Form of Work
Książki
(28)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(24)
only on-site
(5)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(5)
Author
Twardowski Andrzej (1956- )
(4)
Szczygieł Beata
(3)
Atys Paulina
(1)
Babiarz Mirosław
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grycman Magdalena
(1)
Górecka Wiesława
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Halbig Johannes (1954- )
(1)
Jurkiewicz Celina
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kowalewska Jadwiga
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Milanowska Kazimiera (1926-2018)
(1)
Naciuk Alicja
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ohme Małgorzata
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016)
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Smyczek Alina
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Wehnert Reinhard
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(28)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Subject
Dziecko z niepełnosprawnością
(21)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Mowa
(5)
Kształcenie integracyjne
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Korekcja mowy
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Choroby genetyczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Masaż
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Niedowidzenie
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wcześniak
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
28 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Próba ukazania wielości potrzeb użytkowników AAC-wspomagającego i alternatywnego sposobu porozumiewania się. Wskazanie źródeł, pomysłów i technik oraz sposobów pracy z dziećmi niemówiącymi. W każdym rozdziale opisano historie osób z deficytami w zakresie umijętności komunikacyjnych oraz drogi dążenia do konkretnych osiągnięć w dziedzinie komunikacji międzyludzkiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 288076 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 126350, 126347 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311317, 311316 (2 egz.)
Book
In basket
(Jak Wspomagać)
Bibliogr. s. 245-248.
Streszczenie: Zbiór wskazówek i rad dla rodziców, opiekunów i wychowawców dzieci z niepełnosprawnością. Autorzy omawiają rozwój dziecka z niepełnosprawnością od pierwszych lat życia aż do dorosłości. Zwracają uwagę na umiejętne wspomaganie rozwoju dziecka z ograniczoną sprawnością przez rodziców i nauczycieli (czynniki pozytywne, czynniki negatywne).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 300962, 298048, 298047, 296775 (4 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Artykuły omawiają zagadnienia dotyczące m.in.: integracji we współczesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością, roli dotyku w psychospołecznym rozwoju dziecka, niepełnosprawności intelektualnej (zespół Fra X, zespół Retta), autyzmu, zespołu Turnera, zespołu kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci niesłyszących, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnień dzieci niepełnosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby własnej wartości dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 294752 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Nota o aut. s. 265-266.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W publikacji scharakteryzowano rzadkie choroby genetyczne (zespół Tourette'a, zespół Landau-Kleffnera, zespół Turnera, zespół Marshalla, MECP2 duplication syndrome). Autorzy przedstawiają zagadnienia dotyczące m.in. wiedzy nauczycieli na temat rzadkich chorób genetycznych, metody nauki matematyki (dodawanie, odejmowanie), rozwoju Ja u dzieci niepełnosprawnych, roli Warsztatów Terapii Zajęciowej, logorytmiki w terapii dziecka z wadą słuchu, roli zajęć muzycznych we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, godności osoby niepełnosprawnej we wspólnotach L'Arche oraz wspólnotach różnych wyznań. Książka zawiera praktyczne rady dla rodziców dziecka niepełnosprawnego dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach i szkołach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 296537 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono różne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rolę psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artykułach omówiono metody pracy z dziećmi: metodę Weroniki Sherborne, metodę stymulacji sensomotorycznej, system kształcenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kształcące sprawność manualną oraz metodę "plany aktywności dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczyńska zaprezentowała autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do świadomego zapamiętywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepełnosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowań oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburzeń rozwoju dziecka dla wyboru właściwej terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 306805 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311573 (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: W książce opisano zabawy rozwijające osobowość dzieci niepełnosprawnych, wspierające kompetencje (poznanie siebie, wiarę we własne siły, zdolności komunikowania się) oraz istotne dla wychowania integracyjnego. Zabawy skierowano do dzieci z ograniczeniami psychoruchowymi, jak również do dzieci zdrowych. Wyjaśniono podstawy pedagogiczne (czynniki, które należy uwzględnić organizując i wybierając zabawy, trudności, zalety i korzyści poszczególnych zabaw, rolę prowadzącego zabawy, elementy sprawiające problemy oraz sposób wyjaśniania reguł zabaw niepełnosprawnym). Pokazano, w jaki sposób modyfikować zabawy dostosowując je do poziomu poszczególnych dzieci. Scharakteryzowano m.in. zabawy grupowe, stolikowe oraz inscenizacje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292617 (1 egz.)
No cover
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 117-119.
Streszczenie: Autorka omawia dotyk i masaż jako formę kontaktu między ludźmi (stymulacja taktylna). Zwraca uwagę na somatognozję (identyfikację własnego ciała), integrację sensoryczną i zaburzenia sensomotoryczne występujące w mózgowym porażeniu dziecięcym i autyzmie. Przedstawia przykłady ćwiczeń stymulujących układ taktylny. Książka przeznaczona dla rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290775, 290774, 290773 (3 egz.)
Book
In basket
Na okł. odmienna nazwa wydawcy : Gdańskie Wydaw. Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [101].
Streszczenie: Wskazówki metodyczne i opisy ćwiczeń dla dzieci niepełnosprawnych umysłowo i ich krewnego opiekuna. Są to ćwiczenia bez przyrządów i z przyrządami, którymi są przedmioty codziennego użytku. Zamieszczono też spis, z adresami, polskich organizacji (uporządkowany wg województw) działajacych na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie (do 18. roku życia).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291551, 291550 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Metodycy - Nauczycielom)
Streszczenie: Opis indywidualnej pracy nauczyciela przedszkola z Maćkiem - dzieckiem niepełnosprawnym (zaburzenia ruchowe, brak mowy), sposób wprowadzania dziecka do grupy przedszkolnej, sposób organizowania klasy integracyjnej w szkole, przykłady prostych zabaw edukacyjnych, konspekty zajęć muzyczno-ruchowych i zajęć plastycznych z jednym dzieckiem na etapie początkowym. W całej książce systematycznie podkreśla się konieczność współpracy nauczyciela z rodziną dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 282245, 282244, 282243 (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 296738 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292020 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Wyjaśnienie znaczenia pojęcia opóźnionego rozwoju mowy (ORM), jego objawów i przyczyn. Klasyfikacja zaburzeń mowy dzieci opóźnionych umysłowo, z mózgowym porażeniem dziecięcym, apatycznych, autystycznych, niedosłyszących i głuchych, z trudnościami w czytaniu. Zasady i przykłady konstruowania programów stymulacyjno terapeutycznych oraz charakterystyka wybranych programów językowych dla dzieci opóźnionych w rozwoju mowy. Opis adaptacji Programu Bricker i współpracowników (z przykładami ćwiczeń). Prezentacja opracowania programu "Rozwijanie Mowy Dziecka" (RMP).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 284165 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 115-119.
Streszczenie: Pojęcie i objawy mpdz., schorzenia współwystępujące. Wyniki badań poziomu rozwoju umysłowego 163 5-letnich dzieci z mpdz. (badania w Warszawie na przełomie l. 80/90). Rozwój osobowości dzieci i młodzieży z mpdz. w aspekcie: potrzeb psychicznych, uwarunkowań i przejawów zaburzeń zachowania, kształtowania obrazu siebie, adaptacji psychospołecznej. Założenia i elementy składowe wieloprofilowego usprawnianie dzieci i młodzieży z mpdz.: rehabilitacja ruchowa, terapia logopedyczna, rewalidacja psychopedagogiczna (przegląd metod), terapia zajęciowa, muzykoterapia, rehabilitacja społ. i zawodowa. Postawy rodziców i ich wpływ na zachowanie dziecka z mpdz., problemy rodziców. Zagadnienie integracji społ. niepełnosprawnych (w tym szkolnej dzieci z mpdz.).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288700 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-158 PNS 288701 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 308075 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-263 308805 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Nazwy aut. na s. 227.
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Przedstawiono zarówno ogólne zagadnienia opóźnienia rozwoju mowy i jego terapii (tym udział rodziców), jak i poszczególne sposoby wspomagania komunikacji i terapii (np. NLP, muzykoterapia, terapia logopedyczna z komputerem) w różnych rodzajach niepełnosprawności, jak dysleksja, autyzm, dziecko niemówiące (m.in. zastosowanie symboli Blissa, AAC i Model uczestnictwa), niesłyszące, upośledzone umysłowo.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 284901 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again