Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Autor
Kowalik Stanisław (1947- ). Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Szarkowicz Dorota. Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortodedagogiki
(1)
Zeidler Włodzisław Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Odbiorca
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Hanselmann, Heinrich (1885-1960)
(2)
Heller, Theodor (1869-1938)
(2)
Moore, Paul (1899-1977)
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Aichhorn, August (1878-1949)
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Han-Ilgiewicz, Natalia (1895-1978)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827)
(1)
Psychopatologia
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Europa
(1)
Niemcy
(1)
Szwajcaria
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 729)
Na stronie tytułowej także DCCCIII oznaczający numer kolejny 803 serii Rozprawy i Studia do nru 74 wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia na stronach 131-145.
Streszczenie w języku niemieckim.
Autorka opisuje rozwój (od XVIII do XX wieku) i znaczenie ortopedagogiki (Austria, Szwajcaria, Niemcy), omawia poglądy pedagogów (J.M.G. Itarda, J.H.Pestalozziego, T.Hellera, A.Aichhorna, H.Hanselmanna, P.Moora) na temat Heilpädagogik i jej znaczenia dla rozwoju polskiej praktyki i teorii pedagogicznej w dziedzinie pracy wychowawczej z osobami niepełnosprawnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.013 SZA (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-386. Indeksy.
Zawiera: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką/ Włodzisław Zeidler. Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia /Stanisław Kowalik. Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortodedagogiki / Dorota Szarkowicz.
W pracy poruszono zagadnienie integracji i postaw wobec osób niepełnosprawnych. Rozpatrując psychopatologię i ortopedagogikę zwrócono uwagę na koncepcje Jana D. Georgensa i Heinricha M. Deinharta (instytut w Wiedniu) oraz Theodora Hellera. Rozpatrzono pojęcie normy, założenia diagnozy osób z niepełnopsprawnością, psychologiczną diagnozę środowiska społecznego oraz czynności psychologa klinicznego. Zaakcentowano znaczenie promowania jakości życia osób niepełnosprawnych z uwzględnieniem osób starszych. Charakteryzując początki ortopedagogiki wymieniono przedstawicieli nurtu europejskiego (Johanna H. Pestalozziego, Heinricha Hanselmanna, Paula Moora). Opisano próby kształtowania się ortopedagogiki w Polsce (Heilpädagogik, działania Marii Grzegorzewskiej, twórczość Natalii Han-IIgiewicz).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293127, 292971 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9-05 NIE (CZYTELNIA) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej