Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(14)
Artykuły
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(3)
Autor
Janowski Andrzej (1935-2020)
(3)
Borzęcka Anna (pedagog)
(2)
Kawecki Ireneusz
(2)
Bielawska Natalia (1982- )
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Charczuk Barbara
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Czerwiński Kazimierz (1955- )
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dąbrowska Aleksandra
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Kabat-Szymaś Małgorzata
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kogut Svìtlana Âroslavìvna (1974- )
(1)
Kokot Aneta
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Podgórecki Józef (1944-2021)
(1)
Pędzich Angelika
(1)
Romaniuk Miłosz
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Tęcza-Ćwierz Jolanta
(1)
Waluś Roman (prawo)
(1)
Wantuch Wiesława (1958-2017)
(1)
Zbróg Zuzanna
(1)
Zielińska-Czopek Monika
(1)
Ziółkowski Przemysław
(1)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Temat
Interakcje społeczne
(22)
Szkolnictwo
(15)
Uczniowie
(12)
Nauczyciele
(11)
Relacje międzyludzkie
(7)
Komunikacja społeczna
(6)
Interakcja wychowawcza
(4)
Kultura szkoły
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Ukryty program
(3)
Wychowanie
(3)
Agresywność
(2)
COVID-19
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Epidemie
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie on-line
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia
(2)
Studenci
(2)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Baby boomers
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bierność społeczna
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja antydyskryminacyjna
(1)
Empatia
(1)
Filologia polska
(1)
Interakcjonizm symboliczny
(1)
Jedynacy
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Mentoring
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Narcyzm
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Pokolenie Alfa
(1)
Pokolenie X
(1)
Pokolenie Y
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Przestrzeń
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samotność
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego (Warszawa)
(1)
Szkoły (budynki)
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Wartość
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Artykuł problemowy
(5)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Publicystyka
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(4)
Nauka i badania
(3)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Językoznawstwo
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Etnografia i szkoła / Ireneusz Kawecki. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 1996. - 106 s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 101-103.
Streszczenie: Autor poświęcając tę książkę etnografii edukacyjnej traktuje ją jako jedną z jakościowych metod edukacyjnych. Przedstawił istotę tych metod, dociekań naukowych, które odnoszą się nie do procedur statystycznych i ilościowych ale do - bądź pojedyńczych osób, historii życia i zachowań, bądź do organizacji i ruchów społecznych. Zrekonstruował interakcjonizm symboliczny, związany z metodą etnografii edukacyjnej, poszukujący wyjaśnień ludzkiego zachowania w strukturalnych siłach społeczeństwa. Przedstawił wlasne badania przeprowadzone z wykorzystaniem metody interakcjonizmu symbolicznego w szkołach łódzkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306786, 274087, 274086 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 78-81.
Streszczenie: Przedmiotem książki są rozważania wokół etnografii edukacji, jako metody, której zadaniem jest dostarczenie opisowych danych o kontekście działalności i przekonaniach uczestników różnorakich form aktywności edukacyjnej. W cz. 1 znalazła się rekonstrukcja założeń interakcjonizmu brytyjskiego, będącego postawą brytyjskiej etnografii edukacji. W cz. 2 przedstawiono próby wykorzystania przez autora metody etnograficznej w badaniach edukacyjnych prowadzonych w łódzkich szkołach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 95-99.
Streszczenie: Publikacja traktuje o nauczaniu-uczeniu się nieformalnym (w relacjach rówieśniczych, interakcjach społecznych), czyli tutoringu. Autorka charakteryzuje niniejszy proces i jego uwarunkowania. Przedstawia metodologię badań własnych poświęconych tutoringowi dziecięcemu (jego determinantom środowiskowym i osobowościowym). Na podstawie przeprowadzonych badań przedstawia wyniki analizy zachowań badanych dzieci w relacjach grupowych i sytuacji zadaniowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313466, 298100 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 300852 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Materiały XV sekcji problemowej II Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego "Demokracja a wychowanie" w Toruniu 31.08.-02.09.1995 r. Cz. I "Między przemocą a dialogiem" prezentuje z różnych punktów widzenia relacje nauczyciel - uczeń wskazując na skutki opowiadania się w praktyce za określonymi koncepcjami oraz dylematy twórców koncepcji. W cz. II "Obszary napięć i typy interakcji" zamieszczono głównie relacje z badań empirycznych z interpretacją wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281608, 281607, 274431 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Artykuły teoretyczne i badawcze z zakresu: znaczeń i wymiarów komunikacji symbolicznej i interakcji w edukacji, społecznego kontekstu znaczeń w edukacyjnych wydarzeniach komunikacyjnych, modeli interakcji komunikacyjnych w edukacji, interakcji komunikacyjnych w edukacji akademickiej. Opracowania dot. np.: sfer wykorzystania komunikacji społ., kulturowych wyznaczników komunikacji społ. w edukacji, dramaterapii, podmiotowości w edukacji, "uczącej się szkoły", teorii kierowania placówką oświatową, tekstu podręcznika jako narzędzia komunikacji edukacyjnej, wulgaryzacji języka uczniów, osobowościowych uwarunkowań efektywności nauczycieli, metody projektów i przykładowego jej wykorzystania w nauczaniu studentów pedagogiki. 1 art. w jęz. angielskim dot. edukacji i mediów jako czynników rozwoju elit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 297094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.12 NAU (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliografia na stronach 253-263.
Tekst częściowo równolegle polski, angielski i rosyjski. Streszczenie angielskie, polskie przy pracach. Spis treści także angielski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301633 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliografia na stronach 177-182.
Streszczenie w języku angielskim, rosyjskim.
Streszczenie: Przedstawiono analizę interakcji nauczyciel - uczeń. Omówiono: ,,ukryty program szkoły'' i jego uboczne skutki, gry uczniów i nauczycieli, strategie i style kierowania nauczycieli oraz strategie podejmowane przez uczniów wobec nauczycieli. Pracę kończą wnioski z tych zachowań do praktyki wychowawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275614, 272490, 272489 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 270057 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Postępu Pedagogicznego)
Bibliografia na stronach 241-248.
Streszczenie w języku angielskim, rosyjskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256238, 256237, 256236, 256234, 256233, 256232, 256231 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. przy pracach.
Wprowadzenie oraz spis treści również ang.
Streszczenie: Praca poświęcona kompetencyjnym przygotowaniom uczestników działań komunikacyjnych w edukacji w różnorodnych sytuacjach. Autorzy przedstawiają działania komunikacyjne w szkolnej przestrzeni edukacyjnej (np. nauczyciel szkoły XXI wieku, edukacyjne wspieranie procesu konstruowania systemu wartości dzieci, dialog pedagogiczny). Zwracają uwagę na różnorodne wymiary działań komunikacyjnych nauczycieli (kompetencje społeczne nauczyciela, współdziałanie nauczycieli i rodziców, standardy kompetencji zawodowych nauczycieli wychowania fizycznego, doradztwo zawodowe - kompetencje komunikacyjne nauczyciela, stres a komunikacja interpersonalna nauczyciela).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 292600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.06 ZIE (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2706)
Bibliogr. s. 161-172.
Streszcz. ang, niem.
Streszczenie: Monografia opiera się na badaniach młodzieży szkolnej i omawia funkcjonowanie dziecka i adolescenta w grupie, emergencje grupy i jednostki twórczej, uczniów o zaburzonym obrazie Ja, nauczyciela jako źródła lęku, bezradność i strategie wychowawcze nauczyciela wobec "nietypowości", ucieczkę w rzeczywistość wirtualną, zachowania ryzykowne, wychowanie jako dialog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301381, 297675 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 DER (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliografia na stronach 177-182.
Streszczenie w języku angielskim, rosyjskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37.091.2 JAN (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 233-241.
Streszczenie: Przedstawienie stanu wiedzy nt.: roli społecznej młodzieży, jako kategorii społecznej, środowiska wychowawczego szkoły jako systemu społeczno-kulturowego, szkoły w ujęciu interakcyjnym, a także przedstawienie modeli badań nad szkołą jako środowiskiem wychowawczym. Omówiono też specyfikę etnograficznego badania szkoły. Badania autorki miały na celu stwierdzenie, jaka jest rola szkoły, tj. typowych sytuacji interakcyjnych zachodzących w niej, w nabywaniu przez młodzież wyobrażeń o rolach społecznych. Badania prowadzono w l. 1997-99 w klasach I-III w liceum ogólnokształcącym w Łodzi. Autorka obserwowała lekcje: wychowawcze, języka polskiego, wiedzy o społeczeństwie, histori oraz rozmawia, stosowała też ankietę i wywiad z uczniami i nauczycielami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290897 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 290898 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej