Form of Work
Artyku艂y
(4)
Ksi膮偶ki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(2)
only on-site
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypo偶yczalnia
(3)
Czytelnia
(2)
Author
Minczakiewicz El偶bieta Maria
(2)
Pennock Keith (1939- )
(2)
Doman Glenn (1919-2013)
(1)
Falkiewicz Piotr
(1)
Jastrz臋bowska Gra偶yna
(1)
Kluck Ewa
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Melton David
(1)
Sztyma Bartosz
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
1990 - 1999
(4)
Time Period of Creation
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
2001-
(3)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Rodzice
(3)
Pedagodzy specjalni
(1)
Subject
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Rozw贸j psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z uszkodzeniem m贸zgu
(3)
Dziecko z zespo艂em Downa
(3)
Uszkodzenie m贸zgu
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko chore na padaczk臋
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z pora偶eniem m贸zgowym
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Komunikacja wspomagaj膮ca
(2)
Urazowe uszkodzenie m贸zgu
(2)
Zabawa
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Afazja
(1)
Afazja dzieci臋ca
(1)
Choroby m贸zgu
(1)
Chorzy z uszkodzeniem m贸zgu
(1)
Czytanie globalne
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dzieci
(1)
J臋zyk
(1)
J臋zyk dziecka
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Neuropsychologia
(1)
Padaczka
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychozy
(1)
Teoria umys艂u
(1)
Terapia zaj臋ciowa
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zesp贸艂 Aspergera
(1)
Zesp贸艂 Downa
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artyku艂 problemowy
(4)
Artyku艂 z pracy zbiorowej
(4)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(5)
J臋zykoznawstwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i spo艂ecze艅stwo
(1)
8 results Filter
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Ksi膮偶ka adresowana do rodzic贸w dzieci z uszkodzeniem m贸zgu. Autor uwa偶a, 偶e rodzice stosuj膮c odpowiednie techniki usprawniaj膮ce, mog膮 stworzy膰 tym dzieciom prawdziw膮 szans臋 w 偶yciu. Teoretyczn膮 podstaw膮 usprawniania jest stymulacja czuciowo-ruchowa wybranych narz膮d贸w zmys艂贸w czucia sk贸rnego i 艣luz贸wkowego oraz czucia g艂臋bokiego. Wa偶nym czynnikiem, decyduj膮cym o powodzeniu jest rozpocz臋cie uaktywniania dzieci w jak najm艂odszym wieku. Autor opisa艂 techniki stymuluj膮ce m贸zg, a w zasadzie drogi bod藕c贸w motorycznych i zmys艂owych. Zapozna艂 tak偶e, z mo偶liwo艣ciami poprawiania fizycznego otoczenia m贸zgu oraz z alternatywnymi do dotychczasowych sposobami ratowania dziecka w napadach padaczkowych i 艣pi膮czce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 267509 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Cicha Rewolucja)
Bibliografia na stronie 291.
Streszczenie: Ksi膮偶ka po艣wi臋cona rehabilitacji dzieci z uszkodzeniem m贸zgu. Autor, omawiaj膮c swoje do艣wiadczenia zawodowe, przedstawia narodziny i kszta艂towanie si臋 teorii rehabilitacji dzieci z uszkodzeniem m贸zgu opartej na odwzorowywaniu rozwoju zdrowego dziecka - teori臋 i praktyk臋 rehabilitacji stosowan膮 w Instytutach Osi膮gania Ludzkich Mo偶liwo艣膰 w USA (pocz膮tkowo by艂o to Centrum Rehabilitacji w Filadelfii), z ukazaniem wk艂adu w jej rozw贸j neurochirurga dra med. Temple Faya. Poniewa偶 w Instytutach okre艣la si臋 program rehabilitacyjny dla ka偶dego dziecka, kt贸ry potem wykonuj膮 rodzice - praca ta jest g艂贸wnie adresowana do rodzic贸w i os贸b zajmuj膮cych si臋 rehabilitacj膮 dzieci z uszkodzeniem m贸zgu. Opisana tu metoda ma na celu zwi臋kszenie sprawno艣ci: ruchowej, manualnej, wzrokowej, s艂uchowej, dotykowej i mowy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 293533 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Ksi膮偶ka adresowana do rodzic贸w dzieci z uszkodzeniem m贸zgu. Autor uwa偶a, 偶e rodzice stosuj膮c odpowiednie techniki usprawniaj膮ce, mog膮 stworzy膰 tym dzieciom prawdziw膮 szans臋 w 偶yciu. Teoretyczn膮 podstaw膮 usprawniania jest stymulacja czuciowo-ruchowa wybranych narz膮d贸w zmys艂贸w czucia sk贸rnego i 艣luz贸wkowego oraz czucia g艂臋bokiego. Wa偶nym czynnikiem, decyduj膮cym o powodzeniu jest rozpocz臋cie uaktywniania dzieci w jak najm艂odszym wieku. Autor opisa艂 techniki stymuluj膮ce m贸zg, a w zasadzie drogi bod藕c贸w motorycznych i zmys艂owych. Zapozna艂 tak偶e z mo偶liwo艣ciami poprawiania fizycznego otoczenia m贸zgu oraz z alternatywnymi, do dotychczasowych, sposobami ratowania dziecka w napadach padaczkowych i 艣pi膮czce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-69 269610 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia na stronach 89-93.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Pogl膮dy o przyczynach autyzmu i opis zjawiska w r贸偶nych jego odmianach oraz specyfiki trudno艣ci w percepcji 艣wiata przez dziecko autystyczne. W spos贸b zwi臋z艂y i usystematyzowany ukazano podobie艅stwa i r贸偶nice w objawach innych zespo艂贸w zaburze艅, kt贸re wygl膮daj膮 jak autystyczne oraz zwr贸cono uwag臋 na trudno艣ci diagnozowania. Publikacja przydatna w pracy terapeutycznej; zawiera r贸wnie偶 propozycje i opis metod terapii dzieci z cechami autystycznymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 282691, 278103 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-120 278104 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again