Form of Work
Książki
(54)
Artykuły
(39)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(19)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Druki ulotne
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Status
available
(34)
only on-site
(30)
unavailable
(10)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(30)
Author
Głodkowska Joanna
(5)
Naprawa Renata
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(5)
Kielin Jacek (1965- )
(4)
Mach Cecylia
(3)
Piszczek Maria
(3)
Szczepańska Krystyna
(3)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Jakoniuk-Diallo Anna
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Kulesza Ewa Maria
(2)
Kuś Joanna (pedagogika)
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Woźniczka Ewa
(2)
Babkina Natal'â Viktorovna
(1)
Baran Jadwiga (1923-1986)
(1)
Bartuś Ewa
(1)
Bashford Ann
(1)
Bieńkowska Sylwia
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Czapiga Alina (1954- )
(1)
Dąbrowska Marzena
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Gemra Joanna
(1)
Grygier Urszula
(1)
Jakubiuk-Tomaszuk Anna
(1)
Jurkiewicz Partycja
(1)
Jurkiewicz Patrycja
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalota-Wilczyńska Karolina
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kocór Maria
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kosewska Bernadetta
(1)
Kowalik Bożena
(1)
Krajewski Jacek
(1)
Krasnodębska Renata
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kruś Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kuzimska-Bartnik Katarzyna
(1)
Kwaśny Agnieszka
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Kwiatkowska-Żelazny Grażyna
(1)
Lansing Margaret
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lipiński Stanisław (pedagog)
(1)
Lis-Zaldivar Anna
(1)
Loebl Wirginia
(1)
Malicka Monika
(1)
Marciniak-Firadza Renata
(1)
Marcus Lee M
(1)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Matelowska Eliza
(1)
Mański Arkadiusz
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Miosga Lucyna
(1)
Mocek-Kmieć Anna
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Opiat Jan
(1)
Pachniewska Katarzyna
(1)
Patrzykont Katarzyna
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Pańczyk Jan (1937-2007)
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Pisarek Ewa
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Płuska Joanna
(1)
Reichler Robert Jay (1937- )
(1)
Rębała Marzena
(1)
Schopler Eric (1927-2006)
(1)
Sikorska Iwona (psycholog)
(1)
Skóra Magdalena
(1)
Smolińska Katarzyna
(1)
Solak Anna
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Szumiata Magdalena
(1)
Słupczyński Jacek
(1)
Tarczyńska-Święcka Teresa
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955- )
(1)
Wlazło Marcin
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Zalewski Mirosław (muzyka)
(1)
Zamkowska Anna
(1)
Zarębska Grażyna
(1)
Year
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
Time Period of Creation
2001-
(51)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(99)
Language
Polish
(57)
English
(1)
Russian
(1)
Audience Group
Pedagodzy specjalni
(11)
Nauczyciele
(8)
Szkoły specjalne
(7)
Szkoły podstawowe
(6)
Logopedzi
(5)
Terapeuci
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Psycholodzy
(4)
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ortopedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Subject
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(93)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(58)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(11)
Neurologopedia
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Zaburzenia mowy
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Rodzina
(5)
Efektywność nauczania
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Niemowlę
(4)
Niepełnosprawności sprzężone
(4)
Oceny opisowe
(4)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Język dziecka
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Muzykoterapia
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Rodzice
(3)
Socjalizacja
(3)
Wychowanie
(3)
Zabawa
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Autyzm
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Higiena
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Małogłowie
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mowa
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika terapeutyczna
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Seksualność
(2)
Spostrzeganie
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zabawą
(2)
Urazowe uszkodzenie mózgu
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zespół Downa
(2)
Zespół łamliwego chromosomu X
(2)
Aberracje chromosomów
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Eksperymenty
(1)
Gałkowski, Tadeusz
(1)
Gesty
(1)
Gry i zabawy
(1)
Harcerstwo
(1)
Holoprosencefalia
(1)
Hortiterapia
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nauka pisania
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oligofazja
(1)
Subject: time
2001-
(33)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
Subject: place
Polska
(2)
Rosja
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(17)
Artykuł z pracy zbiorowej
(17)
Poradnik
(15)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Program nauczania
(3)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Bajka i baśń
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręcznik
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(43)
Medycyna i zdrowie
(14)
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(3)
105 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 160-[169].
Streszczenie: Autorka omawia diagnozę osięgniętego przez dziecko poziomu rozwoju poznawczego, sposoby porozumiewania się, rozwój emocjonalny, przejawy samoświadomości, stres, lęk, agresję i samoagresję. Zwraca uwagę na pracę z ciałem i oddechem, na programy aktywności M.Ch.Knillów i wykorzystanie muzyki w terapii osób głębiej upośledzonych oraz edukację dzieci z tymi problemami i wczesne wspomaganie ich rozwoju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 292604 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 292605 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 202-213.
Streszczenie: Poglądy na upośledzenie umysłowe i jego etiologię oraz rodzaje. Terminologia upośledzenia umysłowego według Światowej Organizacji Zdrowia (impairment, disability, handicap). Psychologiczna charakterystyka dziecka upośledzonego w wieku wczesnoszkolnym. Cechy upośledzenia umysłowego wynikające z przyczyn środowiskowych. Diagnoza wrażliwości edukacyjnej ucznia szkoły specjalnej i prezentacja modelu oraz wyników badań własnych. Opis arkusza poznania ucznia szkoły specjalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-144 280101 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie, Podręczniki, Skrypty AWF [Akademii Wychowania Fizycznego] w Poznaniu. Monografie ; nr 195)
Wyd. w Międzynarodowym Roku Inwalidy.
Bibliogr. przy referatach.
Częśc. tł. z ang. i niem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 195457 (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
Na okł. odmienna nazwa wydawcy : Gdańskie Wydaw. Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [101].
Streszczenie: Wskazówki metodyczne i opisy ćwiczeń dla dzieci niepełnosprawnych umysłowo i ich krewnego opiekuna. Są to ćwiczenia bez przyrządów i z przyrządami, którymi są przedmioty codziennego użytku. Zamieszczono też spis, z adresami, polskich organizacji (uporządkowany wg województw) działajacych na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie (do 18. roku życia).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291551, 291550 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy tekstach.
Streszczenie: Zbiór prac, które dot.: aktywności twórczej w życiu osób upośledzonych umysłowo, masturbacji osób z głębszym upośledzeniem umysłowym, społecznego funkcjonowania osób upośledzonych umysłowo, metod alternatywnej komunikacji wspomagających porozumiewanie się osób niemówiących, wczesnego wspomagania umiejętności komunikacyjnych dziecka o zaburzonym rozwoju, metodyki kształcenia uczniów nadpobudliwych w szkole specjalnej, globalnych metod nauki czytania w nauce dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wspomagania nauczycieli w integracyjnym kształceniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-101 274709 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 168999, 168998 (2 egz.)
Authority data
Authority data
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 197920 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 119-123.
Streszczenie: W pracy omówiono normy rozwojowe, które można wykorzystać podczas badania i obserwacji dzieci do 12 miesiąca życia, a także osób głęboko upośledzonych umysłowo funkcjonujących na poziomie noworodka lub niemowlęcia. W części drugiej przedstawiono podstawowe zasady stymulacji rozwoju uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym oraz efekty zajęć rewalidacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 292602 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 292603 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304597 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s.495-515.
Streszcz. w jęz. ang., niem.
Streszczenie: Książka omawia pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ( rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe, wspomaganie dziecka w rodzinie, szkoła jako miejsce edukacji i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych). Autorka przedstawia polskie doświadczenia integracyjne na tle systemów edukacyjnych innych państw (Anglia, Niemcy, Dania). Część badawcza ukazuje możliwości organizowania efektywnej pracy wspomagającej rozwój dzieci niepełnosprawnych, uczących się w specjalnych, ogólnodostępnych lub integracyjnych formach edukacji przez organizowanie warunków rozwoju i pomocy ze strony rodziny, szkoły i środowiska lokalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 295048 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-249 295049 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 188-194.
Streszczenie: Celem tego opracowania jest ukazanie orientacji przestrzennej w świetle psychopedagogicznych koncepcji kształtowania tej zdolności i możliwości dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w zakresie nabywania doświadczeń orientowania się w przestrzeni. Autorka uważa, że orientacja przestrzenna jest podstawą kształtowania innych pojęć matematycznych. Opracowała więc dwie techniki do pomiaru tego zakresu wiedzy matematycznej i je prezentuje, a następnie przedstawia: wyniki badań diagnostycznych uczniów klas 1-3 szkół specjalnych i klas pierwszych szkół ogólnodostępnych (grupa porównawcza) woj. warszawskiego, narzędzia analizy orientacji przestrzennej, 4 scenariusze zajęć korekcyjno-usprawniających, propozycje zabaw i ćwiczeń służących kształtowaniu orientacji przestrzennej do wykorzystania podczas zajęć dziennego ośrodka pracy lub w rewalidacji indywidualnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 280977 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-127 280978 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 219-232.
Streszczenie: Próba pedagogicznej oceny rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem umysłowym oraz propozycja modelu wspomagania ich rozwoju. Definicja upośledzenia umysłowego AAMR z 2002 roku. Model diagnozy oparty na koncepcjach A.Bandury, A.Cas'ea i L.S.Wygotskiego. Opis dzieci pełnosprawnych i dzieci z upośledzeniem umysłowym, w którym porównywano środowisko rodzinne badanych z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym ze środowiskiem badanych o prawidłowym rozwoju. Zdolności poznawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w porównaniu z ich dobrze rozwijającymi się rówieśnikami o takim samym wieku umysłowym. Analiza specjalnego wychowania przedszkolnego, ujawniająca możliwość optymalizacji procesu rehabilitacji dzieci z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-156 288491 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo / Jan Opiat. - Warszawa : Wydawnictwo Dra Jana Opiata, 1994. - 156, [1] s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 148-153. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie - w jaki sposób należy opracować treści programowe, by stworzyć korzystne warunki do kształtowania u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim umiejętności porównyania i uogólniania i jakimi metodami? Rozważania teoretyczne dotyczą problemu upośledzenia umysłowego, jego wpływu na poznawanie przez dziecko otaczającej rzeczywistości oraz wybranych zagadnień kształcenia dzieci upośledzonych umysłowo. Cz. empiryczna analizuje rozwój czynności i operacji umysłowych u badanych uczniów pod wpływem działań stymulujących podjętych w toku eksperymentu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 268227, 268226 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-105 268228 PNS (1 egz.)
Book
CD
In basket
Bibliogr. 123-125.
Streszczenie: Omówiono rozwój i rehabilitację osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem mózgowym oraz zaproponowano kompleksowe działania muzykoterapeutyczne pod nazwą Schemat wielopłaszczyznowego oddziaływania terapeutycznego, propozycje oddziaływań muzykoterapeutycznych z celami, 2 scenariusze grupowych zajęć muzykoterapeutycznych dla dzieci. 15 propozycji zajęć indywidualnych z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i porażeniem mózgowym z wykorzystaniem piosenek (podano słowa i nuty). Przedstawiono też wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych przez terapię śpiewem (z tokiem zajęć i z 2 scenariuszami zajęć).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 293854 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-c-180 293841 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again