Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(6)
Autor
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(9)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Dyrda Beata (1968-2014)
(2)
Dziubińska Ryszarda
(2)
Gosk Urszula
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Jabłonowska Małgorzata
(2)
Jurkiewicz Patrycja
(2)
Lemańska Agnieszka
(2)
Limont Wiesława (1949- )
(2)
Mirosław-Nawrocka Katarzyna
(2)
Moleda Joanna
(2)
Rola Beata
(2)
Sękowski Andrzej Edward
(2)
Trochimiak Barbara
(2)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(2)
Bielecki Jerzy
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Dziedzic Anna (pedagog)
(1)
Dłużniewska Agnieszka
(1)
Gasik Justyna
(1)
Gondzik Erwin (1932- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Karecka-Marzec Anna (1957- )
(1)
Kosyra-Cieślak Teresa
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Marcinkowska Beata
(1)
Rimm Sylvia B. (1935- )
(1)
Salcher Andreas (1960- )
(1)
Turska Dorota
(1)
Wasyluk-Kuś Halina ( -2004)
(1)
Wojdyła Emilia
(1)
Łuczak Marta
(1)
Łuszczuk Władysława
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(1)
Temat
Dziecko zdolne
(25)
Efektywność nauczania
(23)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(18)
Nauczanie
(12)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(11)
Metody nauczania
(10)
Cele kształcenia
(9)
Indywidualizacja (pedagogika)
(9)
Wychowanie
(9)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Osiągnięcia szkolne
(5)
Zdolności
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
Wsparcie edukacyjne
(4)
Oceny szkolne
(3)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Mentoring
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z afazją
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Matematyka
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Pedagogika
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdolności matematyczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
2001-
(5)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Niemcy
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(9)
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Raport z badań
(3)
Opracowanie
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zał. Kwestionariusz wywiadu z matką, z wychowawcą; Kwestionariusz rozmowy z dzieckiem.
Bibliogr. s. 111-[117].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86911, 86910, 86909, 86908, 82906, 82497 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 86913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 93-98.
Streszczenie: Publikacja charakteryzuje sylwetkę ucznia zdolnego, jego funkcjonowanie i rozwój. Autorka zwraca uwagę na zjawisko niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych (Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych) oraz omawia sposoby przeciwdziałania temu zjawisku (rola rodziny, rola szkoły, Szkolny Model Wzbogacania Zdolności - SEM).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294707 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Tezy z dyskusji na temat szkolnictwa z perspektywy ucznia zdolnego. Autor książki uważa, iż wszystkie dzieci mają prawo do rozwijania talentów, a w szkolnictwie szanse uczniów zdolnych są zatracane. Omówił 10 tematów tabu związanych ze szkołą: masowe niszczenie talentów, uzdolnienia jako przeszkoda, dlaczego najlepsze szkoły nie kosztują więcej niż najgorsze, dyktatura średniaków, ciemna strona bezsilności (przeżywanie odrzucenia przez młodych ludzi), niewychowane pokolenie (rodzice obwiniający szkołę za własne porażki), czarna dziura (gdzie znikają talenty młodych ludzi), szkoła jako trening przed walką (trudna droga do wychowania siebie samego), zasada samoodpowiedzialności oraz wróg czai się w nas samych (czego mogą nauczyć się przyjaciele utalentowanego ucznia od H.Pottera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305079, 296462 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-[173].
Streszczenie: Przegląd polskich i światowych wyników badań dot. zdolności i uzdolnień, niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych. Założenia i wyniki badań własnych przeprowadzonych w l. 1997-98 wśród uczniów klas V-VI (11-13 lat) szkół podstawowych w Katowicach, rodziców i nauczycieli-wychowawców badanych uczniów. Badania miały na celu diagnozę całej populacji badanych (relacja między poziomem uzdolnień intelektualnych typu konwergencyjnego i dywergencyjnego a osiągnięciami szkolnymi uczniów) oraz diagnozę indywidualnych uczniów z SNO (szkolne i rodzinne przyczyny SNO, psychologia uczniów z SNO). Indywidualne wskazania terapeutyczne oraz scenariusz lekcji wychowawczej (w kl. VI i VII) wspierającej motywację uczniów do nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305948, 283723, 283722 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 1556)
Streszczenie angielskie, niemieckie przy pracach.
Streszczenie: Prezentowana publikacja zawiera siedem artykułów będących aplikacją przemian edukacyjnych w Polsce w ostatnich sześciu latach. Skoncentrowano się głównie na problemie sprawnego funkcjonowania systemu edukacji, w tym szkoły. Ukazano polskie koncepcje szkoły efektywnej: szkoły dla ucznia, szkoły dialogu i szkoły twórczej. W tym nurcie rozważań zaakcentowano zagadnienia: twórcze podejście do kształcenia nauczycieli oraz ich samoakceptację zawodową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273504, 273503 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania. [1], Czynności nauczyciela : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Krzysztof Kruszewski. - Wydanie VII zmienione, 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 530, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 517-518. Indeksy.
Podręcznik dla studentów wszystkich kierunków nauczycielskich oraz kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 SZT (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 517-518. Indeksy.
Podręcznik dla studentów wszystkich kierunków nauczycielskich oraz kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 SZT (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.3 SZT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania. [1], Czynności nauczyciela : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Krzysztof Kruszewski. - Wydanie VII zmienione, 6 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 530, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 517-518. Indeksy.
Podręcznik dla studentów wszystkich kierunków nauczycielskich oraz kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 SZT (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 517-518. Indeksy.
Podręcznik dla studentów wszystkich kierunków nauczycielskich oraz kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 SZT (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania. [1], Czynności nauczyciela : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Krzysztof Kruszewski. - Wydanie VII zmienione, 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 530, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 517-518. Indeksy.
Podręcznik dla studentów wszystkich kierunków nauczycielskich oraz kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 SZT (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania. 1, Czynności nauczyciela / pod redakcją Krzysztofa Kruszewskiego. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1991. - 351, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 348-349.
Podręcznik dla studentów kierunków nauczycielskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262550, 262548, 262485, 262483, 262481 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 407-408.
Podręcznik dla studentów kierunków nauczycielskich.
Streszczenie: Dwuczęściowy podręcznik dla przyszłych nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących w szkołach ponadpodstawowych, a także wyższych klas szkoły podstawowej, szkoły średniej i nauczycieli uczniów dorosłych. Dwa tomy analizują dwa obszary kwalifikacji pedagogicznych. T. 1 omawia podstawowe umiejętności niezbędne w pracy nauczyciela (takie jak: cele kształcenia, metody nauczania, wychowanie w szkole, nauczyciel jako kreator programu). Pracę wyposażono w propozycje ćwiczeń do poszczególnych rozdziałów. W wyd. 4 poszerzono informacje o mechanizmach nauki szkolnej (tworzą osobny III rozdz.), dodano rozdz. X i XI dot. specjalnych potrzeb dydakt. i wychowawczych. Odciążono tekst od nadmiaru rozważań definicyjnych, przeglądu literatury, odsyłaczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282031, 277810, 274426, 272617, 272615, 272613, 272076, 272074, 272072, 272070 (10 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292477, 281381, 278991 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 271006 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliografia na stronach 388-[389].
Streszczenie: Autorka reprezentuje ten kierunek w pedagogice, który charakteryzuje się praktycznym spojrzeniem na rolę i funkcję rodziny i szkoły. Jej książki skupiają uwagę na dzieciach, które mogą osiągnąć więcej niż osiągają, na dzieciach zdolnych otrzymujących słabe stopnie. W I cz. niniejszej publikacji pt. ,,Przyczyny''autorka wprowadza w zagadnienie nieadekwatnych osiągnięć szkolnych. Relacjonuje sytuacje sprzyjające powstawaniu tego zjawiska w środowisku rodzinnym i szkolnym. Rozpatruje rodzinne wzorce nieadekwatnych osiągnięć, m.in. zagadnienia ,,rodzinnych rytuałów sabotażowych'', "wychowania na obraz i podobieństwo swoje''. Wśród szkolnych przyczyn opisuje m. in ,,etykietowanie uczniów'', ,,nadopiekuńczego nauczyciela''. W cz. II pt. ,,Przciwdziałanie'' daje propozycje środków zaradczych. Prezentuje terapię pod nazwą - Syndrom Nieadakwatnych Osiągnięć Szkolnych, zawierającą model trójstronnej współpracy obejmującej dziecko-rodziców-nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268591 *, 268590, 268589 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E. Sękowski. - Wydanie drugie rozszerzone. - Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, copyright 2001. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 67)
Streszczenie angielskie.
Bibliografia na stronach 231-251.
Streszczenie: Dodano rozdział poświęcony inteligencji sprzyjającej powodzeniu życiowemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 SĘK (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 57)
Bibliografia na stronach 221-240.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Przedstawiono koncepcje psychologiczne wybitnych zdolności, badania dot. wpływu różnic indywidualnych na osiągnięcia szkolne uczniów zdolnych, poglądy na rozwój emocjonalny i społ. uczniów zdolnych, związek zdolności i mądrości, przegląd badań dot. obrazu siebie uczniów zdolnych. Omówiono badania własne dot. roli oceny w procesie rozwiązywania problemów przez zdolnych uczniów szk. średniej i dokonywanej przez nich samooceny. Podano wyniki badań własnych dot. systemu wartości uczniów zdolnych. Zamieszczono prównanie własnych badań (przeprowadzonych wśród uzdolnionych 17-18-letnich uczniów w Polsce i w Niemczech), które dot. psychologicznych uwarunkowań osiągnięć uczniów zdolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280470 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [141].
Streszczenie: Opisano formy pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie tak aby stwarzać mu optymalne warunki do rozwoju jego predyspozycji i umiejętności. Scharakteryzowano czynniki warunkujące poziom i strukturę zdolności matematycznych. Podano metody rozpoznawania uczniów uzdolnionych matematycznie, rolę nauczyciela w rozwijaniu umiejętności matematycznych. Określano sposoby kształtowania myślenia krytycznego, twórczego i wyobraźni. Zaprezentowano powody niepowodzeń szkolnych w nauczaniu matematyki, oraz zaakcentowano znaczenie indywidualizacji pracy na lekcjach matematyki. Umieszczono projekt kształtowania pojęcia równoległoboku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 218645, 218644, 218643 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305727, 305726, 305725 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej