Form of Work
Ksi膮偶ki
(49)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Artyku艂y
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Status
only on-site
(33)
available
(26)
unavailable
(10)
Branch
Wypo偶yczalnia
(33)
Czytelnia
(36)
Author
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
Kisiel Bo偶ena
(4)
Przasnyska Maria
(4)
Kaja Barbara (1944- )
(3)
Pilecka W艂adys艂awa (1948- )
(3)
Pilecki Jan
(3)
Czownicka Ewa
(2)
Giczewska Aneta
(2)
Kirby Amanda
(2)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Siemieniecki Bronis艂aw (1950- )
(2)
Strumi艅ska Anna
(2)
Twardowski Andrzej (1956- )
(2)
Zab艂ocki Kazimierz Jacek (1946- )
(2)
Bartkiewicz Wioletta
(1)
Bar艂贸g Krystyna
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Fr枚hlich Andreas D
(1)
Gryniewicz Hanna
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasica Alicja
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kosi艅ska Ewa
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lechowicz Anna
(1)
Maciak Gra偶yna
(1)
Martowicz Zdzis艂awa
(1)
M艂ynarska Ma艂gorzata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nurek Krystyna
(1)
Olejasz Joanna Marta
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlik-Popielarska Beata
(1)
Placha J贸zef (1945- )
(1)
Pop艂awska Agnieszka
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serafin Teresa
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sowa J贸zef (1939- )
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tkaczyk Gra偶yna (1955- )
(1)
Walczak Gra偶yna (pedagogika)
(1)
Warrick Anne (1933- )
(1)
W艂odek-Chronowska Jadwiga (1938-1998)
(1)
艁agan Danuta
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(52)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Szko艂y wy偶sze
(5)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Nauczanie pocz膮tkowe
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Subject
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮
(35)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮
(14)
Pedagogika specjalna
(13)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Metoda Sherborne
(5)
Komunikacja wspomagaj膮ca
(4)
Nauczanie pocz膮tkowe
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Kszta艂cenie integracyjne
(3)
M艂odzie偶 z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮
(3)
Psychoterapia
(3)
Zastosowania komputer贸w w edukacji
(3)
Dogoterapia
(2)
Dotyk
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 fizyczn膮
(2)
Hipoterapia
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rozw贸j psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 ruchow膮
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Harcerstwo
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja spo艂eczna
(1)
Kluby
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Masa偶
(1)
Metoda o艣rodk贸w pracy
(1)
Metody aktywizuj膮ce (pedagogika)
(1)
Montessori, Maria
(1)
Mowa
(1)
My艣lenie
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedowidzenie
(1)
O艣rodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy dla Dzieci Niepe艂nosprawnych (Zielona G贸ra)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika katolicka
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pomoce techniczne dla niepe艂nosprawnych
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rehabilitacja spo艂eczna
(1)
R臋ka
(1)
Sherborne, Veronica
(1)
Szko艂a Podstawowa nr 149
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uk艂ad nerwowy
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie spo艂eczne
(1)
Subject: time
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Subject: place
Krak贸w (woj. ma艂opolskie)
(1)
Zielona G贸ra (woj.lubuskie)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(7)
Podr臋cznik
(5)
Artyku艂 z pracy zbiorowej
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Programy nauczania dla szk贸艂 specjalnych
(2)
Artyku艂 problemowy
(1)
Materia艂y konferencyjne
(1)
Program nauczania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(1)
55 results Filter
Authority data
No cover
Book
In basket
(ABC Hipoterapii)
Uwaga defekt! Brak gry.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: definicj臋 hipoterapii; upo艣ledzenie umys艂owe; zasady pracy hipoterapeuty z upo艣ledzonymi umys艂owo; wp艂yw zaj臋膰 hipoterapeutycznych na usprawnianie ruchowe, rozw贸j spo艂eczny; psychoterapi臋 na zaj臋ciach hipoterapeutycznych; wp艂yw hipoterapii na usprawnianie j臋zykowe dzieci z r贸偶nymi zaburzeniami; hipoterapi臋 dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej; wykorzystanie hipoterapii w metodzie F. Affolter i metodzie M. i Ch. Knill贸w; rol臋 zabawy w hipoterapii i pomoce dydaktyczne do zaj臋膰.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-230 291517 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(ABC Hipoterapii)
Uwaga! W egz. o sygnaturze 310446 brak dokumentu towarzysz膮cego (gry).
Bibliogr. przy rozdz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 310446 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311863, 311862 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 285420, 269301 (2 egz.)
Book
In basket
U g贸ry ok艂. nadtyt.: Metoda Ruchu Rozwijaj膮cego Weroniki Sherborne.
Bibliogr. s. 177-181.
Streszczenie: Geneza metody ruchu rozwijaj膮cego Weroniki Sherborne. Sposoby badania efektywno艣ci tej metody, jej zastosowania we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka oraz w terapii z dzie膰mi niepe艂nosprawnymi intelektualnie i z innymi zaburzeniami rozwoju. W zako艅czeniu pracy przedstawiono wypowiedzi praktyk贸w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 313710 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-170 286944 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Terapia z udzia艂em psa / Beata Pawlik-Popielarska. - Gda艅sk : Wydawnictwo Medyczne "Via Medica", 2005. - 76, s., [7] s. tabl. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 71-72.
Streszczenie: Autorka wprowadza w specyficzne zagadnienie, jakim jest terapia z udzia艂em zwierz臋cia. Du偶o uwagi po艣wi臋ca szczeg贸lnej "oprawie" terapeutycznej jak膮 jest pies. Zapoznaje z d艂ug膮 histori膮 przyja藕ni cz艂owieka z psem, rozwojem psychicznym psa i jego walorami terapeutycznymi na r贸偶nych etapach rozwoju cz艂owieka. Przedstawia w艂asny program zaj臋膰 terapeutycznych z udzia艂em psa i podsumowuje efekty swojej rocznej pracy z o艣miorgiem podopiecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. I-M-g-247 293870 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 49.
Streszczenie: Propozycje 膰wicze艅 i zabaw z dogoterapii, oparte na do艣wiadczeniach w pracy z dzie膰mi niepe艂nosprawnymi (z r贸偶nymi rodzajami niepe艂nosprawno艣ci) z przedszkola specjalnego. Celem programu dogoterapii jest prze艂amanie l臋ku dziecka przed psami, nawi膮zanie i pog艂臋bienie jego kontaktu ze zwierz臋tami oraz wyzwalanie spontanicznej aktywno艣ci dziecka niepe艂nosprawnego - zar贸wno w sferze ruchowej, jak i werbalnej. Realizowanie zaj臋膰 z udzia艂em ps贸w ma u艂atwi膰 dziecku m.in.: nabrania zaufania do ps贸w uczestnicz膮cych w zaj臋ciach, aktywny udzia艂 w 膰wiczeniach i zabawach z udzia艂em ps贸w, rozpoznawanie i nazywanie cz臋艣ci w艂asnego cia艂a i cia艂a psa, zdobycie umiej臋tno艣ci wyciszenia si臋 w czasie kontaktu z psem, osi膮ganie samodzielno艣ci w trakcie wykonywania zada艅.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. I-M-g-202 PNS 288398 (1 egz.)
Authority data
Authority data
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 265775, 265774 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 117-119.
Streszczenie: Autorka omawia dotyk i masa偶 jako form臋 kontaktu mi臋dzy lud藕mi (stymulacja taktylna). Zwraca uwag臋 na somatognozj臋 (identyfikacj臋 w艂asnego cia艂a), integracj臋 sensoryczn膮 i zaburzenia sensomotoryczne wyst臋puj膮ce w m贸zgowym pora偶eniu dzieci臋cym i autyzmie. Przedstawia przyk艂ady 膰wicze艅 stymuluj膮cych uk艂ad taktylny. Ksi膮偶ka przeznaczona dla rodzic贸w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290775*, 290774, 290773 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 305308 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-a-62 266080 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tekst cz臋艣c. t艂. z niem.
Streszczenie: Artyku艂y omawiaj膮 zagadnienia dotycz膮ce m.in.: integracji we wsp贸艂czesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepe艂nosprawno艣ci膮, roli dotyku w psychospo艂ecznym rozwoju dziecka, niepe艂nosprawno艣ci intelektualnej (zesp贸艂 Fra X, zesp贸艂 Retta), autyzmu, zespo艂u Turnera, zespo艂u kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci nies艂ysz膮cych, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnie艅 dzieci niepe艂nosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby w艂asnej warto艣ci dzieci niepe艂nosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-183 294752 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niekt贸rych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono r贸偶ne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rol臋 psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artyku艂ach om贸wiono metody pracy z dzie膰mi: metod臋 Weroniki Sherborne, metod臋 stymulacji sensomotorycznej, system kszta艂cenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kszta艂c膮ce sprawno艣膰 manualn膮 oraz metod臋 "plany aktywno艣ci dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczy艅ska zaprezentowa艂a autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolno艣ci do 艣wiadomego zapami臋tywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepe艂nosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowa艅 oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburze艅 rozwoju dziecka dla wyboru w艂a艣ciwej terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-255 306805 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Prezentowane w tym zbiorze zagadnienia rewalidacji dziecka niepe艂nosprawnego obejmuj膮 przegl膮d koncepcji wychowania specjalnego i ukazuj膮 sytuacj臋 psychologiczno-pedagogiczn膮 rewalidowanych dzieci z r贸偶nymi niepe艂nosprawno艣ciami. Ksi膮偶ka omawia m.in.: psychologiczne problemy dzieci i m艂odzie偶y j膮kaj膮cej si臋; udzia艂 rodziny w terapii dziecka z wad膮 s艂uchu prowadzonej metod膮 audytywno-werbaln膮; 艣rodowisko rodzinne dzieci i m艂odzie偶y pogotowia opieku艅czego; rol臋 aktywno艣ci tw贸rczej w procesie radzenia sobie z w艂asn膮 niepe艂nosprawno艣ci膮. Prac臋 ko艅czy ukazanie mo偶liwo艣ci komputerowego wspomagania rewalidacji dziecka niewidomego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279737 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-a-115 279739 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 138-140.
Streszczenie: Pi臋膰 prac wsp贸艂wydanych - ka偶da po艣wi臋cona innemu rodzajowi upo艣ledze艅. Standardy post臋powania zespo艂u orzekaj膮cego w poradniach psychologiczno- -pedagogicznych (wraz z uwagami do realizacji standardu) wobec dzieci i m艂odzie偶y z upo艣ledzeniem umys艂owym w stopniu lekkim, z upo艣ledzeniem umys艂owym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z dysfunkcj膮 narz膮du wzroku. Medyczne aspekty wady s艂uchu u dzieci; specyfika rozwoju dziecka z wad膮 s艂uchu w wieku 0-6 lat, ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem mowy; problemy rodzic贸w dziecka z wad膮 s艂uchu; uwarunkowania wyboru szko艂y dla dziecka z wad膮 s艂uchu; wskaz贸wki dla nauczyciela, kt贸ry ma w klasie ucznia z wad膮 s艂uchu, dot. nauczania i integracji spo艂. Post臋powanie diagnostyczne, oddzia艂ywanie, orzecznictwo w przypadku dzieci z autyzmem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289092 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-221 289093 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(ISSAC Seria 1)
Bibliogr. s. 89.
Streszczenie: Praca ukazuj膮ca mo偶liwe sposoby prozumiewania si臋 z osobami niepe艂nosprawnymi fizycznie lub umys艂owo w spos贸b bezs艂owny. Podstawowe wyja艣nienia dot. komunikacji wspomagaj膮cej i alternatywnej wraz z przyk艂adami os贸b wykorzystuj膮cych r贸偶ne metody komunikowania si臋. Na podst. do艣wiadcze艅 w uzyskanych w pracy o艣rodk贸w w Kwidzynie i w (g艂贸wnie) Kalkucie podano wskaz贸wki do oceniania mo偶liwo艣ci komunikacyjnych dzieci i os贸b doros艂ych, wyboru s艂ownictwa i sposob贸w kominikacji, wykonania tablicy lub ksi膮偶ki do komunikacji, dostosowania pomocy komunikacyjnej do mo偶liwo艣ci osoby niepe艂nosprawnej, stosowania "Modelu uczestnictwa".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 288077 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-c-60 PNS 280035 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 345-355.
Streszczenie: Monografia po艣wi臋cona metodzie o艣rodk贸w pracy, b臋d膮cej rezultatem osi膮gnie膰 najbardziej post臋powych pedagog贸w i psycholog贸w. Cz臋艣膰 teoretyczna ksi膮偶ki zawiera przegl膮d zagadnie艅 z teorii nauczania i uczenia si臋 dzieci upo艣ledzonych intelektualnie w stopniu lekkim. Zaprezentowano koncepcj臋 procesu rehabilitacji, wyr贸wnania szans, autonomii tych dzieci, kszta艂towania ich gotowo艣ci do podejmowania decyzji. W nast臋pnych rozdzia艂ach przedstawiono przebieg bada艅 empirycznych i ich wyniki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 287287 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-196 PNS 287288 (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: Przedstawiono: ocen臋 funkcjonowania dziecka i zasady prowadzenia zaj臋膰 wczesnego wspomagania rozwoju, model opieki realizowany w O艣rodku Wczesnej Interwencji, studium przypadku dziecka z upo艣ledzeniem umys艂owym (ocena funkcjonalna i terapia), wady s艂uchu i wychowanie s艂uchowe dziecka poni偶ej 1 miesi膮ca 偶ycia, wspomaganie rozwoju oparte na samodzielno艣ci i naturalnej aktywno艣ci dziecka z op贸藕nieniami w rozwoju zw艂aszcza intelektualnymi, wczesn膮 interwencj臋 w autyzmie dzieci臋cym i studium przypadku dziecka z autyzmem, zasady finansowania program贸w wczesnego wspomagania rozwoju dzieci wraz z rozporz膮dzeniem z 4. 04. 2004 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 289100 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-220 289101 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again