Forma i typ
Książki
(4)
Artykuły
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(3)
Autor
Kabacińska-Łuczak Katarzyna
(2)
Frąckowiak Wiktor (1932-1987)
(1)
Kochan Katarzyna
(1)
Pilarczyk Franciszek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1970 - 1979
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Chociszewski, Józef (1837-1914)
(2)
Dzieci
(2)
Elementarz polski
(2)
Elementarze polskie
(2)
Kształcenie
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Wsie
(2)
Czytanie
(1)
Elementarz
(1)
Estkowski, Ewaryst (1820-1856)
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Wydawnictwa
(1)
Temat: czas
1801-1900
(3)
1901-2000
(3)
1901-1914
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Wielkopolska
(2)
Polska
(1)
Pomorze Gdańskie
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Bibliografia
(1)
Elementarz
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(3)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89321-15-7
Bibliogr. s. 279-285, 287-411. Indeksy.
Streszczenie: Ukazanie przemian elementarza jako książki, poczynając od konstrukcji karty tytułowej poprzez tekst wprowadzający, treść elementarza i jej związek z epoką, polityką oświatową, a także zastosowaną metodą nauki czytania, aż po konstrukcję oprawy. Prezentacja przemian funkcji ilustracji elementarzowej (od dekoracyjnej i religijnej do funkcji mnemotechnicznych i poznawczych). Ukazanie wielkości zbiorowego wysiłku setek osób i firm wydających elementarze oraz społecznego zasięgu poszczególnych wydawnictw i długości ich trwania na rynku. Możliwie pełna bibliografia wszystkich książek służących nauce czytania (od ich XVI-wiecznych początków aż do końca II wojny światowej) oraz przedstawienie liczby wydań najpopularniejszych elementarzy wraz z wysokością nakładów tych wydawnictw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 PIL (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Monografii / Gdańskie Towarzystwo Naukowe. Wydział I Nauk Społecznych i Humanistycznych. Prace Komisji Nauk Społecznych i Pedagogicznych ; nr 59)
Bibliogr. Indeksy.
Streszczenie: Streszcz. ros., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 83-96.
Streszczenie: Wgląd w uwarunkowania edukacji elementarnej w II Rzeczypospolitej ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji politycznej i gospodarczej kraju, ówczesnych kwestii ludnościowych oraz problemów występujących w szkolnictwie powszechnym. Stan edukacji początkowej w dwudziestoleciu międzywojennym (charakterystyka uczniów i nauczycieli, omówienie celów, zadań, treści oraz metod pracy i stosowanych środków dydaktycznych). Na tle polityki Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego dotyczącej doboru podręczników szkolnych, analiza elementarzy odziedziczonych po zaborcach w szkolnictwie międzywojennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 297273 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Pd 9508 A (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej