Form of Work
Ksi膮偶ki
(41)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(24)
only on-site
(24)
unavailable
(8)
Branch
Wypo偶yczalnia
(32)
Czytelnia
(24)
Author
Twardowski Andrzej (1956- )
(5)
Piszczek Maria
(3)
Szczygie艂 Beata
(3)
Bar艂贸g Krystyna
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Smyczek Alina
(2)
Stra脽meier Walter (1938- )
(2)
Atys Paulina
(1)
Babiarz Miros艂aw
(1)
Brzezi艅ska Anna (1949- )
(1)
Dykcik W艂adys艂aw (1942-2013)
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Gruszczyk-Kolczy艅ska Edyta (1940- )
(1)
Grycman Magdalena
(1)
G贸recka Wies艂awa
(1)
G艂odkowska Joanna
(1)
Halbig Johannes (1954- )
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jurkiewicz Celina
(1)
Kar谩skov谩 Vlasta (1947- )
(1)
Kowalewska Jadwiga
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kurczak-Wawrowska Ewa
(1)
Kwa艣niewska Gra偶yna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Milanowska Kazimiera (1926-2018)
(1)
Naciuk Alicja
(1)
Odowska-Szlachcic Bo偶enna
(1)
Ohme Ma艂gorzata
(1)
Oszustowicz Barbara Maria
(1)
Pawelczak Katarzyna
(1)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016)
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Sk贸rczy艅ska Ma艂gorzata
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Walczak Gra偶yna (pedagogika)
(1)
Wehnert Reinhard
(1)
Wi艣niewska Marta (pedagog)
(1)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(1)
艁osiowski Zbigniew
(1)
Year
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(42)
Language
Polish
(2)
Audience Group
Szko艂y wy偶sze
(2)
Nauczyciele
(1)
Szko艂y podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮
(30)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮
(11)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Rodzina
(5)
Gry i zabawy
(4)
Kszta艂cenie integracyjne
(4)
Mowa
(4)
Niemowl臋
(3)
Dzieci臋ce pora偶enie m贸zgowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rozw贸j psychofizyczny dziecka
(2)
Choroby dzieci臋ce
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedowidz膮ce
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 fizyczn膮
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Inno艣膰
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Komunikacja spo艂eczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Masa偶
(1)
M艂odzie偶 z niepe艂nosprawno艣ci膮
(1)
Niedowidzenie
(1)
Osoby z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮
(1)
O艣rodkowy uk艂ad nerwowy
(1)
Rytmika
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uk艂ad nerwowy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(5)
Podr臋cznik
(4)
Poradnik
(4)
Materia艂y konferencyjne
(2)
Scenariusz zaj臋膰
(1)
膯wiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i spo艂ecze艅stwo
(1)
47 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 119-123.
Streszczenie: W pracy om贸wiono normy rozwojowe, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 podczas badania i obserwacji dzieci do 12 miesi膮ca 偶ycia, a tak偶e os贸b g艂臋boko upo艣ledzonych umys艂owo funkcjonuj膮cych na poziomie noworodka lub niemowl臋cia. W cz臋艣ci drugiej przedstawiono podstawowe zasady stymulacji rozwoju uczni贸w z g艂臋bokim upo艣ledzeniem umys艂owym oraz efekty zaj臋膰 rewalidacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292602 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 292603 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 304597 (1 egz.)
Authority data
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Pr贸ba ukazania wielo艣ci potrzeb u偶ytkownik贸w AAC-wspomagaj膮cego i alternatywnego sposobu porozumiewania si臋. Wskazanie 藕r贸de艂, pomys艂贸w i technik oraz sposob贸w pracy z dzie膰mi niem贸wi膮cymi. W ka偶dym rozdziale opisano historie os贸b z deficytami w zakresie umij臋tno艣ci komunikacyjnych oraz drogi d膮偶enia do konkretnych osi膮gni臋膰 w dziedzinie komunikacji mi臋dzyludzkiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 288076 (1 egz.)
D艂ugo艣膰 kolejki oczekuj膮cych: 2.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 126350, 126347 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311317, 311316 (2 egz.)
Authority data
Authority data
Authority data
Book
In basket
(Jak Wspomaga膰)
Bibliogr. s. 245-248.
Streszczenie: Zbi贸r wskaz贸wek i rad dla rodzic贸w, opiekun贸w i wychowawc贸w dzieci z niepe艂nosprawno艣ci膮. Autorzy omawiaj膮 rozw贸j dziecka z niepe艂nosprawno艣ci膮 od pierwszych lat 偶ycia a偶 do doros艂o艣ci. Zwracaj膮 uwag臋 na umiej臋tne wspomaganie rozwoju dziecka z ograniczon膮 sprawno艣ci膮 przez rodzic贸w i nauczycieli (czynniki pozytywne, czynniki negatywne).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 300962, 298048, 298047 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-194 296775 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tekst cz臋艣c. t艂. z niem.
Streszczenie: Artyku艂y omawiaj膮 zagadnienia dotycz膮ce m.in.: integracji we wsp贸艂czesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepe艂nosprawno艣ci膮, roli dotyku w psychospo艂ecznym rozwoju dziecka, niepe艂nosprawno艣ci intelektualnej (zesp贸艂 Fra X, zesp贸艂 Retta), autyzmu, zespo艂u Turnera, zespo艂u kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci nies艂ysz膮cych, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnie艅 dzieci niepe艂nosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby w艂asnej warto艣ci dzieci niepe艂nosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-183 294752 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Nota o aut. s. 265-266.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W publikacji scharakteryzowano rzadkie choroby genetyczne (zesp贸艂 Tourette'a, zesp贸艂 Landau-Kleffnera, zesp贸艂 Turnera, zesp贸艂 Marshalla, MECP2 duplication syndrome). Autorzy przedstawiaj膮 zagadnienia dotycz膮ce m.in. wiedzy nauczycieli na temat rzadkich chor贸b genetycznych, metody nauki matematyki (dodawanie, odejmowanie), rozwoju Ja u dzieci niepe艂nosprawnych, roli Warsztat贸w Terapii Zaj臋ciowej, logorytmiki w terapii dziecka z wad膮 s艂uchu, roli zaj臋膰 muzycznych we wspomaganiu dziecka niepe艂nosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, godno艣ci osoby niepe艂nosprawnej we wsp贸lnotach L'Arche oraz wsp贸lnotach r贸偶nych wyzna艅. Ksi膮偶ka zawiera praktyczne rady dla rodzic贸w dziecka niepe艂nosprawnego dotycz膮ce pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach i szko艂ach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 315762 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-190 296537 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niekt贸rych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono r贸偶ne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rol臋 psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artyku艂ach om贸wiono metody pracy z dzie膰mi: metod臋 Weroniki Sherborne, metod臋 stymulacji sensomotorycznej, system kszta艂cenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kszta艂c膮ce sprawno艣膰 manualn膮 oraz metod臋 "plany aktywno艣ci dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczy艅ska zaprezentowa艂a autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolno艣ci do 艣wiadomego zapami臋tywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepe艂nosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowa艅 oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburze艅 rozwoju dziecka dla wyboru w艂a艣ciwej terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-255 306805 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 160-[169].
Streszczenie: Autorka omawia diagnoz臋 osi臋gni臋tego przez dziecko poziomu rozwoju poznawczego, sposoby porozumiewania si臋, rozw贸j emocjonalny, przejawy samo艣wiadomo艣ci, stres, l臋k, agresj臋 i samoagresj臋. Zwraca uwag臋 na prac臋 z cia艂em i oddechem, na programy aktywno艣ci M.Ch.Knill贸w i wykorzystanie muzyki w terapii os贸b g艂臋biej upo艣ledzonych oraz edukacj臋 dzieci z tymi problemami i wczesne wspomaganie ich rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292605 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Om贸wiono: poj臋cie terapii pedagogicznej, specyfik臋 pracy pedagoga i psychologa w rewalidacji os贸b niepe艂nosprawnych, konstruktywistyczne podej艣cie do nauczania pocz膮tkowego i pracy korekcyjno-kompensacyjnej (w opozycji do podej艣cia instrukcjonistycznego), zagadnienia terapii logopedycznej, zagadnienia terapii dzieci z wad膮 s艂uchu, wykorzystanie metody ruchu rozwijaj膮cego Veroniki Sherborne w pracy z dzie膰mi z zaburzeniami integracji sensorycznej, wspieranie rozwoju umiej臋tno艣ci komunikacyjnych uczni贸w z g艂臋bsz膮 niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮, kinezjologi臋 edukacyjn膮 jako kontrowersyjn膮 metod臋 terapii, muzykoterapi臋 dzieci niepe艂nosprawnych, arteterapi臋 dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, prac臋 z uczniem agresywnym, zasady projektowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczni贸w niepe艂nosprawnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 297120 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-193 297121 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311573 (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: W ksi膮偶ce opisano zabawy rozwijaj膮ce osobowo艣膰 dzieci niepe艂nosprawnych, wspieraj膮ce kompetencje (poznanie siebie, wiar臋 we w艂asne si艂y, zdolno艣ci komunikowania si臋) oraz istotne dla wychowania integracyjnego. Zabawy skierowano do dzieci z ograniczeniami psychoruchowymi, jak r贸wnie偶 do dzieci zdrowych. Wyja艣niono podstawy pedagogiczne (czynniki, kt贸re nale偶y uwzgl臋dni膰 organizuj膮c i wybieraj膮c zabawy, trudno艣ci, zalety i korzy艣ci poszczeg贸lnych zabaw, rol臋 prowadz膮cego zabawy, elementy sprawiaj膮ce problemy oraz spos贸b wyja艣niania regu艂 zabaw niepe艂nosprawnym). Pokazano, w jaki spos贸b modyfikowa膰 zabawy dostosowuj膮c je do poziomu poszczeg贸lnych dzieci. Scharakteryzowano m.in. zabawy grupowe, stolikowe oraz inscenizacje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292617 (1 egz.)
No cover
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 117-119.
Streszczenie: Autorka omawia dotyk i masa偶 jako form臋 kontaktu mi臋dzy lud藕mi (stymulacja taktylna). Zwraca uwag臋 na somatognozj臋 (identyfikacj臋 w艂asnego cia艂a), integracj臋 sensoryczn膮 i zaburzenia sensomotoryczne wyst臋puj膮ce w m贸zgowym pora偶eniu dzieci臋cym i autyzmie. Przedstawia przyk艂ady 膰wicze艅 stymuluj膮cych uk艂ad taktylny. Ksi膮偶ka przeznaczona dla rodzic贸w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290775*, 290774, 290773 (3 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again