Form of Work
Ksi膮偶ki
(25)
Artyku艂y
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(18)
available
(14)
unavailable
(1)
Branch
Wypo偶yczalnia
(15)
Czytelnia
(18)
Author
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(4)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(3)
Domaga艂a-Zy艣k Ewa
(2)
Dry偶a艂owska Gra偶yna
(2)
Plutecka Katarzyna
(2)
Siedlanowska-Brzosko Hanna
(2)
Cs谩nyi Yvonne
(1)
De艅ca Marta
(1)
Grabias Stanis艂aw (1942- )
(1)
Hewelt Genowefa
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kosmalowa Joanna
(1)
Kulczycka Ewa
(1)
Kupisiewicz Ma艂gorzata
(1)
Lorenc Anita
(1)
L枚we Armin (1922-2001)
(1)
M艂ynarska Ma艂gorzata
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Podg贸rska-Jachnik Dorota
(1)
Rudomska Hanna
(1)
Smereka Tomasz
(1)
S臋kowska Jadwiga
(1)
Urbaniuk Julita
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Witek Stanis艂awa
(1)
Wojciechowska Adrianna
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
艁om偶a Justyna
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
Time Period of Creation
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(33)
Language
Polish
(8)
Audience Group
Szko艂y podstawowe
(2)
Szko艂y specjalne
(2)
Nauczanie pocz膮tkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Szko艂y wy偶sze
(1)
Subject
Dziecko g艂uche
(33)
Mowa
(13)
Metody nauczania
(8)
Dziecko niedos艂ysz膮ce
(4)
Aparaty s艂uchowe
(3)
Fonogesty
(3)
J臋zyk migowy
(3)
J臋zyk polski
(3)
J臋zyk migany
(2)
Kszta艂cenie integracyjne
(2)
My艣lenie
(2)
M艂odzie偶 g艂ucha
(2)
Nauczanie pocz膮tkowe
(2)
Rozw贸j psychofizyczny dziecka
(2)
S艂uch
(2)
Uczenie si臋
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dziecko g艂uchonieme
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
G艂uchota
(1)
G艂usi
(1)
J臋zyk angielski (przedmiot szkolny)
(1)
J臋zyk dziecka
(1)
Kszta艂cenie
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mnemotechnika
(1)
M艂odzie偶 niedos艂ysz膮ca
(1)
Nauczanie j臋zyk贸w obcych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pantomima
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Szko艂y
(1)
Szko艂y specjalne
(1)
Wsparcie spo艂eczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Subject: time
1901-2000
(4)
2001-
(4)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
Subject: place
Polska
(2)
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Artyku艂 z pracy zbiorowej
(7)
Artyku艂 problemowy
(4)
Materia艂y konferencyjne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artyku艂 przegl膮dowy
(2)
Podr臋cznik
(2)
Poradnik
(2)
Program nauczania
(2)
Artyku艂 z czasopisma naukowego
(1)
Artyku艂 z czasopisma pedagogicznego
(1)
Programy nauczania pocz膮tkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(10)
Historia
(2)
J臋zykoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwo艣ci
(1)
Psychologia
(1)
35 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 208-[211].
Streszczenie: Y. C. jest autork膮 prac z dziedziny surdopedagogiki, t艂umaczonych na wiele j臋zyk贸w. Opracowa艂a i zainicjowa艂a realizacj臋 nowoczesnej koncepcji kszta艂cenia nies艂ysz膮cych, kt贸ra od 15 lat jest realizowana na terenie ca艂ych W臋gier. Autorka w tej ksi膮偶ce wprowadza w zagadnienia zwi膮zane z wychowaniem s艂uchowym i opisuje metod臋 audytywno-werbaln膮. Wywodzi si臋 ona z metod oralnych, a oparta jest na zasadzie wykorzystania resztek s艂uchu w przyswajaniu j臋zyka. W cz臋艣ci teoretycznej przedstawiono najwa偶niejsze za艂o偶enia nauczania j臋zyka macierzystego w grupach dzieci z g艂臋bokim uszkodzeniem s艂uchu. W cz臋艣ci praktycznej szczeg贸艂owo opisano typy lekcji j臋zyka ojczystego i metod臋 Przedmiotowego Praktycznego Nauczania (PPD), maj膮c膮 charakter przedmiotu pracy-techniki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 268829 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-122 268830 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 148-155.
