Forma i typ
Publikacje naukowe
(12)
Artykuły
(11)
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(3)
Autor
Choińska Anna Maria
(1)
Cholewińska-Dacka Marta
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Florkiewicz Emil
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Gałuszka Izabella
(1)
Gieysztor Ewa (fizjoterapeuta)
(1)
Grabowska Anna
(1)
Grabowska Anna (1948- )
(1)
Jakubowska Alina
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Kabała Alicja
(1)
Klichowski Michał
(1)
Korendo Marta
(1)
Kowalska Klaudia
(1)
Krzywoń Danuta
(1)
Kurzaj Paulina
(1)
Kuśnierz Cezary
(1)
Ochman Agnieszka
(1)
Paczkowska Agnieszka
(1)
Paleczna Monika
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wolski Piotr (1958- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Temat
Lateralizacja
(17)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Język dziecka
(3)
Mózg
(3)
Neuropsychologia
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Asymetria mózgu
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Czytanie globalne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Interferencja językowa
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Klasa wstępna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kreatywność
(1)
Lateralizacja słuchowa
(1)
Leworęczność
(1)
Liczby
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Niemowlę
(1)
Odruchy pierwotne
(1)
Pamięć
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Słuch
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wymowa
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zabawa
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zdolności
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(10)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł przeglądowy
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Opracowanie
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Językoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7134-814-3
Bibliogr. s. 50-51.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313856 (1 egz.)
Rekord wzorcowy
Lateralizacja - a myślenie twórcze (hasło przedmiotowe)
Rekord wzorcowy
Lateralizacja (hasło przedmiotowe)
zob. też Asymetria mózgu (hasło przedmiotowe) ; Leworęczność (hasło przedmiotowe) ; Neuropsychologia (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Dominacja czynnościowa ; Dominacja stronna ciała ; Stronność
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska ; z. 159)
Bibliogr. s. 63-66.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Ustalenie zależności między wynikami uczenia się a zlateralizowaniem młodzieży szkolnej. Weryfikacje przyjętych założeń mające ułatwić odpowiedzi na następujące pytania badawcze: jakie profile lateralizacji występują najczęściej u badanej młodzieży w wieku 15-19 lat? Jakie wyniki w nauce osiągają chłopcy, a jakie dziewczęta? Jakie występują związki pomiędzy kierunkiem i wielkością lateralizacji a wynikami w nauce? Czy i jak zmienia się asymetria funkcjonalna i dynamiczna dziewcząt i chłopców w wieku 15-19 lat?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-144 288417 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2144)
Bibliografia na stronach 104-109.
Streszczenie w języku angielskim i niemieckim.
Streszczenie: Praca badawcza poświęcona zagadnieniom zdeterminowania postawy twórczej przez typ lateralizacji. Treść podzielono na trzy rozdziały obejmujące omówienie mechanizmów zachowania w aspekcie neuropsychologicznym, poglądy dotyczących relacji mózg-zachowanie, zróżnicowanie półkul mózgowych pod względem funkcji oraz związek płci z asymetrią mózgu. W rozdziałach końcowych zawarto problematykę badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 317143 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 7 286580 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Lateralizacja w rozwoju dziecka / Marta Cholewińska-Dacka. W: Bliżej Przedszkola. 2019, nr 12, s. 19-21. - 2019.
Artykuł z czasopisma "Bliżej Przedszkola".
Bibliografia na stronie 21.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 320643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 974)
Bibliografia na stronach 128-132.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 322814 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Przedstawiono dziedziny rozwoju dziecka (rozwój sprawności motorycznej i manualnej, rozwój spostrzegania wzrokowego, rozwój percepcji słuchowej, rozwój mowy, rozwój zabawy, rozwój zachowań społecznych i emocji) z podziałem na: pierwszy rok życia, wiek poniemowlęcy, wiek przedszkolny. Omówiono: kształtowanie się dominacji stronnej, pamięć (krótko), wczesną naukę czytania w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym. Podany w książce czas pojawienia się kolejnych umiejętności dotyczy dzieci prawidłowo rozwijających się i służy ocenie, kiedy brak określonych funkcji należy uznać za niepokojący. Do każdego zagadnienia podano propozycje ćwiczeń usprawniających.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295738 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-182 295707 PNS (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej