Forma i typ
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(1)
Autor
Domeradzka-Kowalkowska Joanna
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sosnowska-Wieczorek Iwona
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Temat
Dziecko głuche
(8)
Mowa
(5)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Język polski
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Audiometria
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie
(1)
Nauczanie
(1)
Pantomima
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Surdopedagogika
(1)
Słuch
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [53]-54.
Streszczenie: Publikacja omawia rolę środowiska rodzinnego w kształtowaniu języka dzieci z uszkodzonym słuchem (postawy rodzicielskie, środowisko domowe), zwraca uwagę na rolę surdologopedów w nauczaniu języka (wygląd zewnętrzny, cechy osobowości, wykształcenie, kwalifikacje) oraz przedstawia metody prowadzenia zajęć w wychowaniu słuchowym dziecka głuchego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295103, 294824 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Lodziensis)
Bibliogr. s. 219-228.
Streszczenie: Autorka w swojej pracy przedstawiła badania i wyniki zastosowania pantomimy jako środka przekazu niewerbalnego w surdopedagogice. Omówiła zagadnienia odbioru i rozumienia przekazu podczas komunikowania się w warunkach optymalnych i w warunkach podmiotowego deficytu w zakresie percepcji słuchowej. Przedstawiła konsekwencje rozwojowe głuchoty, problem osiągnięć i ograniczeń językowych oraz trudności uczniów głuchych w czytaniu. Pracę kończy analiza wyników, ukazujących role kontekstu obrazowego, w formie uzupełniającej scenki pantomimicznej w odbiorze przekazu zawartego w czytanym tekście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287398, 287397 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-226.
Streszczenie: Próba usytuowania surdologopedii w systemie interdyscyplinarnych założeń logopedii. Usystematyzowanie terminów, które funkcjonują w teorii i praktyce surdologopedii. Ukazanie celów i zadań surdologopedii. Prezentacja rysu historycznego, sylwetek pionierów surdologopedii w Polsce (J.Siestrzyński, T.Benni, I.Styczek, M.Góral, L.Kaczmarek) oraz współczesnego modelu organizacji opieki nad dziećmi niesłyszącymi. Przedstawienie zagadnień dot. budowy i funkcjonowania narządu słuchu, jak i wiadomości z zakresu przyczyn, rodzajów wad słuchu oraz sposobów ich badania. Omówienie zagadnień porozumiewania się osób, u których mowa nie kształtuje się w sposób naturalny. Zamieszczenie praktycznych wskazówek dot. metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290891 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 GUN (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedstawiono w ogólnym zarysie metodę "pełnego angażowania ciała i umysłu" dot. kształtowania rozwoju mowy i myślenia niesłyszących, zainicjowaną przez zespół zawodowy logopeda-psycholog. Podano ćwiczenia oddechowo-głosowe, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, rytmogesty (płynne ruchy towarzyszące mowie) oraz zabawy słowno-ruchowe. Załączono także scenariusze zajęć grupowych realizowanych tą metodą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Referaty podzielono na pięć części: Historia działalności rehabilitacyjnej osób z uszkodzonym słuchem, Teoretyczne podstawy zaburzeń i rozwoju komunikacji, Osiągnięcia diagnozy i rehabilitacji medycznej, Metodyka diagnozy i rehabilitacji, Doniesienia z badań i opis doświadczeń. M.in.: T. Szefler "Metody nauczania i wychowania dzieci z uszkodzonym słuchem - rys historyczny i współczesność", M. Zieliński "X lecie oddziału dla dzieci głuchoniewidomych w Bydgoszczy", B. Szczepankowski "Znaczenie języka migowego w rozwoju niesłyszącego dziecka", A. Sienkiewicz "Szanse rehabilitacji osób po przebytej laryngektomii", K. Krakowiak "Fonogesty jako metoda wychowania werbalnego", K. Soszyńska "Jacy jesteśmy? Pacjenci Warszawskiej Poradni o sobie", M. Klaczak "Rola rodziców dzieci z wada słuchu w ich wczesnej rehabilitacji", B. Wicka "Praca nad rozwojem mowy dzieci z uszkodzonym słuchem w klasie integracyjnej".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253841, 253840 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 52-54.
Streszczenie: Poradnik dla rodziców, opiekunów i terapeutów pracujących z małymi dziećmi z wadą słuchu. Autorka podzieliła etapy rozwoju mowy oraz wczesnej rehabilitacji na dwa poziomy. Wśród nich znalazły się pozawerbalne sposoby komunikowania się, stymulacja słuchu dziecka, usprawianie narządów artykulacji, znaczenia zmysłów w procesie usprawniania na wyższym etapie zabawy terapeutyczne m.in. wspomagające zasób słownictwa, zabawy usprawniające wrażliwość słuchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 296631 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i jej Zaburzenia ; 7)
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Prace tu zebrane sygnalizują niespójność, która występuje między osiągnięciami lingwistyki a metodyką nauczania języka niesłyszących. Zawarto w nich opinie, poglądy, a także propozycje usprawniania językowego osób z zaburzonym słuchem. Przedstawiają one m.in.: stosunek społeczeństwa do niesłyszących, postępy nauk medycznych w przywracaniu zdolności słyszenia, znaczenie języka w procesie rozwoju głuchych i metody kształcenia językowego oraz związane z ich realizacją bariery.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272242, 272241 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja obejmuje zmienione i uzupełnione teksty wydane pod tym samym tytułem w latach: t. I - 1978, t. II - 1980, t. III - 1982.
Bibliografia przy artykułach.
Książka zawiera materiały z audiologii, okulistyki, metodyki i historii kształcenia osób z wadą słuchu. Praca przedstawia: stosowanie jednego z ważnych kanałów kompensacyjnych w percepcji mowy ustnej, jakim jest wzrok i odczytywanie mowy z ust; problemy związane z nauką mowy; proces nabywania mowy dziecka niesłyszącego; tematykę kształcenia werbalnego dzieci z wadą słuchu; materiały związane z historią i współczesnością surdopedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278056 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej