Form of Work
Artykuły
(33)
Publikacje naukowe
(26)
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(12)
only on-site
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(5)
Author
Paplińska Małgorzata
(5)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(3)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(2)
Schier Katarzyna (1958- )
(2)
Affolter Félicie (1926- )
(1)
Aksamit Katarzyna
(1)
Baj-Lieder Marta
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Banaś Halina
(1)
Bartelmus Ewa
(1)
Bednarek Justyna (1970- )
(1)
Benisz Małgorzata
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Brzozowska Ilona (1971- )
(1)
Choińska Anna Maria
(1)
Cieślińska Justyna (psycholog)
(1)
Czarkowska-Bauch Julita
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Demiy Alina
(1)
Gieysztor Ewa (fizjoterapeuta)
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Grunwald Martin (1966- )
(1)
Głowacka Natalia
(1)
Heinrich Władysław (1869-1957)
(1)
Janeczko-Czekirda Marta
(1)
Jerzyk Monika
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kazek Beata
(1)
Klimasiński Krzysztof (1939-2006)
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Koprowska Barbara
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowynia Ewa
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Leszko Magdalena
(1)
Lis Bernatetta
(1)
Lorens Gabriela
(1)
Majczyński Henryk
(1)
Paczkowska Agnieszka (1980- )
(1)
Przezwański Roman
(1)
Seitz Rudolf (1934-2001)
(1)
Siudak Anna
(1)
Stosor Alina
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szubielska Magdalena
(1)
Targońska Marta (psycholog)
(1)
Tucholska Kinga
(1)
Wagner-Koch Elisabeth (1923- )
(1)
Walkiewicz-Krutak Małgorzata
(1)
Wojciechowska Justyna
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Zakrzewska Marta (nauki ekonomiczne)
(1)
Year
2020 - 2021
(9)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Time Period of Creation
2001-
(30)
Country
Poland
(48)
Language
Polish
(38)
Audience Group
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Dotyk
(36)
Czytanie dotykiem
(8)
Dzieci
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Pismo dla niewidomych
(6)
Dziecko niewidome
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Obraz własnego ciała
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Terapia dotykiem
(4)
Dziecko niedowidzące
(3)
Niemowlę
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zmysły
(3)
Ciało ludzkie
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Masaż
(2)
Masaż dziecka
(2)
Matki i córki
(2)
Metafora
(2)
Niepełnosprawności sprzężone
(2)
Niewidomi
(2)
Rodzice
(2)
Spostrzeganie
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Tyflopedagogika
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uczucia
(2)
Analfabetyzm
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Ból
(1)
Ceramika
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby ludzi
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dorośli
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Grafika dotykowa
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)
(1)
Integracja sensoryczna (SI)
(1)
Język dziecka
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Kobieta
(1)
Kontakt wzrokowy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Literatury skandynawskie
(1)
Matki i synowie
(1)
Metoda Bobathów
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Naczynia włosowate
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nastolatki
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Przytulanie
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Samotność
(1)
Skóra (anatomia)
(1)
Smak
(1)
Starzenie się
(1)
Styl wizualizacji wyobrażeniowej
(1)
Synestezja
(1)
Słuch
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia taktylna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Wcześniak
(1)
Wideotrening Komunikacji
(1)
Subject: time
2001-
(17)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Ukraina
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(23)
Artykuł problemowy
(18)
Raport z badań
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Psychologia
(17)
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(9)
Językoznawstwo
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
51 results Filter
Authority data
Terapia dotykiem (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Medycyna energetyczna (hasło przedmiotowe)
zob. też Dotyk (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Dotyk terapeutyczny ; Touch - Therapeutic use
Book
In basket
ISBN: 83-02-06334-7
Bibliogr. s. 349-[351].
Streszczenie: Przedstawiona metoda rehabilitacji przeznaczona jest dla osób z organicznym uszkodzeniem mózgu, które nie są zdolne do samodzielnego zaprogramowania czynności złożonych. Pomoc pacjentowi polega na tym, że instruktor kładzie ręce na grzbietowej stronie dłoni pacjenta i ukierunkowuje ich działanie, a pacjent wykonuje czynność. Autorka omawia sposób, w jaki dzieci o normalnym rozwoju poznają otaczającą je rzeczywistość (rozpoczynając od dotykania), a następnie sposób poznawania rzeczywistości przez dzieci z zaburzeniami spostrzegania. Ukazuje, że dziecko z zaburzeniami spostrzegania doznaje na co dzień niepowodzeń, i jaki jest stosunek osób bliskich do tych dzieci i ich niepowodzeń. Omawia metodę rehabilitacji rozpoczynającą się od dotykania przedmiotów przez pacjenta, potem przechodzącą do działania pacjenta, a potem mówienia. Wyjaśnienia poparte są przykładami z życia dzieci i osób dorosłych i fotografiami opisywanych zdarzeń, ukazującymi te osoby w trakcie wykonywania omawianych czynności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 315154 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-155 274865 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 85562, 85561 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 221453, 221452, 221451 (3 egz.)
No cover
Article
In basket
Znaczenie haptyki w komunikacji biznesowej / Marta Zakrzewska. W: Komunikacja społeczna : tendencje, problemy, wyzwania, s. 163-174. - 2014.
Bibliogr. s. 174.
Streszcz. ang.
Book
In basket
Bibliogr. s. 61-[62].
Streszczenie: Program dla rodziców dzieci upośledzonych i dla wszystkich, którzy mają małe dzieci. Może być także stosowany w stosunku do młodzieży i dorosłych z trudnościami w komunikacji. Książka adresowana jest do opiekunów-terapeutów. Ukazano znaczenie reguralnego dotyku dla rozwoju kontaktu i komunikacji. Przedstawiono znaczenie kontaktu fizycznego dla prawidłowego rozwoju i sytuację dziecka z zaburzeniami komunikacji. Zaprezentowano sposób określania potrzeb (na przykładzie konkretnych osób), rolę rodziców i personelu, założenia organizacyjne, strukturę sesji kontaktu, przebieg poszczególnych sesji (z wykorzystaniem przypadków poszczególnych osób), wskazówki do sporządzania notatek. Opis uzupełniają fotografie z przykładami ćwiczeń. (Ukazała się też kaseta ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-94 PNS 278531 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Programy przeznaczone do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnymi upośledzeniami fizycznymi i intelektualnymi. Podstawowym założeniem jest stwierdzenie, że rozwój człowieka uzależniony jest od jego wiedzy o sobie, w tym od świadomości własnego ciała. Przedstawiono 4 programy aktywności ruchowej oraz program wprowadzający i program specjalny dla dzieci bardzo niesprwnych fizycznie, psychotycznych lub autystycznych. Każdy program składa się z aktywności, do których podano cel i sposób wykonania. Omówieniom ćwiczeń towarzyszą fotografie. Zaproponowano też sposób notowania postępów dzieci. Integralną część programów stanowi muzyka, ponieważ specjalny akompaniament ma być sygnałem każdego ruchu dziecka (ukazały się 3 kasety ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 278528 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-95 PNS 278529 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89600-65-3
Bibliografia na stronach 152-159.
Streszczenie: Książka przydatna jako pomoc dydaktyczna z tyflopedagogiki na wszystkich etapach nauczania (od przedszkola po nauczanie akademickie). Zaproponowane ćwiczenia z nauki brajla obejmują: zapis integralny, polskie ortograficzne skróty brajlowskie oraz dla zaawansowanych podstawy notacji matematycznej i chemicznej. W książce znalazły się również zagadnienia teoretyczne z metodyki nauczania pisma punktowego. W załączeniu obszerna bibliografia polskiego piśmiennictwa. Pisanie za pomocą dłutka i tabliczki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 302928 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-228 298190 PNS (1 egz.)
Authority data
Dotyk (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Wrażenia (hasło przedmiotowe) ; Zmysły (hasło przedmiotowe)
zob. też Opuszki kończynowe (hasło przedmiotowe) ; Przeczulica (hasło przedmiotowe) ; Skóra (anatomia) (hasło przedmiotowe) ; Terapia dotykiem (hasło przedmiotowe) ; Terapia taktylna (hasło przedmiotowe) ; Włosy czuciowe (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Przytulanie (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Percepcja dotykowa ; Postrzeganie dotykowe ; Poznanie dotykowe ; Spostrzeganie dotykowe
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 23 303984 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 63617, 61332, 39565 (3 egz.)
No cover
Article
In basket
Zabawy rozwijające zmysł dotyku / Marta Baj-Lieder. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2019, nr 8, s. 14-16. - 2019.
Artykuł z czasopisma "Wychowanie w Przedszkolu".
Bibliografia na stronie 16.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 320794 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Funkcje naczyń włosowatych i koncentracja uwagi / Władysław Heinrich ; z języka francuskiego przełożyła Justyna Kotowicz. W: W stronę psychologii eksperymentalnej : w 110. rocznicę założenia Pracowni Psychologii Doświadczalnej na Uniwersytecie Jagiellońskim. s. 99-119. - 2016.
Tekst ukazał się w "Travaux du Laboratoire de Psychologie Expérimentale de L'Université de Cracovie", t. 2 (1938).
No cover
Article
In basket
Przytul, obejmij, pocałuj / Kinga Tucholska. W: Charaktery : magazyn psychologiczny. 2018, nr 11, s. 16-25. - 2018.
Artykuł z czasopisma "Charaktery".
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again