Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Twardowski Andrzej (1956- )
(2)
Atys Paulina
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Górecka Wiesława
(1)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016)
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Mowa
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja domowa
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Masaż
(1)
Niedowidzenie
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311317, 311316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Artykuły omawiają zagadnienia dotyczące m.in.: integracji we współczesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością, roli dotyku w psychospołecznym rozwoju dziecka, niepełnosprawności intelektualnej (zespół Fra X, zespół Retta), autyzmu, zespołu Turnera, zespołu kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci niesłyszących, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnień dzieci niepełnosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby własnej wartości dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono różne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rolę psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artykułach omówiono metody pracy z dziećmi: metodę Weroniki Sherborne, metodę stymulacji sensomotorycznej, system kształcenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kształcące sprawność manualną oraz metodę "plany aktywności dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczyńska zaprezentowała autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do świadomego zapamiętywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepełnosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowań oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburzeń rozwoju dziecka dla wyboru właściwej terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 117-119.
Streszczenie: Autorka omawia dotyk i masaż jako formę kontaktu między ludźmi (stymulacja taktylna). Zwraca uwagę na somatognozję (identyfikację własnego ciała), integrację sensoryczną i zaburzenia sensomotoryczne występujące w mózgowym porażeniu dziecięcym i autyzmie. Przedstawia przykłady ćwiczeń stymulujących układ taktylny. Książka przeznaczona dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290775, 290774 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308075 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 227.
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Przedstawiono zarówno ogólne zagadnienia opóźnienia rozwoju mowy i jego terapii (tym udział rodziców), jak i poszczególne sposoby wspomagania komunikacji i terapii (np. NLP, muzykoterapia, terapia logopedyczna z komputerem) w różnych rodzajach niepełnosprawności, jak dysleksja, autyzm, dziecko niemówiące (m.in. zastosowanie symboli Blissa, AAC i Model uczestnictwa), niesłyszące, upośledzone umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: założenia dot. wspomagania rozwoju, diagnozę umiejętności dziecka (np. z niepełnosprawnością intelektualną i z uszkodzonym wzrokiem) i metody wspomagania jego rozwoju; teoretyczne podstawy metody integracji sensorycznej A. Jean Ayres i propozycje ćwiczeń związanych z codziennymi czynnościami przeznaczonych do wykonywania przez rodziców z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem; metody pracy z dzieckiem głuchoniewidomym, w tym metody komunikowania się; przegląd programów stanowiących podstawę do formułowania indywidualnego programu wspomagania rozwoju dziecka; podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Uzupełnienie tego opracowania stanowi "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem" z 2005 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289091, 289090 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej