Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(17)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(17)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
John-Borys Maria
(2)
Kalka Dorota
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krzykowski Grzegorz
(2)
Kwaśny Wojciech
(2)
Mussen Paul Henry
(2)
Myszkowski Leon (1919-2010)
(2)
Stenderski Włodzimierz
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Borowska Barbara (filolog)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chermet-Carroy Sylvie
(1)
Choynowski Mieczysław (1909-2001)
(1)
Chwałek Anna
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Gromisz Wilhelm
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Jakubiec Sylwia
(1)
Jankowska Adriana
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kilińska-Ewertowska Elżbieta
(1)
Kostrzewski Janusz (1930-2012)
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kuszneruk Aneta
(1)
Librachowa Maria (1878-1955)
(1)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(1)
Michałowicz Roman (1926-2014)
(1)
Opiat Jan
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Piątkowski Ryszard
(1)
Rola Jarosław
(1)
Stasiakiewicz Maria P
(1)
Storto Małgorzata
(1)
Tyszkiewicz-Gromisz Beata
(1)
Zwiernik Jolanta
(1)
Łukowska-Almaszy Marta
(1)
Ślenzak Jadwiga
(1)
Rok wydania
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(4)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko
(22)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Metody badawcze
(4)
Testy psychologiczne
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko ryzyka dysleksji
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rysunki
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Metody nauczania
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Skala inteligencji Wechslera
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autyzm
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Eksperymenty
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompozycja (sztuki plastyczne)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mowa
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka czytania
(1)
Ojcostwo
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika
(1)
Pieniądz
(1)
Postawy
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rytmika
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
2001-
(4)
1989-2000
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(10)
Poradnik
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Podręcznik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77775/1, 77774/1, 77772 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 77776 /1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80652, 80651, 80650 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 77776/2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane metody diagnozowania i prognozowania rozwoju dziecka do lat trzech / pod red. Marii John-Borys. - Wyd. 2 poszerz. i zm. - Katowice : Wydawnictwo UŚ, 1997. - 216 s., [5] k. tabl. złoż. : ilustracje ; 24 cm.
(Skrypty Uniwersytetu Śląskiego ; nr 528)
Wyd. 1 ogł. pt.: Wybrane metody diagnozowania rozwoju dziecka do lat trzech : materiały pomocnicze do ćwiczeń z psychologii rozwojowej dla II roku studiów stacjonarnych i zaocznych / pod red. Marii Bolechowskiej.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Uaktualniona wersja skryptu wydanego pod tym samym tytułem, wzbogacona o metodologię badań nad rozwojem dziecka oraz metody diagnozowania. Przedstawione tu narzędzia diagnozy psychologicznej małych dzieci bazują na metodzie obserwacji i eksperymentu naturalnego oraz ich modyfikacjach. W interpretacji wyników badań podkreśla się konieczność uwzględniania roli czynników środowiskowych. Opracowanie adresowane do psychologów pracujących w różnych placówkach opieki i wspierania rozwoju dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276264, 276263 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 220567, 220566, 220565 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 220539* (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115945, 115944 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 63)
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Przedstawiono rozumienie zdrowia psychicznego i związki stresu ze zdrowiem, rozpoznawanie czynników ryzyka zaburzeń zdrowia uczniów oraz wyniki i wnioski z badań, a także podsumowanie badań pod kątem stosunków nauczyciel - uczeń i profilatyki pierwszorzędowej w szkole. Badania dot.: zdrowia psychicznego jako aspektu subiektywnych koncepcji zdrowia uczniów klas III i IV szk. podstawowej, poczucia własnej wartości uczniów kl. III szk. podstawowej, poczucia samotności w kontekście spójności klasy, lęków uczniów (od przedszkola do liceum), stylów atrybucji przyczynowej w wyjaśnianiu sukcesów i porażek w sytuacji stresu u dzieci w wieku 8-12 lat z rodzin alkoholików, wyuczonej bezradności uczniów w wieku 12-16 lat jąkających się, cech nauczycieli atrakcyjnych dla uczniów w opinii uczniów i nauczycieli l.o., związku wsparcia nauczycielskiego z poczuciem koherencji uczniów szkół średnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Autorka zwraca uwagę na rolę rysunku w psychice dziecka od 2 do 6 roku życia. Podaje charakterystykę rozwoju osobowości dziecka na podstawie jego prac plastycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 19 294370 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49643 tylko na miejscu (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 160-175. Indeks.
Streszczenie: W pracy przedstawiono m. in. zastosowanie skali Wechslera w diagnozie ADHD, autyzmu oraz specyficznych zaburzeń uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 300854, 300450 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-121 304481 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294873, 294872, 293472, 293082 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165].
Streszczenie: Poradnik przedstawia ewolucję rysunku dziecka, uczy jak go analizować (emocje, kolor, przestrzeń, kreska, kształt). Autorka omawia szczegółowo rysunek rodziców, ludzika, drzewa oraz elementy krajobrazu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 9 298661 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 193150, 193149 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Bibliogr. s. 219-228. Indeksy.
Streszczenie: W publikacji zamieszczono podstawowe informacje na temat: badania inteligencji, diagnozy psychologicznej, historii testów oraz struktury czynnikowej. Nastepnie zawarto szczegółową charakterystykę podtestów skali słownej i bezsłownej, zasady obliczania wyników oraz mierzone funkcje. Umieszczono zasady przeprowadzania badania (rozpoczynanie i przerywanie badania, rejestrowanie odpowiedzi, pomiar czasu, zadawanie pytań dodatkowych oraz możliwości powtarzania zadań). Końcową część książki poświęcono klinicznym zastosowaniom skali w diagnozowaniu upośledzenia umysłowego, badaniu dzieci z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami mowy i języka, niedosłyszących oraz dzieci z ADHD. Książka przeznaczona wyłącznie dla psychologów praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290933 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 24 290934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prototypowy obraz świata w rysunku dziecka / Maria P. Stasiakiewicz. - Toruń ; Poznań : "Edytor", 2000. - 151, [22] s., [12] s. tabl. : ilustracje (w tym kolor.) ; 21 cm.
Bibliogr. s. 141-151.
Streszczenie: Podstawowym celem przedstawionych tu badań było uzyskanie empirycznego potwierdzenia dla koncepcji rysunku jako schematu kategorialnego. Badania tu przedstawione mieszczą się w nurcie nomotetycznym badań nad rysunkiem tzn. poświęconych ustaleniu ogólnych praw rozwoju graficznego. W badaniach wzięło udział 370 dzieci przedszkolnych w wieku 6 lat z 14 poznańskich przedszkoli. Badania prowadzone były indywidualnie, wykorzystano w nich przygotowane arkusze ze znakiem graficznym, który stanowił "początek" rysunku (bodziec). W badaniach wykorzystano 279 dziecięcych prac. Na początku zaprezentowano teoretyczne podstawy badań. Badania tego typu mają charakter podstawowy dla pedagogiki artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285711*, 285710 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 51.
Streszczenie: Przedstawiono metody do określania poziomu kompetencji dziecka w zakresie rozumienia wartości pieniądza i umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych u dzieci w wieku 5-10 lat normalnie rozwijających się, upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, a także dzieci niesłyszących (wykorzystano język migowy): narzędzie diagnostyczne "Rozumiem sens pieniądza" (seria 8 zadań: "znam monety, banknoty i umiem się nimi posługiwać" i 2 zadań: "potrafię gospodarować pieniędzmi"), "Kartę indywidualną dziecka" do zapisywania wyników, "Przewodnik do interpretacji wyników badań". Na podstawie przeprowadzonych badań omówiono wartość psychometryczną narzędzia, podano analizę stopnia trudności i mocy dyskryminacyjnej zadań diagnostycznych, oraz ocenę rzetelności narzędzia badawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-E-d-234 289623 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311489, 309475 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 96315 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 96314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo / Jan Opiat. - Warszawa : Wydawnictwo Dra Jana Opiata, 1994. - 156, [1] s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 148-153. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie - w jaki sposób należy opracować treści programowe, by stworzyć korzystne warunki do kształtowania u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim umiejętności porównyania i uogólniania i jakimi metodami? Rozważania teoretyczne dotyczą problemu upośledzenia umysłowego, jego wpływu na poznawanie przez dziecko otaczającej rzeczywistości oraz wybranych zagadnień kształcenia dzieci upośledzonych umysłowo. Cz. empiryczna analizuje rozwój czynności i operacji umysłowych u badanych uczniów pod wpływem działań stymulujących podjętych w toku eksperymentu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268227, 268226 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-105 268228 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Zaprezentowane tu prace ułożono w trzech blokach tematycznych. Pierwszy z nich tworzą artykuły poświęcone kryteriom diagnozy wybranych problemów rozwoju dzieci z zaburzeniami autystycznymi i depresją. Drugi zawiera prace dot. funkcjonowania dzieci z niedorozwojem psychicznym w obszarach: zdolności językowych, percepcji wzrokowej i sprawności intelektualnych. Blok trzeci koncentruje się na diagnozie sytuacji rodzinnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 273732 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej