Forma i typ
Artykuły
(17)
Publikacje naukowe
(17)
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(2)
Autor
Cylulko Paweł (1963- )
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Majewski Tadeusz (1931-2018)
(2)
Walkiewicz-Krutak Małgorzata
(2)
Czajkowski Tadeusz (fotograf)
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dziuba Dariusz (1963- )
(1)
Fojkis Aldona
(1)
Gałkowska Monika
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Janeczko-Czekirda Marta
(1)
Jedynak Małgorzata
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Kurowska Barbara (pedagog)
(1)
Ostrowski Michał
(1)
Patalon-Kłodawska Dorota
(1)
Pawelczak Katarzyna
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Zaorska Marzenna (1960- )
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(2)
Psycholodzy
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Temat
Dziecko niedowidzące
(19)
Dziecko niewidome
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Niewidomi
(5)
Niedowidzący
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Arteterapia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Jakość życia
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież niedowidząca
(2)
Młodzież niewidoma
(2)
Niedowidzenie
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Tyflopsychologia
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Warsztaty artystyczne
(2)
Zaburzenia widzenia
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Ceramika
(1)
Choroby oczu
(1)
Dermooptyka
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dotyk
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Gimnazja
(1)
Głusi
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompensacja (psychologia)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Neurologopedia
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Osobowość
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rezyliencja
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Zdolności językowe
(1)
Zespół Retta
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kisielice (woj. warmińsko-mazurskie, pow. iławski, gm. Kisielice)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(15)
Artykuł problemowy
(11)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(One Są Wśród Nas)
Bibliogr. s. [15].
Streszczenie: Praca ma pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom zrozumieć specyficzne problemy funkcjonowania dzieci z wadą wzroku. Pierwsza część książki napisana została przez autorkę w formie listu uczennicy V klasy poświęconego zagadnieniom występującym w życiu dzieci niewidomych (np. zainteresowania, sposób czytania i pisania). Następnie autorka krótko przedstawiła ograniczenia i możliwości dzieci niewidomych i słabowidzących, specyficzne problemy czytania i pisania uzupełnione podstawowymi radami dot. sposobu postępowania nauczyciela, jeśli w klasie są uczniowie z problemami wzrokowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275152, 275151 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia niewidomych i niedowidzących / Tadeusz Majewski. - Wydanie I. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1983. - 323, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 318-[324].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 196527, 196526, 196524, 196523 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, akty prawne na stronach 217-272. Indeks.
Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku.
Streszczenie: Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności (z okładki).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9-05 TYF (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9-05 TYF (czytelnia) (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 216-220.
Streszczenie: Autorka zaprezentowała założenia psychologii społecznej wobec ucznia niewidomego oraz krótki rys historyczny szkolnictwa specjalnego dla dzieci niewidomych na świecie i w Polsce. Przedstawiła percepcję świata przez ludzi niewidomych i słabo widzących oraz wyobrażenia surogatowe i ich znaczenie w kształtowaniu wyobrażeń świata. Wyjaśniła zjawisko kompensacji. W części metodycznej zawarła przykłady lekcji języka polskiego uwzględniające zjawisko kompensacji w klasie 5 szkoły podstawowej oraz w klasie 1 i 2 liceum ogólnokształcącego. Omówiła widzenie skórne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297905 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poradnik opracowany i wydany na zlecenie Ministra Edukacji Narodowej.
Bibliografia na stronach 140-141, 143-145.
Przeznaczony dla nauczycieli pracujących z dziećmi z uszkodzonym wzrokiem w systemie integracyjnym.
Przedstawione w poradniku informacje mają rozwiać wszelkie wątpliwości i obawy nauczycieli przed kształceniem integracyjnym tej grupy dzieci, ale z zachowaniem pewnych warunków. Zawiera on: podstawowe wiadomości o dzieciach z uszkodzonym wzrokiem oraz ich trudnościach i ograniczeniach, o specjalnych potrzebach edukacyjnych, warunkach ich zaspokojenia w ramach szkoły ogólnodostępnej, a także informacje gdzie nauczyciele mogą szukać pomocy w rozwiązywaniu problemów nauczania tych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 275283 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Trudności szkolne dziecka słabowidzącego z płodowym zespołem alkoholowym (FAS) : studium przypadku / Barbara Kurowska (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie). W: Szkoła Specjalna : czasopismo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. 0137-818X T. 84, nr 2 (2023), s. 134-147. - 2023.
Bibliografia na stronie 146.
Streszczenie w języku angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej