Forma i typ
Publikacje naukowe
(15)
Artykuły
(14)
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(1)
Autor
Przybyszewska Dominika
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Al Azab-Malinowska Syma Marta
(1)
Boksa Ewa
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Firlejczyk Weronika
(1)
Iwańczak Hanna Beata
(1)
Krzyszczuk Anna
(1)
Kucała Kinga
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
Lipiec Dorota
(1)
Maziarka-Grabowska Teresa
(1)
Mazur Magdalena (logopeda)
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Pikuła Anna
(1)
Piszczek Maria
(1)
Rakowska Alicja (1934- )
(1)
Rybińska Anna
(1)
Sadowska Elżbieta (językoznawstwo)
(1)
Sedivy-Mączka Katarzyna
(1)
Sienkiewicz Sylwia
(1)
Sienniak Aleksandra
(1)
Steur Agnieszka
(1)
Szymańska Monika
(1)
Słopień Agnieszka
(1)
Wielądek Małgorzata
(1)
Więcek-Poborczyk Izabela
(1)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(1)
Wójcicka Dorota (logopeda)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(21)
Język dziecka
(15)
Autyzm
(9)
Komunikacja społeczna
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Korekcja mowy
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Echolalia
(1)
Fonogesty
(1)
Gesty
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Język
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język migany
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Logopedia
(1)
Makaton
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neologizmy
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Symbole Blissa
(1)
Słuch
(1)
TEACCH (program terapeutyczny)
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wymowa
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(11)
Artykuł problemowy
(6)
Raport z badań
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Językoznawstwo
(10)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(4)
21 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 138-148.
Streszczenie: W opracowaniu podjęto próbę ukazania istoty języka werbalnego i reakcji pozawerbalnych w życiu dziecka z autyzmem oraz roli czynników środowiskowych w kształtowaniu się komunikacji. W części opisującej przebieg badań przedstawiony został materiał dotyczący jego mowy. Omówiono wpływ środowiska rodzinnego, oddziaływania terapeutyczne na indywidualny rozwój dziecka. Książka zawiera podstawowe informacje na temat charakterystycznych cech oraz przyczyn autyzmu, problemy komunikatywności dzieci z autyzmem, wybrane metody i techniki badań autyzmu ze szczególnym uwzględnieniem mowy i języka dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277617, 277616 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł z czasopisma "Terapia specjalna dzieci i dorosłych".
Bibliografia na stronie 47.
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 363)
Bibliografia na stronie 158-167.
Streszczenie: Omówiono: pojęcie i funkcje języka, jego budowę, uwarunkowania nabywania umiejętności komunikacyjnych i językowych, umiejętności komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem i koncepcje rozwijania komunikowania się niesłyszących, przebieg procesów poznawczych u dzieci niewidomych i kształcenie umiejętności językowych dzieci niewidomych, rozwój osób głuchoniewidomych i metody porozumiewania się z nimi, rozwój mowy dzieci upośledzonych umysłowo i kształcenie ich umiejętności językowych i komunikacyjnych, ograniczenia porozumiewania się u dzieci autystycznych i stymulacja komunikacji w autyzmie - wskazano na różne metody terapii, a z metod komunikacji alternatywnej przybliżono symbole Blissa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 81 RAK (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł z czasopisma "Języki Obce w Szkole".
Bibliografia na stronach 91.
Streszczenie angielskie.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł z czasopisma "Języki Obce w Szkole".
Bibliografia na stronach 120-121.
Sreszczenie angielskie.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 BOK (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 SAD (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zbiór 8 art., w których omówiono różne sposoby porozumiewania się z osobami niemówiącymi: gestykulację w porozumiewaniu się z dzieckiem upośledzonym umysłowo, mowę migową w porozumiewaniu się osób z uszkodzonym słuchem, komunikację symboliczną Blissa, "Słownik Mekaton" dla upośledzonych umysłowo, uczenie dzieci głębiej upośledzonych umysłowo i autystycznych z wykorzystywaniem piktogramów, fonogesty, wykorzystanie różnych metod komunikacji alternatywnej w edukacji dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 274763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 942)
Bibliografia, netografia na stronach 134-139.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 SED (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej