Form of Work
Książki
(5)
Status
available
(5)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(2)
Author
Wojnar Irena (1924-1921)
(2)
Fudali Jan
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Year
2000 - 2009
(4)
1980 - 1989
(1)
Country
Poland
(5)
Subject
Humanizm (postawa)
(5)
Szkolnictwo
(2)
Wychowanie
(2)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Nauki społeczne
(1)
Pedagogika
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Uczniowie
(1)
Wartość
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Referaty i komunikaty dot. czterech grup zagadnień: genealogii i istoty nowego humanizmu, nowego humanizmu jako wyzwania współczesności i postawy człowieka, edukacji humanistycznej w dobie globalizacji (realizowanej jako edukacja medialna oraz edukacja regionalna, wielokulturowa, międzykulturowa), realizacji idei nowego humanizmu w reformującej się szkole. Np. o: normalizacyjnych funkcjach udziału w kulturze osób niepełnosprawnych, wolności bycia i wolności posiadania - wyniki badań sondażowych młodzieży licealnej, miłości i postawie konsumenckiej w epoce ponowoczesnej, wartościach w edukacji jako warunku poznawania i rozumienia świata i siebie, poszanowaniu godności ucznia, wartościach ostatecznych i instrumentalnych deklarowanych przez uczniów szkół średnich, uczeniu się "bycia sobą" młodzieży z autorskich klas teatralnych (poprzez dramę).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280580 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 225996, 225995, 225993 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-K-d-99 225492 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Humanistyczne intencje edukacji / Irena Wojnar. - Warszawa : "Żak", 2000. - 315 s. ; 21 cm.
Streszczenie: Zbiór tekstów, w których znajdujemy omówienia: pojęcia pedagogiki ogólnej jako integralnej; relacji zachodzacych między pedagogiką ogólną kształtującą osobowość a pedagogiką kultury - wzbogacającą tę osobowość; założeń pedagogiki humanistycznej inspirowanej myśleniem o człowieku i wartościach; koncepcji filozoficznej wychowania zorientowanego na podmiotowość ludzkiej osoby (d'Arcais); idei pedagogiki kultury; kształcenia kultury humanistycznej; zmienności trwałych wartości; tożsamości narodu i wspólnoty ludzkiej; kształtowania kultury pokoju poprzez pedagogikę pokoju; powiązań między sztuką a edukacją poprzez wychowanie estetyczne oraz estetyczne inspiracje ogólnego kształcenia nauczycieli; problemów samokształcenia i samowychowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280678, 280677 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-b-376 280679 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: W zbiorze rozpraw m.in: o etosie i kulturze pedagogicznej nauczyciela i szkoły, mających na celu podnoszenie kultury pedagogicznej oraz pogłębianie etyki tego zawodu; o konieczności naprawy sytuacji pedagogów w środowisku akademickim; etyczności pedagogiki personalistycznej; odpowiedzialności pedagoga; przykładach łamania praw dziecka do prawidłowego rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 282573, 282572, 282571 (3 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Publikacja zawiera teorie, myśli i koncepcje autorów z różnych dziedzin wiedzy na temat komunikacji i umiejętności interpersonalnych w edukacji. Autorzy omawiają m.in. teorie J.Habermasa i jej implikacje dla pedagogiki, potencjał komunikacyjny nauczyciela, zastosowanie Wilberowskiej koncepcji rozwoju człowieka w edukacji, system wartości i aksjologia współczesnej edukacji, autorytet a kompetencje. Część druga pracy przedstawia zagadnienia związane z działalnością komunikacyjną w szkole (m.in. szkołę wobec kryzysów egzystencjalnych młodzieży, opresyjność uczniów jako efekt zakłóconej komunikacji w szkole oraz patriotyzm jako wartość).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292599 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again