Form of Work
Książki
(33)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(25)
available
(23)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(25)
Author
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
Kisiel Bożena
(4)
Przasnyska Maria
(4)
Giczewska Aneta
(2)
Kirby Amanda
(2)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Ostafin Zuzanna (1971- )
(2)
Twardowski Andrzej (1956- )
(2)
Bartkiewicz Wioletta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Gryniewicz Hanna
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasica Alicja
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kosińska Ewa
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Lechowicz Anna
(1)
Machel Henryk (1940-2016)
(1)
Maciak Grażyna
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serafin Teresa
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955-2009)
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Warrick Anne (1933- )
(1)
Włodek-Chronowska Jadwiga (1938-1998)
(1)
Łagan Danuta
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(3)
Country
Poland
(36)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Terapeuci
(1)
Subject
Dziecko z niepełnosprawnością
(25)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Metoda Sherborne
(6)
Pedagogika specjalna
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Dotyk
(2)
Dyspraksja
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zastosowania komputerów w edukacji
(2)
Affolter, Félicie
(1)
Borzyszkowska, Halina
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Harcerstwo
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kluby
(1)
Knill, Christopher
(1)
Knill, Marianne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Lovaas, Ivar
(1)
Masaż
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda ośrodków pracy
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Montessori, Maria
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedowidzenie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy dla Dzieci Niepełnosprawnych (Zielona Góra)
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Ręka
(1)
Sherborne, Veronica
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoła Podstawowa nr 149
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapia pedagogiczna
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zakład Pedagogiki Specjalnej (Uniwersytet Gdański)
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Subject: time
1989-
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Subject: place
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Zielona Góra (woj.lubuskie)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Podręcznik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
36 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311863 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 285420, 269301 (2 egz.)
Book
In basket
U góry okł. nadtyt.: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Bibliogr. s. 177-181.
Streszczenie: Geneza metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Sposoby badania efektywności tej metody, jej zastosowania we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka oraz w terapii z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie i z innymi zaburzeniami rozwoju. W zakończeniu pracy przedstawiono wypowiedzi praktyków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 313710 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-170 286944 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 117-119.
Streszczenie: Autorka omawia dotyk i masaż jako formę kontaktu między ludźmi (stymulacja taktylna). Zwraca uwagę na somatognozję (identyfikację własnego ciała), integrację sensoryczną i zaburzenia sensomotoryczne występujące w mózgowym porażeniu dziecięcym i autyzmie. Przedstawia przykłady ćwiczeń stymulujących układ taktylny. Książka przeznaczona dla rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290775, 290774, 290773 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 305308 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-a-62 266080 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Artykuły omawiają zagadnienia dotyczące m.in.: integracji we współczesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością, roli dotyku w psychospołecznym rozwoju dziecka, niepełnosprawności intelektualnej (zespół Fra X, zespół Retta), autyzmu, zespołu Turnera, zespołu kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci niesłyszących, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnień dzieci niepełnosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby własnej wartości dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-183 294752 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono różne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rolę psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artykułach omówiono metody pracy z dziećmi: metodę Weroniki Sherborne, metodę stymulacji sensomotorycznej, system kształcenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kształcące sprawność manualną oraz metodę "plany aktywności dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczyńska zaprezentowała autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do świadomego zapamiętywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepełnosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowań oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburzeń rozwoju dziecka dla wyboru właściwej terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-255 306805 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 138-140.
Streszczenie: Pięć prac współwydanych - każda poświęcona innemu rodzajowi upośledzeń. Standardy postępowania zespołu orzekającego w poradniach psychologiczno- -pedagogicznych (wraz z uwagami do realizacji standardu) wobec dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z dysfunkcją narządu wzroku. Medyczne aspekty wady słuchu u dzieci; specyfika rozwoju dziecka z wadą słuchu w wieku 0-6 lat, ze szczególnym uwzględnieniem mowy; problemy rodziców dziecka z wadą słuchu; uwarunkowania wyboru szkoły dla dziecka z wadą słuchu; wskazówki dla nauczyciela, który ma w klasie ucznia z wadą słuchu, dot. nauczania i integracji społ. Postępowanie diagnostyczne, oddziaływanie, orzecznictwo w przypadku dzieci z autyzmem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289092 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-221 289093 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(ISSAC Seria 1)
Bibliogr. s. 89.
Streszczenie: Praca ukazująca możliwe sposoby prozumiewania się z osobami niepełnosprawnymi fizycznie lub umysłowo w sposób bezsłowny. Podstawowe wyjaśnienia dot. komunikacji wspomagającej i alternatywnej wraz z przykładami osób wykorzystujących różne metody komunikowania się. Na podst. doświadczeń w uzyskanych w pracy ośrodków w Kwidzynie i w (głównie) Kalkucie podano wskazówki do oceniania możliwości komunikacyjnych dzieci i osób dorosłych, wyboru słownictwa i sposobów kominikacji, wykonania tablicy lub książki do komunikacji, dostosowania pomocy komunikacyjnej do możliwości osoby niepełnosprawnej, stosowania "Modelu uczestnictwa".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 288077 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-c-60 PNS 280035 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 345-355.
Streszczenie: Monografia poświęcona metodzie ośrodków pracy, będącej rezultatem osiągnieć najbardziej postępowych pedagogów i psychologów. Część teoretyczna książki zawiera przegląd zagadnień z teorii nauczania i uczenia się dzieci upośledzonych intelektualnie w stopniu lekkim. Zaprezentowano koncepcję procesu rehabilitacji, wyrównania szans, autonomii tych dzieci, kształtowania ich gotowości do podejmowania decyzji. W następnych rozdziałach przedstawiono przebieg badań empirycznych i ich wyniki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 287287 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-196 PNS 287288 (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: Przedstawiono: ocenę funkcjonowania dziecka i zasady prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju, model opieki realizowany w Ośrodku Wczesnej Interwencji, studium przypadku dziecka z upośledzeniem umysłowym (ocena funkcjonalna i terapia), wady słuchu i wychowanie słuchowe dziecka poniżej 1 miesiąca życia, wspomaganie rozwoju oparte na samodzielności i naturalnej aktywności dziecka z opóźnieniami w rozwoju zwłaszcza intelektualnymi, wczesną interwencję w autyzmie dziecięcym i studium przypadku dziecka z autyzmem, zasady finansowania programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci wraz z rozporządzeniem z 4. 04. 2004 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289100 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-220 289101 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Na s. tyt. błędna nazwa aut. : nazwa właśc. Kirenko.
Bibliogr. s. 197-213.
Streszczenie: Przedstawiono stan wiedzy nt. upośledzenia umysłowego, rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym, przystosowania psychospołecznego, w tym osób z upośledzeniem umysłowym. Omówiono wyniki badań własnych, które miały na celu ocenę zależności między spostrzeganiem siebie i innych ludzi przez osoby upośledzone umysłowo w stopniu lekkim a ich zachowaniem przystosowawczym, z uwzględnieniem formy ich edukacji bądź rehabilitacji. Badania przeprowadzono wśród uczniów specjalnych gimnazjów i ośrodków szkolno-wychowawczych (wiek badanych 12-20 lat) oraz uczestników terapii zajęciowej i członków stowarzyszeń osób upośledzonych umysłowo (wiek badanych 21-43 lata) na terenie województw: lubelskiego, mazowieckiego, świętokrzyskiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291360 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-236 PNS 291361 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 61-[62].
Streszczenie: Program dla rodziców dzieci upośledzonych i dla wszystkich, którzy mają małe dzieci. Może być także stosowany w stosunku do młodzieży i dorosłych z trudnościami w komunikacji. Książka adresowana jest do opiekunów-terapeutów. Ukazano znaczenie reguralnego dotyku dla rozwoju kontaktu i komunikacji. Przedstawiono znaczenie kontaktu fizycznego dla prawidłowego rozwoju i sytuację dziecka z zaburzeniami komunikacji. Zaprezentowano sposób określania potrzeb (na przykładzie konkretnych osób), rolę rodziców i personelu, założenia organizacyjne, strukturę sesji kontaktu, przebieg poszczególnych sesji (z wykorzystaniem przypadków poszczególnych osób), wskazówki do sporządzania notatek. Opis uzupełniają fotografie z przykładami ćwiczeń. (Ukazała się też kaseta ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-94 PNS 278531 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Programy przeznaczone do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnymi upośledzeniami fizycznymi i intelektualnymi. Podstawowym założeniem jest stwierdzenie, że rozwój człowieka uzależniony jest od jego wiedzy o sobie, w tym od świadomości własnego ciała. Przedstawiono 4 programy aktywności ruchowej oraz program wprowadzający i program specjalny dla dzieci bardzo niesprwnych fizycznie, psychotycznych lub autystycznych. Każdy program składa się z aktywności, do których podano cel i sposób wykonania. Omówieniom ćwiczeń towarzyszą fotografie. Zaproponowano też sposób notowania postępów dzieci. Integralną część programów stanowi muzyka, ponieważ specjalny akompaniament ma być sygnałem każdego ruchu dziecka (ukazały się 3 kasety ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 278528 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-95 PNS 278529 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 151-164.
Dla studentów nauczania początkowego, pedagogiki opekuńczo-wychowawczej studiów dziennych i zaocznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 255521, 255520 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-N-e-94 255522 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 36-37.
Streszczenie: Omówienie zestawu zadań do diagnozy stanu myślenia dziecka w aspekcie przetwarzania informacji słownych wykorzystywanego przez autorów w ramach realizowania psychostymulacyjnej metody kształtowania i rozwoju mowy i myślenia. Zadania przeznaczone są dla dzieci, z którymi można porozumieć się słownie - w wieku przedszkolnym w normie intelektualnej lub starszych lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy testu, scharakteryzowano zadania testowe i procedurę testowania, podano przykładowy protokół badania i terapii dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9.072 TES (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 237201 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-129 PNS 237202 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 151-155.
Streszczenie: Efekt badań (z l. 1999-2001) nad komputerowym wspomaganiem komunikacji uczniów szkoły podstawowej. Przedstawiono: zagadnienia wielorakiej niepełnosprawności i komunikowania się uczniów wielorako upośledzonych, podsumowanie sposobu pracy w Szkole Podstawowej nr 327 w Warszawie; urządzenia informatyczne i programy komputerowe do zastosowania w edukacji specjalnej; studia przypadków (obejmujących: historię, diagnozę początkową i końcową umiejętności funkcjonalnych dziecka, charakterystykę pracy z użyciem komputera) trojga niemówiących uczniów z porażeniem mózgowym (porozumiewających się za pomocą symboli Blissa lub piktogramów PSC), rekapitulację wyników pracy z dziećmi; wnioski praktyczne dot. komputerowego wspomagania komunikacji w pracy rewalidacyjnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289221, 288931 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-206 PNS 288932 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 312223 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 300-[304].
Streszczenie: Autor - teoretyk i praktyk w dziedzinie nauczania specjalnego, twórca koncepcji stymulacji od podstaw, wyjaśnia pojęcie głębokiej wielorakiej niepełnosprawności i opisuje jej przyczyny, rodzaje, cechy. Omawia zagadnienia głębokiej wielorakiej niepełnosprawności specyficzne dla dzieci i osób dorosłych: ich potrzeby, miejsce w rodzinie, zachowania. Prezentuje najczęściej spotykane zaburzenia rozwoju ruchowego; funkcje porozumiewania się ; czynności pielęgnacyjne; codzienną stymulację ułatwiającą uczenie się i uczestnictwo w czynnościach życiowych. Wiele cennych, praktycznych wskazówek może okazać się pomocnych w pracy z osobami głęboko niepełnosprawnymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277448 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-121 277449 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again