Dla surdopedagog贸w, nauczycieli szk贸艂 integracyjnych, surdologoped贸w, student贸w pedagogiki, rodzic贸w dzieci nies艂ysz膮cych.
Streszczenie: W pracy opisano oddzia艂ywania stymuluj膮ce rozwijanie werbalnych zachowa艅 komunikacyjnych poprzez usprawnianie wra偶liwo艣ci s艂uchowej dzieci oraz modelowanie postaw rodzicielskich. Ukazano istot臋 i warunki stosowania metody audytywno-werbalnej w rewalidacji dzieci z wad膮 s艂uchu w wieku przedszkolnym, kt贸rej celem jest pomaganie dzieciom z uszkodzonym s艂uchem w nauce s艂yszenia i m贸wienia, jak r贸wnie偶 dzieciom z resztkami s艂uchu oraz dzieciom nies艂ysz膮cym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291232 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-234 PNS 291233 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(One S膮 W艣r贸d Nas)
Bibliogr. s. 3 ok艂.
Streszczenie: Om贸wiono trudno艣ci na jakie napotykaj膮 dzieci nies艂ysz膮ce i niedos艂ysz膮ce w kontaktach ze s艂ysz膮cymi r贸wie艣nikami i nauczycielami (informacjom towarzysz膮 przytoczone kr贸tkie wypowiedzi uczni贸w z uszkodzonym s艂uchem), przyczyny i typy uszkodzenia s艂uchu, stosowane aparaty s艂uchowe. Podano wskaz贸wki dot. sposobu rozmowy z uczniem z wad膮 s艂uchu, prowadzenia lekcji, sprawdzania wiadomo艣ci, unikania trudno艣ci, kt贸re mog膮 pojawi膰 si臋, gdy dziecko z wad膮 s艂uchu uczy si臋 razem ze s艂ysz膮cymi r贸wie艣nikami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 275000 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-153 PNS 275001 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 262834, 262833 (2 egz.)
Authority data
Dziecko g艂uche - nauczanie - metody (has艂o przedmiotowe)
Book
In basket
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Referaty podzielono na pi臋膰 cz臋艣ci: Historia dzia艂alno艣ci rehabilitacyjnej os贸b z uszkodzonym s艂uchem, Teoretyczne podstawy zaburze艅 i rozwoju komunikacji, Osi膮gni臋cia diagnozy i rehabilitacji medycznej, Metodyka diagnozy i rehabilitacji, Doniesienia z bada艅 i opis do艣wiadcze艅. M.in.: T. Szefler "Metody nauczania i wychowania dzieci z uszkodzonym s艂uchem - rys historyczny i wsp贸艂czesno艣膰", M. Zieli艅ski "X lecie oddzia艂u dla dzieci g艂uchoniewidomych w Bydgoszczy", B. Szczepankowski "Znaczenie j臋zyka migowego w rozwoju nies艂ysz膮cego dziecka", A. Sienkiewicz "Szanse rehabilitacji os贸b po przebytej laryngektomii", K. Krakowiak "Fonogesty jako metoda wychowania werbalnego", K. Soszy艅ska "Jacy jeste艣my? Pacjenci Warszawskiej Poradni o sobie", M. Klaczak "Rola rodzic贸w dzieci z wada s艂uchu w ich wczesnej rehabilitacji", B. Wicka "Praca nad rozwojem mowy dzieci z uszkodzonym s艂uchem w klasie integracyjnej".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 253840 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-148 253841 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Komunikacja J臋zykowa i jej Zaburzenia ; 7)
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Prace tu zebrane sygnalizuj膮 niesp贸jno艣膰, kt贸ra wyst臋puje mi臋dzy osi膮gni臋ciami lingwistyki a metodyk膮 nauczania j臋zyka nies艂ysz膮cych. Zawarto w nich opinie, pogl膮dy, a tak偶e propozycje usprawniania j臋zykowego os贸b z zaburzonym s艂uchem. Przedstawiaj膮 one m.in.: stosunek spo艂ecze艅stwa do nies艂ysz膮cych, post臋py nauk medycznych w przywracaniu zdolno艣ci s艂yszenia, znaczenie j臋zyka w procesie rozwoju g艂uchych i metody kszta艂cenia j臋zykowego oraz zwi膮zane z ich realizacj膮 bariery.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 272242 (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach)
Bibliogr. s. [139]-144.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-233 299059 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Acta Universitatis Lodziensis)
Bibliogr. s. 219-228.
Streszczenie: Autorka w swojej pracy przedstawi艂a badania i wyniki zastosowania pantomimy jako 艣rodka przekazu niewerbalnego w surdopedagogice. Om贸wi艂a zagadnienia odbioru i rozumienia przekazu podczas komunikowania si臋 w warunkach optymalnych i w warunkach podmiotowego deficytu w zakresie percepcji s艂uchowej. Przedstawi艂a konsekwencje rozwojowe g艂uchoty, problem osi膮gni臋膰 i ogranicze艅 j臋zykowych oraz trudno艣ci uczni贸w g艂uchych w czytaniu. Prac臋 ko艅czy analiza wynik贸w, ukazuj膮cych role kontekstu obrazowego, w formie uzupe艂niaj膮cej scenki pantomimicznej w odbiorze przekazu zawartego w czytanym tek艣cie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 287397 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-198 PNS 287398 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 180-[191].
Streszczenie: Praca przeznaczona jest dla rodzic贸w, wychowawc贸w i terapeut贸w zajmuj膮cych si臋 niemowl臋tami i ma艂ymi dzie膰mi z wad膮 s艂uchu. Autor omawia: metody wczesnego wykrywania wad s艂uchu, teoretyczne i praktyczne zasady terapii, rehabilitacj臋 s艂uchowo-j臋zykow膮 i sposoby post臋powania rodzic贸w z dzie膰mi nies艂ysz膮cymi. Ksi膮偶ka informuje, dlaczego wczesne rozpoznanie wady s艂uchu u niemowl膮t ma tak ogromne znaczenie dla intelektualnego i spo艂ecznego rozwoju dziecka oraz jakimi sposobami mo偶na t臋 wad臋 rozpozna膰. Publikacja zawiera wykaz polskich: poradni i punkt贸w rehabilitacyjnych dla dzieci z wad膮 s艂uchu; plac贸wek kszta艂cenia dzieci i m艂odzie偶y nies艂ysz膮cej i s艂abos艂ysz膮cej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-170 278267 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Przedstawiono w og贸lnym zarysie metod臋 "pe艂nego anga偶owania cia艂a i umys艂u" dot. kszta艂towania rozwoju mowy i my艣lenia nies艂ysz膮cych, zainicjowan膮 przez zesp贸艂 zawodowy logopeda-psycholog. Podano 膰wiczenia oddechowo-g艂osowe, 膰wiczenia koordynacji wzrokowo-s艂uchowo-ruchowej, rytmogesty (p艂ynne ruchy towarzysz膮ce mowie) oraz zabawy s艂owno-ruchowe. Za艂膮czono tak偶e scenariusze zaj臋膰 grupowych realizowanych t膮 metod膮.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-154 275454 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Komunikacja J臋zykowa i Jej Zaburzenia ; 9)
Bibliogr. s. 347-361.
Streszczenie: Celem monografii jest wszechstronne przedstawienie metody stosowania fonogest贸w na tle innych sposob贸w rehabilitacji i kszta艂cenia j臋zykowego dzieci g艂uchych. Cz. I zawiera przegl膮d najwa偶niejszych problem贸w zwi膮zanych z ograniczeniami i barierami utrudniaj膮cymi rozw贸j j臋zykowy i kszta艂cenie dzieci z g艂臋boko uszkodzonym s艂uchem. Cz. II prezentuje system fonogest贸w jako adaptacj臋 idei Cued Speech do j臋zyka polskiego; zawiera opis empirycznej weryfikacji tego systemu i analiz臋 funkcji fonogest贸w w czynno艣ciach j臋zykowych. Cz. III - om贸wienie i interpretacja wynik贸w 7-letniego do艣wiadczalnego stosowania fonogest贸w w rehabilitacji. Cz. IV - wnioski metodyczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-131 271027 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 220809 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 135852, 133976 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 313-316.
Tekst cz臋艣c. t艂. z ang.
Streszczenie: Ksi膮偶ka s艂u偶y popularyzacji metody fonogest贸w. Wyja艣nia, czym jest uszkodzenie s艂uchu i co to s膮 fonogesty. Opisuje system Polskiej Metody Fonogest贸w oraz stowarzyszenia i organizacje promuj膮ce fonogesty w Stanach Zjednoczonych i Europie. Przedstawia materia艂y obrazuj膮ce do艣wiadczenia ameryka艅skie i polskie na temat wykorzystania tej metody.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-D-a-207 297260 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Komunikacja J臋zykowa i Jej Zaburzenia ; 14)
Bibliogr. s. 97-98.
Streszczenie: Autorka porusza dyskusyjne problemy zwi膮zane z nauczaniem j臋zyka os贸b g艂uchych (kt贸ry warunkuje poznanie przez nie 艣wiata), takie jak: spos贸b post臋powania w stosunku do dzieci z uszkodzonym s艂uchem, poznawanie j臋zyka przez dziecko g艂uche i potrzeba specjalistycznego przygotowania nauczycieli j臋z. polskiego w szko艂ach dla g艂uchych, zagadnienia j臋zyka migowego, fundamentalne warunki opanowania j臋zyka przez dziecko, stosowanie fonogest贸w i in.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276189 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-163 276190 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 178-[187].
Streszczenie: Rozr贸偶niono definicyjne uszkodzenia s艂uchu (wg klasyfikacji: medycznej, audiometrycznej, pedagogicznej). W odniesieniu do upo艣ledze艅 zwr贸cono uwag臋 na rozw贸j j臋zyka i mowy. Scharakteryzowano rozw贸j j臋zyka (poznawczy, emocjonalny i spo艂eczny) w kontek艣cie rozwoju psychospo艂ecznego dziecka nies艂ysz膮cego. Opisano rol臋 j臋zyka w edukacji (dojrza艂o艣膰 szkolna, umiej臋tno艣膰 czytania i pisania, proces nauczania). Zaakcentowano rol臋 integracji w edukacji dzieci niepe艂nosprawnych (m.in. opieka i kszta艂cenie dzieci nies艂ysz膮cych w Polsce). Uwzgl臋dniono model integracyjnego systemu kszta艂cenia dzieci nies艂ysz膮cych. Poruszono zagadnienie wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzeniem s艂uchu w domu, przedszkolu i szkole (prawa dziecka niepe艂nosprawnego w systemie o艣wiaty).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-152 291945 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 167-[175].
Streszczenie: Ca艂o艣膰 pracy tworz膮 trzy cz臋艣ci. Cz. I to analiza skutk贸w upo艣ledzenia s艂uchu, ich wp艂yw na rozw贸j poznawczy, emocjonalny i spo艂eczny, a tak偶e mo偶liwo艣ci, ograniczenia i efekty kszta艂cenia dzieci z t膮 niesprawno艣ci膮. Cz. II po艣wi臋cona jest problemom integracji edukacyjnej dzieci nies艂ysz膮cych. Przedstawiono tu ewolucj臋 pogl膮d贸w na szkolnictwo specjalne i integracj臋 oraz koncepcje kszta艂cenia integracyjnego w wybranych krajach i w Polsce. Cz. III jest prezentacj膮 za艂o偶e艅 w艂asnej koncepcji modelu systemowego kszta艂cenia integracyjnego oraz jego eksperymentalnej realizacji. Przedstawione tu badania s膮 pr贸b膮 weryfikacji i oceny przyj臋tych za艂o偶e艅.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274577, 274576 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 308532 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-250 308164 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again