Form of Work
Książki
(11)
Artykuły
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(8)
available
(6)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(8)
Author
Piszczek Maria
(3)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Bieńkowska Sylwia
(1)
Gemra Joanna
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Kalota-Wilczyńska Karolina
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Krasnodębska Renata
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kuzimska-Bartnik Katarzyna
(1)
Kwaśny Agnieszka
(1)
Kwiatkowska-Żelazny Grażyna
(1)
Malicka Monika
(1)
Matelowska Eliza
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Szumiata Magdalena
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Zalewski Mirosław (muzyka)
(1)
Year
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(22)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(22)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Neurologopedia
(9)
Niemowlę
(3)
Małogłowie
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Nauczanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Holoprosencefalia
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespół łamliwego chromosomu X
(1)
Subject: time
2001-
(10)
Genre/Form
Poradnik
(2)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
24 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 119-123.
Streszczenie: W pracy omówiono normy rozwojowe, które można wykorzystać podczas badania i obserwacji dzieci do 12 miesiąca życia, a także osób głęboko upośledzonych umysłowo funkcjonujących na poziomie noworodka lub niemowlęcia. W części drugiej przedstawiono podstawowe zasady stymulacji rozwoju uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym oraz efekty zajęć rewalidacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 292602 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 292603 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304597 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 160-[169].
Streszczenie: Autorka omawia diagnozę osięgniętego przez dziecko poziomu rozwoju poznawczego, sposoby porozumiewania się, rozwój emocjonalny, przejawy samoświadomości, stres, lęk, agresję i samoagresję. Zwraca uwagę na pracę z ciałem i oddechem, na programy aktywności M.Ch.Knillów i wykorzystanie muzyki w terapii osób głębiej upośledzonych oraz edukację dzieci z tymi problemami i wczesne wspomaganie ich rozwoju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 292604 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 9 292605 (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
Na okł. odmienna nazwa wydawcy : Gdańskie Wydaw. Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [101].
Streszczenie: Wskazówki metodyczne i opisy ćwiczeń dla dzieci niepełnosprawnych umysłowo i ich krewnego opiekuna. Są to ćwiczenia bez przyrządów i z przyrządami, którymi są przedmioty codziennego użytku. Zamieszczono też spis, z adresami, polskich organizacji (uporządkowany wg województw) działajacych na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie (do 18. roku życia).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291551, 291550 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 219-232.
Streszczenie: Próba pedagogicznej oceny rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem umysłowym oraz propozycja modelu wspomagania ich rozwoju. Definicja upośledzenia umysłowego AAMR z 2002 roku. Model diagnozy oparty na koncepcjach A.Bandury, A.Cas'ea i L.S.Wygotskiego. Opis dzieci pełnosprawnych i dzieci z upośledzeniem umysłowym, w którym porównywano środowisko rodzinne badanych z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym ze środowiskiem badanych o prawidłowym rozwoju. Zdolności poznawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w porównaniu z ich dobrze rozwijającymi się rówieśnikami o takim samym wieku umysłowym. Analiza specjalnego wychowania przedszkolnego, ujawniająca możliwość optymalizacji procesu rehabilitacji dzieci z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-156 288491 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304418 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 12 304351 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s.495-515.
Streszcz. w jęz. ang., niem.
Streszczenie: Książka omawia pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ( rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe, wspomaganie dziecka w rodzinie, szkoła jako miejsce edukacji i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych). Autorka przedstawia polskie doświadczenia integracyjne na tle systemów edukacyjnych innych państw (Anglia, Niemcy, Dania). Część badawcza ukazuje możliwości organizowania efektywnej pracy wspomagającej rozwój dzieci niepełnosprawnych, uczących się w specjalnych, ogólnodostępnych lub integracyjnych formach edukacji przez organizowanie warunków rozwoju i pomocy ze strony rodziny, szkoły i środowiska lokalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 295048 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-249 295049 PNS (1 egz.)
Book
CD
In basket
Bibliogr. 123-125.
Streszczenie: Omówiono rozwój i rehabilitację osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem mózgowym oraz zaproponowano kompleksowe działania muzykoterapeutyczne pod nazwą Schemat wielopłaszczyznowego oddziaływania terapeutycznego, propozycje oddziaływań muzykoterapeutycznych z celami, 2 scenariusze grupowych zajęć muzykoterapeutycznych dla dzieci. 15 propozycji zajęć indywidualnych z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i porażeniem mózgowym z wykorzystaniem piosenek (podano słowa i nuty). Przedstawiono też wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych przez terapię śpiewem (z tokiem zajęć i z 2 scenariuszami zajęć).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 293854 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-c-180 293841 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 308075 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again