauczyciela (uwzględniania przez niego prawidłowości metodycznych pracy z tekstem), a ponadto od warunków rodzinnych ucznia, jego poziomu inteligencji i umiejętności czytania. Efekty kształcenia związane z rozumieniem tekstu badano wśród uczniów klas III.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 267963 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-84 PNS 267964 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 229)
Bibliogr. s. 165-179.
Streszczenie: Na podstawie wyników badań przeprowadzonych w latach 1991/93 porównano zaburzenia czytania i pisania u dzieci z afazją, głuchych i dyslektycznych. Przedstawiono od strony językoznawstwa ogólnego problematykę wzajemnych stosunków kodów: biernego - czytanie, czynnego - pisanie oraz kodów z uwagi na kanał komunikacji, tj. kodu wtórnego, graficznego w stosunku do kodu wokalno-audytywnego. Omówiono mechanizm błędów oraz przyczyny ich powstawania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 275440 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-126 PNS 275441 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again