Form of Work
Ksi膮偶ki
(12)
Artyku艂y
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(11)
available
(8)
Branch
Wypo偶yczalnia
(8)
Czytelnia
(11)
Author
Bogucka Jadwiga
(2)
Dry偶a艂owska Gra偶yna
(2)
Ko艣cielska Ma艂gorzata (1944- )
(2)
Rola Beata
(2)
Bobel Bo偶ena
(1)
Buryn Urszula
(1)
Chrzanowska Katarzyna
(1)
Dubi艅ska Beata
(1)
Klinik Anna
(1)
Kosi艅ska Ewa
(1)
Kuczy艅ska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Loska Magdalena
(1)
My艣li艅ska Dorota
(1)
Piotrowicz Rados艂aw
(1)
Sakowicz-Boboryko Agnieszka
(1)
Walczak Gra偶yna (pedagogika)
(1)
Zawadzka El偶bieta (1943- )
(1)
艁agan Danuta
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Subject
Kszta艂cenie integracyjne
(16)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮
(7)
Metody nauczania
(5)
Dziecko g艂uche
(2)
Dziecko niedos艂ysz膮ce
(2)
Integracja spo艂eczna
(2)
Mowa
(2)
Rozw贸j psychofizyczny dziecka
(2)
Choroby narz膮du ruchu
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 fizyczn膮
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gimnazja
(1)
Kluby
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie j臋zyk贸w obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele j臋zyk贸w
(1)
Niedowidzenie
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szko艂a Podstawowa nr 149
(1)
Szko艂y specjalne
(1)
S艂uch
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Subject: place
Krak贸w (woj. ma艂opolskie)
(1)
Polska
(1)
Wojew贸dztwo mazowieckie (1999- )
(1)
Genre/Form
Poradnik
(3)
Artyku艂 z czasopisma naukowego
(2)
Artyku艂 z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artyku艂 z pracy zbiorowej
(2)
Artyku艂 problemowy
(1)
Raport z bada艅
(1)
Scenariusz zaj臋膰
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
17 results Filter
Authority data
Kszta艂cenie integracyjne - metody (has艂o przedmiotowe)
Book
In basket
Tekst cz臋艣c. t艂. z ang., niem.
Streszczenie: Zbi贸r materia艂贸w dot. nauczania i wychowania integracyjnego przeznaczony dla nauczycieli, rodzic贸w, a tak偶e student贸w pedagogiki. Cz. I ma charakter teoretyczny i przedstawia teksty prezentuj膮ce r贸偶norakie przes艂anki kryzysu w o艣wiacie i pr贸by wyj艣cia z niego poprzez tworzenie nowych system贸w edukacyjnych. Cz. II to om贸wienie rozwi膮za艅 zwi膮zanych z wprowadzeniem integracji do szk贸艂 w r贸偶nych krajach europejskich. Cz. III jest po艣wi臋cona problemom szczeg贸艂owym, m.in. organizacji warunk贸w nauczania integracyjnego, wsp贸艂pracy nauczycieli i rodzic贸w, a tak偶e ocenie post臋p贸w dzieci w zr贸偶nicowanej edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 283083, 279378, 273351, 268492 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-b-219 268493PNS (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: Wyb贸r artyku艂贸w podzielony jest na pi臋膰 cz臋艣ci wg temat贸w. W cz. I prace dot. fundament贸w filozoficznych i etycznych integracji. Cz. II ukazuje dorobek nauczania i wychowania integracyjnego w USA, we W艂oszech , w Holandii i w Polsce. W cz. III i IV przedstawiono do艣wiadczenia polskich plac贸wek przedszkolnych i szkolnych (tak偶e opinie dzieci i rodzic贸w). W cz. V podano przyk艂ady lekcji z r贸偶nych przedmiot贸w od kl. I do V. W aneksie m.in. wykaz akt贸w normatywnych reguluj膮cych kszta艂cenie i wychowanie w systemie integracyjnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279379, 253672 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-123 253673 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 109-111.
Streszczenie: Integracyjny system kszta艂cenia i wychowania uczni贸w niepe艂nosprawnych z pe艂nosprawnymi w 艣wietle przepis贸w MEN, podsumowanie stanu wiedzy nt. adaptacji dziecka z wad膮 s艂uchu i stosunk贸w interpersonalnych w szkole og贸lnodost臋pnej oraz warunk贸w do nauki, jakich dziecko to potrzebuje. Wyniki bada艅 w艂asnych przeprowadzonych w miejskich i wiejskich szko艂ach podstawowych woj. bia艂ostockiego. Badania dot. uwarunkowa艅 powodzenia w nauce uczni贸w z wad膮 s艂uchu ucz臋szczaj膮cych do klas I-VIII szk贸艂 og贸lnodost臋pnych. Badaniami obj臋to, opr贸cz uczni贸w z wad膮 s艂uchu i ich nauczycieli, tak偶e rodzic贸w uczni贸w, piel臋gniarki szk. i specjalist贸w rewalidacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-171 278172 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Na ok艂.: Scenariusze zaj臋膰, karty pracy. Karty pracy w kieszonce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-c-259 314889 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 178-[187].
Streszczenie: Rozr贸偶niono definicyjne uszkodzenia s艂uchu (wg klasyfikacji: medycznej, audiometrycznej, pedagogicznej). W odniesieniu do upo艣ledze艅 zwr贸cono uwag臋 na rozw贸j j臋zyka i mowy. Scharakteryzowano rozw贸j j臋zyka (poznawczy, emocjonalny i spo艂eczny) w kontek艣cie rozwoju psychospo艂ecznego dziecka nies艂ysz膮cego. Opisano rol臋 j臋zyka w edukacji (dojrza艂o艣膰 szkolna, umiej臋tno艣膰 czytania i pisania, proces nauczania). Zaakcentowano rol臋 integracji w edukacji dzieci niepe艂nosprawnych (m.in. opieka i kszta艂cenie dzieci nies艂ysz膮cych w Polsce). Uwzgl臋dniono model integracyjnego systemu kszta艂cenia dzieci nies艂ysz膮cych. Poruszono zagadnienie wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzeniem s艂uchu w domu, przedszkolu i szkole (prawa dziecka niepe艂nosprawnego w systemie o艣wiaty).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-152 291945 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 167-[175].
Streszczenie: Ca艂o艣膰 pracy tworz膮 trzy cz臋艣ci. Cz. I to analiza skutk贸w upo艣ledzenia s艂uchu, ich wp艂yw na rozw贸j poznawczy, emocjonalny i spo艂eczny, a tak偶e mo偶liwo艣ci, ograniczenia i efekty kszta艂cenia dzieci z t膮 niesprawno艣ci膮. Cz. II po艣wi臋cona jest problemom integracji edukacyjnej dzieci nies艂ysz膮cych. Przedstawiono tu ewolucj臋 pogl膮d贸w na szkolnictwo specjalne i integracj臋 oraz koncepcje kszta艂cenia integracyjnego w wybranych krajach i w Polsce. Cz. III jest prezentacj膮 za艂o偶e艅 w艂asnej koncepcji modelu systemowego kszta艂cenia integracyjnego oraz jego eksperymentalnej realizacji. Przedstawione tu badania s膮 pr贸b膮 weryfikacji i oceny przyj臋tych za艂o偶e艅.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274577, 274576 (2 egz.)
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Bibliogr. s. 253-276.
Streszczenie: Autorka przedstawia postawy spo艂eczne wobec os贸b niepe艂nosprawnych, zwraca uwag臋 na miejsce niepe艂nosprawnych uczni贸w w reformie edukacji, na wiedz臋 i przygotowanie oraz postaw臋 nauczycieli j臋zyk贸w obcych do pracy z dzie膰mi niepe艂nosprawnymi. W publikacji omawia kszta艂cenie integracyjne (zalety, warunki, ograniczenia, kszta艂cenie nauczycieli) oraz analizuje specjalne potrzeby edukacyjne i wskazania metodyczne (uczniowie: niedos艂ysz膮cy, nies艂ysz膮cy, s艂abo widz膮cy, niewidomi, niepe艂nosprawni ruchowo, z zaburzeniami mowy, zaburzeniami komunikacji, dyslektyczni, z ADHD, przewlekle chorzy).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 301837 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-c-224 298296 PNS (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Os贸b Niepe艂nosprawnych ; t. 15)
Bibliogr. przy pracach.
Tekst cz臋艣c. ang. Streszcz. ang. przy pracach.
