Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(3)
Autor
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Gogacz Krzysztof
(1)
Kosińska Anna (nauczanie)
(1)
Kosterska Izabela
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Polak Anna
(1)
Sobieska Bogumił (1980- )
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955-2009
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955-2009)
(1)
Łaś Helena
(1)
Żiżka Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(6)
1945-1989
(5)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Metoda ośrodków pracy
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Fizjologia patologiczna
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedeutologia
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Układ nerwowy
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy (Wola Rowska)
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Sport
(1)
Szkolnictwo podstawowe specjalne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo warszawskie (1975-1998)
(1)
Wola Rowska (woj. mazowieckie, pow. garwoliński, gm. Łaskarzew)
(1)
Gatunek
Antologia
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-902993-3-X
Bibliogr. s. 143-149.
Streszczenie: W prezentowanych materiałach ukazano niektóre problemy związane ze stosowaniem metody ośrodków pracy w klasach I-III szkoły specjalnej. Przedstawiono organizację i metodykę tych ogniw metody, których realizacja sprawia trudności nauczycielom. Omówiono także organizację i metodykę ogniw: "zajęcia wstępne i końcowe" oraz przebieg "pracy poznawczej" - najważniejszego elementu dziennego ośrodka pracy. Ponadto, zamieszczono projekty rozkładu materiału nauczania dla klas I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272150 PNS, 272149 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-227-1361-4
Bibliogr. s. 211-224.
Streszczenie: Omówiono: istotę rewalidacji i zasady rewalidacyjne w kształceniu specjalnym, tendencje rozwojowe w zakresie kształcenia specjalnego, stosowane metody nauczania, w tym metodę ośrodków pracy. Przedstawiono metodologię i wyniki badań własnych przeprowadzonych w l. 1996-97 w wybranych szkołach specjalnych i Specjalnych Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych, w klasach I-IV, na terenie całego kraju. Badania dot. m.in.: realizacji etapów dydaktycznych w dziennym ośrodku pacy, zgodności stosowania metody ośrodków pracy z jej założeniami, czynności dydaktycznych nauczycieli, treści programowych w dziennym ośrodku pracy, środków dydaktycznych, roli cech nauczycieli. W oparciu o wyniki badań opracowano przedstawioną tu propozycję metodyczną do realizacji przedmiotu środowisko społ.-przyr. w k. I szk. specjalnej "Ja i przyroda". W aneksie kwestionariusz stosowany w badaniach i procedura wnioskowania statystycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278514 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 278515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-02-07300-8
Bibliogr. s. 318-319.
Streszczenie: Adresowane dla nauczycieli klas 1-4 szkół dla dzieci upośledzonych umysłowo opracowanie zawiera: omówienie etapów zajęć w dziennym ośrodku pracy z przykładami realizacji (propozycje ćwiczeń z: jęz. polskiego wraz z zestawem wierszyków, matematyki, plastyki, muzyki z nutami i słowami piosenek, oraz ćwiczeń ruchowych i oddechowych); propozycje ćwiczeń rewalidacyjnych, które można wykorzystać pracując metodą ośrodków - zabaw usprawniających procesy poznawcze i funkcje percepcyjne, umiejętności manualne i ruchowe; po jednym konspekcie zajęć dla kl. 1, 2, 3; przykładowe rozkłady materiału dla klas 1-4.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279535, 279534 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 201906, 102255, 102254 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 345-355.
Streszczenie: Monografia poświęcona metodzie ośrodków pracy, będącej rezultatem osiągnieć najbardziej postępowych pedagogów i psychologów. Część teoretyczna książki zawiera przegląd zagadnień z teorii nauczania i uczenia się dzieci upośledzonych intelektualnie w stopniu lekkim. Zaprezentowano koncepcję procesu rehabilitacji, wyrównania szans, autonomii tych dzieci, kształtowania ich gotowości do podejmowania decyzji. W następnych rozdziałach przedstawiono przebieg badań empirycznych i ich wyniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287287 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 TKA (CZYTELENIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 233-238.
Celem publikacji jest zapoznanie nauczycieli klas początkowych z wiedzą teoretyczną jako podstawą pracy oraz z metodyką prowadzenia zajęć z dziećmi. Omówiono miejsce metodyki wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w pedagogice specjalnej. Zaprezentowano metody, formy i środki dydaktyczne oraz założenia wychowawcze do pracy w szkole podstawowej specjalnej. Rys historyczny i stan aktualny stosowania metody ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej (z omówieniem metody Decroly'ego jako jej pierwowzoru). Wskazówki metodyczne dotyczące nauki czytania i pisania, nauczania matematyki, muzyki i plastyki w metodzie ośrodków pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 277459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 136508, 92356, 54530 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256584, 256583 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 223824, 223823 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 243939, 243937, 243936 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej