Form of Work
Publikacje naukowe
(11)
Książki
(10)
Artykuły
(9)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(8)
available
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(8)
Author
Walczak Grażyna (pedagogika)
(3)
Kucharczyk Izabella
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(2)
Cylulko Paweł (1963- )
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Gorzulowa Małgorzata
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Majewski Tadeusz (1931-2018)
(1)
Marchwicka Maria
(1)
Marczyńska-Wdówik Agnieszka M
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Patalon-Kłodawska Dorota
(1)
Walkiewicz-Krutak Małgorzata. Autor
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Dziecko niedowidzące
(15)
Dziecko niewidome
(10)
Rehabilitacja medyczna
(10)
Niedowidzenie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Niewidomi
(3)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wzrok
(2)
Ślepota
(2)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Edukacja domowa
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie
(1)
Neurologopedia
(1)
Niedowidzący
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pismo dla niewidomych
(1)
Rehabilitacja przedsionkowa
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Sękowska, Zofia
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Tyflopsychologia
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zespół Retta
(1)
Zmysł równowagi
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Subject: place
Kisielice (woj. warmińsko-mazurskie, pow. iławski, gm. Kisielice)
(1)
Poilska
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Artykuł problemowy
(8)
Poradnik
(5)
Artykuł przeglądowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(3)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
19 results Filter
Book
In basket
Zbiór mater. wykorzystanych na szkoleniach i konferencjach zorg. przez CMPP-P w l. 1994-1995.
Bibliogr. przy art.
Streszczenie: Zbiór artykułów o tematyce tyflologicznej, opartych na naukowych badaniach empirycznych i teoretycznych oraz na doświadczeniach z praktyki rewalidacyjnej. Zebrane materiały dotyczą nauczania szeroko rozumianej orientacji przestrzennej osób niewidomych i głuchoniewidomych; nawiązywania kontaktu z głuchoniewidomym niemowlęciem; pisma dotykowego; funkcjonowania dzieci niedowidzących w podstawowych szkołach masowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-144 274061 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 177-178.
Streszczenie: Praca przedstawia problemy związane z funkcjonowaniem osób niedowidzących. Książka omawia: podstawowe wiadomości o anatomii i fizjologii oka i podstawowe wady i schorzenia oczu (przyczyny powstawania niedowidzenia) oraz porady praktyczne (ćwiczenia usprawniające widzenie, techniki czytania niedowidzących), które mogą być przydatne w codziennej pracy z dzieckiem z dysfunkcją wzroku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279315 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-173 279316 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 77.
Streszczenie: Poradnik dla rodziców i opiekunów dzieci słabowidzących, pomagający nauczyć dzieci wykorzystywania resztek wzroku. Przedstawiono tu informacje potrzebne do zdiagnozowania tego niedostatku rozwoju dziecka oraz ukazujące czynniki umożliwiające posługiwanie się osłabionym wzrokiem. Podano także zbiór rad w jakich warunkach ćwiczyć umiejętność widzenia oraz propozycje do pracy z dzieckiem w wieku 0-3 lat.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276041 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-161 276042 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Zagadnienia ogólne: wzrok i jego uszkodzenia, funkcjonowanie dzieci z uszkodzonym wzrokiem, pomoce ułatwiające widzenie, wykorzystanie rysunku wypukłego i pisma brajla w nauczaniu dziecka niewidomego, środki techniczne w nauczaniu dzieci z uszkodzonym wzrokiem. Zagadnienia szczegółowe: wskazówki dla nauczycieli uczących dzieci z dysfunkcją wzroku na etapie początkowym, wskazówki dla nauczycieli poszczególnych przedmiotów lub grup przedmiotów. W dodatkach informacje praktyczne, m.in. przydatne adresy, także internetowe i tablice zawierające polski i obcojęzyczne alfabety brajlowskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-167 283023 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem, specyfikę pracy i zadania nauczyciela domowego, propozycje ćwiczeń rozwijających zmysł dotyku oraz inne umiejętności małego niewidomego dziecka (do pracy z dzieckiem w domu i w przedszkolu integracyjnym), zagadnienie zabawy i zabawki w rozwoju małych dzieci z uszkodzonym wzrokiem, współpracę terapeuty z rodzicami, wybrane programy będące podstawą do formułowania indywidualnych programów dla danego dziecka. Poszczególne artykuły powstały w oparciu o wiedzę i doświadczenia własne autorek. Praca dot. dzieci w wieku 0-6 lat. Jej uzupełnieniem jest opracowanie "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami" z 2005 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289102 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-213 289103 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(One Są Wśród Nas)
Bibliogr. s. [15].
Streszczenie: Praca ma pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom zrozumieć specyficzne problemy funkcjonowania dzieci z wadą wzroku. Pierwsza część książki napisana została przez autorkę w formie listu uczennicy V klasy poświęconego zagadnieniom występującym w życiu dzieci niewidomych (np. zainteresowania, sposób czytania i pisania). Następnie autorka krótko przedstawiła ograniczenia i możliwości dzieci niewidomych i słabowidzących, specyficzne problemy czytania i pisania uzupełnione podstawowymi radami dot. sposobu postępowania nauczyciela, jeśli w klasie są uczniowie z problemami wzrokowymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 275151 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-151 275152 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Psychologia niewidomych i niedowidzących / Tadeusz Majewski. - Wydanie I. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1983. - 323, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 318-[324].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 196527*, 196526, 196524, 196523 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
(Educatio)
ISBN: 83-7201-240-7 (Wydaw. Salezjańskie) ; 83-7072-357-8 (Wydaw. UKSW)
Bibliografia na stronach 289-297, bibliografia podmiotowa i przedmiotowa Z. Sękowskiej na stronach 279-289.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-239 303106 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: założenia dot. wspomagania rozwoju, diagnozę umiejętności dziecka (np. z niepełnosprawnością intelektualną i z uszkodzonym wzrokiem) i metody wspomagania jego rozwoju; teoretyczne podstawy metody integracji sensorycznej A. Jean Ayres i propozycje ćwiczeń związanych z codziennymi czynnościami przeznaczonych do wykonywania przez rodziców z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem; metody pracy z dzieckiem głuchoniewidomym, w tym metody komunikowania się; przegląd programów stanowiących podstawę do formułowania indywidualnego programu wspomagania rozwoju dziecka; podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Uzupełnienie tego opracowania stanowi "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem" z 2005 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289090 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-211 289091 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again