Streszczenie: W pracy opisano aktywizacj臋 os贸b niepe艂nosprawnych w wybranych formach nauczania i wychowania (m. in. zaprezentowano analiz臋 czynnik贸w warunkuj膮cych efektywno艣膰 nauczania j臋zyka angielskiego w艣r贸d dzieci z lekkim stopniem niepe艂nosprawno艣ci intelektualnej, metod臋 rytmiki Emila Jagues Dalcroze'a w edukacji dziecka niepe艂nosprawnego intelektualnie, ekologi臋 w pedagogice specjalnej). Przedstawiono terapi臋 niepe艂nosprawnych w ocenie naukowc贸w i polityk贸w (m. in. terapi臋 rodzic贸w dziecka niepe艂nosprawnego dotkni臋tych syndromem burn-out, role taking w terapii i integracji spo艂ecznej dzieci niepe艂nosprawnych oraz rol臋 i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej os贸b z niepe艂nosprawno艣ci膮). Prac臋 ko艅cz膮 dyskusje teoretyk贸w i praktyk贸w wok贸艂 psychologicznego kszta艂cenia pedagog贸w specjalnych, ich kompetencji i kwalifikacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-203 305602 (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: Podstawowe wiadomo艣ci o wadach s艂uchu, urz膮dzeniach wspomagaj膮cych s艂yszenie i o odczytywaniu mowy z ust. Specyficzne problemy j臋zykowe uczni贸w z wad膮 s艂uchu. Problemy m艂odzie偶y z wad膮 s艂uchu w okresie dorastania. Stosunki uczni贸w z wad膮 s艂uchu z r贸wie艣nikami, nauczycielami; rodzice uczni贸w z wad膮 s艂uchu. Specjalne potrzeby edukacyjne uczni贸w z wadami s艂uchu. R贸偶ne metody i formy nauczania w pracy z uczniami z wad膮 s艂uchu. Scenariusz zaj臋膰 dla nauczycieli klas z uczniami z wad膮 s艂uchu, scenariusz pierwszego spotkania z rodzicami, scenariusz godziny wychowawczej. Propozycje zada艅 dla uczni贸w z wad膮 s艂uchu sprawdzaj膮cych i kszta艂c膮cych umiej臋tno艣ci j臋zykowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289096 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-209 289097 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zasady prowadzenia przez nauczyciela zaj臋膰 z dzieckiem z niepe艂nosprawno艣ci膮 ruchow膮 wynikaj膮c膮 z nieprawid艂owego napi臋cia mi臋艣ni; najcz臋stsze przyczyny niepe艂nosprawno艣膰 ruchowej i pomoce ortopedyczne (w uj臋ciu s艂ownikowym); podstawowe wiadomo艣ci nt. m贸zgowego pora偶enia dzieci臋cego; skutki niepe艂nosprawno艣ci ruchowej; warunki, jakie nale偶y stworzy膰 uczniowi niepe艂nosprawnemu ruchowo. Przyk艂adowe scenariusze zaj臋膰 ze wskaz贸wkami do pracy z dzieckiem niepe艂nosprawnym ruchowo, przyk艂adowe sprawdziany, propozycje sposob贸w w艂膮czania uczni贸w niepe艂nosprawnych do zaj臋膰 teatralnych, muzycznych, plastycznych, 膰wiczenia usprawniaj膮ce zaburzone funkcje percepcyjno-motoryczne i scenariusze indywidualnych zaj臋膰, 膰wiczenia integruj膮ce klas臋, wsp贸艂praca z rodzicami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289098 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-214 289099 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 132-133.
Streszczenie: Opis form dzia艂ania Klubu "Ikar" w Krakowie s艂u偶膮cych integracji spo艂. dzieci z r贸偶nymi niepe艂nosprawno艣ciami i zagro偶onych niedostosowaniem spo艂. Kr贸tko scharakteryzowano grupy dzieci bior膮ce udzia艂 w zaj臋ciach Klubu. Przedstawiono zaj臋cia prowadzone w Klubie z om贸wieniem przyk艂adowych 膰wicze艅. S膮 to: zaj臋cia integruj膮ce grup臋, 膰wiczenia fizyczne metod膮 ruchu rozwijaj膮cego i metod膮 Rudolfa Labana, zaj臋cia k贸艂 zainteresowa艅, zaj臋cia artystyczne, spotkania rekreacyjno-towarzyskie (np. zwi膮zane ze 艣wi臋tami). Ukazano korzy艣ci, jakie dzieci wynosz膮 z uczestnictwa w zaj臋ciach Klubu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279427 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-150 PNS 279428 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: za艂o偶enia dot. wspomagania rozwoju, diagnoz臋 umiej臋tno艣ci dziecka (np. z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮 i z uszkodzonym wzrokiem) i metody wspomagania jego rozwoju; teoretyczne podstawy metody integracji sensorycznej A. Jean Ayres i propozycje 膰wicze艅 zwi膮zanych z codziennymi czynno艣ciami przeznaczonych do wykonywania przez rodzic贸w z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem; metody pracy z dzieckiem g艂uchoniewidomym, w tym metody komunikowania si臋; przegl膮d program贸w stanowi膮cych podstaw臋 do formu艂owania indywidualnego programu wspomagania rozwoju dziecka; podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Uzupe艂nienie tego opracowania stanowi "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem" z 2005 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289090 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-211 289091 PNS (1 egz.)
No cover
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again