Form of Work
Książki
(30)
Publikacje fachowe
(12)
Artykuły
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Proza
(1)
Status
available
(23)
only on-site
(19)
unavailable
(4)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(19)
Author
Pyżalski Jacek
(3)
Góralczyk Ewa
(2)
Nawroczyński Bogdan (1882-1974)
(2)
Rogers Bill (1947- )
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Berry Sharon R
(1)
Bojarska Lucyna
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Dix Paul
(1)
Dołhun Katarzyna
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Foerster Friedrich Wilhelm (1869-1966)
(1)
Glenn Stephen H
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Just Karl
(1)
Kleinbaum N. H. (1948- )
(1)
Kozalska-Stachowiak Renata
(1)
Kołodziejczyk Jakub (komunikacja społeczna)
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Kula Bożena
(1)
Lemańska-Lewandowska Ewa
(1)
Lott Lynn
(1)
Markowski Tomasz
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Mikołajczak-Woźniak Małgorzata
(1)
Nakamura Raymond M
(1)
Nelsen Jane
(1)
Nolting Hans-Peter (1945- )
(1)
Nowicki Dariusz (1961- )
(1)
Ogrodnik Joanna (pedagog)
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Przybyła Ewa
(1)
Ratajczak Paulina
(1)
Rzemieniuk Ilona
(1)
Semeniuk Agata
(1)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(1)
Szycówna Aniela (1869-1921)
(1)
Sławiński Stanisław (1948- )
(1)
Tanner Laurel N
(1)
Waszkiewicz Marian
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Year
2020 - 2020
(1)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(1)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(2)
Time Period of Creation
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(41)
Language
Polish
(16)
Audience Group
Nauczyciele
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(1)
Subject
Dyscyplina szkolna
(41)
Uczniowie
(18)
Nauczyciele
(13)
Wychowanie
(7)
Metody nauczania
(6)
Metody wychowawcze
(6)
Klasa szkolna (socjologia)
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Charakter
(2)
Kara (psychologia)
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Pedagogika
(2)
Postawy
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Agresywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gimnazja
(1)
Internaty
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kultura popularna
(1)
Mentoring
(1)
Mobbing
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Samobójstwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatr amatorski
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wagary
(1)
Współdziałanie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wychowanie katolickie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zachowanie
(1)
Subject: time
2001-
(9)
1918-1939
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Inowrocław (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Tuchola (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(11)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Religia i duchowość
(1)
42 results Filter
Authority data
Dyscyplina szkolna (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Dyscyplina (socjol.) (hasło przedmiotowe)
zob. też Uczniowie (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7601-425-8
Bibliogr. s. 246-249, [251].
Streszczenie: Autorka omawia szeroko zagadnienie dyscypliny szkolnej (środki dyscyplinujące, agresja, przemoc, autorytet, kary, nagany, kary fizyczne, "zero tolerancji", dyscyplina wojskowa). Praca zawiera także przykłady nieodpowiednich zachowań uczniów i reakcji na nie nauczycieli.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 296060 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-299 295806 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1562 tylko na miejscu (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Classroom discipline for effective teaching and learning / Laurel N. Tanner. - New York [et al.] : Holt, Rinehart and Winston, cop. 1978. - X, 214 s. : ilustracje ; 24 cm.
(Education)
Bibliogr. s. 201-203. Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 169052 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 114609 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 110 tylko na miejscu (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 236346, 236345 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-123 236318 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Dzisiaj)
ISBN: 83-01-15033-5 ; 978-83-01-15033-4
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Dla nauczycieli i pedagogów.
Streszczenie: Przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną. Przedstawienie ośmiu systemów zachowania dyscypliny w klasie, wśród których znajdują się teorie psychologiczne B.F.Skinnera, E.Berna i T.Harrisa oraz psychiatryczne i psychoterapeutyczne R.Dreikusa, L.Cantera. Omówienie głównych problemów dyscyplinarnych, takich jak: przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów. Prezentacja sposobów postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi oraz modelu przeciwdziałania przemocy w szkole i kierowania klasą.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291530, 291529, 291528 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-263 291447 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Umowa z klasą / Ewa Góralczyk. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", cop. 2006. - 49 s. ; 24 cm.
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliogr. s. 49.
Streszczenie: Przedstawiono umowę z klasą jako element ogólnoszkolnego systemu wychowawczego. Omówiono 9 kroków, które ma wykonać nauczyciel przygotowując się do spotkania z klasą (m.in. zrobienie planu, diagnoza zasobów, poznanie zasad tworzenia umowy klasowej, poznanie zasad stosowania konsekwencji). W aneksie scenariusze 4 lekcji przygotowujących do zawarcia umowy klasowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291046 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-261 291047 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 300045 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 249-252. Indeks.
Streszczenie: Publikacja przedstawia związek między skutecznym (efektywnym) nauczaniem z jednej strony, a kierowaniem zachowaniami uczniów, dyscypliną i wsparciem kolegów (nauczycieli) z drugiej. Autor omawia problemy wychowawcze dotyczące: wyzywających i prowakacyjnych zachowań, uczniów z problemami emocjonalnymi, kierowania trudną klasą i panowania nad gniewem. Proponuje sposoby wzajemnego wspierania się nauczycieli w sutuacjach trudnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289852 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-a-73 PNS 289853 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 56191 (Tylko na miejscu) (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika)
(Problemy w Klasie)
Bibliogr. s. 130-[132].
Streszczenie: Praktyczne sposoby opanowywania grup. Ukazanie, jak urozmaicać zajęcia, by nie dochodziło do problemów z porządkiem. Przedstawienie interwencji w sytuacjach konfliktowych m.in. metodą Redlicha, Schleya, Gordona oraz redukowania agresji na trzech poziomach: szkoła-klasa-uczeń. Omówienie metod postępowania w diagnozowaniu problemu (opis problemu, autorefleksja, zmiana perspektywy, obserwacja, sondowanie).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 286978, 286977 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-216 286979 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89947-13-0
Bibliogr. s. 225-229.
Streszczenie: Autor omawia podstawowe założenia behawioryzmu i psychologii humanistycznej (ze szczególnym uwzględnieniem poglądów B.F. Skinnera i C. Rogersa) oraz przedstawia opierające się na nich koncepcje wybitnych psychologów i pedagogów dotyczące utrzymania ładu i dyscypliny w klasie. Opisuje: model ekologiczny J.S. Kounina, dyscyplinę asertywną L. Cantera, klasową dyscyplinę pozytywną F.H. Jonesa, społeczny model dyscypliny R. Dreikursa, terapię rzeczywistości i teorię wyboru W. Glassera oraz trening skuteczności nauczyciela T. Gordona i analizę transakcyjną E. Berne'a. Autor prezentuje również możliwość praktycznego zastosowania omówionych koncepcji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 300087, 299147 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-345 299148 PNS (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
ISBN: 978-83-89947-13-0
Streszczenie: Program jest propozycją sposobu postrzegania i rozumienia trudnych zachowań uczniów i metodą uzupełnienia pracy wychowawczej. Autor odwołuje się do świadomych działań ucznia nakierowanych na kontrolę własnego zachowania i w ten sposób uczy rozumienia własnych zachowań oraz podejmowania za nie odpowiedzialności. Przykładowe scenariusze zaopatrzone zostały w komentarz teoretyczny w postaci założeń programu, celów, zakresu treści programu, metod pracy, aranżacji przestrzeni i materiałów do wykorzystania. Oto niektóre tytuły scenariuszy: "Nierozsądne myśli"; "Patrzcie, to ja!"; "Nie potrzebuję aż tyle uwagi"; "Ja tu rządzę!"; "Wcale nie muszę mieć ostatniego słowa"; "Zemszczę się".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 300089 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-366 299408 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Stowarzyszenie Umarłych Poetów / N. H. Kleinbaum ; przełożył Paweł Laskowicz. - Wydanie II (poprawione). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2000. - 155, [1] strona ; 20 cm.
(Salamandra)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 295968 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
No availability information: sygn. 322577
No cover
Book
In basket
(Uczyć Lepiej... : metodyka nauczania)
Streszczenie: Propozycja kursu przeznaczonego gł. dla nauczycieli już praktykujących; ma on charakter treningu grupowego, przy czym najbardziej efektywną formą kursu jest przeprowadzenie go w jednej szkole przez terapeutę czy psychologa. Cz. I zawiera wprowadzenie teoretyczne i omawia podejście behawioralne, systemowe i humanistyczne do znaczenia pojęcia "dyscyplina". W cz. II prezentującej przebieg warsztatu, poszczególne sesje dotyczą: czynników ogólnoszkolnych związanych z dobrym zachowaniem; radzenia sobie przez nauczyciela z zakłócającym zachowaniem ucznia; utrzymywania dyscypliny; radzenia sobie przez nauczyciela ze stresem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 272521 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-b-154 272522 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; Rok IV nr 18)
Bibliogr. s. 207-208.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 79189 tylko na miejscu (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 79211 tylko na miejscu, 79183 Tylko na miejscu (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 079190 KZ (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again