Forma i typ
Książki
(11)
Artykuły
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(8)
Autor
Piszczek Maria
(3)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Bieńkowska Sylwia
(1)
Gemra Joanna
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Kalota-Wilczyńska Karolina
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Krasnodębska Renata
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kuzimska-Bartnik Katarzyna
(1)
Kwaśny Agnieszka
(1)
Kwiatkowska-Żelazny Grażyna
(1)
Malicka Monika
(1)
Matelowska Eliza
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Szumiata Magdalena
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Zalewski Mirosław (muzyka)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(22)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Neurologopedia
(9)
Niemowlę
(3)
Małogłowie
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Nauczanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Holoprosencefalia
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespół łamliwego chromosomu X
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
Gatunek
Poradnik
(2)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 119-123.
Streszczenie: W pracy omówiono normy rozwojowe, które można wykorzystać podczas badania i obserwacji dzieci do 12 miesiąca życia, a także osób głęboko upośledzonych umysłowo funkcjonujących na poziomie noworodka lub niemowlęcia. W części drugiej przedstawiono podstawowe zasady stymulacji rozwoju uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym oraz efekty zajęć rewalidacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292602 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 9 292603 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 160-[169].
Streszczenie: Autorka omawia diagnozę osięgniętego przez dziecko poziomu rozwoju poznawczego, sposoby porozumiewania się, rozwój emocjonalny, przejawy samoświadomości, stres, lęk, agresję i samoagresję. Zwraca uwagę na pracę z ciałem i oddechem, na programy aktywności M.Ch.Knillów i wykorzystanie muzyki w terapii osób głębiej upośledzonych oraz edukację dzieci z tymi problemami i wczesne wspomaganie ich rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 292604 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 9 292605 (1 egz.)
Rekord wzorcowy
Książka
W koszyku
Na okł. odmienna nazwa wydawcy : Gdańskie Wydaw. Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [101].
Streszczenie: Wskazówki metodyczne i opisy ćwiczeń dla dzieci niepełnosprawnych umysłowo i ich krewnego opiekuna. Są to ćwiczenia bez przyrządów i z przyrządami, którymi są przedmioty codziennego użytku. Zamieszczono też spis, z adresami, polskich organizacji (uporządkowany wg województw) działajacych na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie (do 18. roku życia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291551, 291550 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 219-232.
Streszczenie: Próba pedagogicznej oceny rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem umysłowym oraz propozycja modelu wspomagania ich rozwoju. Definicja upośledzenia umysłowego AAMR z 2002 roku. Model diagnozy oparty na koncepcjach A.Bandury, A.Cas'ea i L.S.Wygotskiego. Opis dzieci pełnosprawnych i dzieci z upośledzeniem umysłowym, w którym porównywano środowisko rodzinne badanych z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym ze środowiskiem badanych o prawidłowym rozwoju. Zdolności poznawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w porównaniu z ich dobrze rozwijającymi się rówieśnikami o takim samym wieku umysłowym. Analiza specjalnego wychowania przedszkolnego, ujawniająca możliwość optymalizacji procesu rehabilitacji dzieci z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-e-156 288491 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304418 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 12 304351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.495-515.
Streszcz. w jęz. ang., niem.
Streszczenie: Książka omawia pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ( rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe, wspomaganie dziecka w rodzinie, szkoła jako miejsce edukacji i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych). Autorka przedstawia polskie doświadczenia integracyjne na tle systemów edukacyjnych innych państw (Anglia, Niemcy, Dania). Część badawcza ukazuje możliwości organizowania efektywnej pracy wspomagającej rozwój dzieci niepełnosprawnych, uczących się w specjalnych, ogólnodostępnych lub integracyjnych formach edukacji przez organizowanie warunków rozwoju i pomocy ze strony rodziny, szkoły i środowiska lokalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 295048 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-249 295049 PNS (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. 123-125.
Streszczenie: Omówiono rozwój i rehabilitację osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem mózgowym oraz zaproponowano kompleksowe działania muzykoterapeutyczne pod nazwą Schemat wielopłaszczyznowego oddziaływania terapeutycznego, propozycje oddziaływań muzykoterapeutycznych z celami, 2 scenariusze grupowych zajęć muzykoterapeutycznych dla dzieci. 15 propozycji zajęć indywidualnych z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i porażeniem mózgowym z wykorzystaniem piosenek (podano słowa i nuty). Przedstawiono też wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych przez terapię śpiewem (z tokiem zajęć i z 2 scenariuszami zajęć).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293854 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-I-c-180 293841 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308075 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej