Form of Work
Książki
(44)
Artykuły
(10)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(28)
available
(24)
unavailable
(12)
Branch
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(30)
Author
Twardowski Andrzej (1956- )
(5)
Piszczek Maria
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Smyczek Alina
(2)
Straßmeier Walter (1938- )
(2)
Atys Paulina
(1)
Babiarz Mirosław
(1)
Bieńkowska Sylwia
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gemra Joanna
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grycman Magdalena
(1)
Górecka Wiesława
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Halbig Johannes (1954- )
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jurkiewicz Celina
(1)
Kalota-Wilczyńska Karolina
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kowalewska Jadwiga
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krasnodębska Renata
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kurczak-Wawrowska Ewa
(1)
Kuzimska-Bartnik Katarzyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kwaśny Agnieszka
(1)
Kwiatkowska-Żelazny Grażyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Malicka Monika
(1)
Matelowska Eliza
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Milanowska Kazimiera (1926-2018)
(1)
Naciuk Alicja
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ohme Małgorzata
(1)
Oszustowicz Barbara Maria
(1)
Pawelczak Katarzyna
(1)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016)
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Skorupa Joanna
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Szumiata Magdalena
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Wehnert Reinhard
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(1)
Zalewski Mirosław (muzyka)
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Year
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(55)
Language
Polish
(12)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Dziecko z niepełnosprawnością
(32)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(22)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Neurologopedia
(9)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Rodzina
(5)
Gry i zabawy
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Mowa
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Niemowlę
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Małogłowie
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Animaloterapia
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Edukacja domowa
(1)
Holoprosencefalia
(1)
Inność
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Masaż
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Niedowidzenie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespół łamliwego chromosomu X
(1)
Subject: time
2001-
(11)
Genre/Form
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
60 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 119-123.
Streszczenie: W pracy omówiono normy rozwojowe, które można wykorzystać podczas badania i obserwacji dzieci do 12 miesiąca życia, a także osób głęboko upośledzonych umysłowo funkcjonujących na poziomie noworodka lub niemowlęcia. W części drugiej przedstawiono podstawowe zasady stymulacji rozwoju uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym oraz efekty zajęć rewalidacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292602 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 292603 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304597 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311573 (1 egz.)
Book
In basket
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. s. [337]-354.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. B 16 306684 (1 egz.)
Authority data
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Próba ukazania wielości potrzeb użytkowników AAC-wspomagającego i alternatywnego sposobu porozumiewania się. Wskazanie źródeł, pomysłów i technik oraz sposobów pracy z dziećmi niemówiącymi. W każdym rozdziale opisano historie osób z deficytami w zakresie umijętności komunikacyjnych oraz drogi dążenia do konkretnych osiągnięć w dziedzinie komunikacji międzyludzkiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 288076 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 126350, 126347 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311317, 311316 (2 egz.)
Authority data
Authority data
Authority data
Book
In basket
(Jak Wspomagać)
Bibliogr. s. 245-248.
Streszczenie: Zbiór wskazówek i rad dla rodziców, opiekunów i wychowawców dzieci z niepełnosprawnością. Autorzy omawiają rozwój dziecka z niepełnosprawnością od pierwszych lat życia aż do dorosłości. Zwracają uwagę na umiejętne wspomaganie rozwoju dziecka z ograniczoną sprawnością przez rodziców i nauczycieli (czynniki pozytywne, czynniki negatywne).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 300962, 298048 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-194 296775 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Artykuły omawiają zagadnienia dotyczące m.in.: integracji we współczesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością, roli dotyku w psychospołecznym rozwoju dziecka, niepełnosprawności intelektualnej (zespół Fra X, zespół Retta), autyzmu, zespołu Turnera, zespołu kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci niesłyszących, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnień dzieci niepełnosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby własnej wartości dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-183 294752 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Nota o aut. s. 265-266.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W publikacji scharakteryzowano rzadkie choroby genetyczne (zespół Tourette'a, zespół Landau-Kleffnera, zespół Turnera, zespół Marshalla, MECP2 duplication syndrome). Autorzy przedstawiają zagadnienia dotyczące m.in. wiedzy nauczycieli na temat rzadkich chorób genetycznych, metody nauki matematyki (dodawanie, odejmowanie), rozwoju Ja u dzieci niepełnosprawnych, roli Warsztatów Terapii Zajęciowej, logorytmiki w terapii dziecka z wadą słuchu, roli zajęć muzycznych we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, godności osoby niepełnosprawnej we wspólnotach L'Arche oraz wspólnotach różnych wyznań. Książka zawiera praktyczne rady dla rodziców dziecka niepełnosprawnego dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach i szkołach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 315762 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-190 296537 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono różne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rolę psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artykułach omówiono metody pracy z dziećmi: metodę Weroniki Sherborne, metodę stymulacji sensomotorycznej, system kształcenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kształcące sprawność manualną oraz metodę "plany aktywności dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczyńska zaprezentowała autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do świadomego zapamiętywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepełnosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowań oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburzeń rozwoju dziecka dla wyboru właściwej terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-255 306805 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 160-[169].
Streszczenie: Autorka omawia diagnozę osięgniętego przez dziecko poziomu rozwoju poznawczego, sposoby porozumiewania się, rozwój emocjonalny, przejawy samoświadomości, stres, lęk, agresję i samoagresję. Zwraca uwagę na pracę z ciałem i oddechem, na programy aktywności M.Ch.Knillów i wykorzystanie muzyki w terapii osób głębiej upośledzonych oraz edukację dzieci z tymi problemami i wczesne wspomaganie ich rozwoju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 292604 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 292605 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Omówiono: pojęcie terapii pedagogicznej, specyfikę pracy pedagoga i psychologa w rewalidacji osób niepełnosprawnych, konstruktywistyczne podejście do nauczania początkowego i pracy korekcyjno-kompensacyjnej (w opozycji do podejścia instrukcjonistycznego), zagadnienia terapii logopedycznej, zagadnienia terapii dzieci z wadą słuchu, wykorzystanie metody ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne w pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej, wspieranie rozwoju umiejętności komunikacyjnych uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, kinezjologię edukacyjną jako kontrowersyjną metodę terapii, muzykoterapię dzieci niepełnosprawnych, arteterapię dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, pracę z uczniem agresywnym, zasady projektowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów niepełnosprawnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 297120 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-193 297121 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: W książce opisano zabawy rozwijające osobowość dzieci niepełnosprawnych, wspierające kompetencje (poznanie siebie, wiarę we własne siły, zdolności komunikowania się) oraz istotne dla wychowania integracyjnego. Zabawy skierowano do dzieci z ograniczeniami psychoruchowymi, jak również do dzieci zdrowych. Wyjaśniono podstawy pedagogiczne (czynniki, które należy uwzględnić organizując i wybierając zabawy, trudności, zalety i korzyści poszczególnych zabaw, rolę prowadzącego zabawy, elementy sprawiające problemy oraz sposób wyjaśniania reguł zabaw niepełnosprawnym). Pokazano, w jaki sposób modyfikować zabawy dostosowując je do poziomu poszczególnych dzieci. Scharakteryzowano m.in. zabawy grupowe, stolikowe oraz inscenizacje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292617 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 221651, 221649, 221647 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-41 221650 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again