Form of Work
Książki
(12)
Artykuły
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(6)
only on-site
(6)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(6)
Author
Eckert Urszula (1928-2019)
(3)
Dziedzic Jan (1924-1997)
(2)
Jakoniuk-Diallo Anna
(2)
Ritzke Lidia
(2)
Baran Jolanta
(1)
Bednarska Barbara
(1)
Borowicz Aleksandra (pedagog)
(1)
Deńca Marta
(1)
Doktorowicz Aleksandra
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagog)
(1)
Gołębiowski Andrzej
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Liwo Helena
(1)
Rożek Aleksandra
(1)
Sakowicz-Boboryko Agnieszka
(1)
Szuchnik Joanna
(1)
Wasila Kinga
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Year
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(2)
Time Period of Creation
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Rodzice
(2)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Dziecko niedosłyszące
(20)
Dziecko głuche
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Testy psychologiczne
(3)
Wychowanie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Rodzice
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Nauczanie
(1)
Pisanie
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Surdopedagogika
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsie
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Subject: time
2001-
(6)
Subject: place
Polska
(4)
Genre/Form
Poradnik
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Raport z badań
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
21 results Filter
Authority data
Dziecko niedosłyszące - wychowanie (hasło przedmiotowe)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Znaczenie wczesnego wychowania słuchowego dzieci z wadą słuchu. Propozycje ćwiczeń dla dzieci niedosłyszących w poszczególnych latach życia od 0 do 6 r. życia. Wytyczne do pomocy rodzicom niesłyszącym i rodzicom niedosłyszącym, którzy wychowują słyszące lub niedosłyszące dziecko, oraz rodzicom niesłyszącym, którzy wychowują niesłyszące dziecko; wskazówki do pracy z ich dziećmi w wieku od 0 do 6 lat. Podstawowe wiadomości dot. centralnych zaburzeń słuchu rady dla nauczycieli pracujących z dziećmi z takimi zaburzeniami. Zalecenia ogólne do postępowania terapeutycznego z dziećmi z jednostronnym uszkodzeniem słuchu. Informacje nt. aparatów słuchowych i implantów ślimakowych i rehabilitacji z wykorzystaniem tych urządzeń.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289104 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-212 289105 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 281-285, nota bibliogr. s. 286.
Streszczenie: Pozycja jest adresowana do studentów pedagogiki, nauczycieli i rodziców dzieci z uszkodzonym słuchem. Dotyczy szczególnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży z deficytami słuchu z uwzględnieniem psychospołecznych uwarunkowań procesu integracji i pomocy rodzinom wychowującym dzieci niepełnosprawne słuchowo. Książka opisuje rodzaje zaburzeń mowy, ich objawy i mechanizmy ich powstawania.Autorka zwraca uwagę na diagnozę, pracę korekcyjną i terapię dzieci z uszkodzonym słuchem. Uwzględnia także rozwiązania metodologiczne z dziedziny wychowania językowego z zastosowaniem "fonogestów". Podaje najważniejsze tezy surdopedagogiki i porusza temat przezwyciężenia społecznej izolacji osób niesłyszących i pomocy im w opanowaniu języka ojczystego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 291849 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-208 PNS 291850 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, nr 631)
Bibliogr. s. 427-[457].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-245 305406 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Wada słuchu / Anna Jakoniuk-Diallo. W: O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością?, s. 100-116. - 2010.
Bibliografia i netografia na stronach 115-116.
Book
In basket
(Edukacja Matematyczna Dzieci : w domu, przedszkolu i w szkole)
Bibliogr. s. 223-228.
Streszczenie: Książka przedstawia autorski program edukacji matematycznej sześciolatków, który został zaadaptowany do pracy z dziećmi z wadą słuchu. Praca zawiera: metodykę prowadzenia zajęć, opisy konkretnych ćwiczeń (z wykorzystaniem naturalnych gestów i znaków migowych).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-145 280094 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 103-106.
Streszczenie: Zawiera: scenariusz zajęć zintegrowanych dla kl. III z udziałem dzieci niedosłyszących z komentarzem, propozycję programu reedukacyjnego dla dziecka z dysleksją, omówienie objawów i przyczyn nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci, wyniki badań spożycia alkoholu przez uczniów kl. I i II gimnazjum w Wierzbicy, omówienie osobowości i zadań wychowawcy świetlicy, omówienie form leczenia alkoholizmu, roli rodziny w wychowaniu do trzeźwości, natury choroby alkoholowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-126 286320 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 171149, 171148 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 170023 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-128 316145 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 264)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykaz aktów prawnych przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 317469 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Test wykorzystuje stosowane dotąd testy: B. Wilgockiej-Okoń, A. Szemińskiej i H. Kratzmeiera. W trakcie badań niniejszym testem badający zamiast podania instrukcji demonstruje dane czynności, które w teście ma wykonać dziecko. Daje to możliwość poznania procesów poznawczych, grafopercepcyjnych, umiejętności matematycznych, poziomu rewalidacji, tzn. umiejętności odczytywania mowy z ust, posługiwania się głosem i mową oraz wykorzystywania resztek słuchu. Zamieszczono instrukcję do badań oraz oceny wyników testu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 270451, 270450 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie 26.
Streszczenie: Test przygotowano wykorzystując testy B. Wilgockiej-Okoń, A. Szemińskiej (badających dojrzałosć szkolną dziecka słyszącego), testy jugosłowiańskie, szwajcarskie i niemieckie, test H. Kratzmeira oraz zadania testowe. Prezentowany test sprawdza stopień rozwoju dziecka w zakresie: procesów poznawczych, podstawowych umiejętności arytmetycznych, poziomu rewalidacji, samodzielności dziecka i jego postawy społecznej. W porównaniu z poprzednim w niniejszym wydaniu wycofano zalecenie wykorzystania konkretnych podręczników (wobec obecnej możliwości wyboru) oraz uzupełniono o zadanie określające dominującą formę wypowiedzi dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286647, 286646 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again