Forma i typ
Książki
(34)
Artykuły
(28)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(18)
Autor
Domagała-Zyśk Ewa
(4)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(4)
Kobosko Joanna
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Tułodziecka Irena (1920- )
(3)
Baran Jadwiga (1923-1986)
(2)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(2)
Kotowicz Justyna
(2)
Rakowska Alicja (1934- )
(2)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(2)
Woźniczka-Paruzel Bronisława (1949- )
(2)
Becker Claudia
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Czajkowska-Kisil Małgorzata
(1)
Deńca Marta
(1)
Dziemidowicz Czesław (1949- )
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Estève Isabelle
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Gołąbek Zenobia
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Góra Maria
(1)
Hennies Johannes
(1)
Hewelt Genowefa
(1)
Hofmann Kristin
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Januszewicz Małgorzata (filolog)
(1)
Jura Marcin
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna (1964- )
(1)
Kerszke Halina
(1)
Kisielewska-Meller Julia
(1)
Klus Wioletta
(1)
Kocoń Malwina
(1)
Koperkiewicz Halina
(1)
Korendo Marta
(1)
Kowal Justyna
(1)
Kłos-Dacka Agnieszka
(1)
Lane Harlan (1936- )
(1)
Lorenc Anita
(1)
Mugnier Saskia
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Peterek Magdalena
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Prillwitz Siegmund
(1)
Przezwański Roman
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Sokołowska Wiesława
(1)
Sosnowska-Wieczorek Iwona
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Tułodziecki Wacław (1904-1985)
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Wojciechowska Adrianna
(1)
Wojtas-Rduch Anna
(1)
Zadrożniak Marek
(1)
Zuziowa Wacława
(1)
Rok wydania
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Szkoły specjalne
(5)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Gimnazja
(1)
Klasa 3.
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Temat
Dziecko głuche
(62)
Język polski
(18)
Język migowy
(17)
Dziecko niedosłyszące
(13)
Język dziecka
(13)
Mowa
(10)
Polski język migowy
(7)
Metody nauczania
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Surdopedagogika
(6)
Młodzież głucha
(5)
Nauczanie
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dwujęzyczność
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Fonogesty
(3)
Implanty ślimakowe
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Czytanie
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Głuchota
(2)
Głusi
(2)
Historia
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Język migany
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie
(2)
Młodzież niedosłysząca
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aparaty słuchowe
(1)
Audiometria
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Edukacja dwujęzyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gesty
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Logopedia
(1)
Metafora
(1)
Pisanie
(1)
Podręcznik
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Prawo do nauki
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Surdologopedia
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Słuch
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Świadomość językowa
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1801-1900
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Niemcy
(2)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(25)
Artykuł problemowy
(14)
Podręcznik
(7)
Poradnik
(5)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Podręczniki dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Synteza
(1)
Tablice i wzory
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Psychologia
(13)
Językoznawstwo
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
62 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Psychologiczno - Pedagogiczne ; z. 6)
Numeracja ser. gł.: no 99.
Bibliogr. s. 131-137.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55284 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 590)
Bibliogr. s. 261-[273].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-240 302877 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299997 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 302-[324].
Streszczenie: Cenne źródło wiedzy o procesie kształtowania się komunikacji językowej u dzieci niesłyszących, o wzajemnym związku języka, postrzegania, myślenia i kształtowania pojęć, a także o wpływie języka na rozwój osobowości. Zebrane dane z badań nad komunikacją językową dzieci niesłyszących w rodzinie oraz przedstawione w podsumowaniu wnioski mogą dopomóc każdemu nauczycielowi i wychowawcy w organizowaniu procesu dyd.-wych. Ostatnie rozdziały poświęcone są problematyce dorosłych osób niesłyszących. Podkreślono tu rolę i znaczenie języka migowego oraz przedstawiono koncepcję komunikacji metodą oralno-migową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274481 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-138 PNS 274059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301031 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-236 301030 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie ; nr 146)
Bibliogr. s. 276-285.
Streszczenie: W oparciu o badania przeprowadzone w ośrodkach szkolno-wychowawczych dla dzieci głuchych ukazano rozwój systemu gramatycznego dziecka niesłyszącego w szkole dla głuchych. Przedstawiono wyniki dot. poziomu umięjętności językowych uczniów klas III, IV i V po przeprowadzeniu stymulacji językowej w formie zabaw i ćwiczeń. Sprawności tu ukazane dot. m.in. : rozumienia określonego słownictwa, budowy tematyczno-funkcjonalnej zdań, budowania zdań i równoważników, rozumienia znaczenia i formy wyrazów, budowy gramatycznej wyrazów. Pracę kończy propozycja strategii kształcenia umiejętności językowych w trakcie procesu dydaktycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276545, 276544 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i jej Zaburzenia ; 7)
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Prace tu zebrane sygnalizują niespójność, która występuje między osiągnięciami lingwistyki a metodyką nauczania języka niesłyszących. Zawarto w nich opinie, poglądy, a także propozycje usprawniania językowego osób z zaburzonym słuchem. Przedstawiają one m.in.: stosunek społeczeństwa do niesłyszących, postępy nauk medycznych w przywracaniu zdolności słyszenia, znaczenie języka w procesie rozwoju głuchych i metody kształcenia językowego oraz związane z ich realizacją bariery.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272242, 272241 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 191829, 191652, 191651, 191650 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-[209].
Książka zatwierdzona przez MOiW jako poradnik dla nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152670, 152669, 152668, 151818 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 219439, 219438, 217355 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 14)
Bibliogr. s. 97-98.
Streszczenie: Autorka porusza dyskusyjne problemy związane z nauczaniem języka osób głuchych (który warunkuje poznanie przez nie świata), takie jak: sposób postępowania w stosunku do dzieci z uszkodzonym słuchem, poznawanie języka przez dziecko głuche i potrzeba specjalistycznego przygotowania nauczycieli jęz. polskiego w szkołach dla głuchych, zagadnienia języka migowego, fundamentalne warunki opanowania języka przez dziecko, stosowanie fonogestów i in.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276189 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-163 276190 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 170033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-253 312327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308532 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-250 308164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 843)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia na stronach 136-159.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 321241 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 108-[110].
Streszczenie: Fonogesty - specjalne rytmiczne ruchy jednej ręki towarzyszące mówieniu, pomagające wsłuchiwać się w mowę. Książka przeznaczona dla rodziców dzieci z uszkodzonym słuchem. Daje wiedzę na temat: jak funkcjonują fonogesty, jak jest zbudowany system fonogestów, jak mówić z fonogestami. Przedstawia zadania do wykonania przez rodziców i dzieci pomagające w uczeniu się mówić z fonogestami oraz służące do przygotowania małego dziecka do korzystania z fonogestów. Ponadto omawia korzyści jakie daje dzieciom stosowanie fonogestów (czy warto je stosować i jak długo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-140 274064 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 294)
Bibliogr. s. 180-[185].
Streszczenie: Książka ukazuje związek między aktywnością dzieci niesłyszących a ich rozwojem językowym. Szczególną uwagę zwrócono na porozumiewanie się dziecka niesłyszącego w przedszkolu, rodzinie i szkole w aspekcie jego aktywności oraz środowiska, w którym żyje i którego wpływom podlega. Praca zalecana studentom pedagogiki specjalnej oraz nauczycielom zajmującym się zagadnieniami związku między uszkodzeniem słuchu a opanowaniem systemu języka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283278 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-180 PNS 283279 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 251-[260].
Streszczenie w języku angielskim.
Autor konstruuje własną koncepcję kształcenia niesłyszących opartą na naukowej teorii języka i negującą tradycyjną dźwiękowo-logopedyczną pedagogikę głuchoty, w której według niego trening dydaktyczny zaburza pozajęzykową sferę osobowości. Problem ontogenezy języka ojczystego dzieci głuchych ukazuje na tle zagadnień lingwistyki, metodologii nauk, zagadnień kulturowych i filozoficznych. Dokonuje próby wstępnej rekonstrukcji Mechanizmu Poznawania Języka w Ciszy Absolutnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274055, 253723 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-139 274056 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The mask of benevolence - disabiling the deaf community".
Autor, amerykański specjalista zajmujący się głuchotą, uważa społeczność głuchych za mniejszość językową i kulturową, a nie populację ludzi niepełnosprawnych (w odniesieniu do ludzi głuchych od urodzenia lub tych, którzy wcześnie stracili słuch). Prezentuje wyobrażenia nt. osób głuchych występujące wśród słyszących, politykę wobec osób głuchych, kulturowe modele ludzi głuchych, ukazuje dyskryminowanie języka migowego, analizuje kształcenie integracyjne, problemy rodziców dzieci głuchych, opowiada się za kształceniem dwujęzycznym (jęz. migowy i jęz. angielski), omawia zagadnienia związane z wszczepianiem implantów ślimakowych. Praca z pogranicza socjologii, psychologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-156 275021 PNS (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej