Forma i typ
Publikacje naukowe
(12)
Artykuły
(10)
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(1)
Autor
Walczak Grażyna (pedagogika)
(3)
Cylulko Paweł (1963- )
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(2)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Gorzulowa Małgorzata
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Majewski Tadeusz (1931-2018)
(1)
Marchwicka Maria
(1)
Marczyńska-Wdówik Agnieszka M
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Patalon-Kłodawska Dorota
(1)
Walkiewicz-Krutak Małgorzata. Autor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dziecko niedowidzące
(16)
Rehabilitacja medyczna
(11)
Dziecko niewidome
(10)
Niedowidzenie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Niewidomi
(3)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Muzykoterapia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wzrok
(2)
Ślepota
(2)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Edukacja domowa
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Neurologopedia
(1)
Niedowidzący
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pismo dla niewidomych
(1)
Rehabilitacja przedsionkowa
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Sękowska, Zofia (1924-1997)
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Tyflopsychologia
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zespół Retta
(1)
Zmysł równowagi
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kisielice (woj. warmińsko-mazurskie, pow. iławski, gm. Kisielice)
(1)
Poilska
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Poradnik
(5)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(9)
Psychologia
(3)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zbiór mater. wykorzystanych na szkoleniach i konferencjach zorg. przez CMPP-P w l. 1994-1995.
Bibliogr. przy art.
Streszczenie: Zbiór artykułów o tematyce tyflologicznej, opartych na naukowych badaniach empirycznych i teoretycznych oraz na doświadczeniach z praktyki rewalidacyjnej. Zebrane materiały dotyczą nauczania szeroko rozumianej orientacji przestrzennej osób niewidomych i głuchoniewidomych; nawiązywania kontaktu z głuchoniewidomym niemowlęciem; pisma dotykowego; funkcjonowania dzieci niedowidzących w podstawowych szkołach masowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274061 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-178.
Streszczenie: Praca przedstawia problemy związane z funkcjonowaniem osób niedowidzących. Książka omawia: podstawowe wiadomości o anatomii i fizjologii oka i podstawowe wady i schorzenia oczu (przyczyny powstawania niedowidzenia) oraz porady praktyczne (ćwiczenia usprawniające widzenie, techniki czytania niedowidzących), które mogą być przydatne w codziennej pracy z dzieckiem z dysfunkcją wzroku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279316, 279315 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 77.
Streszczenie: Poradnik dla rodziców i opiekunów dzieci słabowidzących, pomagający nauczyć dzieci wykorzystywania resztek wzroku. Przedstawiono tu informacje potrzebne do zdiagnozowania tego niedostatku rozwoju dziecka oraz ukazujące czynniki umożliwiające posługiwanie się osłabionym wzrokiem. Podano także zbiór rad w jakich warunkach ćwiczyć umiejętność widzenia oraz propozycje do pracy z dzieckiem w wieku 0-3 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276042, 276041 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zagadnienia ogólne: wzrok i jego uszkodzenia, funkcjonowanie dzieci z uszkodzonym wzrokiem, pomoce ułatwiające widzenie, wykorzystanie rysunku wypukłego i pisma brajla w nauczaniu dziecka niewidomego, środki techniczne w nauczaniu dzieci z uszkodzonym wzrokiem. Zagadnienia szczegółowe: wskazówki dla nauczycieli uczących dzieci z dysfunkcją wzroku na etapie początkowym, wskazówki dla nauczycieli poszczególnych przedmiotów lub grup przedmiotów. W dodatkach informacje praktyczne, m.in. przydatne adresy, także internetowe i tablice zawierające polski i obcojęzyczne alfabety brajlowskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 POR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem, specyfikę pracy i zadania nauczyciela domowego, propozycje ćwiczeń rozwijających zmysł dotyku oraz inne umiejętności małego niewidomego dziecka (do pracy z dzieckiem w domu i w przedszkolu integracyjnym), zagadnienie zabawy i zabawki w rozwoju małych dzieci z uszkodzonym wzrokiem, współpracę terapeuty z rodzicami, wybrane programy będące podstawą do formułowania indywidualnych programów dla danego dziecka. Poszczególne artykuły powstały w oparciu o wiedzę i doświadczenia własne autorek. Praca dot. dzieci w wieku 0-6 lat. Jej uzupełnieniem jest opracowanie "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami" z 2005 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289103, 289102 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(One Są Wśród Nas)
Bibliogr. s. [15].
Streszczenie: Praca ma pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom zrozumieć specyficzne problemy funkcjonowania dzieci z wadą wzroku. Pierwsza część książki napisana została przez autorkę w formie listu uczennicy V klasy poświęconego zagadnieniom występującym w życiu dzieci niewidomych (np. zainteresowania, sposób czytania i pisania). Następnie autorka krótko przedstawiła ograniczenia i możliwości dzieci niewidomych i słabowidzących, specyficzne problemy czytania i pisania uzupełnione podstawowymi radami dot. sposobu postępowania nauczyciela, jeśli w klasie są uczniowie z problemami wzrokowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275152, 275151 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Educatio)
ISBN: 83-7201-240-7 (Wydaw. Salezjańskie) ; 83-7072-357-8 (Wydaw. UKSW)
Bibliografia na stronach 289-297, bibliografia podmiotowa i przedmiotowa Z. Sękowskiej na stronach 279-289.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303106 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia niewidomych i niedowidzących / Tadeusz Majewski. - Wydanie I. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1983. - 323, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 318-[324].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 196527, 196526, 196524, 196523 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: założenia dot. wspomagania rozwoju, diagnozę umiejętności dziecka (np. z niepełnosprawnością intelektualną i z uszkodzonym wzrokiem) i metody wspomagania jego rozwoju; teoretyczne podstawy metody integracji sensorycznej A. Jean Ayres i propozycje ćwiczeń związanych z codziennymi czynnościami przeznaczonych do wykonywania przez rodziców z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem; metody pracy z dzieckiem głuchoniewidomym, w tym metody komunikowania się; przegląd programów stanowiących podstawę do formułowania indywidualnego programu wspomagania rozwoju dziecka; podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Uzupełnienie tego opracowania stanowi "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem" z 2005 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289091, 289090 (2 egz.)
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej