Forma i typ
Artykuły
(8)
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(3)
Autor
Albański Leszek
(3)
Czerwińska-Ścieżka Jolanta
(1)
Drejer Fryderyk
(1)
Fisher Pamela E
(1)
Gołębiowski Andrzej
(1)
Howarth Roy
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Markiewicz Agata
(1)
Riley Margaret
(1)
Surowiec Elżbieta
(1)
Surowiec Jan
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Świątek Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(8)
Temat
Młodzież trudna
(11)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Dziecko trudne
(3)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Czytanie
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Pisanie
(1)
Uczniowie
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Gatunek
Poradnik
(1)
13 wyników Filtruj
Rekord wzorcowy
Młodzież trudna - nauczanie (hasło formalne)
Młodzież trudna - nauczanie (hasło przedmiotowe)
zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych (hasło przedmiotowe)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-112.
Streszczenie: Niniejsza praca przedstawia metody interwencji, których celem jest ułatwienie pracy nauczycielowi z uczniami o problemach behawioralnych i emocjonalnych. Autorzy podają jaką osobowość i zdolności powinien mieć nauczyciel pracujący z dziećmi z PBE, przedstawiają charakterystykę uczniów i ich problemy oraz udzielają porad jak postępować z uczniami, aby jak najwięcej wynieśli z nauki w szkole. W książce zwrócono uwagę na współpracę nauczyciela z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290100, 290099 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [105].
Artykyły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. czes. Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang., niem.
Streszczenie: W pracy poruszono kwestie pedagogiki resocjalizacyjnej oraz wspomagania pedagogicznego osób z zaburzonym zachowaniem. Omówiono przyczyny, objawy, typologie niedostosowania społecznego, asocjalność, zachowania demonstracyjno-bojowe (wrogie), dewiacje orientacji życiowych młodzieży oraz metody kształtowania pozytywnych zachowań dzieci i młodzieży poprzez działania wytwórcze: aktywność intelektualną, emocjonalną, sensoryczną i motoryczną. Przybliżono metody pracy placówek resocjalizacyjnych z osobami niedostosowanymi społecznie, tworzenia indywidualnych programów resocjalizacyjno-edukacyjnych (wzór programu, przykładowe wpisy). Zaprezentowano metody nauczania języka angielskiego dzieci ze specjalnymi potrzebami a także metody doskonalenia umiejętności kluczowych na zajęciach przyrodniczych (scenariusze zajęć). Ukazano pracę nad wyrównywaniem szans edukacyjnych uczniów w szkołach na terenach wiejskich w oparciu o metody twórczej resocjalizacji.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. D 32 306335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7784-076-4
Bibliogr. przy art.
Dwa art. w jęz. ang.
Tekst częśc. ang.
Streszczenie: Omówiono: znaczenie wartości w wychowaniu; zagrożenia w procesie wychowania: wagary uczniów gimnazjum jako jedno z następstw niewłaściwego klimatu szkoły (na podst. badań), skutki nadużywania alkoholu przez młodzież, szkolne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów, przemoc dzieci wobec rodziców, wpływ rodziny z problemem alkoholowym na dziecko i diagnozę dziecka jako wstęp do socjoterapii. Przedstawiono też: wychowanie zdrowotne w szkole, edukację seksualną w szkole, kształcenie do debaty publicznej w szkole, wychowanie techniczne (w jęz angielskim), wychowanie przez pracę w kl. I-III wg S. Kunowskiego, uwarunkowania zachowań żywieniowych jako wyzwanie dla edukacji zdrowotnej, taniec w wychowaniu i terapii dzieci i młodzieży, nauczanie sztuki ludowej na Ukrainie, poradnictwo wychowawcze, usamodzielnianie się wychowanków SOS-Kinderdorf w Austrii. Uwzględniono także aspekt historyczny wychowania przedstawiając: koncepcje wychowania i opiekę nad sierotami w Polsce międzywojennej (w jęz. angielskim), kształcenie zawodowe kobiet w czasopismach Królestwa Polskiego XIX/XX w., historię i teraźniejszość edukacji przyrodniczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304248 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-E-b-627 304030 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 103-106.
Streszczenie: Zawiera: scenariusz zajęć zintegrowanych dla kl. III z udziałem dzieci niedosłyszących z komentarzem, propozycję programu reedukacyjnego dla dziecka z dysleksją, omówienie objawów i przyczyn nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci, wyniki badań spożycia alkoholu przez uczniów kl. I i II gimnazjum w Wierzbicy, omówienie osobowości i zadań wychowawcy świetlicy, omówienie form leczenia alkoholizmu, roli rodziny w wychowaniu do trzeźwości, natury choroby alkoholowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-126 286320 PNS (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej