Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(4)
Autor
Kowalczyk Grażyna
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Żywanowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Temat
Młodzież z niepełnosprawnością ruchową
(4)
Agresywność
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Kalectwo
(1)
Przemoc
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samopoznanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 345)
Bibliogr. s. 167-179.
Streszczenie: Przegląd dotychczasowych koncepcji i badań dot. zachowania się osób niepełnosprawnych ruchowo, roli obrazu samego siebie. Omówienie założeń i wyników badań własnych przeprowadzonych w l. 1996-1998 wśród 90 osób w wieku 16-18 lat z dysfunkcjami narządu ruchu o różnej etiologii w ośrodkach w Zakopanem, Busku Zdroju, Mikołowie oraz wśród młodzieży pełnosprawnej w Krakowie i Gorlicach. Scharakteryzowano: obraz samego siebie młodzieży niepełnosprawnej ruchowo i pełnosprawnej, cechy zachowania badanej młodzieży w stosunku do siebie, innych oraz zadań, wpływ obrazu samego siebie na zachowanie młodzieży niepełnosprawnej ruchowo w wybranych aspektach (np. asertywność). Postulaty dla rehabilitacji i wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286553 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-a-136 285453 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozważania o ...)
Streszczenie: Zbiór informacji na temat zachowań agresywnych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (rozumienie agresji, reakcje środowiska szkolnego i jego wpływ na zachowania agresywne, zachowania agresywne a środowisko rodzinne, agresja dorosłych a dziecko niepełnosprawne) oraz zapobieganie im. Publikacja zawiera opis przypadków osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-e-199 296957 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 233-253.
Streszczenie: W publikacji autorka omawia zagadnienia teoretyczne dotyczące agresji (definicja, teorie, rodzaje, uwarunkowania) oraz upośledzenia umysłowego (terminologia, kryteria i klasyfikacje, wielowymiarowość, zachowania agresywne). W swoich badaniach zwraca uwagę na pełne poznanie mechanizmów pojawiania się zachowań agresywnych wśród uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym i związków tego typu zachowań z ich sytuacją osobistą, rodzinną i szkolną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-e-196 296701 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 416)
Bibliografia na stronach 261-271.
Streszczenie: Praca o charakterze teoretyczno - badawczym. Autor wyjaśnia terminologię, przedstawia problem genezy agresji oraz prezentuje przegląd dotychczasowych badań dotyczących jej przejawów i uwarunkowań u osób z niepełnosprawnością intelektualną. W kolejnych rozdziałach zawarł opis badań oraz ich podsumowanie w formie wielu wniosków, które skonfrontował z wynikami innych badań, dotyczących najczęściej młodzieży z tzw. populacji ogólnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-e-167 289616 PNS (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej