Form of Work
Artykuły
(8)
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
only on-site
(3)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(3)
Author
Albański Leszek
(3)
Czerwińska-Ścieżka Jolanta
(1)
Drejer Fryderyk
(1)
Fisher Pamela E
(1)
Gołębiowski Andrzej
(1)
Howarth Roy
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Markiewicz Agata
(1)
Riley Margaret
(1)
Surowiec Elżbieta
(1)
Surowiec Jan
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Świątek Beata
(1)
Year
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(8)
Subject
Młodzież trudna
(11)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Dziecko trudne
(3)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Czytanie
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Pisanie
(1)
Uczniowie
(1)
Zachowanie
(1)
Subject: time
2001-
(8)
Genre/Form
Poradnik
(1)
13 results Filter
Authority data
Młodzież trudna - nauczanie (hasło formalne)
Młodzież trudna - nauczanie (hasło przedmiotowe)
zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych (hasło przedmiotowe)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 111-112.
Streszczenie: Niniejsza praca przedstawia metody interwencji, których celem jest ułatwienie pracy nauczycielowi z uczniami o problemach behawioralnych i emocjonalnych. Autorzy podają jaką osobowość i zdolności powinien mieć nauczyciel pracujący z dziećmi z PBE, przedstawiają charakterystykę uczniów i ich problemy oraz udzielają porad jak postępować z uczniami, aby jak najwięcej wynieśli z nauki w szkole. W książce zwrócono uwagę na współpracę nauczyciela z rodzicami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290100 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [105].
Artykyły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. czes. Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang., niem.
Streszczenie: W pracy poruszono kwestie pedagogiki resocjalizacyjnej oraz wspomagania pedagogicznego osób z zaburzonym zachowaniem. Omówiono przyczyny, objawy, typologie niedostosowania społecznego, asocjalność, zachowania demonstracyjno-bojowe (wrogie), dewiacje orientacji życiowych młodzieży oraz metody kształtowania pozytywnych zachowań dzieci i młodzieży poprzez działania wytwórcze: aktywność intelektualną, emocjonalną, sensoryczną i motoryczną. Przybliżono metody pracy placówek resocjalizacyjnych z osobami niedostosowanymi społecznie, tworzenia indywidualnych programów resocjalizacyjno-edukacyjnych (wzór programu, przykładowe wpisy). Zaprezentowano metody nauczania języka angielskiego dzieci ze specjalnymi potrzebami a także metody doskonalenia umiejętności kluczowych na zajęciach przyrodniczych (scenariusze zajęć). Ukazano pracę nad wyrównywaniem szans edukacyjnych uczniów w szkołach na terenach wiejskich w oparciu o metody twórczej resocjalizacji.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. D 32 306335 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7784-076-4
Bibliogr. przy art.
Dwa art. w jęz. ang.
Tekst częśc. ang.
Streszczenie: Omówiono: znaczenie wartości w wychowaniu; zagrożenia w procesie wychowania: wagary uczniów gimnazjum jako jedno z następstw niewłaściwego klimatu szkoły (na podst. badań), skutki nadużywania alkoholu przez młodzież, szkolne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów, przemoc dzieci wobec rodziców, wpływ rodziny z problemem alkoholowym na dziecko i diagnozę dziecka jako wstęp do socjoterapii. Przedstawiono też: wychowanie zdrowotne w szkole, edukację seksualną w szkole, kształcenie do debaty publicznej w szkole, wychowanie techniczne (w jęz angielskim), wychowanie przez pracę w kl. I-III wg S. Kunowskiego, uwarunkowania zachowań żywieniowych jako wyzwanie dla edukacji zdrowotnej, taniec w wychowaniu i terapii dzieci i młodzieży, nauczanie sztuki ludowej na Ukrainie, poradnictwo wychowawcze, usamodzielnianie się wychowanków SOS-Kinderdorf w Austrii. Uwzględniono także aspekt historyczny wychowania przedstawiając: koncepcje wychowania i opiekę nad sierotami w Polsce międzywojennej (w jęz. angielskim), kształcenie zawodowe kobiet w czasopismach Królestwa Polskiego XIX/XX w., historię i teraźniejszość edukacji przyrodniczej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304248 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-b-627 304030 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 103-106.
Streszczenie: Zawiera: scenariusz zajęć zintegrowanych dla kl. III z udziałem dzieci niedosłyszących z komentarzem, propozycję programu reedukacyjnego dla dziecka z dysleksją, omówienie objawów i przyczyn nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci, wyniki badań spożycia alkoholu przez uczniów kl. I i II gimnazjum w Wierzbicy, omówienie osobowości i zadań wychowawcy świetlicy, omówienie form leczenia alkoholizmu, roli rodziny w wychowaniu do trzeźwości, natury choroby alkoholowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-126 286320 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again