Forma i typ
Artykuły
(34)
Publikacje naukowe
(27)
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(5)
Autor
Paplińska Małgorzata
(5)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(4)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(2)
Schier Katarzyna (1958- )
(2)
Affolter Félicie (1926- )
(1)
Aksamit Katarzyna
(1)
Baj-Lieder Marta
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Banaś Halina
(1)
Bartelmus Ewa
(1)
Bednarek Justyna (1970- )
(1)
Benisz Małgorzata
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Brzozowska Ilona (1971- )
(1)
Choińska Anna Maria
(1)
Cieślińska Justyna (psycholog)
(1)
Czarkowska-Bauch Julita
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Demiy Alina
(1)
Gieysztor Ewa (fizjoterapeuta)
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Grunwald Martin (1966- )
(1)
Głowacka Natalia
(1)
Heinrich Władysław (1869-1957)
(1)
Janeczko-Czekirda Marta
(1)
Jerzyk Monika
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kazek Beata
(1)
Klimasiński Krzysztof (1939-2006)
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Koprowska Barbara
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowynia Ewa
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Leszko Magdalena
(1)
Lis Bernatetta
(1)
Lorens Gabriela
(1)
Majczyński Henryk
(1)
Paczkowska Agnieszka (1980- )
(1)
Przezwański Roman
(1)
Seitz Rudolf (1934-2001)
(1)
Siudak Anna
(1)
Stosor Alina
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szubielska Magdalena
(1)
Targońska Marta (psycholog)
(1)
Tucholska Kinga
(1)
Wagner-Koch Elisabeth (1923- )
(1)
Walkiewicz-Krutak Małgorzata
(1)
Wojciechowska Justyna
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Zakrzewska Marta (nauki ekonomiczne)
(1)
Rok wydania
2020 - 2021
(9)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dotyk
(37)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Czytanie dotykiem
(8)
Dzieci
(8)
Pismo dla niewidomych
(6)
Dziecko niewidome
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Obraz własnego ciała
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Terapia dotykiem
(4)
Zmysły
(4)
Dziecko niedowidzące
(3)
Niemowlę
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Ciało ludzkie
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Masaż
(2)
Masaż dziecka
(2)
Matki i córki
(2)
Metafora
(2)
Niepełnosprawności sprzężone
(2)
Niewidomi
(2)
Rodzice
(2)
Spostrzeganie
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Tyflopedagogika
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uczucia
(2)
Analfabetyzm
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Ból
(1)
Ceramika
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby ludzi
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dorośli
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Grafika dotykowa
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)
(1)
Integracja sensoryczna (SI)
(1)
Język dziecka
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Kontakt wzrokowy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Literatury skandynawskie
(1)
Matki i synowie
(1)
Metoda Bobathów
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Naczynia włosowate
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nastolatki
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Przytulanie
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dzieci
(1)
Samotność
(1)
Skóra (anatomia)
(1)
Smak
(1)
Starzenie się
(1)
Styl wizualizacji wyobrażeniowej
(1)
Synestezja
(1)
Słuch
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia taktylna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(25)
Artykuł problemowy
(19)
Raport z badań
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(18)
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(10)
Językoznawstwo
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
52 wyniki Filtruj
Rekord wzorcowy
Terapia dotykiem (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Medycyna energetyczna (hasło przedmiotowe)
zob. też Dotyk (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Dotyk terapeutyczny ; Touch - Therapeutic use
Książka
W koszyku
ISBN: 83-02-06334-7
Bibliogr. s. 349-[351].
Streszczenie: Przedstawiona metoda rehabilitacji przeznaczona jest dla osób z organicznym uszkodzeniem mózgu, które nie są zdolne do samodzielnego zaprogramowania czynności złożonych. Pomoc pacjentowi polega na tym, że instruktor kładzie ręce na grzbietowej stronie dłoni pacjenta i ukierunkowuje ich działanie, a pacjent wykonuje czynność. Autorka omawia sposób, w jaki dzieci o normalnym rozwoju poznają otaczającą je rzeczywistość (rozpoczynając od dotykania), a następnie sposób poznawania rzeczywistości przez dzieci z zaburzeniami spostrzegania. Ukazuje, że dziecko z zaburzeniami spostrzegania doznaje na co dzień niepowodzeń, i jaki jest stosunek osób bliskich do tych dzieci i ich niepowodzeń. Omawia metodę rehabilitacji rozpoczynającą się od dotykania przedmiotów przez pacjenta, potem przechodzącą do działania pacjenta, a potem mówienia. Wyjaśnienia poparte są przykładami z życia dzieci i osób dorosłych i fotografiami opisywanych zdarzeń, ukazującymi te osoby w trakcie wykonywania omawianych czynności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 315154 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-i-155 274865 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85562, 85561 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 221453, 221452, 221451 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61-[62].
Streszczenie: Program dla rodziców dzieci upośledzonych i dla wszystkich, którzy mają małe dzieci. Może być także stosowany w stosunku do młodzieży i dorosłych z trudnościami w komunikacji. Książka adresowana jest do opiekunów-terapeutów. Ukazano znaczenie reguralnego dotyku dla rozwoju kontaktu i komunikacji. Przedstawiono znaczenie kontaktu fizycznego dla prawidłowego rozwoju i sytuację dziecka z zaburzeniami komunikacji. Zaprezentowano sposób określania potrzeb (na przykładzie konkretnych osób), rolę rodziców i personelu, założenia organizacyjne, strukturę sesji kontaktu, przebieg poszczególnych sesji (z wykorzystaniem przypadków poszczególnych osób), wskazówki do sporządzania notatek. Opis uzupełniają fotografie z przykładami ćwiczeń. (Ukazała się też kaseta ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-94 PNS 278531 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Programy przeznaczone do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnymi upośledzeniami fizycznymi i intelektualnymi. Podstawowym założeniem jest stwierdzenie, że rozwój człowieka uzależniony jest od jego wiedzy o sobie, w tym od świadomości własnego ciała. Przedstawiono 4 programy aktywności ruchowej oraz program wprowadzający i program specjalny dla dzieci bardzo niesprwnych fizycznie, psychotycznych lub autystycznych. Każdy program składa się z aktywności, do których podano cel i sposób wykonania. Omówieniom ćwiczeń towarzyszą fotografie. Zaproponowano też sposób notowania postępów dzieci. Integralną część programów stanowi muzyka, ponieważ specjalny akompaniament ma być sygnałem każdego ruchu dziecka (ukazały się 3 kasety ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278528 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-95 PNS 278529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 23 303984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89600-65-3
Bibliografia na stronach 152-159.
Streszczenie: Książka przydatna jako pomoc dydaktyczna z tyflopedagogiki na wszystkich etapach nauczania (od przedszkola po nauczanie akademickie). Zaproponowane ćwiczenia z nauki brajla obejmują: zapis integralny, polskie ortograficzne skróty brajlowskie oraz dla zaawansowanych podstawy notacji matematycznej i chemicznej. W książce znalazły się również zagadnienia teoretyczne z metodyki nauczania pisma punktowego. W załączeniu obszerna bibliografia polskiego piśmiennictwa. Pisanie za pomocą dłutka i tabliczki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302928 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-228 298190 PNS (1 egz.)
Rekord wzorcowy
Dotyk (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Wrażenia (hasło przedmiotowe) ; Zmysły (hasło przedmiotowe)
zob. też Opuszki kończynowe (hasło przedmiotowe) ; Przeczulica (hasło przedmiotowe) ; Skóra (anatomia) (hasło przedmiotowe) ; Terapia dotykiem (hasło przedmiotowe) ; Terapia taktylna (hasło przedmiotowe) ; Włosy czuciowe (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Przytulanie (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Percepcja dotykowa ; Postrzeganie dotykowe ; Poznanie dotykowe ; Spostrzeganie dotykowe
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63617, 61332, 39565 (3 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zabawy rozwijające zmysł dotyku / Marta Baj-Lieder. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2019, nr 8, s. 14-16. - 2019.
Artykuł z czasopisma "Wychowanie w Przedszkolu".
Bibliografia na stronie 16.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 320794 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Funkcje naczyń włosowatych i koncentracja uwagi / Władysław Heinrich ; z języka francuskiego przełożyła Justyna Kotowicz. W: W stronę psychologii eksperymentalnej : w 110. rocznicę założenia Pracowni Psychologii Doświadczalnej na Uniwersytecie Jagiellońskim. s. 99-119. - 2016.
Tekst ukazał się w "Travaux du Laboratoire de Psychologie Expérimentale de L'Université de Cracovie", t. 2 (1938).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Przytul, obejmij, pocałuj / Kinga Tucholska. W: Charaktery : magazyn psychologiczny. 2018, nr 11, s. 16-25. - 2018.
Artykuł z czasopisma "Charaktery".
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rehabilitacja)
Bibliografie przy większości rozdziałów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 321569 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej