Form of Work
Ksi膮偶ki
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(7)
only on-site
(5)
unavailable
(2)
Branch
Wypo偶yczalnia
(9)
Czytelnia
(5)
Author
Piszczek Maria
(3)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Bar艂贸g Krystyna
(1)
G艂odkowska Joanna
(1)
Kar谩skov谩 Vlasta (1947- )
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Odowska-Szlachcic Bo偶enna
(1)
Wi艣niewska Marta (pedagog)
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(11)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Szko艂y podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮
(11)
Niemowl臋
(3)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Nauczanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Mowa
(1)
Osoby z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮
(1)
O艣rodkowy uk艂ad nerwowy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Rozw贸j psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Genre/Form
Poradnik
(2)
Podr臋cznik
(1)
Scenariusz zaj臋膰
(1)
膯wiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i spo艂ecze艅stwo
(1)
13 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 119-123.
Streszczenie: W pracy om贸wiono normy rozwojowe, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 podczas badania i obserwacji dzieci do 12 miesi膮ca 偶ycia, a tak偶e os贸b g艂臋boko upo艣ledzonych umys艂owo funkcjonuj膮cych na poziomie noworodka lub niemowl臋cia. W cz臋艣ci drugiej przedstawiono podstawowe zasady stymulacji rozwoju uczni贸w z g艂臋bokim upo艣ledzeniem umys艂owym oraz efekty zaj臋膰 rewalidacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292602 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 292603 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 304597 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 160-[169].
Streszczenie: Autorka omawia diagnoz臋 osi臋gni臋tego przez dziecko poziomu rozwoju poznawczego, sposoby porozumiewania si臋, rozw贸j emocjonalny, przejawy samo艣wiadomo艣ci, stres, l臋k, agresj臋 i samoagresj臋. Zwraca uwag臋 na prac臋 z cia艂em i oddechem, na programy aktywno艣ci M.Ch.Knill贸w i wykorzystanie muzyki w terapii os贸b g艂臋biej upo艣ledzonych oraz edukacj臋 dzieci z tymi problemami i wczesne wspomaganie ich rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292605 (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
Na ok艂. odmienna nazwa wydawcy : Gda艅skie Wydaw. Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [101].
Streszczenie: Wskaz贸wki metodyczne i opisy 膰wicze艅 dla dzieci niepe艂nosprawnych umys艂owo i ich krewnego opiekuna. S膮 to 膰wiczenia bez przyrz膮d贸w i z przyrz膮dami, kt贸rymi s膮 przedmioty codziennego u偶ytku. Zamieszczono te偶 spis, z adresami, polskich organizacji (uporz膮dkowany wg wojew贸dztw) dzia艂ajacych na rzecz os贸b niepe艂nosprawnych intelektualnie (do 18. roku 偶ycia).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291551, 291550 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 219-232.
Streszczenie: Pr贸ba pedagogicznej oceny rozwoju poznawczego dzieci z upo艣ledzeniem umys艂owym oraz propozycja modelu wspomagania ich rozwoju. Definicja upo艣ledzenia umys艂owego AAMR z 2002 roku. Model diagnozy oparty na koncepcjach A.Bandury, A.Cas'ea i L.S.Wygotskiego. Opis dzieci pe艂nosprawnych i dzieci z upo艣ledzeniem umys艂owym, w kt贸rym por贸wnywano 艣rodowisko rodzinne badanych z lekkim i umiarkowanym upo艣ledzeniem umys艂owym ze 艣rodowiskiem badanych o prawid艂owym rozwoju. Zdolno艣ci poznawcze dzieci z upo艣ledzeniem umys艂owym w por贸wnaniu z ich dobrze rozwijaj膮cymi si臋 r贸wie艣nikami o takim samym wieku umys艂owym. Analiza specjalnego wychowania przedszkolnego, ujawniaj膮ca mo偶liwo艣膰 optymalizacji procesu rehabilitacji dzieci z lekkim i umiarkowanym upo艣ledzeniem umys艂owym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-156 288491 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s.495-515.
Streszcz. w j臋z. ang., niem.
Streszczenie: Ksi膮偶ka omawia pedagogiczne, spo艂eczne i medyczne problemy dzieci z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮 w stopniu lekkim ( rozw贸j dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, holistyczne wspomaganie dzieci z trudno艣ciami w rozwoju, wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe, wspomaganie dziecka w rodzinie, szko艂a jako miejsce edukacji i "r贸wnych szans" kszta艂cenia uczni贸w niepe艂nosprawnych). Autorka przedstawia polskie do艣wiadczenia integracyjne na tle system贸w edukacyjnych innych pa艅stw (Anglia, Niemcy, Dania). Cz臋艣膰 badawcza ukazuje mo偶liwo艣ci organizowania efektywnej pracy wspomagaj膮cej rozw贸j dzieci niepe艂nosprawnych, ucz膮cych si臋 w specjalnych, og贸lnodost臋pnych lub integracyjnych formach edukacji przez organizowanie warunk贸w rozwoju i pomocy ze strony rodziny, szko艂y i 艣rodowiska lokalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 295048 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-249 295049 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 308075 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 238-239.
Streszczenie: Celem publikacji jest ukazanie jednej ze skuteczniejszych form pracy stosowanej w rewalidacji indywidualnej - metody dobrego startu. Praca przedstawia: histori臋 i za艂o偶enia metody dobrego startu; sposoby adaptacji metody dobrego startu do pracy z dzie膰mi w szkole specjalnej oraz szczeg贸艂owe scenariusze tych zaj臋膰. Scenariusze dotycz膮 rewalidacji indywidualnej w klasach I-IV. W cz臋艣ci teoretycznej podano podstawowe wiadomo艣ci o upo艣ledzeniu umys艂owym. Zamieszczono 艣piwenik - zbi贸r piosenek 艣piewaych w trakcie realizowania zaj臋膰 opisanych w scenariuszach. Ksi膮偶ka jest adresowano do nauczycieli, wychowawc贸w, rodzic贸w i os贸b pracuj膮cych nad usprawnieniem rozwoju psychofizycznego dzieci lekko upo艣ledzonych umys艂owo.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-139 PNS 278704 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 124-126.
Streszczenie: Ksi膮偶ka przeznaczona dla terapeut贸w integracji sensorycznej. Autorka wyja艣nia, na czym polegaj膮 uszkodzenia o艣rodkowego uk艂adu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami si臋 one wi膮偶膮 i jak si臋 przejawiaj膮. Opisuje metod臋 integracji sensorycznej oraz wyjasnia, na czym polega jej skuteczno艣膰. Charakteryzuje zaburzenia mowy oraz dysfunkcje proces贸w integracji sensorycznej dzieci z zespo艂em Downa, autyzmem wczesnodzieci臋cym, m贸zgowym pora偶eniem dzieci臋cym i upo艣ledzeniem umys艂owym. Podaje praktyczne wskaz贸wki dotycz膮ce zastosowania metody SI w stymulacji rozwoju mowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 299674 (1 egz.)
D艂ugo艣膰 kolejki oczekuj膮cych: 1.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-212 298294 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 238-239.
Streszczenie: Ksi膮偶ka adresowana do nauczycieli, wychowawc贸w, rodzic贸w i os贸b pracuj膮cych nad usprawnieniem rozwoju psychofizycznego dzieci lekko upo艣ledzonych nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 287926 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again